Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotiasuja! Saako jätelaatkkoosi heittää koirankakkapusseja?

Vierailija
12.02.2014 |

Pahastuisitko? Ulkoilutan koiraa usein omakotialueella, jossa ei ole roskiksia. Tekisi mieli heittää kakkapussit pihaporttien viereisiin roskalaatikkoon, mutta voiko joku suuttua tästä? Ehkä en kerrostaloasukkaana ole ottanut jotain huomioon

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:43"]Ei kai teitä kerrostalossa asuvia haittaa, jos tuon vanhat maalipurkit ja kaikenlaisen romun roskakatokseenne? Eihän  muutama vanha nojatuoli tai pari vanhaa printtetiä teitä haittaa? Kun en millään viitsi viedä pienjäteasemalle ja teidän roskis on niin kivasti mun työmatkan varrella.

[/quote]

Ehkä pieeeeentä liioittelun makua ilmassa?

Vierailija
62/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:13"]

Eikö oikea periaate ole kuitenkin se että jokainen hoitaa ihan itse omat jätteensä?

[/quote]

Minäminä-ihmiset ehkä ajattelevat noin. Minä ajattelen, että jos pystyn jonkun elämää helpottamaan hiukan ilman, että minulle aiheutuu mitään vaivaa tai kustannuksia, niin hyvä juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:01"]

Okei, kylläpäs tuli paskamyrsky tästä! Ihan vilpittkysyin, kun asiaa mietin että onko siitä muille haittaa jos laitan roskan roskikseen.

Ei hätää, en aio niitä jatkossakaan sinne laittaa kun tämä on selvästi iso asia osalle. Ei tarvi ketään alkaa haukkumaan, hakkaamaan tai tappamaan tämmöisen asian takia.

AP

[/quote]

Se vilpittömyys kyllä hieman haiskahtaa. Sinähän se nimittäin heti ilmoitit, että jollet saa laittaa paskoja roskikseen niin sitten et kerää niitä lainkaan. Minusta on ihan ok, että jotkut antaa laittaa ne kakkapussit roskiksiinsa, siihen on ne tarratkin joita ainakin takavuosina sai tilata. Mutta ihan samalla tavalla on minusta ihan ok, että kieltää roskiksensa käytön. Se roskis ja pihapiiri on kuitenkin omistajansa ja tämä päättää ketkä siellä saa olla ja niitä käyttää. Eikä se sun koiranjätösten siivoamisvelvollisuutesi ole mitenkään riippuvainen siitä saatko laittaa ne pussit muiden roskiin vai ei. Se siivoamisvelvoite sulla on ja pysyy vaikka kaikki kieltäis sulta roskiksensa käytön.

[/quote]

En ilmoittanut, kysyin voiko näin tehdä enkä sen jälkeen kommentoinut vaan menin suihkuun. Kommenttieni perässä on merkintä.

Tietenkin vien pussit roskikseen!

Vierailija
64/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:24"]Ei jumalauta! Joku täällä tärisee (oletan, että se on yksi ja sama ihminen - ei noin tyhmiä löydy montaa) roskisten sisällöstä. HÄNEN ROSKIKSESTAAN. HÄNEN OMASTA ROSKIKSESTAAN. HÄNEN OMISTA ROSKISTA! Toivotan unettomia öitä asin parissa. :D :D :D[/quote]Mikäs kommunisti täällä mesoaa? Kakkapussi roskiksessa ei ole kustannuskysymys, mutta en pitäisi siitä että pihalleni tullaan hiippailemaan. Oletko kuullut koskaan kotirauhasta?

Vierailija
65/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viesti 62 siis ap

AP

Vierailija
66/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa, meillä on koirankakkaroskis-tarra roskiksessa. Saa laittaa myös niitä kakkavaippoja, karkkipapereita, ym. jos tarvetta on :)

Vierailija
67/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:27"]

Minä vaan tässä mietin, että miten sinä omakotiasuja aiot vaikuttaa siihen mitä teen kakalla tai kakkapussilla? Jos jätän koirani kakat keräämättä talosi edustalta, niin soitatko poliisin? Huudatko perääni solvauksia? Mitä jos laitan kakkapussin roskikseesi, vaikka et siitä tykkää, soitatko taas poliisin? Niitä ei taida kauheasti kiinnostaa ;) Mikä on siis minulle koituva sanktio, jos en kuskaa kakkaa johonkin kilometrien päässä olevaan lähimpään yleisroskikseen?

[/quote]Pistäisin sut syömään sen paskan jos et siivoa sitä kuten kuuluu.

Vierailija
68/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:17"]

Eikö oikea periaate ole kuitenkin se että jokainen hoitaa ihan itse omat jätteensä?

[/quote]

Minäminä-ihmiset ehkä ajattelevat noin. Minä ajattelen, että jos pystyn jonkun elämää helpottamaan hiukan ilman, että minulle aiheutuu mitään vaivaa tai kustannuksia, niin hyvä juttu!

[/quote]Aha, olen siis minä minä ihminen koska huolehdin omat asini, enkä jätä niitä muiden tehtäväksi. Tämä selvä.

Vierailija
69/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle pihalle ei kenellekään ulkopuolisella ole mitään asiaa.

Vierailija
70/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tarra selvästi roskiksen kyljessä tien puolella, että kakkapussit voi laittaa tänne :) eipä niitä kakkapusseja ole riesaksi saakka kertynyt, en oo tainnut kertaakaan bongata roska-astiastamme niitä.

Vierailija
71/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:43"]Ei kai teitä kerrostalossa asuvia haittaa, jos tuon vanhat maalipurkit ja kaikenlaisen romun roskakatokseenne? Eihän  muutama vanha nojatuoli tai pari vanhaa printtetiä teitä haittaa? Kun en millään viitsi viedä pienjäteasemalle ja teidän roskis on niin kivasti mun työmatkan varrella.

[/quote]

Ehkä pieeeeentä liioittelun makua ilmassa?

[/quote]

Käytännössä ihan sama asia eli koska en viitsi viedä jätteitä niille kuuluvaan paikkaan, voin käyttää mitä tahansa roskista matkan varrella. Vai onko muka kerrostalossa haittaa, jos sinne joku tuo elektroniikkaromua?

Vierailija
72/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

Mutta eikö ap:lla ole myös samaa minä minä-ajattelua? Jos minä en saa laittaa kakkapussia sun roskikseen niin sitten en kerää niitä paskoja ollenkaan. Minä jätän ne paskat siihen sun pihalle. Kun minä en halua enkä viitsi niitä paskoja kantaa mukanani seuraavalle sallitulle roskikselle.

Ja oikeesti, kun se kakkapussi ei paljoa paina, ei sen kantaminen voi oikeasti olla mikään ongelma. On se minusta aika noloa moisesta asiasta kitistä, pienen pussin kantamisesta. Ja ap:han voi vaikka koiralle askarella paskarrella sellaisen kantolaukun. Koira kantaa itse jätöksensä lähimmälle roskikselle niin ap:n voimat säilyy ja hän jaksaa kävella kotiin asti. Ei sitten tuuperru kakkapussin painon alle :)

Vierailija
73/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joku aika sitten laittanut koirankakkapussirullan meidän tontin rajalle sellaiseen lyhtytelineeseen. Näyttää tyhjentyvän, eikä oman pihan ja pyörätien raja ole enää koiranpaskojen koristama. En tiedä mihin kuskaavat pussit, enkä ole omaan roskikseeni kurkkinut. Pääasia että on siistimpää.  

Vierailija
74/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Kysyin mieheltä, ja hän oli sitä mieltä, että alkavat haista roskiksessa.

Vierailija
75/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:23"]

Kyllä nää koiranomistajat on ihmeellisiä, kun on aina se käsitys, että lähes kaikki pitäisivät heidän koiristaan ja sen takia pitäis olla kaikennäköisiä etuoikeuksia. Sitten jos näin ei ole niin päivitellään, että ihmen eläinrääkkääjä tuokin ei edes mun koirasta tykänny. 

Ap:lle vastineeksi, haluaisitko että minä tuon vauvan kakkavaipat sun roskikseen, jos siis asuisit okt:ssa ja maksat itse omasta tyhjennyksestä?

[/quote]

Heheh, joo juuri me koiranomistajat ollaan niitä jotka olettaa että kaikki pitäisi meidän koirista ja pitäisi saada kaikennäköisiä etuoikeuksia.

Onneksi te äiti-ihmiset ette tee samanlaisia olettamuksia ettekä vaadi etuoikeuksia.

Vierailija
76/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihtoehtona sille, että ei saa laittaa jonkun ulkopuolisen yksityisroskikseen koirankakkapussia, on vain se, että jättää paskan sitten maahan?! Eihän se niin mene. Koirankakat pitää kerätä ja hävittää asianmukaisesti - yleensä se tarkoittaa julkista tai koiranomistajan omaa roskista. Jos on jotain ongelmia noudattaa tätä, kannattaa jättää se koira ylipäätään hankkimatta.

Yleensä se roska-astia on kiinteistön omistajan oma, itse hankittu jostakin rautakaupasta. Sen tyhjentäminen maksaa. Se tyhjennetään sovituin välein. Esimerkiksi meillä tyhjennysväli on kuukausi. En todellakaan halua pienintäkään määrää ylimääräistä roskaa sinne jonkun ulkopuolisen toimesta, kun perheen omien roskien mahtumisen kanssa on välillä tiukkaa. Olemme hyvin tarkkoja siitä, että roskapusseista ei vuoda mitään jäteastiaan ja välillä joudumme käsin painamalla tiivistämään roskia astiassa. En luottaisi siihen, että koirankakkapussi (maatuva tai maatumaton) pitäisi paskan tiiviisti sisällään koko kuukauden ajan. Jos joku erikseen tarralla sallii koirankakan laittamisen omaan roskikseensa, niin ihan fine, sitten sinne voi laittaa sen, mutta muuten sinne ei saa laittaa mitään. Jokainen tästä tuohtunut koiranomistaja voi itse mielessään miettiä, haluaisiko  päivittäin minun omat paskani pussissa omaan roskikseensa. Tai naapurin kissan hiekkalaatikosta tyhjennetyt jätökset. Paska on paskaa, vaikka se tulisi jollekin rakkaan Mustin peräaukosta ulos. Ja jos jokainen koiranomistaja alkaisi pudottaa ne oman Mustinsa kakat muualle kuin omaan roskikseensa, ulkopuolisten yksityisten roska-astioiden täyttyminen ei olisikaan enää "niin vähäistä". Huonolla tuurilla joku sopivalla paikalla sijaitseva omakotitalo saisi astiaansa koko kulmakunnan koirien jokapäiväiset tuotokset. 

Ei se koirankakka nyt niin paljon paina, ettei sitä jaksaisi kantaa kotiroskikseen asti. Ja jos koet sen ällöttäväksi, niin sitä paremmalla syyllä pitäisi ymmärtää, ettei joku ulkopuolinen halua sitä omiin nurkkiinsa!

Vierailija
77/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

Mutta eikö ap:lla ole myös samaa minä minä-ajattelua? Jos minä en saa laittaa kakkapussia sun roskikseen niin sitten en kerää niitä paskoja ollenkaan. Minä jätän ne paskat siihen sun pihalle. Kun minä en halua enkä viitsi niitä paskoja kantaa mukanani seuraavalle sallitulle roskikselle.

Ja oikeesti, kun se kakkapussi ei paljoa paina, ei sen kantaminen voi oikeasti olla mikään ongelma. On se minusta aika noloa moisesta asiasta kitistä, pienen pussin kantamisesta. Ja ap:han voi vaikka koiralle askarella paskarrella sellaisen kantolaukun. Koira kantaa itse jätöksensä lähimmälle roskikselle niin ap:n voimat säilyy ja hän jaksaa kävella kotiin asti. Ei sitten tuuperru kakkapussin painon alle :)

[/quote]

Huom, ap EI ole sanonut että jättää kakat keräämättä! Totta kai ne pitää kerätä

AP

Vierailija
78/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:08"]Pahastuisitko? Ulkoilutan koiraa usein omakotialueella, jossa ei ole roskiksia. Tekisi mieli heittää kakkapussit pihaporttien viereisiin roskalaatikkoon, mutta voiko joku suuttua tästä? Ehkä en kerrostaloasukkaana ole ottanut jotain huomioon

[/quote]Kyllä taatusti SUUTTUISIN! Kuten siitäkin että niitä ällötyksiä kusetetaan portillani! Mun portti, mun piha, mun roskis. Ja mun roskista ei muitten ulosteilla täytetä koska MÄ siitä maksan. Ei ole mun murhe jos ottaa piskin ja joutuu paskapusseja lenkillä roikottaan. Pitäkää koiraällötyksenne ulosteineen VEKE MUN NURKILTA!

Vierailija
79/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. On olemassa riski, että laitan sinne roskikseen jotain terävää, jolloin se kakkapussi menee rikki. Sitten ne *askat leviävät pitkin roskista. Niitä on sitten kiva kesähelteellä siivoilla sieltä. Ei ihmisulostettakaan saa roskikseen laittaa. Tuntuu lisäksi oudolta, miksi koiran*askoja laitetaan muovipussiin ja kuskataan kaatopaikalle. Todella ekologista... not!

Vierailija
80/193 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävintä asiassa olisi se, että joku tuntematon tulisi pihaamme hiippailemaan. No, no!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän