Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
501/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi että kuluttaja-asiamiehellekin voisi kannella, jos kuka tahansa mainostaa itseään jonkin alan asaiantuntijana, ottaa rahaa asiakkailta, mutta on epäasiallinen...? Joku taho on oltava.

Vierailija
502/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla kävin terapeutilla joka alkuun vaikutti hyvältä ja tunsin että käynneistä oli apua. Mutta myöhemmin terapeutilla vinksahti ilm omassa päässä kun alkoi tuputtaa itse keksimiään "juonenkäänteitä" minun elämääni, tyyliin "etkö tosiaan ole huomannut tätä, tämähän on selvä merkki siitä että..." Omassa elämässä oli ihan riittävästi käsiteltävää ilman näitä terapeutin itse keksimiä juttujakin.... Itse lähdin opiskelemaan ja terapia onneksi keskeytyi. Myöhemmin kuulin että joku muu asiakas oli tehnyt ilmoituksen hänestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lukioikäisenä terapeutti, joka aina käytti ruskeita nahkahousuja. Kerran hän innostui jostakin kommentistani, nousi seisomaan ja alkoi kävellä tuolini ympäri täysimittainen erektio selvästi näkyvissä, ohuiden nahkahousujen läpi. En mennyt enää tämän psykologin vastaanotolle.

Vierailija
504/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeuttini olisi itse kaivannut terapeuttia, en todellakaan hyväksy tai edes yritä ymmärtää, miksi tällä tehtäväkentällä häärii jos jonkilaista puoskaria. Ainoat terapeutit (ehkä ei hekään) on vain tietyn seulan läpikäyneitä ja tietyn katto-organisaation hyväksymiä, mutta näitä terapeutteja ei joka kaupungissa ole. Kelan ja muiden pitää ottaa terapeuttisia istuntoja pitäviä tarkempaan analyysiin!

Vierailija
505/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että olen ollut tekemisissä pelkästään asiallisten terapeuttien kanssa?

506/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VALVIRALLE! Samaan paikkaan joka valvoo heidän lupiaan, ja kaikkien muidenkin terveydenhuollon toimijoiden lupia. Luvat voidaan myös poistaa, tai antaa varoitus. Ongelma vain on ne "villit" "terapeutit" joilla ei edes ole Valviran lupaa toimia terapeutteina, joten jos heistä pitäisi kannella, niin poliisi ja rikosilmotus voisi olla ainakin yksi paikka. Voisiko myös vaatia maksun palautusta, korvauksia ilman poliisia?

Tuossa on poliisi kyllä väärä paikka.

Käyhän ihmiset ennustajallakin, yksisarvishoitajalla, enkelihoitajalla... ei se rikolllista ole. Rahat menevät hukkaan tietysti, mutta se on sitten voi voi.

Oikeista psykoterapeuteista voi valittaa Valviraan, siellä hoidetaan terveydenhuollon ammattihenkilöiden liittyvät valitusasiat.

🇺🇦🇮🇱

507/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luulisi että kuluttaja-asiamiehellekin voisi kannella, jos kuka tahansa mainostaa itseään jonkin alan asaiantuntijana, ottaa rahaa asiakkailta, mutta on epäasiallinen...? Joku taho on oltava.

Niinhän sitä luulisi. Mutta niin vaan Astral-TV pyörii telkkarissa vuodesta toiseen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
508/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eroa läpi yksityisellä psykiatrilla vuosia sitten. Terapeutti oli kovin hiljainen. Kerran nukahti tuoliin kun purin sydäntäni. Sen jälkeen peruin seuraavat istunnot. Ajattelin että halvemmaksi tulee laittaa vaikka tuoli eteen ja puhua sille. Sama vaikutus.

Vierailija
509/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko asiatonta, mutta kummallista kyllä. Yksi terapeutti vaati maksun käteisellä käynnin yhteydessä, eli ei voinut laskuttaa ja maksaa pankissa. Tuntui tosi oudolta siirrellä niitä seteleitä ja kolikoita siinä, kun oli juuri tilittänyt syvimpiä tuntojaan.

Vierailija
510/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasulle työskentelevät oikeuspsykologit kirjoittivat perheestäni lausuntoja, jossa ei ollut ainuttakaan totuudenmukaista virkettä. Siinä luki esimerkiksi, että tyttäreni oli kärsinyt useista koulunvaihdoksista, kun hän oli käynyt samaa koulua koko ajan. Kun valitin psykologeista Aluhallintovirastoihin, niin emme saaneet oikeutta potilaina ja asiakirjojen tekstit pysyivät virheellisinä. ei ihme, että näitä terapeutteja lapseni eivät halua enää tavata.

Vierailija
511/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin terapeuttiani mukavana, vaikka hän oli vastavalmistunut Jyväskylästä. Kerran hänen tyttöystävänsä tuli vastaanotolle, osoitti minua odotushuoneessa ja sanoi:2onko tuo se yksi joka kertoo jutskuja?". En edes tervehinyt tätä terapeuttia tämän jälkee. Ties kenelle hän on kertonut "jutskujani." En tiedä miksi, hän piti polveaan kiinni polvissani, terapioiden aikana, mutta se ei tuntunut kylläkään vastenmieliseltä.

Vierailija
512/722 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/onko-terapiasi-ajanhukkaa-nain…

"Esimerkiksi Etelä-Suomen aluehallintovirastoon tuli vuonna 2014 kanteluita ja ilmoituksia psykologeista ja psykoterapeuteista alle kymmenen.

Salassapitosäännösten vuoksi tapauksia ei voi avata tarkemmin, mutta ylitarkastaja Henna Pajunen Etelä-Suomen aluehallintovirastosta kertoo, että yleisellä tasolla kantelut ja ilmoitukset koskevat hoidon asianmukaisuutta.

Jos asia on vakava tai psykoterapeutti toimii useamman AVI:n alueella, kantelut ja ilmoitukset tulevat valtakunnalliseen Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirastoon, Valviraan.

Valviran lääkintöneuvos, psykiatri ja psykoterapeutti Markus Henriksson kertoo, että viime vuonna Valvira käsitteli 11 psykoterapeutin toimintaa koskevaa valvonta-asiaa. Tänä vuonna Valviraan on tehty ilmoitus neljästä psykoterapeutista.

Valvontalautakunta on kolmen viime vuoden aikana kieltänyt psykoterapeutin ammattinimikkeen käytön kuudesti: näissä tapauksissa psykoterapeutilla on ollut päihdeongelma, muistisairaus tai hän on kohdellut asiakastaan epäasianmukaisesti.

Henrikssonin mukaan puuttuminen psykoterapeuttien toimintaan on varsin harvinaista. Suurempi ongelma on hänen mielestään se, ettei potilas saa tarvitsemaansa psykoterapiaa.

Ei-laillistetuista terapeuteista valitetaan vieläkin harvemmin. Kilpailu- ja kuluttajavirastosta kerrotaan, että valituksia terapioista ja vaihtoehtohoidoista on tullut lähinnä liittyen laskutukseen. Hoitomuodon kyseenalaistavia valituksia ei ole tullut.

Mihin voi valittaa?

Psykoterapeuteista ja psykologeista voi valittaa Aluehallintovirastoon. AVI valvoo ja myöntää lupia sosiaali- ja terveydenhuollon yksityisille toimijoille.

Vaihtoehtohoitoja kukaan ei valvo, mutta niistä voi valittaa Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Näihin hoitoihin luetaan muun muassa osteopatia, jäsenkorjaus, kiinalainen lääketiede ja vyöhyketerapia. Osa näiden alojen harjoittajista toimii yhteistyössä lääkäreiden kanssa. Vaihtoehtohoitoihin kuuluu kuitenkin muutakin life coachingista enkeli- ja yksisarvishoitoihin."

Vierailija
513/722 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kaveri lastenkodissa kertoo, että häntä kosketteli sopimattomasti hänen lastenkodin psykologi. Tämä oli tapahtunut, kun lapsi oli alakouluikäinen ja vähän alle. Sen vuoksi tyttö oli anonut ja saanut siirron toiseen lastenkotiin. Tiettävästi terapeuttia ei ole rangaistu ja lasta uskottu. Tyttö on nykyisin täysi-ikäinen, mutta on tästä traumatisoitunut. Hän vaihtoi myös nimensä.

Vierailija
514/722 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin monta vuotta samalla terapeutilla viikottain Yhdellä kerralla terapeutti suuttui kun tilanteeni meni huonompaan pitkän hyvän jakson jälkeen.

Ärähti että jos ei kiinnosta parantua ni voin mennä himaan.

Lähdin pois vaikka aikaa olis ollut vielä 20min.

Olin hetken ilman hoitoa ja vaihdoin terapeuttia.

Vierailija
515/722 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi sattua... kirjoitti:

90-luvulla kävin terapeutilla joka alkuun vaikutti hyvältä ja tunsin että käynneistä oli apua. Mutta myöhemmin terapeutilla vinksahti ilm omassa päässä kun alkoi tuputtaa itse keksimiään "juonenkäänteitä" minun elämääni, tyyliin "etkö tosiaan ole huomannut tätä, tämähän on selvä merkki siitä että..." Omassa elämässä oli ihan riittävästi käsiteltävää ilman näitä terapeutin itse keksimiä juttujakin.... Itse lähdin opiskelemaan ja terapia onneksi keskeytyi. Myöhemmin kuulin että joku muu asiakas oli tehnyt ilmoituksen hänestä...

Aika Lauermalaista.  Paitsi silloin juonen käänteet muuttuu totuudeksi.

Vierailija
516/722 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani mainitsi että tuohon sun vaivaas auttaa psykedeelit eli LSD ja psilosybiinit. Mut ei se tarkota sitä että meet dark webbiin ja tilaat psykedeelejä.

Jäi vaikutelma et mun pitäs mennä sinne dark webiin tilaamaan niitä psykedeelejä.

Vierailija
517/722 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jännä maa. Harvoissa paikoissa tarjotaan ns ilmaista terapiaa. Aika luksusta.

Terapeutti ois hieno ammatti, mutta kyllä muaki vituttais kuunnella erityisesti ihmisiä, joilla ei ole oikeita mielenterveysongelmia, jotka aina uhrautuvat joka asiassa, etsivät vain muista vikoja. Ja siinä sitten kertovat ja haukkuvat kaikkia muita kuin itseään. Sitten odottavat että terapeutti olisi kaikesta samaa mieltä (vaikka fiksu terapeutti näkee itsesäälin läpi varmasti). Tässä tuleekin ratkaiseva tekijä: haluatko kertoa mitä mieltä oikeasti olet henkilöstä ja hänen maallisista ”murheistaan?” Jos sen teet niin valituksia sataa ja voi menettää työpaikan tämän itsellään känttyrän vuoksi. Joten pitänee siis esittää että on samaa mieltä ja sanoa mitä tämä itsekäs tahtoo kuulla.

Vierailija
518/722 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan, että monesti ensimmäinen , eli tutustumiskäynti terapeuttia valitessa on ILMAINEN. Moni terapeutti ainakin ilmoittaa näin sivuillaan. Jos joku ei näin tee, onko hän oikeasti asiakkaan puolella muussakaan?

Tekisitkö sinä itse tunnin ajan töitä ilman palkkaa? (45min + kirjaukset)

Vierailija
519/722 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi olla terapeutti. Nyt kaikki kurssille!

Vierailija
520/722 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan, että monesti ensimmäinen , eli tutustumiskäynti terapeuttia valitessa on ILMAINEN. Moni terapeutti ainakin ilmoittaa näin sivuillaan. Jos joku ei näin tee, onko hän oikeasti asiakkaan puolella muussakaan?

Tekisitkö sinä itse tunnin ajan töitä ilman palkkaa? (45min + kirjaukset)

Eikö tutustumiskäynti terapeutilla ole rinnastettavissa terapeutilla tehtävään työpaikkahaastatteluun? Ihme juttu, että asiakkaan pitää maksaa siitä, että hän pääsee arvioimaan terapeutin soveltuvuutta tehtävään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän