Omakotiasuja! Saako jätelaatkkoosi heittää koirankakkapusseja?
Pahastuisitko? Ulkoilutan koiraa usein omakotialueella, jossa ei ole roskiksia. Tekisi mieli heittää kakkapussit pihaporttien viereisiin roskalaatikkoon, mutta voiko joku suuttua tästä? Ehkä en kerrostaloasukkaana ole ottanut jotain huomioon
Kommentit (193)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:18"]
Meillä on tarra kyljessä ja pysyy siinä siihen asti kun paskat pysyvät suljetuissa pusseissa.
[/quote] Miksi teilla on roskikset etupihalla? Meilla saa olla roskienkerayspaivana klo.6 aamulla-klo.6 illalla valisena aikana. Tuosta ilta-ajasta joustetaan tietenkin mutta seuraavana paivana ei saa olla kadunvarressa.
[/quote]
Asutteko ulkomailla? Kyllä meillä saa roska-astia olla ihan siellä mistä se on kätevin tyhjentää. En alkaisi kuljettelemaan sinne tänne kellonaikojen ja päivämäärien mukaan. Nätissä katoksessa se tietysti on, ettei näy rumasti tielle.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:42"]
Meillä on tarra kyljessä ja pysyy siinä siihen asti kun paskat pysyvät suljetuissa pusseissa.
[/quote] Miksi teilla on roskikset etupihalla? Meilla saa olla roskienkerayspaivana klo.6 aamulla-klo.6 illalla valisena aikana. Tuosta ilta-ajasta joustetaan tietenkin mutta seuraavana paivana ei saa olla kadunvarressa.
[/quote] Eipä niitä ketään jaksais montaa sataa metriä edestakaisin siirrellä. Kadun vieressä on hyvä paikka.
[/quote] Kadunvarressa nayttaa rumalta ja onhan niissa pyorat alla, kevyesti kulkevat.
Tässä ketjussa on aivan uskomattomia vastauksia. Varsinkin tuo joka oli tiivistettynä "jos en saa laittaa pussia roskikseesi, jätän koiran paskan pihasi edustalle, en jaksa kiikuttaa pussia kilometritolkulla". Tähän ei voi sanoa kuin että voi jeesus minkälaisia moukkia maa päällänsä kantaa. Tällaisille ihmisille terveisiä: Saanko paskantaa roskikseesi, jos lenkillä kuljen talosi ohi? Muuten paskannan pihasi edustalle. Jos tulee hätä ja kotiin on pitkä matka, en kyllä viitsi alkaa pidätellä. Saanko heittää puolentoista litran limsapullon roskikseesi, jos eväslimsa loppuu juuri talosi kohdalla? Muuten heitän sen pihallesi. En kyllä ala kilometritolkulla mitään tyhjää pulloa raahaamaan.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:58"]Tässä ketjussa on aivan uskomattomia vastauksia. Varsinkin tuo joka oli tiivistettynä "jos en saa laittaa pussia roskikseesi, jätän koiran paskan pihasi edustalle, en jaksa kiikuttaa pussia kilometritolkulla". Tähän ei voi sanoa kuin että voi jeesus minkälaisia moukkia maa päällänsä kantaa. Tällaisille ihmisille terveisiä: Saanko paskantaa roskikseesi, jos lenkillä kuljen talosi ohi? Muuten paskannan pihasi edustalle. Jos tulee hätä ja kotiin on pitkä matka, en kyllä viitsi alkaa pidätellä. Saanko heittää puolentoista litran limsapullon roskikseesi, jos eväslimsa loppuu juuri talosi kohdalla? Muuten heitän sen pihallesi. En kyllä ala kilometritolkulla mitään tyhjää pulloa raahaamaan.
[/quote]
Luitkohan ekaa 10 kommenttia pidemmälle? Tuolla oli 1 provoilija joka ei kerää kakkoja, ja 20 hullua jotka vastasi joko "tapan koirasi jos katsot pihaani päin", "tykkäisitkö jos paskantaisin suuhun" tai "ei siitä minulle varsinaisesti haittaa ole, mutta kun periaate".
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:23"]
Kyllä nää koiranomistajat on ihmeellisiä, kun on aina se käsitys, että lähes kaikki pitäisivät heidän koiristaan ja sen takia pitäis olla kaikennäköisiä etuoikeuksia. Sitten jos näin ei ole niin päivitellään, että ihmen eläinrääkkääjä tuokin ei edes mun koirasta tykänny.
Ap:lle vastineeksi, haluaisitko että minä tuon vauvan kakkavaipat sun roskikseen, jos siis asuisit okt:ssa ja maksat itse omasta tyhjennyksestä?
[/quote]
Ihminen on ihminen, samalla tavalla joidenkin taaperoiden vanhemmat ajattelevat että heidän lapsen paljas perse puskassa ketään haittaa. tai paskajätöksen tai kusi. Minä minä minä!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:08"]
Pahastuisitko? Ulkoilutan koiraa usein omakotialueella, jossa ei ole roskiksia. Tekisi mieli heittää kakkapussit pihaporttien viereisiin roskalaatikkoon, mutta voiko joku suuttua tästä? Ehkä en kerrostaloasukkaana ole ottanut jotain huomioon
[/quote]
Kesällä kahden viikon tyhjennysvälillä ja kun roskis ei joskus täys siivouksen jälkeen pysy täysin kiinni, ei haju kotimme edustalla ole miellyttävä. Minulla oli se tarra ja varsinkin juuri ennen yksiä juhlia se haju häiritsi ja hävetti. Nyt sitä tarraa peittää ihan eri tarra.
Meillä on pieni rivariyhtiö vantaalla. Tuosta kävelee paljon koiranulkoiluttajia ohi päivittäin. Osa ymmärtää yleiset säännöt, mutta osa paskattaa koiransa meidän taloyhtiön nurmikolla. Aivan selvä piha-alue.
Asukaskokouksessa päätettiin hankkia kieltokyltit. No, arvatkaas vaan kuinka paljon se auttaa.
Joten seuraavassa kokouksessa sitten ehdottelin, että hankitaan meidän roskikseen se tarra, että tänne voit jättää jätökset. Tai tehdään kyltti itse!
Kylläpä herrat innostuivat, että MEKÖ TÄSSÄ NYT KUSTANNETAAN TOISTEN PASKOJEN TYHJENNYS?!?!? Jumalaton mylvintä ja karjunta alkoi. Jostain syystä mä en kuitenkaan osaa mieltää, että meillä neljästä jäteastiasta yksikään niistä kakoista oikeesti tuottais ongelmia, lisäkustannuksia. Nooh.. siivotkoot sitten niitä paskoja.
Yksi vaihtoehto, että pyydetään kaupunkia tuomaan ns. virallinen koirankakkaroskis tuohon lähimpään lyhtypylvääseen. Liian monimutkaista.
Tämän asian tekee vinkeeksi se, että meidän piha päättyy metsän, jota kohti tai josta nämä ulkoiluttajat ovat tulossa/menossa. Miten helvetin vaikeaa on se koira paskattaa siellä metsän puolella?
Ehdottomasti saa laittaa. En pahastuisi yhtään. Voisinpa jopa laittaa sellaisen tarran roskikseen. Mistähän niitä saa? :D
Kai sitten nämä "omat roskat omaan roskikseen" kuljettavat omat ja pilttiensä karkkipussit/karamellipaperit/jäätelöpaperit kesäkävelyillään omaan roskikseen, eikä heitä luontoon.
Entä kuinka moni tupakoitsija tietää, että tupakantumpin maatuminen kestää yli 15 vuotta ja myrkyttää maaperää, että eipä heitellä niitä tupakantumppejakaan niillä kävelyreissuilla kaduille, vaan kuljetetaan vaikka semmoisessa kaupan muovikasissa kotiin omaan roskakoriin.
Hei, ei tää yhteiskunta pyöri niin, että kukaan ei osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Onneksi oma koirani tekee useimmiten paskat ojiin ja puiden alustoille, ettei ole tarvetta sieltä keräillä. Jos tekee sellaiseen kohtaan, että on selkeästi tiellä, niin sitä varten on se kakkapussi mukana. Itse mietiskelin juuri samaa kuin ap, että uskallanko sen kakkapussin käydä laittaan rivariroskiin tai ok-talon roskiin. En uskaltanut, mutta onneksi puolen kilsan kävelyn jälkeen osui kohdalle yleinen roskis ja sinne sitten pussin tiputin. Näitä yleisiä roskiksia saisi tosiaan olla vähän useampia, varsinkin, jos kävelytiet laitetaan kulkemaan okt-rivariasutusten läpi. Kyllä sielläkin kulkee varmasti sellaista porukkaa, jotka eivät juuri sillä tiellä asu ja se oma roskis siinä muutaman kymmenen metrin päässä.
Kadun vastakkaisella puolella asuva pälyilee hetken ympärilleen ja sujauttaa koiransa jätökset meidän roskikseen. Sitten hän sujahtaa koiransa kanssa pensasaidassa olevasta aukosta omalle pihalleen. Otin pihassani tapahtuneesta asiasta kuvan.
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika, yksi tai useampikin koirankakkapussi ei vaikuta omakotitalon jätekuluihin millään tavalla. Ehdottomasti saa laittaa, aina parempi kuin jättää tien laitaan!
Ihme kitisijöitä taas, kaikesta pitää aina olla niin negatiivinen. Mikä teitä vaivaa?
Yksi ei haittaa. Mutta jos vaikka 20 ihmistä käy heittämässä yhden kakkapussin joka päivä, viikossa se on jo 140 pussia. Ja jos roskis on täynnä koiransontaa, niin tyhjennysväliä on pakko tihentää johtgieniasyistä, ja siitä tulee kustannuksia.
[/quote] Eipä niitä ketään jaksais montaa sataa metriä edestakaisin siirrellä. Kadun vieressä on hyvä paikka.