Omakotiasuja! Saako jätelaatkkoosi heittää koirankakkapusseja?
Pahastuisitko? Ulkoilutan koiraa usein omakotialueella, jossa ei ole roskiksia. Tekisi mieli heittää kakkapussit pihaporttien viereisiin roskalaatikkoon, mutta voiko joku suuttua tästä? Ehkä en kerrostaloasukkaana ole ottanut jotain huomioon
Kommentit (193)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:47"]
Kyllä osaa jotkut tehdä ongelman muutamista kakkapusseista ROSKAlaatikossa. Voi hyvänen aika.
[/quote]
Siitä ei ole kysymys. Tässä vaan tarjoutui kahdelle provolle tai yhdelle itsensä kanssa keskustelevalle tilaisuus nokitella ikuisuusaiheesta ja yrittää muita saada mukaansa. Kohta jo tarjoiltiin myrkkysyöttejä ja poliisia...
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:13"]Heitäppä akka mun roskikseen niin sun koiras lentää sinne perässä
[/quote]
Saanko heittää ukonkin?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:15"]
No olisko se parempi, että ne kakat jätetään siihen sun pihan eteen? Omakotitaloalueilla on vähän yleisiä roskiksia, enkä todellakaan rupee kulkemaan kilsaa kakkapussi kädessä.
[/quote]Just tän takia pihaan on kylvetty rotanmyrkkyä. Siis kun koirankakat houkuttelee rottia! Katso ettei koirasi vaan syö niitä, laitan sulle laskun pilatusta rotanmyrkystä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:27"]
Minä vaan tässä mietin, että miten sinä omakotiasuja aiot vaikuttaa siihen mitä teen kakalla tai kakkapussilla? Jos jätän koirani kakat keräämättä talosi edustalta, niin soitatko poliisin? Huudatko perääni solvauksia? Mitä jos laitan kakkapussin roskikseesi, vaikka et siitä tykkää, soitatko taas poliisin? Niitä ei taida kauheasti kiinnostaa ;) Mikä on siis minulle koituva sanktio, jos en kuskaa kakkaa johonkin kilometrien päässä olevaan lähimpään yleisroskikseen?
[/quote]
Otan kuvan ja toimitan sen poliisille. Ne hoitakoot sitten homman.
[/quote]
Luuletko että niitä oikeasti kiinnostaa? Keneen he ottavat yhteyttä kuvasi perusteella? Veikkaatko että resursseja riittää kyseistä asiaa selvittämään ;)
Jos olen jättänyt kakat keräämättä talonne edustalla, joka on kuitenkin tien pientaretta, ei sinun syytöksesi paljoa auta. Lähteekö kaupunki / kunta syyttämään minua rikoksesta? Aika kaukaa haettua? Jos jätän kakat sinun tontillesi, niin kuinka pitkälle kuvittelet pääseväsi jos lähdet minua syyttelemään? Taitaisivat nauraa sinut ulos ;) Ei millään pahalla...
[/quote]
Jos koirasi syö myrkytettyä makkaraa siinä tonttini edustalla ja sitten kuolee, niin tuletko minua syyttämään?
[/quote]
BTW tuo on rangaistava rikos. Olethan varma ettei naapurisi lapsi syö sitä? Minun ongelma se tuskin on, sillä koirani ei syö ulkona mitään. Koira kannattaa kouluttaa, eikö?
[/quote]
Onko myrkytetyn makkaran syöminen rikos? Miten sinä todistat, että minä olen sinne makkaran tuonut, enhän minäkään voi todistaa, että siellä on koirasi jätöksiä.
Oletko valmis jättämään rahaa vastineeksi koirasi paskoista vai ajattelitko että muut maksavat tämän mielellään?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:24"]Ei jumalauta! Joku täällä tärisee (oletan, että se on yksi ja sama ihminen - ei noin tyhmiä löydy montaa) roskisten sisällöstä. HÄNEN ROSKIKSESTAAN. HÄNEN OMASTA ROSKIKSESTAAN. HÄNEN OMISTA ROSKISTA! Toivotan unettomia öitä asin parissa. :D :D :D[/quote]
Joko asut jossain hornankuusessa, jossa koirien jätöksistä ei tarvitse huolehtia, tai et asu okt:ssa.
Jos joku lenkkeilijä yhtäkkiä ottaisi tavakseen viskata kakkapussinsa meidän roskikseen, tulisi siitä varmasti pysyvä tapa. Koiraa pitää ulkoiluttaa kuitenkin ainakin sen kaksi kertaa päivässä (mielellään useamminkin), ja keskimäärin niitä koirankakkapusseja tulisi n. 14kpl viikossa. Kuukaudessa tuo olisi yhden roskispussin verran sitä itseään meidän roskiksessa.
Täällä on onneksi paljon koiranjätöksille tarkoitettuja roskiksia.
Itselleni ei tulisi mieleenkään heittää omia roskia tai koiranjätöksiä muiden roskiksiin.
Voi hyvänen aika! Ikinä ei ole tullut mieleen laittaa koirankakkapussia toisen ihmisen roskalaatikkoon, ällöttävää!
Onko pakko hankkia koiraa, jollei osaa/jaksa hoitaa sitä asiallisesti? Tällaiset ihmiset tuntuvat kyllä kovin itsekkäiltä. :/
Vinkki: Ota mukaasi kaupan muovipussi, johon laitat koirankakkapussin pitkällä matkalla. Näin se on tuplapussissa eikä haise (eikä kyllä painakaan paljon). On todella huonoa käytöstä jättää koiran kakat jonkun portinpieleen/piha-aidan äärelle/roskikseen. Mielestäni talvella myös pissat voisi peittää potkimalla lunta päälle.
Hieno idea, että joillain (koiranomistajilla) on koirankakka-tarroja roskiksissaan. Tällaisista en ollut ennen kuullutkaan. (Näihinkin roskiksiin kannattanee kakkapussi heittää vain silloin kun siellä sisällä on jo se musta jätesäkki. Ainakin itse haluaisin näin.)
Toivon todella, että tämä oli vain provonpoikanen... :/
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:52"]Oletko valmis jättämään rahaa vastineeksi koirasi paskoista vai ajattelitko että muut maksavat tämän mielellään?
[/quote]
Hyvin todennäköisesti se ei vaikuta kustannuksiin mitenkään, sillä roskapussien välis on aina sen verran rakoa että sinne jokunen kakkapussi mahtuu. Taajamassa se roskis kuitenkin tyhjennetään väh. 2 viikon välein, joten taas täällä joku teki itseään naurettavaksi laskemalla montako kakkapussia tulee kuukaudessa.
Haittaisi, koska en halua sinua ja koiraasi pihaan hiippailemaan. Roskis on omassa katoksessaan melkein 80 m päässä kadusta, joten herättäisit huomiota pihassa pusseinesi.
Okei, kylläpäs tuli paskamyrsky tästä! Ihan vilpittkysyin, kun asiaa mietin että onko siitä muille haittaa jos laitan roskan roskikseen.
Ei hätää, en aio niitä jatkossakaan sinne laittaa kun tämä on selvästi iso asia osalle. Ei tarvi ketään alkaa haukkumaan, hakkaamaan tai tappamaan tämmöisen asian takia.
AP
Minua pelottaa nämä jotka kertovat laittavansa myrkkyä pihoillensa. Toivottavasti vitsailevat. Kyllä alkaa poliisiakin kiinnostamaan kun jokun lähipihan lapsi kuolee myrkkyyn. Itselläni ei ole lasta eikä koiraa, mutta en voisi kuvitellakaan laittavani myrkkyjä pihani ympäristöön. Minua ei myöskään haittaa pätkän vertaa jos joku silloin tällöin pudottaa koirankakkapussin roskikseeni. Pitää muuten hankkia tuo edellämainittu tarra :)
Tottakai saa laittaa.
mielummin niitä sieltä katselen kuin omasta kengän pohjasta
Joo ei näköjään olisi kannattanut sisällyttää otsikkoon sanaa "koirankakka"... :/
AP
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:22"]
No hyvänen aika, yksi tai useampikin koirankakkapussi ei vaikuta omakotitalon jätekuluihin millään tavalla. Ehdottomasti saa laittaa, aina parempi kuin jättää tien laitaan!
Ihme kitisijöitä taas, kaikesta pitää aina olla niin negatiivinen. Mikä teitä vaivaa?
[/quote]
Eihän se yksi kerran viikossa pussi missään tunnukkaan. Mutta viisikymmentä pussia joka päivä jo tuntuu, kas kun moni ulkoiluttaa koiraansa monta kertaa ja koiria on monella muullakin.
[/quote]
Huomautan vielä, että esim. lapsuudenkotini on sellaisessa risteyksessä, että se houkuttaa enemmän kuin monen muun roskis. Nyt joku sanoo mitäs on talo siinä, vaan kun isäni talon 60-luvulla osti, se oli tien päässä viimeinen talo. Ensin tuli yksi tie lisää 70-luvulla ja paha risteys vasta 80-luvulla. Meidän roskis tyhjenettään talvella kerran kuussa ja kiitos ei ylimääräistä, tulee täyteen muutenkin (kun sitä ylimääräistä siellä kumminkin on)
Minä vaan tässä mietin, että miten sinä omakotiasuja aiot vaikuttaa siihen mitä teen kakalla tai kakkapussilla? Jos jätän koirani kakat keräämättä talosi edustalta, niin soitatko poliisin? Huudatko perääni solvauksia? Mitä jos laitan kakkapussin roskikseesi, vaikka et siitä tykkää, soitatko taas poliisin? Niitä ei taida kauheasti kiinnostaa ;) Mikä on siis minulle koituva sanktio, jos en kuskaa kakkaa johonkin kilometrien päässä olevaan lähimpään yleisroskikseen?
[/quote]
[/quote]
Luuletko että niitä oikeasti kiinnostaa? Keneen he ottavat yhteyttä kuvasi perusteella? Veikkaatko että resursseja riittää kyseistä asiaa selvittämään ;)
Jos olen jättänyt kakat keräämättä talonne edustalla, joka on kuitenkin tien pientaretta, ei sinun syytöksesi paljoa auta. Lähteekö kaupunki / kunta syyttämään minua rikoksesta? Aika kaukaa haettua? Jos jätän kakat sinun tontillesi, niin kuinka pitkälle kuvittelet pääseväsi jos lähdet minua syyttelemään? Taitaisivat nauraa sinut ulos ;) Ei millään pahalla...
[/quote]Keräisin ne paskat ja toisin ne sinulle postiluukusta sisään.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:01"]
Okei, kylläpäs tuli paskamyrsky tästä! Ihan vilpittkysyin, kun asiaa mietin että onko siitä muille haittaa jos laitan roskan roskikseen.
Ei hätää, en aio niitä jatkossakaan sinne laittaa kun tämä on selvästi iso asia osalle. Ei tarvi ketään alkaa haukkumaan, hakkaamaan tai tappamaan tämmöisen asian takia.
AP
[/quote]
Se vilpittömyys kyllä hieman haiskahtaa. Sinähän se nimittäin heti ilmoitit, että jollet saa laittaa paskoja roskikseen niin sitten et kerää niitä lainkaan. Minusta on ihan ok, että jotkut antaa laittaa ne kakkapussit roskiksiinsa, siihen on ne tarratkin joita ainakin takavuosina sai tilata. Mutta ihan samalla tavalla on minusta ihan ok, että kieltää roskiksensa käytön. Se roskis ja pihapiiri on kuitenkin omistajansa ja tämä päättää ketkä siellä saa olla ja niitä käyttää. Eikä se sun koiranjätösten siivoamisvelvollisuutesi ole mitenkään riippuvainen siitä saatko laittaa ne pussit muiden roskiin vai ei. Se siivoamisvelvoite sulla on ja pysyy vaikka kaikki kieltäis sulta roskiksensa käytön.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:22"]
No hyvänen aika, yksi tai useampikin koirankakkapussi ei vaikuta omakotitalon jätekuluihin millään tavalla. Ehdottomasti saa laittaa, aina parempi kuin jättää tien laitaan!
Ihme kitisijöitä taas, kaikesta pitää aina olla niin negatiivinen. Mikä teitä vaivaa?
[/quote]
Miksi ap on niin negatiivinen? Ei jaksa kuljettaa pientä pussia roskiin, vaan ilmoittaa että jos ei saa laittaa sitä muiden roskiksiin niin jättää se sitten pihan eteen. Eikö tuo ole aika negatiivinen asenne? Että kun minä en jaksa enkä viitsi tehdä minulle kuuluvaa hommaa enkä saa lupaa tehdä mitä haluan niin sitten teen muille kiusaa ja sotken toisten pihapiiriä?
Laittaa sen pussin sellaiseen roskikseen jossa on se tarra joka ilmoittaa että kakkapussin saa sinne laittaa. Jos tarraa ei ole niin sitten kiikuttaa sen mukisematta lähimpään yleiseen roskikseen. Kun lopultakin se koira ja sen jätökset kuuluu koiranomistajalle, ei muille. Jos pienen pussin kuljettaminen on ylivoimainen tehtävä niin kannattaa oikeasti antaa se koira sellaiseen kotiin joka hoitaa homman ilman marinoita ja uhkailua. Ap ei ole vielä kypsä omistamaan koiraa.
[/quote]
Tuo johon vastasit ei ollut ap:n kirjoittama viesti
AP
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:47"]
Kyllä osaa jotkut tehdä ongelman muutamista kakkapusseista ROSKAlaatikossa. Voi hyvänen aika.
[/quote]Ap:lla se ongelma on kantaa yksi hikinen pussi omaan roskikseensa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:52"]Oletko valmis jättämään rahaa vastineeksi koirasi paskoista vai ajattelitko että muut maksavat tämän mielellään?
[/quote]
Hyvin todennäköisesti se ei vaikuta kustannuksiin mitenkään, sillä roskapussien välis on aina sen verran rakoa että sinne jokunen kakkapussi mahtuu. Taajamassa se roskis kuitenkin tyhjennetään väh. 2 viikon välein, joten taas täällä joku teki itseään naurettavaksi laskemalla montako kakkapussia tulee kuukaudessa.
[/quote]Eikö oikea periaate ole kuitenkin se että jokainen hoitaa ihan itse omat jätteensä?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos koirasi syö myrkytettyä makkaraa siinä tonttini edustalla ja sitten kuolee, niin tuletko minua syyttämään?
[/quote]
BTW tuo on rangaistava rikos. Olethan varma ettei naapurisi lapsi syö sitä? Minun ongelma se tuskin on, sillä koirani ei syö ulkona mitään. Koira kannattaa kouluttaa, eikö?