Omakotiasuja! Saako jätelaatkkoosi heittää koirankakkapusseja?
Pahastuisitko? Ulkoilutan koiraa usein omakotialueella, jossa ei ole roskiksia. Tekisi mieli heittää kakkapussit pihaporttien viereisiin roskalaatikkoon, mutta voiko joku suuttua tästä? Ehkä en kerrostaloasukkaana ole ottanut jotain huomioon
Kommentit (193)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:06"]Tämä ketju on valaissut koiranomistajien sielunmaisemaa:
Minulla on oikeus otttaa koira. Minä en jaksa huolehtia siitä asianmukaisesti ja minulle voi tulla vaivaa huolehtia siitä asianmukaisesti. On mukavampi kulkea ilman pientä pussia kuin pienen pussin kanssa. Sen takia minulla on oikeus luvatta käydä muiden kukkarolla ja käyttää muiden omaisuutta ja pihaa.
Entä jos minäkään en jaksa turhaa hiljentää ennen suojateitä? Ei ole kiva jarruttaa ja taas kaasuttaa. Ajanko vain ohi?
taisi tulla huono esimerkki, koska on vaikea valita, mikä laji ihmisyyttä on itsekkäin, autoilijat, lapsiperheet vai koiranomistajat.
Auto, koira tai lapsi tekee ihmisestä kusipään. ne pitää hankkia vaikka ei jaksaisi toimia niiden kanssa oikein. Vai onko niin että ihminen on jo kusipää valmiiksi.
[/quote]
Ihme tunneperäistä tulkintaa. Kyllä, minulla on oikeus ottaa koira. Ei, jaksan kyllä huolehtia siitä. Kyllä, kysyin voinko käyttää muiden roskista, koska siitä olisi minulle hyötyä. Ei, en aio niin tehdä koska siitä voi olla muille haittaa.
Sori, en todellakaan ymmärrä miten tuon yksinkertaisen kysymyksen esittäminen on verrannollinen kusipäisyyteen tai kaahailuun. Ihmiset tuntuvat oikein etsimällä etsivän jotain mistä provosoitua
Ap
Tuossa oli muuten syy, miksi lukioiässä, no, siinä iässä kun alkaa pohtia asioita, en koskaan ajatellut perustaa perhettä tai tehdä lapsia.
Koska minust näytti siltä, että mukavista ihmisistä tulee itsekkäitä kusipäitä heti kun kuvaan tulee lapset, auto ja koira.
Sen jälkeen on olemassa vain minä ja minun lapset, ja muita käytetän vain surutta hyväksi. Omille vanhemmille annetaan jouluna hädintuskin joku lapsikalenteri, omalle kersalle tuhansilla markoilla lahjoja (oli markka-aika kun olin lukiossa). Autolla ajetaan surutta välittämättä suojateista ja koulun alueellakin lujaa, muiden penikat eivät ole mitään kun minä ajan omaa lasta koulluun.
Koiranomistajuus nyt sitten ilmeisesti oikeuttaa varastamaan muilta.
Kun ihminen perustaa perheen hän alkaa nuolla niiden persettä kenestä ajattelee olevan hyötyä, alkaa juosta materian perässä kuin sokea ja hän luistaa kaikista velvollisuuksista jos ei jää kiinni tai sanktio ei kosketa tarpeeksi.
Kun taas nuoret parikymppiset ajattelevat vielä joskus yhteistä hyvää.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:22"]Tuossa oli muuten syy, miksi lukioiässä, no, siinä iässä kun alkaa pohtia asioita, en koskaan ajatellut perustaa perhettä tai tehdä lapsia.
Koska minust näytti siltä, että mukavista ihmisistä tulee itsekkäitä kusipäitä heti kun kuvaan tulee lapset, auto ja koira.
Sen jälkeen on olemassa vain minä ja minun lapset, ja muita käytetän vain surutta hyväksi. Omille vanhemmille annetaan jouluna hädintuskin joku lapsikalenteri, omalle kersalle tuhansilla markoilla lahjoja (oli markka-aika kun olin lukiossa). Autolla ajetaan surutta välittämättä suojateista ja koulun alueellakin lujaa, muiden penikat eivät ole mitään kun minä ajan omaa lasta koulluun.
Koiranomistajuus nyt sitten ilmeisesti oikeuttaa varastamaan muilta.
Kun ihminen perustaa perheen hän alkaa nuolla niiden persettä kenestä ajattelee olevan hyötyä, alkaa juosta materian perässä kuin sokea ja hän luistaa kaikista velvollisuuksista jos ei jää kiinni tai sanktio ei kosketa tarpeeksi.
Kun taas nuoret parikymppiset ajattelevat vielä joskus yhteistä hyvää.
[/quote]
Koiranomistajien syytä kaikki tämäkin?
En nyt ollenkaan ymmärrä miksi ap ei itse osaa ajatella että toisten tavaroiden käyttäminen ilman lupaa saattaisi häiritä jotain. MIKSI koiranomistajat eivät voi siivota jätöksiä ja kantaa ne pois? Miksi vaihtoehdot ovat vain pihan roskaaminen tai toisten roskiksen käyttäminen?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:32"]En nyt ollenkaan ymmärrä miksi ap ei itse osaa ajatella että toisten tavaroiden käyttäminen ilman lupaa saattaisi häiritä jotain. MIKSI koiranomistajat eivät voi siivota jätöksiä ja kantaa ne pois? Miksi vaihtoehdot ovat vain pihan roskaaminen tai toisten roskiksen käyttäminen?
[/quote]
Osaan ajatella, siksi juuri en niitä roska-astioita olekaan käyttänyt vaan kysyin täällä tämmöisen tyhmän uusavuttoman kysymyksen. Siivoan koiran jätökset ja kannan ne pois
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:06"]Tämä ketju on valaissut koiranomistajien sielunmaisemaa:
Minulla on oikeus otttaa koira. Minä en jaksa huolehtia siitä asianmukaisesti ja minulle voi tulla vaivaa huolehtia siitä asianmukaisesti. On mukavampi kulkea ilman pientä pussia kuin pienen pussin kanssa. Sen takia minulla on oikeus luvatta käydä muiden kukkarolla ja käyttää muiden omaisuutta ja pihaa.
Entä jos minäkään en jaksa turhaa hiljentää ennen suojateitä? Ei ole kiva jarruttaa ja taas kaasuttaa. Ajanko vain ohi?
taisi tulla huono esimerkki, koska on vaikea valita, mikä laji ihmisyyttä on itsekkäin, autoilijat, lapsiperheet vai koiranomistajat.
Auto, koira tai lapsi tekee ihmisestä kusipään. ne pitää hankkia vaikka ei jaksaisi toimia niiden kanssa oikein. Vai onko niin että ihminen on jo kusipää valmiiksi.
[/quote]
Ihme tunneperäistä tulkintaa. Kyllä, minulla on oikeus ottaa koira. Ei, jaksan kyllä huolehtia siitä. Kyllä, kysyin voinko käyttää muiden roskista, koska siitä olisi minulle hyötyä. Ei, en aio niin tehdä koska siitä voi olla muille haittaa.
Sori, en todellakaan ymmärrä miten tuon yksinkertaisen kysymyksen esittäminen on verrannollinen kusipäisyyteen tai kaahailuun. Ihmiset tuntuvat oikein etsimällä etsivän jotain mistä provosoitua
Ap
[/quote]
sori, sinusta en puhunut vaan muista vastaajista. Vaikutat harvinaisen asialliselta.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:20"]
[/quote]
Ap
[/quote]
sori, sinusta en puhunut vaan muista vastaajista. Vaikutat harvinaisen asialliselta.
[/quote]
Ah, pahoittelen väärinkäsitystä. näissä keskusteluissa tuppaa tulemaan vainoharhaiseksi
Aina laitan muiden roskiksiin kyselemättä. Ei ole minun ongelmani jos se jotakin haittaa. Ja harva valittaa koska kuulun moottoripyöräjengiin.
No tietenkään haluaisi toisten jätöksiä minun roskista täyttämään, mutta toisaalta onhan sekin pienempi paha kuin portin pielessä olevat paskakasat.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 11:18"]
Aina laitan muiden roskiksiin kyselemättä. Ei ole minun ongelmani jos se jotakin haittaa. Ja harva valittaa koska kuulun moottoripyöräjengiin.
[/quote]
Dream on...:DDD
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:04"]
Minua pelottaa nämä jotka kertovat laittavansa myrkkyä pihoillensa. Toivottavasti vitsailevat. Kyllä alkaa poliisiakin kiinnostamaan kun jokun lähipihan lapsi kuolee myrkkyyn. Itselläni ei ole lasta eikä koiraa, mutta en voisi kuvitellakaan laittavani myrkkyjä pihani ympäristöön. Minua ei myöskään haittaa pätkän vertaa jos joku silloin tällöin pudottaa koirankakkapussin roskikseeni. Pitää muuten hankkia tuo edellämainittu tarra :)
[/quote]Miten ne lapset sinne pihaan pääsee myrkkyä syömään, jos vanhemmat huolehtii lapsistaan?
Jos nyt kuitenkin olisi viisainta hävittää se koira, jos ei kakkapussia viitti kantaa.
Joku kysyi mistä "koiraviha" kumpuaa. Vihasta en tiedä, mutta vaikka pidän koirista(kin) todella paljon, niin koiranomistajia olen alkanut inhota. Miksikö. No siksi että meillä ei ole koiraa, mutta siitä huolimatta juuri kävelemään oppinut yksivuotias on jo 2 kertaa kompastunut _omalla_ pihalla, ja kaatunut koiranpaskaan. Siis omalla pihalla.
Minun pitää siis tarkistaa pihani paskojen varalta, ennenkuin uskallan päästää lapseni sinne leikkimään. Isommat nyt osaavat jo näitä miinoja varoa, mutta ei noin pieni. Olen huomauttanut joka kerta, jos olen nähnyt jonkun paskattavan koiraansa pihallemme keräämättä niitä, mutta en ole IKINÄ saanut mitään vastausta. Kiireellä vaan livahdetaan pois. Myönnän että alkaa tehdä mieli kerätä ne sonnat, seurata ulkoiluttajaa kotiin, ja hieroa ne paskat vaikka omistajan ulko-oveen... Anteeksi...
Ps. Roskikseemme saa laittaa kakkapussit, mutta en tiedä mistä sellaisen tarran voi ostaa.
Jos sinulla on koira, silloin kiikutat kakkapussia vaikka kilometri tolkulla! Etkä jätä paskoja minnekään vain siksi, että ei huvita noukkia tai kantaa pussukkaa.
Minun roskikseeni ei kenenkään tarvitse tulla heittämään roskiaan tai paskojaan (omiaan tai elukoittensa). Minä maksan roskalaatikkoni tyhjennyksen, se ei mene mistään verorahoista. Lisäksi roska-astiamme on pihallamme ja pihamme on yksityisaluetta, eikä kenenkään vieraan ihmisen tarvi elukoilleen tai lapsilleen opettaa, että näin heität paskat muitten pihaa-alueelle.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:26"]Jos nyt kuitenkin olisi viisainta hävittää se koira, jos ei kakkapussia viitti kantaa.
[/quote]
Siitä ei ollut kyse
Ap
Noista tarroista: niitä jakavat kunnat ilmaiseksi, ja sen voi halutessaan myös tulostaa itse http://www.koirankakkaroskis.fi/index.php?sivu=liity
Ap
Ainakin kesällä koirankakat alkavat haista roskiksessa tosi pahasti. Meillä siis tyhjennysväli 2 viikkoa. Myös joskus roskiksessa on ollut hajonneita kakkapusseja. Siinä sitten itse peset roskiksesta jonkun vieraan koiran kakkoja. Periaatteessa ei haittaa, mutta nämä oheishaitat ovat liikaa minulle. Eli ei ainakaan minun roskikseen, kiitos!
Meillä on tarra kyljessä ja pysyy siinä siihen asti kun paskat pysyvät suljetuissa pusseissa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:18"]
Meillä on tarra kyljessä ja pysyy siinä siihen asti kun paskat pysyvät suljetuissa pusseissa.
[/quote] Miksi teilla on roskikset etupihalla? Meilla saa olla roskienkerayspaivana klo.6 aamulla-klo.6 illalla valisena aikana. Tuosta ilta-ajasta joustetaan tietenkin mutta seuraavana paivana ei saa olla kadunvarressa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:29"]
Ja vielä kertauksena: ei ole kyse siitä ettenkö jaksaisi niitä kakkoja kerätä ja kantaa. Kaupunkilaisena aion sen myös tehdä, vaikka pussit ovatkin muovia.
Ajattelin vain kysäistä, olisiko muiden roskisten käyttö sopivaa, kun en etikettiä tunne. Kyseessä on ensimmäinen (pieni) koira, enkä tiedä jätemaksuista tai tyhjennysväleistä mitään.
Kuten aiemmin totesin, monilla oli hyviä pointteja miksi eivät näin halua toimittavan, ja kunnioitan heidän tahtoaan. En vain tajua näitä tiettyjä tyyppejä, joilla on pakkomielle saada vastata kaikkeen töykeästi, ilmeisesti vain siksi että ollaan aaveella.
Ap
[/quote]
Ei tässä mistään etiketistä kyse ole vaan ihan maalaisjärjellä ymmärrettävästä asiasta. Roskatynnyrit on tarkoitettu niille, joiden pihassa sellaiset ovat, oli sitten kyse omakotitalosta, rivarista tai kerrostalosta. Minulla ei ole koiraa eikä tule, mutta jos liikkeellä ollessani kertyy roskia, en minä niitäkään tiputtele muiden roskalaatikkoihin, vaan joko yleiseen roskikseen tai kotona omaamme. Mielestäni ihan päivänselvä juttu kaikkien roskien eikä vain koiranpaskan osalta.
Joten vastaus kysymykseen, meille eivät sinun koirasi paskat tai muutkaan roskasi ole tervetulleita.
[/quote]
No minulla ei olekaan maalaisjärkeä, siksi kysyin. Siihen kysymykseen on täällä vastattu jo sata kertaa, se tuli selväksi jo ilman saarnaakin.
Olen muuten myös heittänyt muita roskia vieraan taloyhtiön roskikseen
Ap
[/quote]
Sä siis olet näitä nykyajan ihmisiä, joiden mukaan muita saa ja pitää hyväksikäyttää niin paljon kuin sielu sietää. Jos joku on eri mieltä niin haukutaan se itsekkääksi ja sivistymättömäksi.
[/quote]
En ole sitä mieltä, juuri siksi kysyinkin aiheutuuko siitä muille haittaa! En myöskään ole haukkunut muita, ihmetellyt vain joidenkin tapaa kommunikoida
Ap