Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan sitä uskoa Jumalaan, muttei rakasta häntä tai pidä hänen systeemiään hyvänä

Vierailija
31.10.2020 |

Ateismi on jotain muuta. Siinähän kielletään Jumala.
Minä en kiellä, mutten saa kylmää sydäntäni lämpenemään häntä kohtaan. Monesta asiasta kapinoin ja moneen tärkeään kysymykseen en ole saanut vastausta, enkä monia asioita Raamatusta voi hyväksyä. Minkä sille voi? En ainakaan valheessa halua elää.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HIGWAY TO HELL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse järjestäisit jotkut hulppeat pippalot ja haluaisit kutsua sinne mahdollisimman paljon hyvin käyttäytyviä ihmisiä, niin mitä tekisit? Jos olisit Jumala, niin etkö järjestäisi sellaiset esikarsinnat, jossa voit taustalta tarkkailla, että kuka sopii juhliisi ja kuka ei? Jos teet niinkuin Jeesus opetti Jumalan käskyjen mukaan, niin pääset bileisiin, jos hylkäät tai alat vääristelemään niitä Jeesuksen opetuksia, olet saanut porttikiellon Taivaallisiin menoihin. Helvetti = ikuinen ero Jumalasta, se on pelkästään sinusta kiinni että haluatko elää Jumalan valtakunnassa vai helvetissä. Jumala on ojentanut käden, joko tartut siihen tai et tartu.

Jumala haluaa saada ihmisen irti synnistä. Siihen on aikaa ihmisen elämän ajan verran. Miten käytät sen ajan, sen on antanut Jumala sun itsesi käsiin. Jumala tietää kyllä jokaisen kamppailun ja mistä se johtuu. Jumala ei rankaise, kun ihminen sortuu johonkin. Tai joku muu tekee sulle väärin, Jumala ei rankaise sinua. Jumala ei myöskään iske salamalla väärintekijöitä välittömästi. 

Minua Jumala ei ole onnistunut saamaan irti synnistä ja kristittynä on oltu jo kohta 50 vuotta. Parannustakin on tehty monta kertaa, mutta synti pysyy kiinni tavalla tai toisella. Paavali taisi todeta vähän samoin, kun totesi olevansa viheliäinen ihminen ja kysyi heitti kysymyksen ilmaan kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista.

Itseasiassa on saanut sinut jo synnissä irti. Et ole enää syntinen, kun olet ottanut Jeesuksen vastaan. Edelleen kyllä teet syntiä toisinaan. Sinusta tuli Jumalan lapsi, kun otit Jeesuksen vastaan.

Loppuun asti me teemme syntiä, emme tule täydelliseksi täällä.

Monen synnin taustallla on rikkinäisyys. Pikkuhiljaa Hän parantaa meitä ja kun tervehdymme, osa synneistä jää sen myötä pois, ikäänkuin itsestään.

Esimerkiksi toiset ihmiset ylensyö ahdistukseen, koska on paha olla, se on lohdutus keino. Ei Juamala tästä syytä, Hän näkee miksi ihminen tekee näin ja haluaa auttaa ihmistä.

Jumala haluaa rakastaa, ja lohduttaa, parantaa, jotta ihmisen ahdistus häviää. Hän näkee mistä ahdistus kumpuaa ja mitä on tapahtunut. Kun näin käy, jää ne ihmiselle vahingolliset lohdutus keinot pois myös.

Monet uskovat ja muutkin, näkee vain sen ulkoisen lohdutus keinon ja tuomitsee, että äläpä syö liikaa tai noin paljon. Jumala näkee syvemmälle, eikä syytä, koska ymmärtää kykenee auttamaan.

Mitä sanoisit Iranin maaseudulla elävälle tyttölapselle, jos saisit mahdollisuuden?

"Oletko kuullut Jeesus Kristuksesta?"

Suvun miehet sanovat: kristinusko on lailla kielletty ja nyt tulee kuo.lema

Vierailija
62/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse järjestäisit jotkut hulppeat pippalot ja haluaisit kutsua sinne mahdollisimman paljon hyvin käyttäytyviä ihmisiä, niin mitä tekisit? Jos olisit Jumala, niin etkö järjestäisi sellaiset esikarsinnat, jossa voit taustalta tarkkailla, että kuka sopii juhliisi ja kuka ei? Jos teet niinkuin Jeesus opetti Jumalan käskyjen mukaan, niin pääset bileisiin, jos hylkäät tai alat vääristelemään niitä Jeesuksen opetuksia, olet saanut porttikiellon Taivaallisiin menoihin. Helvetti = ikuinen ero Jumalasta, se on pelkästään sinusta kiinni että haluatko elää Jumalan valtakunnassa vai helvetissä. Jumala on ojentanut käden, joko tartut siihen tai et tartu.

Jumala haluaa saada ihmisen irti synnistä. Siihen on aikaa ihmisen elämän ajan verran. Miten käytät sen ajan, sen on antanut Jumala sun itsesi käsiin. Jumala tietää kyllä jokaisen kamppailun ja mistä se johtuu. Jumala ei rankaise, kun ihminen sortuu johonkin. Tai joku muu tekee sulle väärin, Jumala ei rankaise sinua. Jumala ei myöskään iske salamalla väärintekijöitä välittömästi. 

Minua Jumala ei ole onnistunut saamaan irti synnistä ja kristittynä on oltu jo kohta 50 vuotta. Parannustakin on tehty monta kertaa, mutta synti pysyy kiinni tavalla tai toisella. Paavali taisi todeta vähän samoin, kun totesi olevansa viheliäinen ihminen ja kysyi heitti kysymyksen ilmaan kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista.

Itseasiassa on saanut sinut jo synnissä irti. Et ole enää syntinen, kun olet ottanut Jeesuksen vastaan. Edelleen kyllä teet syntiä toisinaan. Sinusta tuli Jumalan lapsi, kun otit Jeesuksen vastaan.

Monen synnin taustallla on rikkinäisyys. Pikkuhiljaa Hän parantaa meitä ja kun tervehdymme, osa synneistä jää sen myötä pois, ikäänkuin itsestään.

Esimerkiksi toiset ihmiset ylensyö ahdistukseen, koska on paha olla, se on lohdutus keino. Ei Juamala tästä syytä, Hän näkee miksi ihminen tekee näin ja haluaa auttaa ihmistä.

Jumala haluaa rakastaa, ja lohduttaa, parantaa, jotta ihmisen ahdistus häviää. Hän näkee mistä ahdistus kumpuaa ja mitä on tapahtunut. Kun näin käy, jää ne ihmiselle vahingolliset lohdutus keinot pois myös.

Monet uskovat ja muutkin, näkee vain sen ulkoisen lohdutus keinon ja tuomitsee, että äläpä syö liikaa tai noin paljon. Jumala näkee syvemmälle, eikä syytä, koska ymmärtää kykenee auttamaan.

Mitä sanoisit Iranin maaseudulla elävälle tyttölapselle, jos saisit mahdollisuuden?

Yli 1000 biologian, kemian ja fysiikan tohtoria ja professoria/tutkijaa ovat julkisesti ilmaisseet epäilynsä darwinismiin:

Ja yli 1000 biologian, kemian ja fysiikan tohtoria ja professoria/tutkijaa nimeltä Steve ovat ilmaisseet pitävänsä evoluutiota kiistattomana tosiasiana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oletko kuullut Jeesus Kristuksesta?"

Suvun miehet sanovat: kristinusko on lailla kielletty ja nyt tulee kuo.lema

vastaisin Onko Jeesus vienyt elinkeinosi, hajottanut omaisuutesi, ollut sinuankohtaan väkivaltainen ja solvannut sinua?

Vierailija
64/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja pitää Jumalaa totena, ei muuta. Totena pitäminen ei ole elävää uskoa.

Hyvä sekin, mutta se ei auta taivaaseen.

Oikea usko on aivan muuta, kuin luullaan. Itse olin nuorena teosofistisesti ajatteleva. No sain uskovan työkaverin. Hän ei tuputtanut uskonasioita. Keskustelimme lähinnä työasioista, mutta olimme lähes kaikesta samaa mieltä. Puolen vuoden jälkeen menin kerran hänen kotikokoukseensa. Oli aika paljon väkeä. Olen introvertti. Toisella käynnillä tilanne oli itselleni sopiva, vähemmän väkeä. Sitten otettiin tuoli keskelle huonetta ja kuka halusi puolestaan rukoiltavan, polvistui tuolin viereen, esitti asiansa jamuut rukoilivat hänenpuolestaan. Se vaikutti minuun. Tuossa on jotakin, kun polvistutaan. Pyysin rukousta itsellenikin ja itkin mahdottimasti. Nenä vuoti ja niistin. Kädetkkän ei voinu olla ristissä, mutta sydämeni tila oli kohdallaan. He kysyivät minulta, uskonko Jeesukseen Jumalan poikana? Nyökkäsin. En ollut sitä koskaan kieltänyt. Niin he julistivat minulle kaikki syntini anteeksi. Sen kummempaaen heti huomannut, mutta teot muuttuivat ja työkaverini totesi siitä, että olen tullut uskoon! Häneltä sain kirjallisuutta luettavaksi ja ostin Raamatun. Sitä luin paljon, yötä myötenkin.

Nyt siitä on pian 40 vuotta ja Herra on ollut uskollinen, olen uskon säilyttäyt.

Usko muuttaa elämää, mutta hyvään suuntaan. Seurusteluni muoto muuttui avioliittoon asti. Monien vaiheiden ja hoitojen jälkeen saimme lapsenkin. Rukouspiiriläiset rukoilivat puolestamme.

Monella muullakin  tavalla on Jumala siunannut elämäämme.

Kiinnostuneille sanon, etsikää eri seurakuntia, käykää niissä ja toteutuu Raamatun sana, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Minä jäin ev.lut.seurakuntaan.

Vierailija
65/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toisaalta hyvin kuvattu, mutta sinne taivaan pippaloihin ei päästä omalla hyvällä käytöksellä vaan ainoastaan Jeesuksen ansiosta, hänen sovitustyöhönsä turvaamalla. Sitä tarkoittaa armo. Taivaaseen ei siis päästä ihmisen omilla ansioilla vaan Taivaan Isän armosta. Tämä on se pelastuskysymys.

Tässä maanpäällisen elämän aikana on hyvä rakastaa ihmisiä ja ottaa heitä huomioon, tehdä hyviä tekoja. Mutta ne eivät pelasta.

Vierailija
66/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastava usko on sitä että turvaa Jeesukseen, että uskoo Jeesuksen sovittaneen juuri minut Jumalan kanssa. Eri asia siis kun uskoa Jumalan olemassaoloon.

Vierailija
67/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaan Isä ei halua itseään rakastettavan siksi, että se imartelisi häntä vaan siksi, että kun rakastat Jumalaa niin rakastat silloin lähimmäistäsi (ei ketään sukulaista tai vastaavaa, vaan koko ihmiskuntaa.)

Ihmiskuntaa ei voi rakastaa, jos ei rakasta Jumalaa.

Ensisijaisesti kyse on siitä, että Jumala rakastaa meitä. Kun annamme Hänen rakastaa meitä, opimme myös itse ajallaan rakastamaan.

Ei meissä itsessämme ole rakkautta Jumalaa kohtaan, emme tähän kykene.

Kun näemme, miten Hyvä Hän on ja tekee kaikkensa meitä auttaakseen, alamme pikkuhiljaa luottaa Häneen ja uskallamme antaa Hänen rakastaa meitä.

Rakkaus muuttaa, ei niinkään meidän rakkaus Häntä kohtaan, vaan Hänen meitä.

Kuin pieni lapsi, joka on vanhemmilleni uskottu ( jos hyvä koti kyseessä) saa rakkautta osakseen ja kasvaa siinä ymmärryksessä, että on rakastamisen arvoinen. Osaa sitten aikanaan myös itse rakastaa muita.

Tää on marssi järjestys, antaa Hänen rakastaa meitä ensin. Se ei ole ihan helppoa, koska on luonnollista, ettei luota ja antaudu rakkaudelle, ennenkuin tietää sydämen tasolla, ei vain pääs tasolla, että Jumala on Hyvä.

Vierailija
68/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siitä on voitu jättää pois paljon sellaista, mikä ei kasaajia miellytä."

Näinpä. Tälläkin on hyvin pitkä historia.

"Uuden testamentin kaanonin, sellaisena kuin se nykyisin tunnetaan, luetteli ensimmäisenä Aleksandrian piispa Pyhä Athanasios kirkolleen osoitetussa kirjeessä vuonna 367.

Kaanonia hyväksyttäessä jäi ulkopuolelle suuri määrä evankeliumikirjoituksia, kuten esimerkiksi Tuomaan evankeliumi, ja muita varhaiskristillisiä kirjoituksia."

https://www.kirjastot.fi/kysy/mina-vuonna-raamattu-oli-koottu

Inhmillistä toimintaa siis alusta alkaen.

Tuomaan evankeliumi ei ole evankeliumi vaan ihan muuta kirjallisuutta. verrattavissa vaikkapa nykyajan romaaniin Jeesuksesta, näitä on paljon. mutta eivät ole Jumalan  Sanaa. Qumranin löytö, ikivanhat kirjakääröt mm Jesajan kirja tosiati että Raamattu pysynyt muuttumattomana. Poikkeus tahalliset väärinkäännökset kuten suomen 92-väännös. 33 ja 38 ovat hyviä. Pyrkivät sanamukaisuuteen. Jumala on pitänyt Sanastaan huolen. Itse olen lukenut hepreaa ja kreikkaa. Suurin osa ei edes avaa koko kirjaa kun joku on sanonut että se on satua. mutta darwininsmi on oikeasti satua, vuodelta 600 eKr. Anaximandros Miletolainen kirjoitti sen jo silloin. Kannattaa lukea Evoluutiokriittinen analyysi ja Evoluutiouskon ihmemaassa (kirjastoista). Itse olen kymmeniä vuosia tutkinut Raamattua ja evoluutioteoriaa joten tiedän mistä puhun. Jumala on oikeasti olemassa, samoin pahat henkivallat. Kannattaa etsiä totuutta!

Vierailija
69/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummu kirjoitti:

Oikea usko on aivan muuta, kuin luullaan. Itse olin nuorena teosofistisesti ajatteleva. No sain uskovan työkaverin. Hän ei tuputtanut uskonasioita. Keskustelimme lähinnä työasioista, mutta olimme lähes kaikesta samaa mieltä. Puolen vuoden jälkeen menin kerran hänen kotikokoukseensa. Oli aika paljon väkeä. Olen introvertti. Toisella käynnillä tilanne oli itselleni sopiva, vähemmän väkeä. Sitten otettiin tuoli keskelle huonetta ja kuka halusi puolestaan rukoiltavan, polvistui tuolin viereen, esitti asiansa jamuut rukoilivat hänenpuolestaan. Se vaikutti minuun. Tuossa on jotakin, kun polvistutaan. Pyysin rukousta itsellenikin ja itkin mahdottimasti. Nenä vuoti ja niistin. Kädetkkän ei voinu olla ristissä, mutta sydämeni tila oli kohdallaan. He kysyivät minulta, uskonko Jeesukseen Jumalan poikana? Nyökkäsin. En ollut sitä koskaan kieltänyt. Niin he julistivat minulle kaikki syntini anteeksi. Sen kummempaaen heti huomannut, mutta teot muuttuivat ja työkaverini totesi siitä, että olen tullut uskoon! Häneltä sain kirjallisuutta luettavaksi ja ostin Raamatun. Sitä luin paljon, yötä myötenkin.

Nyt siitä on pian 40 vuotta ja Herra on ollut uskollinen, olen uskon säilyttäyt.

Usko muuttaa elämää, mutta hyvään suuntaan. Seurusteluni muoto muuttui avioliittoon asti. Monien vaiheiden ja hoitojen jälkeen saimme lapsenkin. Rukouspiiriläiset rukoilivat puolestamme.

Kiinnostuneille sanon, etsikää eri seurakuntia, käykää niissä ja toteutuu Raamatun sana, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Minä jäin ev.lut.seurakuntaan.

Jumalan ja sinun väliin ei tarvitse muita kuin Jeesus Kristuksen, eli kaikki nämä ulkokultaiset instituutiot ovat turhia, jopa haitallisia. Ev.lut. kirkko vääristää kristinoppia opettamalla pelkän uskon pelastavan, kun Jeesus opettaa että tulisi noudattaa sitä sanaa jonka hän on puhunut.

Vierailija
70/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Darwininsmi on oikeasti satua."

Voit mennä väittämään tuota mihin hyvänsä luonnontieteelliseen tiedekuntaan ja saat välittömästi siipeesi. Suomeksi sanottuna sinut nauretaan ulos tieteen saleista.

Vierailija
71/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummu kirjoitti:

Jumalan ja sinun väliin ei tarvitse muita kuin Jeesus Kristuksen, eli kaikki nämä ulkokultaiset instituutiot ovat turhia, jopa haitallisia. Ev.lut. kirkko vääristää kristinoppia opettamalla pelkän uskon pelastavan, kun Jeesus opettaa että tulisi noudattaa sitä sanaa jonka hän on puhunut.

Entä jos olet väärässä? Olet kuitenkin vain ihminen, joka tekee virheitä.

Vierailija
72/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 1000 biologian, kemian ja fysiikan tohtoria ja professoria/tutkijaa ovat julkisesti ilmaisseet epäilynsä darwinismiin:

Ja yli 1000 biologian, kemian ja fysiikan tohtoria ja professoria/tutkijaa nimeltä Steve ovat ilmaisseet pitävänsä evoluutiota kiistattomana tosiasiana.

Turha tuohtua, enemmistö on varmaan saatu suhtautumaan väärin Jumalaan. Turha häiriintyä siitä, että tietyn alan edustajat, jotka halutaan väkisin sulloa tietynlaisten ryhmään, kyseenalaistavat tieteen keinoin valheita ja väiitämiä, joita tieteen parissa esitetään. Darwin myös sanoi sanottavansa Jumalasta, kuten Einstein ja tämä pyörätuolimies joka puhui tietokoneen avulla mustista aukoista, mutta se ei sovi siihen käsikirjoitukseen mitä asiasta levitetään maailmassa. Eivätpä kieltäneet ei. 

Vierailija
73/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta oli uskovana tosi huojentavaa tunnustaa itselleni tämä, että koko Jumala jättää mut ihan kylmäksi. En pystynyt hyväksymään, saati rakastamaan etäiseksi jäänyttä, pidättyväiseltä ja myös kylmältä tuntuvaa "isähahmoa". Raamattu tuntui hyökkäävältä ja nitistävältä. Mitään lohtua en siitä saanut. Jeesuksen ristinkuolema ei tuntunut minun vuokseni tehdyltä (ja koko asia jäi muutenkin oudoksi mysteeriksi, kun Jumala olisi voinut toimia vaikka millä muullakin tavalla)... joten vaikka ihan uskon, en koe tämän asian koskettavan minua millään tavalla. ap

Ei se oikein voinut toimia millään muulla tavalla.

Kyse on siitä, että Jumala on Hyvä ja oikeudenmukainen, ei Hän voi rikkoa lakia, vaikka siihen kyllä pystyisi ja monet asiat voisi tehdä sormia napsauttamalla. Silloin Hän olisi manipuloiva ja kontrolloiva, eikä kunnioittaisi ihmisen vapaata tahtoa. Hän ei tee näin, juurikin koska on Hyvä, ihminen saa itse valita. Tietysti olisi voinut luoda tahdottomia marionetteja tahtonsa mukaan pomppimaan, mutta halusi luoda ihmisen, joka saa valita itse. Hän loppuun asti kunnioittaa ihmisen vapaata tahtoa.

Jatkuu..

Ei voi olla vapaata tahtoa, jos on olemassa kaiken luonnut, kaikkitietävä ja kaikkivoipa luoja, joka on jo ennen luomisen alkua tiennyt, miten luotuna tulevat toimimaan.

Ja vaikka jotenkin olisi, olisi Herran vapaan tahdon kunnioittaminen sama, kuin ryöstäjä antaisi vaihtoehdon "Rahat tai henki". Omasta vapaasta tahdostasi antaisit siis rahasi tai valitsisit kuolla. Kukaan ei pakottanut

Ennalta tietää ja ennalta määrätä on kaksi eri asiaa.

Jumala ennalta tietää, muttei ennalta määrää. Tietää kyllä mitä,ihminen tulee tekemään ja valitsemaan, mutta ei manipuloi ja ohjaile.

Kolkuttaa kyllä, pyytää päästä sisään jokaisen sydämeen, muttei ohjaile.

Unohdat, että Hän on myös kaiken luonnut. Hän on asetellut jokaikinen atomin juuri niin kuin haluaa, tietäen, että kun laitan tämän tänne, niin tuo menee tuonne. Eli hän on ennaltamäärännyt, kuin käsikirjoittaja, mikä on kenenkin kohtalo.

Kyllä on määrännyt luonnon lait. Se on totta.

Ei ole ennaltamäärrännyt ihmisen tahtoa. Voisi sen tehdä, kyllä ja puuhailla kulisseissa manipuloidun, mutta ei tee niin. -Puuhaa kulisseissa kyllä, mutta ei manipuloimassa. Jonain päivänä kaikki näkee, eikä ole mitään kulissia. Hänet nähdessäsi tajuat, että Hän on hyvä, ei manipuloi lainkaan, Hän on hyvä!

Katsos, jos Herra on tietoisesti luonnut maailman, jossa on osana minä, se tarkoittaa, että Herra on tietoisesti luonnut maailman, jossa isäni ja äitini ovat kohdanneet ja pitäneet toisistaan sen verran, että on syntynyt minä. Tämä taas vaatii, että Herra on tietoisesti luonut maailman, jossa isäni ja äitini ovat syntyneet, eli isovanhempieni on pitänyt kohdata ja pitää toisiaan, samoin heidän vanhempiensa ja heidän ja niin pois päin aina ensimmäiseen jakautuneeseen soluun tai Aatamin ja Eevaan asti. Olemassaoloni todistaa, ettei voi olla vapaata tahtoa, jos olemassaoloni on osa Herran suunnitelmaa.

Jos isäsi olisi rakastunut naapurin Mirkkuun äitisi sijaan, sinua ei olisi. Isäsi olisi voinut valita vapaasti myös sen naapurin Markun. Hän valitsi äitisi ja sinä synnyit. Jumala toki näki tämän ja toivottaa sinut tervetulleeksi! Isäsi olisinkuitenkin voinut valita myös toisin.

Jos vaatisi olisi valinnut takakylän Emman, eikä mummoksi, isääsi ei olisi, eikä sinua. Olisi vapaasti voinut valita näinkin. Ei juamla ollut vaariksi estelemässä, ihan saa ottaa vaimokseen kenet haluaa.

Eli Jumalalla ei ole missään kohtaa ollut minkäänlaista suunnitelmaa siitä, mitä tekee, kun rupesi kaikkeutta luomaan? Sinä ja minä olemme täysin sattumalta syntyneet, eikä millään ole tarkoitusta?

Tosin miten voi luoda kaiken, tietäen kaiken, ilman että luodessaan luo niin, että kaikki mitä tietää tulevan olisi luojan päättämää?

Tietysti on suunnitelma, mutta on eri asia ennalta määrätä!

Maapallolla tietyt säännöt ja lait, on luonnonlait, vuorokausirytmit, vuorovedet jne. Kyllä, sammakko syö tätä ja lintu puolestaan tätä, ihminen tykkää syödä tätä ja tuota.

Silti tämä mahdollistaa valinnanvapauden. Ihminen voi valita olla kasvissyöjä, vegaani, lihansyöjä jne. Saa valita mitä pupeltaa ruoakseen vai lopettako syömisen kokonaan.

Jos Jumala ennalta määräisi, Hän olisi aikaa sitten jo pakottanut kaikki ihmiset omikseen väkivalloin. Ei ole niin tehnyt, vaikka ammoisina aikoina jotkut Hänen nimissään näin ovatkin toimineet.

Vierailija
74/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toisaalta hyvin kuvattu, mutta sinne taivaan pippaloihin ei päästä omalla hyvällä käytöksellä vaan ainoastaan Jeesuksen ansiosta, hänen sovitustyöhönsä turvaamalla. Sitä tarkoittaa armo. Taivaaseen ei siis päästä ihmisen omilla ansioilla vaan Taivaan Isän armosta. Tämä on se pelastuskysymys.

Tässä maanpäällisen elämän aikana on hyvä rakastaa ihmisiä ja ottaa heitä huomioon, tehdä hyviä tekoja. Mutta ne eivät pelasta.

Eli Taivas on Hyvä Veli-kerho, jonne pääsee suhteilla.

Vierailija
75/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yliluonnollista ei ole todistettu olevan olemassa.

Se riittää minulle. Kukin tulkoon vapaasti puolestani autuaaksi uskomuksissaan.

Vierailija
76/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siitä on voitu jättää pois paljon sellaista, mikä ei kasaajia miellytä."

Näinpä. Tälläkin on hyvin pitkä historia.

"Uuden testamentin kaanonin, sellaisena kuin se nykyisin tunnetaan, luetteli ensimmäisenä Aleksandrian piispa Pyhä Athanasios kirkolleen osoitetussa kirjeessä vuonna 367.

Kaanonia hyväksyttäessä jäi ulkopuolelle suuri määrä evankeliumikirjoituksia, kuten esimerkiksi Tuomaan evankeliumi, ja muita varhaiskristillisiä kirjoituksia."

https://www.kirjastot.fi/kysy/mina-vuonna-raamattu-oli-koottu

Inhmillistä toimintaa siis alusta alkaen.

Tuomaan evankeliumi ei ole evankeliumi vaan ihan muuta kirjallisuutta. verrattavissa vaikkapa nykyajan romaaniin Jeesuksesta, näitä on paljon. mutta eivät ole Jumalan  Sanaa. Qumranin löytö, ikivanhat kirjakääröt mm Jesajan kirja tosiati että Raamattu pysynyt muuttumattomana. Poikkeus tahalliset väärinkäännökset kuten suomen 92-väännös. 33 ja 38 ovat hyviä. Pyrkivät sanamukaisuuteen. Jumala on pitänyt Sanastaan huolen. Itse olen lukenut hepreaa ja kreikkaa. Suurin osa ei edes avaa koko kirjaa kun joku on sanonut että se on satua. mutta darwininsmi on oikeasti satua, vuodelta 600 eKr. Anaximandros Miletolainen kirjoitti sen jo silloin. Kannattaa lukea Evoluutiokriittinen analyysi ja Evoluutiouskon ihmemaassa (kirjastoista). Itse olen kymmeniä vuosia tutkinut Raamattua ja evoluutioteoriaa joten tiedän mistä puhun. Jumala on oikeasti olemassa, samoin pahat henkivallat. Kannattaa etsiä totuutta!

Höpöhöpö. Qumranin teksteissä juuri tehdään ero juutalaisen heimojumalan Jahven ja Korkeimman Jumalan Elyonin välillä. Myöhemmin juutalaiset kääntäjät ovat tarkoituksellisesti vääristäneet Raamattua, saaden Jahven näyttämään Korkeimmalta. Kateellinen (omien sanojenkinsa mukaan) Jahve itsehän käski pyyhkiä kaikki merkit muista jumalista maan päältä.

Vierailija
77/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta oli uskovana tosi huojentavaa tunnustaa itselleni tämä, että koko Jumala jättää mut ihan kylmäksi. En pystynyt hyväksymään, saati rakastamaan etäiseksi jäänyttä, pidättyväiseltä ja myös kylmältä tuntuvaa "isähahmoa". Raamattu tuntui hyökkäävältä ja nitistävältä. Mitään lohtua en siitä saanut. Jeesuksen ristinkuolema ei tuntunut minun vuokseni tehdyltä (ja koko asia jäi muutenkin oudoksi mysteeriksi, kun Jumala olisi voinut toimia vaikka millä muullakin tavalla)... joten vaikka ihan uskon, en koe tämän asian koskettavan minua millään tavalla. ap

Ei se oikein voinut toimia millään muulla tavalla.

Kyse on siitä, että Jumala on Hyvä ja oikeudenmukainen, ei Hän voi rikkoa lakia, vaikka siihen kyllä pystyisi ja monet asiat voisi tehdä sormia napsauttamalla. Silloin Hän olisi manipuloiva ja kontrolloiva, eikä kunnioittaisi ihmisen vapaata tahtoa. Hän ei tee näin, juurikin koska on Hyvä, ihminen saa itse valita. Tietysti olisi voinut luoda tahdottomia marionetteja tahtonsa mukaan pomppimaan, mutta halusi luoda ihmisen, joka saa valita itse. Hän loppuun asti kunnioittaa ihmisen vapaata tahtoa.

Jatkuu..

Ei voi olla vapaata tahtoa, jos on olemassa kaiken luonnut, kaikkitietävä ja kaikkivoipa luoja, joka on jo ennen luomisen alkua tiennyt, miten luotuna tulevat toimimaan.

Ja vaikka jotenkin olisi, olisi Herran vapaan tahdon kunnioittaminen sama, kuin ryöstäjä antaisi vaihtoehdon "Rahat tai henki". Omasta vapaasta tahdostasi antaisit siis rahasi tai valitsisit kuolla. Kukaan ei pakottanut

Ennalta tietää ja ennalta määrätä on kaksi eri asiaa.

Jumala ennalta tietää, muttei ennalta määrää. Tietää kyllä mitä,ihminen tulee tekemään ja valitsemaan, mutta ei manipuloi ja ohjaile.

Kolkuttaa kyllä, pyytää päästä sisään jokaisen sydämeen, muttei ohjaile.

Unohdat, että Hän on myös kaiken luonnut. Hän on asetellut jokaikinen atomin juuri niin kuin haluaa, tietäen, että kun laitan tämän tänne, niin tuo menee tuonne. Eli hän on ennaltamäärännyt, kuin käsikirjoittaja, mikä on kenenkin kohtalo.

Kyllä on määrännyt luonnon lait. Se on totta.

Ei ole ennaltamäärrännyt ihmisen tahtoa. Voisi sen tehdä, kyllä ja puuhailla kulisseissa manipuloidun, mutta ei tee niin. -Puuhaa kulisseissa kyllä, mutta ei manipuloimassa. Jonain päivänä kaikki näkee, eikä ole mitään kulissia. Hänet nähdessäsi tajuat, että Hän on hyvä, ei manipuloi lainkaan, Hän on hyvä!

Katsos, jos Herra on tietoisesti luonnut maailman, jossa on osana minä, se tarkoittaa, että Herra on tietoisesti luonnut maailman, jossa isäni ja äitini ovat kohdanneet ja pitäneet toisistaan sen verran, että on syntynyt minä. Tämä taas vaatii, että Herra on tietoisesti luonut maailman, jossa isäni ja äitini ovat syntyneet, eli isovanhempieni on pitänyt kohdata ja pitää toisiaan, samoin heidän vanhempiensa ja heidän ja niin pois päin aina ensimmäiseen jakautuneeseen soluun tai Aatamin ja Eevaan asti. Olemassaoloni todistaa, ettei voi olla vapaata tahtoa, jos olemassaoloni on osa Herran suunnitelmaa.

Jos isäsi olisi rakastunut naapurin Mirkkuun äitisi sijaan, sinua ei olisi. Isäsi olisi voinut valita vapaasti myös sen naapurin Markun. Hän valitsi äitisi ja sinä synnyit. Jumala toki näki tämän ja toivottaa sinut tervetulleeksi! Isäsi olisinkuitenkin voinut valita myös toisin.

Jos vaatisi olisi valinnut takakylän Emman, eikä mummoksi, isääsi ei olisi, eikä sinua. Olisi vapaasti voinut valita näinkin. Ei juamla ollut vaariksi estelemässä, ihan saa ottaa vaimokseen kenet haluaa.

Eli Jumalalla ei ole missään kohtaa ollut minkäänlaista suunnitelmaa siitä, mitä tekee, kun rupesi kaikkeutta luomaan? Sinä ja minä olemme täysin sattumalta syntyneet, eikä millään ole tarkoitusta?

Tosin miten voi luoda kaiken, tietäen kaiken, ilman että luodessaan luo niin, että kaikki mitä tietää tulevan olisi luojan päättämää?

Tietysti on suunnitelma, mutta on eri asia ennalta määrätä!

Maapallolla tietyt säännöt ja lait, on luonnonlait, vuorokausirytmit, vuorovedet jne. Kyllä, sammakko syö tätä ja lintu puolestaan tätä, ihminen tykkää syödä tätä ja tuota.

Silti tämä mahdollistaa valinnanvapauden. Ihminen voi valita olla kasvissyöjä, vegaani, lihansyöjä jne. Saa valita mitä pupeltaa ruoakseen vai lopettako syömisen kokonaan.

Jos Jumala ennalta määräisi, Hän olisi aikaa sitten jo pakottanut kaikki ihmiset omikseen väkivalloin. Ei ole niin tehnyt, vaikka ammoisina aikoina jotkut Hänen nimissään näin ovatkin toimineet.

Edelleen, ei voi samaan aikaan voinut ennen kaiken alkua tietää mitä luo, ilman että tietoisesti luo niin. Se on ennalta määräämistä, halusit sinä tai et. Tai itseasiassa haluaa Herra sinun haluavan tai ei, koska tässäkään keskustelussa sinulla ja minulla ei ole vapaata tahtoa.

Vierailija
78/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mummu kirjoitti:

Entä jos olet väärässä? Olet kuitenkin vain ihminen, joka tekee virheitä.

Missä olen väärässä?

Vierailija
79/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes päivittäin käydään teologian suhteen väittelyä. Olen kertonut hänelle oman mielipiteeni asioista enkä häntä mitenkään sankarillisena tai hyvänä pidä. Mutta minä sain uskon lahjan aikoinaan siksi, että olen minä. Jos Jumala olisi halunnut jonkun jeesustelijan niin se olisi ottanut sellaisen ja onhan hänellä niitä ulkokultaisia perseennuolija palleroita riittämiin. Mutta minä puhun isälle ja olen tarkka. Olen tarkka moraalista, motiiveista ja näen itsekkyyttä ja pahuutta kaikessa ja osoitan sen hänelle. Ja hän vastaa minulle aina aikanaan.

Näet sitä, koska meissä kaikissa on sitä, itsekkyyttä, moraalittomuutta, pahuutta. Meitä ei kehotettu tuijottamaan toistemme syntejä ja pahuutta.

Se kenessä ei ole pahaa on Jeesus. Meidän tehtävä on katsoa Jeesusta, sitä että Hän on täydellinen ja siksi mekin saamme kaiken anteeksi ja tuijottaessamme Häntä, muutumme Hänen kaltaisikseen. Kuten Pietari, joka katsoi Jeesusta ja käveli veden päällä. Kun ei katsonut, vajosi- siitäkin Jeesus pelasti, ei haitannut, auttoi Pietarin ylös.

Kuuluuko täydellisyyteen ihmisten elinkeinojen tuhoaminen, omaisuuden hajottaminen, väkivalta ja solvaaminen?

Syyttäkö oikeaa tuhoa? Onko Jeesus vienyt elinkeinosi, hajottanut omaisuutesi, ollut sinuankohtaan väkivaltainen ja solvannut sinua?

Ei kuulosta Jeesukselta.

Kuulostaa saata#alta. Hän on myös hyvä syytämään Jumalaa omista teoista. Ole tarkka kuka on ongelmiesimlähde. Saata#a tuli tappamaan , tuhoajana ja varastamaan.

Jeesus tuli antamaan elämän ja yltäkylläisyyden, kantoi sairaudet ja sovitti synnit, paransi sairaita, vapautti riivattuja.

Raamatussa Jeesus rikkoo omaisuutta, tuhoaa elinkeinoja, riehuu väkivaltaisesti ja solvaa ihmisiä.

Tuo on sinun tulkinta tapahtuneista asioista. Vai toistatko jonkun toisen näkemystä? Tiedätkö taustalla vaikuttaneet asiat? Ja silti olet sitä mieltä että syyttä ruoskii? Silloin sinä kannatat pahan valtakuntaa. Jos et tiedä syita, se ei ole sinun vikasi, että tulkitset näin. Kun näet että joku tekee jotain, joka on hirveää, tuomittavaa, oletko sitä mieltä että siihen ei saa reagoida, kenella auktoriteetti on?

Vierailija
80/126 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Jeesus sanoo, että hänen opetuksiaan tulee noudattaa.

"Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." Joh.12:48-50

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt." Joh.14:23-24

"Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" Luuk.6:46

"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, mutta se ei sortunut, sillä se oli rakennettu kallioperustalle. Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, ja se sortui, maan tasalle saakka." Matt.7:24-27

"Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on? Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut." Jaak.2:14-17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi