Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotiasuja! Saako jätelaatkkoosi heittää koirankakkapusseja?

Vierailija
12.02.2014 |

Pahastuisitko? Ulkoilutan koiraa usein omakotialueella, jossa ei ole roskiksia. Tekisi mieli heittää kakkapussit pihaporttien viereisiin roskalaatikkoon, mutta voiko joku suuttua tästä? Ehkä en kerrostaloasukkaana ole ottanut jotain huomioon

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vielä kaikille, jotka eivät ehkä ole lukeneet koko ketjua:

En aio laittaa laittaa kakkapusseja roskiksiinne. En aio jättää kakkoja keräämättä. En ole kirjoittanut että jättäisin ne keräämättä tai että en jaksaisi niitä kantaa.

Kunhan kysyin. Kiitos ja anteeksi.

AP

Vierailija
82/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla kesämökkipaikkakunnalla. Mökeillä on oma jätesysteeminsä, vakituisilla asukkailla omansa (kalliimpi tietty). Mökkiläiset ei viitsi viedä omia jätteitään niille kuuluviin paikkoihin vaan jättävät mielellään viikonlopun pussukkansa meidän roskikseen, joka on sopivasti lähellä risteystä. Lopulta oli pakko lukita roskis, mutta silloin vain jättivät siihen astian vierelle ja iloisina huristelivat pois.

Laitettiin riistakamera, kuvien perusteella vietiin maanantaisin roskapussit takaisin mökeille.

Mökkiläiset pahoittivat tästä kovasti mielensä, koska heidän mielestään he voivat jättää roskansa meidän roskiksen vierelle, koska ME joka tapauksessa joudumme maksamaan jätteistä, joten siinä samassa menee useampikin pussillinen.

Sama koiranpaskan kanssa näköjään. Koska joku jo maksaa, niin miksi ihmeessä emme veisi jätteitämme hänen roskikseensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:27"]

Minä vaan tässä mietin, että miten sinä omakotiasuja aiot vaikuttaa siihen mitä teen kakalla tai kakkapussilla? Jos jätän koirani kakat keräämättä talosi edustalta, niin soitatko poliisin? Huudatko perääni solvauksia? Mitä jos laitan kakkapussin roskikseesi, vaikka et siitä tykkää, soitatko taas poliisin? Niitä ei taida kauheasti kiinnostaa ;) Mikä on siis minulle koituva sanktio, jos en kuskaa kakkaa johonkin kilometrien päässä olevaan lähimpään yleisroskikseen?

[/quote]Pistäisin sut syömään sen paskan jos et siivoa sitä kuten kuuluu.

[/quote]

Epäilen ;) Kimppuuni käyminen on rikos. Koirani mitä suurimmalla todennäköisyydellä suojelisi minua. Oletko valmis ottamaan sen riskin?

Vierailija
84/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko koiranomistajille muuten jotenkin yllätyksenä se, että ne paskoo. Kun ollaan niin vitun nihkeitä huolehtimaan sen oman rakin paskojen siivouksesta pois yleisiltä alueilta. Ja ei, toisten oma roskis ei ole vastaus tähän.

Mulla alkaa niin keittää yli tämä paskan määrä asuinympäristössä, että kohta varmaan nähdessäni omistajan jättävän sen kikkareen tai läjän siihen maahan, käyn paljain käsin keräämässä sen kouraani ja työnnän omistajan taskuun. Tai pyyhkäisen takkiin. Siinä sitten ollaan ainakin tasapuolisesti kaikki sen koiran paskassa heti eikä vasta hetken päästä. Vaikka eihän tämä varmaan koiranomistajien kohdalla toimi, kun taitavat vaan nauttia ulosteiden kuorruttamasta ympäristöstä, ja kodista, ja siitä paskan hajusta joka puolella..

Vierailija
85/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:34"]

Ei saa. Kysyin mieheltä, ja hän oli sitä mieltä, että alkavat haista roskiksessa.

[/quote]

Nämä ovat aina yhtä uskomattomia vastauksia: "Kysyin mieheltäni, minulla ei ole omaa mielipidettä (lue: en osaa ajatella itsenäisesti)."

Onneksi sinulla on MIES ;)

Vierailija
86/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan tässä mietin, että miten sinä omakotiasuja aiot vaikuttaa siihen mitä teen kakalla tai kakkapussilla? Jos jätän koirani kakat keräämättä talosi edustalta, niin soitatko poliisin? Huudatko perääni solvauksia? Mitä jos laitan kakkapussin roskikseesi, vaikka et siitä tykkää, soitatko taas poliisin? Niitä ei taida kauheasti kiinnostaa ;) Mikä on siis minulle koituva sanktio, jos en kuskaa kakkaa johonkin kilometrien päässä olevaan lähimpään yleisroskikseen?

[/quote]

Seuraan sen kakkapussin tai irtopaskan kanssa ja käyn sen työntämässä postiluukustasi

Vierailija
87/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:46"]

Tuleeko koiranomistajille muuten jotenkin yllätyksenä se, että ne paskoo. Kun ollaan niin vitun nihkeitä huolehtimaan sen oman rakin paskojen siivouksesta pois yleisiltä alueilta. Ja ei, toisten oma roskis ei ole vastaus tähän.

Mulla alkaa niin keittää yli tämä paskan määrä asuinympäristössä, että kohta varmaan nähdessäni omistajan jättävän sen kikkareen tai läjän siihen maahan, käyn paljain käsin keräämässä sen kouraani ja työnnän omistajan taskuun. Tai pyyhkäisen takkiin. Siinä sitten ollaan ainakin tasapuolisesti kaikki sen koiran paskassa heti eikä vasta hetken päästä. Vaikka eihän tämä varmaan koiranomistajien kohdalla toimi, kun taitavat vaan nauttia ulosteiden kuorruttamasta ympäristöstä, ja kodista, ja siitä paskan hajusta joka puolella..

[/quote]

Niin, mehän olemme kaikki erilaisia. Joku nauttii lemmikin ulkoilutamisesta, toinen unelmoi paskan lääräämisestä koiranomistajan takkiin (sinä). Ihana ettemme ole samanlaisia :) Muistathan kuitenkin, että toiseen ihmiseen ei kannata kajota. Se on aina rikos ja saattaa johtaa pahoinpitelysyytteeseen.

Vierailija
88/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:52"]Oletko valmis jättämään rahaa vastineeksi koirasi paskoista vai ajattelitko että muut maksavat tämän mielellään?

[/quote]

Hyvin todennäköisesti se ei vaikuta kustannuksiin mitenkään, sillä roskapussien välis on aina sen verran rakoa että sinne jokunen kakkapussi mahtuu. Taajamassa se roskis kuitenkin tyhjennetään väh. 2 viikon välein, joten taas täällä joku teki itseään naurettavaksi laskemalla montako kakkapussia tulee kuukaudessa.

[/quote]

Kerran kuukaudessa, kesällä joka toinen viikko. Eikö sun koiras kakkaa kuin kerran tuon aikana, kun yksi pussi vaan olisi?  Talvella saa valita ja kesällä on otettava tuo kahden viikon välein vähintään. T. se, jonka kotitalo on risteyksessä ja roskis on jouduttu risteyksen takia sijoittamaan näkyvästi, kyseessä on kuskin turvallisuus. 

Vierailija
89/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun korvessa niin ei tarvitse kakkoja kerätä kaatopaikan täytteeksi. Tosi ekologista muutenkin pistää luonnollinen jäte pussukkaan kehittämään metaania. Enkä jaksaisi välittää jos joku roskikseen toisi vaikka paskavaipan, en tapaa haistella roskistani

Vierailija
90/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa, ollaan laitettu koirankakkaroskis tarra

Vierailija
91/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja sitten ihmetellään että minkätakia niitä myrkkysyöttejä koirill levitellään.

Vierailija
92/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:44"]

[/quote]

Epäilen ;) Kimppuuni käyminen on rikos. Koirani mitä suurimmalla todennäköisyydellä suojelisi minua. Oletko valmis ottamaan sen riskin?

[/quote]Sou? Lain vastaistahan sekin on että jättää paskat siivoamatta. Tasapeli. Jos koira käy minuun kiinni, niin tappaisin sen, itsepuolustuksena tietty.

Vierailija
93/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska roskis tyhjennetään vain kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
94/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:46"]

[/quote]

Niin, mehän olemme kaikki erilaisia. Joku nauttii lemmikin ulkoilutamisesta, toinen unelmoi paskan lääräämisestä koiranomistajan takkiin (sinä). Ihana ettemme ole samanlaisia :) Muistathan kuitenkin, että toiseen ihmiseen ei kannata kajota. Se on aina rikos ja saattaa johtaa pahoinpitelysyytteeseen.

[/quote]

Aha, eli koiranomistaja, joka jättää koiransa paskan siihen maahan sotkemaan muiden lemmikkejä, lapsia, kenkiä, pulkkia, vaatteita, polkupyöriä, ym, kokee kuitenkin ongelmaksi sen että oma takki likaantuu siihen. Outoa. Ja kehtaa mennä vielä ruikuttamaan, että tuo ilkimys otti vastoin määräyksiä siihen jättämäni minun koiran kakan maasta ja toi sen taskuuni, nyyh. Enpä olisi uskonut. No, mutta hyvä tietää tämäkin. Huikkaan sitten vaan nopeasti että "Hei tää tais pudota teiltä, ota koppi" ja nakkaan sen sulle. Tee sillä sitten mitä haluat.

Vierailija
95/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei toisin päin? Kun joudut joka tapauksessa kantamaan koirankakkapussia, niin samalla voisit kantaa yhden meidän roskapussin taloyhtiösi roskikseen. Meillä kun tahtoo astia olla vähän piukassa välillä. Siitä olisi aika iso apu jos saisi pussin tai pari jonku toisen roskikseen.

t. OKT-asukki

Vierailija
96/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin omakotitalossa, niin varmasti roskistani tulisi koristamaan tarra jossa sallin koiran kakkojen laiton pikku pussukassa sinne. Paitsi että haluan muuttaa syrjäiselle paikalle, jotenka ei taitaisi muita kuin oman koiran jätökset sieltä löytyä.

Vierailija
97/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 22:05"]

[/quote]

[/quote]Sou? Lain vastaistahan sekin on että jättää paskat siivoamatta. Tasapeli. Jos koira käy minuun kiinni, niin tappaisin sen, itsepuolustuksena tietty.

[/quote]

Ajatuksenjuoksusi on hieman hidasta. Millä tapat koiran ennen kuin koira vammauttaa sinut? Minkä luulet olevan sanktio päällekäymisestä ja paskojen keräämättä jättämisestä? Jälkimmäisestä seuraa tuskin huomautus. Nyt vähän järki käteen, eikö?

Todennäköisemmin minä jätän nyt iltalenkillä paskat keräämättä, kuin sinä käyt kenekään kimppuun :)

Vierailija
98/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 22:05"]

[/quote]

[/quote]

Ajatuksenjuoksusi on hieman hidasta. Millä tapat koiran ennen kuin koira vammauttaa sinut? Minkä luulet olevan sanktio päällekäymisestä ja paskojen keräämättä jättämisestä? Jälkimmäisestä seuraa tuskin huomautus. Nyt vähän järki käteen, eikö?

Todennäköisemmin minä jätän nyt iltalenkillä paskat keräämättä, kuin sinä käyt kenekään kimppuun :)

[/quote]Oletko varma että haluat kokeilla? Semmoista koiraa ei olekkaan josta ei saa henkeä irti.

Vierailija
99/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 22:10"]

Todennäköisemmin minä jätän nyt iltalenkillä paskat keräämättä,

[/quote]Tuota ei kukaan epäilekkään. Kaikki tienvierustat on täynnä koirienne paskoja.

Vierailija
100/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa, se on kiellettyä. Roskikseen saa laittaa vain polttokelpoista kotitalousjätettä, ei tuoretta paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi