Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia oksentaa viidestä lonkerosta`?

Vierailija
31.10.2020 |

Eilen illalla nautin muutaman lonkeron ja juomat tökkivät hiukan jo alussa, mutta sitten menivät hyvällä halulla alas. Kuitenkin jonkin ajan kuluttua tuli todella paha olo ja oksensin yllättäen. En ole koskaan aikaisemmin oksentanut tuollaisesta alkoholimäärästä. Eikä kännien vetäminen edes kuulu tapoihini. Olin ehkä syönyt hieman huonosti päivällä enkä juonut kauheasti esim. vettä. Mikähän elimistössäni on vialla? Mitään vatsatautia en usko olevan, koska maha ei ole sekaisin tai kipeä millään tavalla.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis sen jälkeen juonut vettä ja syönyt mm. jogurttia eikä ole tullut mitään ulos

ap

Vierailija
2/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet raskaana.

Olen mies.

ap

Vierailija
4/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet raskaana.

Olen mies.

ap

Sitä suuremmalla syyllä. 😃

Vierailija
5/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lonkero aiheuttanut joskus jopa veristä oksentelua kun join niitä useamman illan aikana... Syytä en tiedä mutta nykyään juon niitä max 1 kerrallaan 🤔

Vierailija
6/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia

Vierailija
7/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että ei ole syönyt kunnolla saattaa oikeasti huonontaa oloa jos juo

Vierailija
8/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko se normaalia, mutta tuollaista tapahtuu.

Etenkin jos ne juo nopeaan tahtiin.

Ovat sokerisia ja hapokkaita, vatsa ei sillä kertaa kestä niitä, ja ne tulevat ulos.

Tulisi välttää väkisin juomista, jos jo alussa tökki, olisi kannattanut jättää juominen siihen.

Viisi lonkeroa on jo aika paljon, riippuen siitäkin olivatko 5,5 vaiko 7,5 prosenttisia.

Jogurtti ja piimä ovat hyviä terveen vatsan tasapainottajia.

Jos oksentaminen on siis loppunut, eikä vatsaan koske, kyllä voi syödä normaalisti.

Vierailija
9/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tuttu juttu. Pienetkin määrät alkoholia oksettavat minua. Kerran join kaksi siideriä, tuloksena oksentaminen. Kaksi lasi kuohuviiniä, sama lopputulos. Hapot, sokeri ja alkoholi ovat yhdistelmä joka ei sovi monen vatsalle. Ehkä jotkin vatsahappolääkkeet auttaisivat, voisi kokeilla jotain apteekista. Toki voi olla juomattakin..

Mutta olisi kiva joskus olla vähän hiprakassa.

Vierailija
10/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon lonkero on 1.5 alkoannosta, eli joit 7.5 annosta alkoholia. Minulla 6-7 annosta on krapulan raja, olen nainen. Yl. Myös syön kun juon.

Joillakin lonkero erityisesti aiheuttaa huonoa oloa ja krapulaa.

Vierailija
11/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko se normaalia, mutta tuollaista tapahtuu.

Etenkin jos ne juo nopeaan tahtiin.

Ovat sokerisia ja hapokkaita, vatsa ei sillä kertaa kestä niitä, ja ne tulevat ulos.

Tulisi välttää väkisin juomista, jos jo alussa tökki, olisi kannattanut jättää juominen siihen.

Viisi lonkeroa on jo aika paljon, riippuen siitäkin olivatko 5,5 vaiko 7,5 prosenttisia.

Jogurtti ja piimä ovat hyviä terveen vatsan tasapainottajia.

Jos oksentaminen on siis loppunut, eikä vatsaan koske, kyllä voi syödä normaalisti.

5,5 prosenttisia oli. Ja mitään muuta ei siis ole, vatsaan ei koske ja ruoka maistuu normaalisti. 

Vierailija
12/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkon lonkero on 1.5 alkoannosta, eli joit 7.5 annosta alkoholia. Minulla 6-7 annosta on krapulan raja, olen nainen. Yl. Myös syön kun juon.

Joillakin lonkero erityisesti aiheuttaa huonoa oloa ja krapulaa.

Join siis noin 3,5 isoa eli siitä laskin noin 5 annosta

ap

Vierailija
13/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niistä kolmesta muusta lonkerosta tullut oksennusta. Normaalia on oksentaa vain suusta ja tuleehan sitä joskus vähän nenästäkin.

Vierailija
14/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oksennan jo(pa) yhdestä lonkerohuikasta, joten tuo lienee normaalia...?

Vierailija
15/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin alkaa välillä oksettaa kaikki alkoholijuomat joissa on vähänkin happoja, varsinkin kuoharit ja valkoviinit, lonkerot, siiderit...

Vierailija
16/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yksikin lonkero saa minut oksentamaan, eikä syynä ole edes maku, joten sanoisin, että normaalia.

Vierailija
17/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa edes 5 lonkeroa alas.

Vierailija
18/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee myös oksennus nimenomaan paristakin lonkerosta, varsinkin jos tyhjään vatsaan juo.

Joku siinä ärsyttää vatsaa niin kovasti. Kannattaa aina syödä ennen juomista.

Vierailija
19/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, tuttu juttu. Pienetkin määrät alkoholia oksettavat minua. Kerran join kaksi siideriä, tuloksena oksentaminen. Kaksi lasi kuohuviiniä, sama lopputulos. Hapot, sokeri ja alkoholi ovat yhdistelmä joka ei sovi monen vatsalle. Ehkä jotkin vatsahappolääkkeet auttaisivat, voisi kokeilla jotain apteekista. Toki voi olla juomattakin..

Mutta olisi kiva joskus olla vähän hiprakassa.

Mullakin on noin. Ollut jo alusta asti.

Kerran join 2 valkobiinilasillista ravintolassa j jouduin menemään oksentamaan.

Vierailija
20/27 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee myös oksennus nimenomaan paristakin lonkerosta, varsinkin jos tyhjään vatsaan juo.

Joku siinä ärsyttää vatsaa niin kovasti. Kannattaa aina syödä ennen juomista.

Okei, ilmeisesti jostain tällaisesta on kysymys. Ihme vain että alakautta ei tullut mitään ulos missään vaiheessa

ap