Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
541/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertonut muista potilaistaan tietoja.

Minunkin terapeuttini kertoili pitkiäkin tarinoita muista asiakkaistaan. Ei nimellä tietenkään. Ex-kumppanini äiti on myös terapeutti ja todella tarkka siitä, ettei kerro yhtään minkäänlaisia juttuja nimellä tai ilman. Terapeutteja on moneen junaan.

No hohhoijaa. Voihan esimerkkitapauksia kertoa, jos ne liittyy aiheeseen ja niistä on apua, kunhan puhuu niin, että kenenkään yksityisyys ei vaarannu. Myös kirjallisuus on täynnä esimerkkejä. 

Pitäisikö sinun keksiä jotain muuta sisältöä käynneille kuin toisista asiakkaista juoruaminen?

Vierailija
542/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerroin rukoilevani joka ilta, kysyi hän mitä rukoilen. Ei todellakaan kuulu hänelle vaikka terapeutti onkin. Menin hämilleni ja sopersin jotain epämääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättelyä on ollut paljon. Terapeutti taitaa olla kyllästynyt työhönsä.

Vierailija
544/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin terapeuttini kertoili pitkiäkin tarinoita muista asiakkaistaan. Ei nimellä tietenkään. Ex-kumppanini äiti on myös terapeutti ja todella tarkka siitä, ettei kerro yhtään minkäänlaisia juttuja nimellä tai ilman. Terapeutteja on moneen junaan.

No hohhoijaa. Voihan esimerkkitapauksia kertoa, jos ne liittyy aiheeseen ja niistä on apua, kunhan puhuu niin, että kenenkään yksityisyys ei vaarannu. Myös kirjallisuus on täynnä esimerkkejä. 

Käsittääkseni asiakkaalta pyydetään yleensä lupa siihen, jos häntä halutaan käyttää tapausesimerkkinä esimerkiksi terapeutin tekemässä kirjassa? Muussa tapauksessa terapeutti toimii törkeästi asiakastaan kohtaan.

Vierailija
545/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen terapeuttini oli sählääjä. Hän otti vastaan kotonaan, jossa jaloissani pyöri inhoamiani koiria ja johon kesken istunnon soitti joku, jonka kanssa hän riiteli kuuluvasti. Siis minun maksamallani ajalla! Kuittivihkoa hän ei saanut aikoihin hankituksi. Hän myös unohti sopimamme kesäloma-ajan, muutti sitä yksipuolisesti ja yritti laskuttaa minulta olemattomia käyntejä. Hän vertasi minua muihin asiakkaisiinsa ja kertoi jopa työnohjaajansa sanoneen, miten mahdoton minä olin! "Sinä et anna mulle mitään mahdollisuutta", hän sanoi. Minä ajattelin: Kumpi meistä on täällä asiakas? Päätin lopettaa hyödyttömän terapian vuoden kuluttua. Hänen lääkkeensä: Lisätään käyntejä! En suostunut. 

Vierailija
546/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sain oikean terapeutin kirjoitti:

Ensimmäinen terapeuttini oli sählääjä. Hän otti vastaan kotonaan, jossa jaloissani pyöri inhoamiani koiria ja johon kesken istunnon soitti joku, jonka kanssa hän riiteli kuuluvasti. Siis minun maksamallani ajalla! Kuittivihkoa hän ei saanut aikoihin hankituksi. Hän myös unohti sopimamme kesäloma-ajan, muutti sitä yksipuolisesti ja yritti laskuttaa minulta olemattomia käyntejä. Hän vertasi minua muihin asiakkaisiinsa ja kertoi jopa työnohjaajansa sanoneen, miten mahdoton minä olin! "Sinä et anna mulle mitään mahdollisuutta", hän sanoi. Minä ajattelin: Kumpi meistä on täällä asiakas? Päätin lopettaa hyödyttömän terapian vuoden kuluttua. Hänen lääkkeensä: Lisätään käyntejä! En suostunut. 

Jaksoit yllättävän pitkään käydä terapeutilla ongelmista huolimatta.

Vierailija
547/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti yritti puhua meidät ympäri jatkamaan liittoamme. Miehelläni oli jo uusi rakastuminen menossa ja hän koki tilanteen ahdistavana. Kun käsiteltiin kuitenkin kahden eri ihmisen suhdetta ja haimme lähinnä neuvoja, kuinka lapset selviävät erosta. Jouduimme lopettamaan terapian.

Vierailija
548/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun terapeutti oli narsisti ja on varmasti vieläkin *tirsk*.. Kun ekalla käynnillä valotin lähtökohtiani vaikeasta lapsuudestani traumoineni nykypäivään ja mieheni äkilliseen kuolemaan, niin tämä ämmä keskeyttää ja nostaa käden dramaattisesti, että "stop, stop, stop..voidaanko puhua vaikka aluksi vaikka niistä kivoista asioista, joita on tapahtunut tässä välillä, että jätetään nyt vaikeat äitisuhteet sinne mappi ö.hön tällä kertaa, okeiii"... ja sitten päälle pimahtanut tekohymy-irvistys ja hullunkatse. Kävi tolla narsistilla peräti kuusi kertaa ja hän pyöritteli silmiään ja katseli ulos ikkunasta eli ongelmani olivat liian ikävystyttäviä. Muistutin joka välissä häntä traumaperäisestä stressistäni, mutta vastaus oli aina, että "jätä jo eilinen, nyt on nyt" ...Kun kerroin masennuksestani ja ahdistuneisuudestani niin hän ehdotti minulle kuorolaulua, kun itse lauloi kuorossa. Kuulin myöhemmin samanlaisista silmienpyörittelyistä ja jatkuvasta suurieleisistä kellonkatsomisista. Jäi vuosien viha tuota ämmää kohtaan. Sain kyllä uuden terapeutin myöhemmin, mutta oli varaa vain viiteen käyntiin, mutta sekin oli sellaista pinnallista lätinää. Nykyään terapiani on pullo viiniä joka toinen päivä, kun olen laittanut lapsoset nukkumaan.

Vierailija
549/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeuttini ei antanut kolmannellakaan kerralla!

Vierailija
550/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti kertoi pitkät tarnat omasta nuoruudestaan eikä sillä aikaa tehnyt mitään hoitoa.

Vierailija
551/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen tätä. Jos terapeutti on laillistettu, ei takuulla puhu muista potilaistaan muille.

Vierailija
552/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellä leikkimistä kirjoitti:

Minun terapeuttini olisi itse kaivannut terapeuttia, en todellakaan hyväksy tai edes yritä ymmärtää, miksi tällä tehtäväkentällä häärii jos jonkilaista puoskaria. Ainoat terapeutit (ehkä ei hekään) on vain tietyn seulan läpikäyneitä ja tietyn katto-organisaation hyväksymiä, mutta näitä terapeutteja ei joka kaupungissa ole. Kelan ja muiden pitää ottaa terapeuttisia istuntoja pitäviä tarkempaan analyysiin!

Terapeutti käy oman terapiansa koulutuksessaan.

Vierailija
553/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-avovaimon terapeutti sekoitti hänen ajatuksensa täysin, käänsi hänet kaikkia läheisiään vastaan, asetti itsensä ainoaksi pelastukseksi ja sai lopulta harrastamaan seksiä kanssaan. Erohan siitä tuli ja ex jäi lopulta rikkinäisenä yksin.

Terapeutti oli tehnyt saman aikaisemminkin...

Vai että terapeutti harrastaa seksiä asiakkaidensa kanssa?!? Ei sitten ole kuin joku laillistamaton puoskari.

Vierailija
554/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-siirteli tai perui tunnin-parin varoitusajalla käyntejä, ehkä viidesosan kaikista sovituista ajoista. Olin venkslannut työvuoroni turhaan ja korvaavan ajan venksalaus vielä päälle. Ei perusteluja

-puhui todella paljon muista asiakkaista. Ei sanonut nimiä, mutta niin paljon tietoja, että yhdistelemällä ja googlettamalla olisi paljastunut. En todellakaan etsinyt vaan yritin unohtaa, mitä kuulin. Nämä aivan muiden murheet ja traumat rasittivat minua entisestään.

-tekstaili istuntojen aikana, "sori, pakko vastata tähän", vei aikaa ja kekittyminen kärsi

-puhui itsestään, lapsistaan, miehestään, harrastuksistaan jne.

-yritti myydä tavaroitaan mulle ja näytti hapanta naamaa, kun en ollut kiinnostunut

-nosti hintaa monesti hoidon aikana kertomatta sitä etukäteen.

Alussa ei ollut mitään ongelmaa, ajan kanssa käytös meni tällaiseksi ja kun alkoi tökkiä tarpeeksi, vaihdoin terapeuttia.

Terapeutin vaihtaminen siinä vaiheessa kun on tutustuttu ja alkanut itse jo puhumaan arkoja asioita, on tosi rankkaa. Ei sitä vaihdeta kuin kampaajaa. Ja Kelajutut päälle.

Yritti myydä asiakkaalleen tavaroitaan?? Mitä tavaroita? En ikinä usko tätä. Enkä kyseessä kyllä muitakaan esittelemisiäsi juttuja.

Vierailija
555/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoili omasta pimeän työn käytöstä ja muusta kyseenalaisesta toiminnastaan.

No just joo. Keksi edes hiukan uskottavampaa.

Vierailija
556/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi silloisen tyttöystäväni vanhemmille, että kannattaa katsoa kenen kanssa tuo teidän tytär pyörii, kun tuo on masentunut ja kertonut tällaisia ja tuollaisia asioita.

Vei luoton kaikkiin. 

Vierailija
557/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä edes puhut terapeutille  ferritiinistä?   Terapeutilta ei pidä odottaa lääketieteellisiä kannanottoja.  Yleisellä tasolla hän on toki oikeassa, suurin osa väsymyksestä ei johdu ferritiinin puutteesta.  Autismi diagnosoidaan myös moniammatillisessa työryhmässä lääkärien toimesta.  Jos terapeutti on esim. psykologi, niin hänen pätevyysalueensa on keskusteluterapia, ei lääketiede.

Vierailija
558/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahti kesken kaiken. Torkkui minuutin-pari ennen kuin heräsi säpsähtäen.

Vierailija
559/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös tutkia mitä terapiasuuntausta terapeutti edustaa.  Ei kannata hakeutua esim. ratkaisukeskeiseen lyhytterapiaan, jos kaikki lapsuudenkin traumat ovat käsittelemättä.  

Vierailija
560/722 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös tutkia mitä terapiasuuntausta terapeutti edustaa.  Ei kannata hakeutua esim. ratkaisukeskeiseen lyhytterapiaan, jos kaikki lapsuudenkin traumat ovat käsittelemättä.  

Suuntauksesta riippumatta osa terapeuteista on jäätävän huonoja. Suuntaus ei sinällään ole tae siitä, että terapeutti osaa hommansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan