Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muija jättää salaa mieheltä pillerit pois - pitäisikö tällainen jopa kriminalisoida

Vierailija
30.10.2020 |

Yhtä lailla kun on kriminalisoitu sekin että ukko ottaa kesken kaiken kortsun pois

Kommentit (2580)

Vierailija
1261/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutan jälleen miehiä, että vaihdevuodet ohittanut nainen ei tule raskaaksi. Pakkoko se on aina panna hedelmällisessä iässä olevaa naista, jos ei lapsia halua?

Voin kuvitella miten hyvin menee uuden naistuttavuuden kanssa keskustelu :D

M: Onko sinulle jo ollut vaihdevuodet? Ja koska?

N: Siis MITÄ!?!

M: Niin, että oletko jo hedelmätön?

Nää tyhmät naiset tässä ketjussa pilaa muidenkin naisten maineen :(

Kyllä mä haluaisin nyt jo seksiä alle kolmekymppisenä naisena.

Minä olen ohittanut jo vaihdevuodet, mutta haluan edelleen seksiä. Jos miehelle lapsi on ehdoton ei, niin minä olen hyvä vaihtoehto alle kolmekymppiseen verrattuna. Sinä voit tulla raskaaksi, minä en.

Kyllä mä haluaisin nyt jo seksiä alle kolmekymppisenä naisena :(

Harrasta sitä sellaisen miehen kanssa, joka käyttää ehkäisyä. Älä sellaisen, joka käskee sinun huolehtia yksin ehkäisystä.

Vierailija
1262/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys: Onko ok valehdella rakkaalleen?

Naisten vastaukset:

-        voi käyttää kortsua

-        taidat olla joku ylilautajonne

-        noh meneppä kotiin kasvamaan

Ihmettelen mihin nämä ovat työllistyneet. Jos asiakas kysyy jotain niin palveluhenkilö vastaa siihen jotain ihan muuta:

-        Mistä täältä löytää pesuaineet?

-        No voisit vaikka pystyttää teltan.

Olen sivusta ketjua seuraillut. Aihehan on sellainen, että herättänee tunteita suuntaan jos toiseen.

Ihan jo lähtien siitä, että jos nainen tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta, niin näetkö tilanteen heti valehteluna?

Itse olen tullut raskaaksi täysin oikein käytetyn ehkäisyn läpi. Eli kuuluin siihen parin prosentin vähemmistöön.

Oli todella järkytys itselleni ja koko testipäivä meni kuin sumussa. Jos siihen päälle olisi alettu vihjailla jollain ehkäisyn tahallisella torpedoinnilla, niin olisi kyllä käynyt jo ero mielessä.

Keskustelu on ehkäisyn salaa poisjättämisestä.

Ohis.

Pointtini olikin siinä, että kuinka se todistetaan. Eli jos homma olisi kriminalisoitua (kuten otsikossa toivotaan), niin olisiko minutkin tuossa tapauksessani viety kuulusteluihin? Mikä olisi ollut riittävä todiste, etten ollut asiaa tahallani aiheuttanut?

Lue taaksepäin. Ei oikein ketjun pointtia palvele se että jokainen myöntää vain sinunlaisesi tapauksen eikä yhtään mitään muuta. Ainoastaan puolustelevat valehtelua.

En nyt saa kiinni tuosta ajatuksesta "puolustelevat valehtelua".

Minä kerron kokemuksen, jossa ehkäisy on pettänyt, kuten toisinaan voi käydä.

Tässä ketjussa puolustellaan valehtelua. Se jatkuu loputtomiin näin:

Miehet: "Ei saa valehdella!"

Naiset: "Kyllä saa valehdella!"

Miten voit olla varma, että oikeasti olet sopinut kumppanisi siitä, että ehkäisy on siitä hetkestä eteenpäin määrittelemän ajan hänen vastuullaan etkä vain kuvitellut tällaisen sopimuksen olevan olemassa? Kumppanisi voi olla tästä asiasta eri mieltä.

Naisen näkökulmasta sinä saatat olla suhteessa ehkäisyn suhteen vapaamatkustaja. Vai maksatko edes puolet pillereiden hinnasta kumppanillesi?

Heti kun tilille napsahtaa tasan 50% asunnon kuluista, matkustamisen kuluista ja kaikesta muusta mitä yhdessä tehdään.

Kai teillä on edes kaksi eri elintasoa siinä taloudessa jos ei nainen maksa edes puolta?

Miksi ihmeessä olisi? Minä sen käyttämän autonkin maksan. En nyt vain laita sen tilille rahaa joka on korvamerkattu "pillerit" kuten tuo vaatii.

No siitä syystä, että hänkin perusteli pillerien syömättömyyttä sillä ettei mies maksa.

Ei sinulla ole vastuuta maksaa kaikkea. Naisen voi laittaa kouluun ja sitten tuomaan leipää pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomin käyttäminen on ihan yhtä järkevää kuin turvavyön käyttäminen auton kyydissä ollessa. Kun mies käyttää kondomia ja nainen jotain muuta, niin siinä ehkäisyn taakka jaetaan kummankin kesken. Se on joskus ihan hirveä stressi muistaa ottaa pilleri ajallaan. Haluan nähdä sen miehen, joka ei koskaan unohda mitään, kun elämässä on kuormittava vaihe. Kondomi suojaa myös miestä naisen unohtaessa pillerin tai tämän mennessä sekaisin. Kyllähän ihmisiä menee psykoosiin asti ihan hetkessä. Siitä ei seuraa mitään hyvää, jos siinä samalla tulee raskaaksi.

Kiva.

Tämä ketju ei ole kortsusta eikä pillereiden unohtamisesta.

Kyllä on. Kondomia käyttämällä mies suojaa myös itsensä ja mies voi syyttää naista valehtelemisesta vaikka nainen on vain unohtanut ottaa yhden pillerin ajallaan.

Aha. 

Tahtoisin vain yhteen kysymykseen vastauksen: Miksi valehteleminen on ok?

(olen nainen jos sillä tosiaan on jotain väliä tässä)

Miksi jankkaat tuota järjetöntä kysymystä? Kuinka moni tässä ketjussa on sanonut, että valehteleminen on ok? Näytä ne viestit, kiitos.

Tässä on sanottu, että yksittäisten tapausten perusteella leimataan ja kriminalisoidaan kaikki ehkäisystä huolimatta raskautuneet. Siksi asiassa on ongelma. Ongelmalta voi suojautua käyttämällä kondomia, siksi myös se liittyy olennaisesti aiheeseen.

Mikä tässä nyt on epäselvää? Miksi pitää vain jankata, että ”valehtelu on väärin, valehtelu on väärin”, mitä tai ketä se hyödyttää, että tuota toistellaan eikä mistään muusta aiheeseen liittyvästä saa puhua?

Miksi ainoa asia tässä ketjussa josta ei saa puhua on se että nainen oikeasti on jättänyt salaa ehkäisyn pois? Sitä tapahtuu aivan v*tusti. 

Mistä sinä sen tiedät? Onko sinussa sellainen ominaisuus, joka saa jokaisen raskaana olevan käymään kertomassa sinulle onko hän huijannut itsensä raskaaksi? Vai onko taas kyseessä kaverin kaverille sattuneita asioita? Minä en tiedä yhtään sellaista tapausta, jossa nainen olisi jättänyt ehkäisyn salaa pois. Sinä taas väität jokaisen ehkäisyn pettämisenkin olevan vain naisen tahallinen teko, josta tämä valehtelee.

Jos pillereiden teho on niin heikko kuin tapaukset joissa se on "pettänyt" niin niiden valmistaja olisi haastettu oikeuteen jo aikoja sitten.

Valmistajaa ei voi haastaa oikeuteen, koska yksikään ei lupaa ehkäisytehoksi 100%. Jos on havaittu, että pillerit eivät toimi kuten pitää, ne vain vedetään pois markkinoilta. Edes kierukalla ei ole 100% ehkäisyteho.

Valmistaja sanoo 99%

10% käyttäjistä tulee raskaaksi "käytöstä huolimatta" kyselyiden mukaan. Asiastahan teetetään kysely ensimmäisellä lääkärikäynnillä

Silloinhan valmistajan antama luku on väärä.

Aivan. Tai jotain muuta outoa tapahtuu...

Mikähän se voisi olla?

1. Ehkäisy pettää

2. Ehkäisy "pettää"

Vierailija
1264/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutan jälleen miehiä, että vaihdevuodet ohittanut nainen ei tule raskaaksi. Pakkoko se on aina panna hedelmällisessä iässä olevaa naista, jos ei lapsia halua?

Minä olen ohittanut jo vaihdevuodet, mutta haluan edelleen seksiä. Jos miehelle lapsi on ehdoton ei, niin minä olen hyvä vaihtoehto alle kolmekymppiseen verrattuna. Sinä voit tulla raskaaksi, minä en.

Harrasta sitä sellaisen miehen kanssa, joka käyttää ehkäisyä. Älä sellaisen, joka käskee sinun huolehtia yksin ehkäisystä.

En ole ikinä tavannut näitä jotka käskisivät minun itse huolehtia ehkäisystä. Pyörivät varmaan vähän eri piireissä.

Ja nyt täällä naiset lietsoo naisvihaa miehiin että ne panis vain vanhoja.

Vierailija
1265/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vastaukset:

Ihmettelen mihin nämä ovat työllistyneet. Jos asiakas kysyy jotain niin palveluhenkilö vastaa siihen jotain ihan muuta:

Olen sivusta ketjua seuraillut. Aihehan on sellainen, että herättänee tunteita suuntaan jos toiseen.

Ihan jo lähtien siitä, että jos nainen tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta, niin näetkö tilanteen heti valehteluna?

Itse olen tullut raskaaksi täysin oikein käytetyn ehkäisyn läpi. Eli kuuluin siihen parin prosentin vähemmistöön.

Oli todella järkytys itselleni ja koko testipäivä meni kuin sumussa. Jos siihen päälle olisi alettu vihjailla jollain ehkäisyn tahallisella torpedoinnilla, niin olisi kyllä käynyt jo ero mielessä.

Ohis.

Pointtini olikin siinä, että kuinka se todistetaan. Eli jos homma olisi kriminalisoitua (kuten otsikossa toivotaan), niin olisiko minutkin tuossa tapauksessani viety kuulusteluihin? Mikä olisi ollut riittävä todiste, etten ollut asiaa tahallani aiheuttanut?

Lue taaksepäin. Ei oikein ketjun pointtia palvele se että jokainen myöntää vain sinunlaisesi tapauksen eikä yhtään mitään muuta. Ainoastaan puolustelevat valehtelua.

Miten voit olla varma, että oikeasti olet sopinut kumppanisi siitä, että ehkäisy on siitä hetkestä eteenpäin määrittelemän ajan hänen vastuullaan etkä vain kuvitellut tällaisen sopimuksen olevan olemassa? Kumppanisi voi olla tästä asiasta eri mieltä.

Naisen näkökulmasta sinä saatat olla suhteessa ehkäisyn suhteen vapaamatkustaja. Vai maksatko edes puolet pillereiden hinnasta kumppanillesi?

Heti kun tilille napsahtaa tasan 50% asunnon kuluista, matkustamisen kuluista ja kaikesta muusta mitä yhdessä tehdään.

Kai teillä on edes kaksi eri elintasoa siinä taloudessa jos ei nainen maksa edes puolta?

Miksi ihmeessä olisi? Minä sen käyttämän autonkin maksan. En nyt vain laita sen tilille rahaa joka on korvamerkattu "pillerit" kuten tuo vaatii.

No siitä syystä, että hänkin perusteli pillerien syömättömyyttä sillä ettei mies maksa.

Ei sinulla ole vastuuta maksaa kaikkea. Naisen voi laittaa kouluun ja sitten tuomaan leipää pöytään.

Se on jo minua paremmin kouluttautunut ja duunissa. Osuus talouden tuloista on alle 30% joten kohtuutonta vaatia että kaikki jaettaisiin tasan. Kun sen ei pitäisi olla rahasta kiinni.

Vierailija
1266/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasektomia on hyvä toimenpide estämään sellaiset tapaukset.

Ei ole. Se vaikeuttaa huomattavasti lasten hankintaa myöhemmin elämässä. Vähän sama kuin ainoa ehkäisy naisille olisi sterilisaatio.

No eihän se ole miehelle ainoa ehkäisy? Naisille näitä ehkäisyjä on kyllä moniakin, mutta mikään niistä ei ole sellainen, että se ei saisi naisen luonnollista hormonitasapainoa järkkymään. Miehet eivät viitsi edes sitä vaaratonta kortsua käyttää.  Pankaa toki. Mutta kestäkää seuraukset.

Miten pessaari tai naisten kondomi vaikuttaa hormonitasapainoon?

Pessaarilla ja naisten kondomilla ehkäisyteho näyttää googlaamalla olevan vain 94-95%. Naisen anatomiasta johtuen niiden paikalleen laittaminen on hankalampaa kuin miesten kondomin. En itse suostuisi käyttämään noita ainoana ehkäisyvalmisteena.

Vierailija
1267/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt sitten voidaankin taputella tämä ketju. Ratkaisu on löytynyt ja on todella nerokas ja 100% varma.

AP ym luottamuspulasta kärsivät miehet. Tehkää kumppaninne kanssa kirjallinen sopimus. Eikä todellakaan siitä, että lasta ei tule ja vastuu YKSIN NAISEN tästä asiasta, vaan niin, että sopimus kuuluu "muijani/naiseni ei tule koskaan käyttämään e-pillereitä."

Näi mies ei koskaan tule huijatuksi tässä asiassa. Luulis kelpaavan miehille näin hyvä sopimus. Eipä hujaa muijat enää.

Ratkaisu valehteluun on siis sen hyväksyminen?

Toimiiko tuo myös pettämiseen?

Entä siihen että mies nappaa kumin pois kesken panon?

Vierailija
1268/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tavannut näitä jotka käskisivät minun itse huolehtia ehkäisystä. Pyörivät varmaan vähän eri piireissä.

No kai sinä itsekin tajuat, että näitä palstamiehiä ei näe koskaan oikeassa elämässä? Eihän ne käy koskaan missään ihmisten ilmoilla. En kyllä ymmärrä sitä, miksi pidät viisikymppisiä naisia vanhoina. Huomaat swen itsekin, että tässä iässä haluaa seksiä samoin kuin nuorempana. Plussana on vielä se, että ehkäisystä ei tarvitse huolehtia.

Vierailija
1269/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sinä itsekin tajuat, että näitä palstamiehiä ei näe koskaan oikeassa elämässä? Eihän ne käy koskaan missään ihmisten ilmoilla. En kyllä ymmärrä sitä, miksi pidät viisikymppisiä naisia vanhoina. Huomaat swen itsekin, että tässä iässä haluaa seksiä samoin kuin nuorempana. Plussana on vielä se, että ehkäisystä ei tarvitse huolehtia.

Miten niin ei näe? Eikö meitäkään näe?

Täällähän vain tuntemasi ihmiset voivat anonyymisti sanoa mitä oikeasti ajattelevat.

Minuakin aina haukutaan palstamieheksi jos en erikseen sano sukupuolta.

Vierailija
1270/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomin käyttäminen on ihan yhtä järkevää kuin turvavyön käyttäminen auton kyydissä ollessa. Kun mies käyttää kondomia ja nainen jotain muuta, niin siinä ehkäisyn taakka jaetaan kummankin kesken. Se on joskus ihan hirveä stressi muistaa ottaa pilleri ajallaan. Haluan nähdä sen miehen, joka ei koskaan unohda mitään, kun elämässä on kuormittava vaihe. Kondomi suojaa myös miestä naisen unohtaessa pillerin tai tämän mennessä sekaisin. Kyllähän ihmisiä menee psykoosiin asti ihan hetkessä. Siitä ei seuraa mitään hyvää, jos siinä samalla tulee raskaaksi.

Kiva.

Tämä ketju ei ole kortsusta eikä pillereiden unohtamisesta.

Kyllä on. Kondomia käyttämällä mies suojaa myös itsensä ja mies voi syyttää naista valehtelemisesta vaikka nainen on vain unohtanut ottaa yhden pillerin ajallaan.

Aha. 

Miksi jankkaat tuota järjetöntä kysymystä? Kuinka moni tässä ketjussa on sanonut, että valehteleminen on ok? Näytä ne viestit, kiitos.

Tässä on sanottu, että yksittäisten tapausten perusteella leimataan ja kriminalisoidaan kaikki ehkäisystä huolimatta raskautuneet. Siksi asiassa on ongelma. Ongelmalta voi suojautua käyttämällä kondomia, siksi myös se liittyy olennaisesti aiheeseen.

Mikä tässä nyt on epäselvää? Miksi pitää vain jankata, että ”valehtelu on väärin, valehtelu on väärin”, mitä tai ketä se hyödyttää, että tuota toistellaan eikä mistään muusta aiheeseen liittyvästä saa puhua?

Etsii ihan itse, silleen silmät auki. Tässä lähin:

Jokunen nainen voi käyttää tätä miehen typeryyttä hyväkseen ja hommata lapsen siihen haluttoman kanssa.

Uhrin vika kun oli typerä. Muistakaas naiset tämä kun juotte itsenne humalaan jateitä naideen menemään kameroiden käydessä. Eikös se 16-vuotias korkattu näin? Mitäs oli niin typerä. Typerän hyväksikäyttö on todellakin ok!

Ai ei?

Vierailija
1271/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vastaukset:

Ohis.

Jos nainen tulee raskaaksi vaikka käyttää pillereitä, niin kumpi on oikeassa, kun mies väittää naisen valehdelleen pillereiden käytöstä ja nainen sanoo käyttäneensä niitä?

Valehteliko nainen siinä tilanteessa pillereiden käytöstä? Kysymyksesi asettelu antaa ymmärtää että ei valehdellut.

Miksi sitten kysyt asiaa? Onko se jotenkin epäselvä sinulle? Miten pärjäät elämässä jos joudut kysymään tuollaista asiaa? Tiedätkö mitä "valehdella" tarkoittaa?

Minua on elämäni aikana pari kertaa syytetty valehtelusta vaikka olen puhunut totta. Se sattuu ja olin loukkaantunut. Miten itse toimit, jos tiedät toimineesi oikein, mutta toinen syyttää sinua valehtelijaksi?

En ainakaan mene uhriutumaan ketjuun jossa keskustellaan tulisiko petos kriminalisoida.

Vierailija
1272/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseen ei kannata eikä voi luottaa missään tilanteessa.

15% lapsista on käenpoikasia

Siksi DNA-isyystestaus pitäisi olla pakollista niin jää se iänikuinen narina luottamuksesta ja pettämisestä pois. Johan se kuuluu sivistysvaltion perusasioihin että jokainen saa tietää omat vanhempansa. Ja että käenpoikasista maksaa oikeasti alkuunpanija eikä naisen osoittama lypsylehmä.

Jokaisella miehellä on oikeus tehdä isyystesti jo nyt. Miksi ihmeessä muiden pitää tämä testi miehille maksaa ja hoitaa sen ottamiset ym? Ei siinä nytkään tarvi kuin ottaa yhteys lastenvalvojaan. Yhteiskunta lähtee siitä, että jos aikuinen ihminen päättää hankkia parisuhteessaan lapsen niin hän myös osaa hoitaa testit jos niitä tuntee tarvitsevansa. Herranjestas sentään, pitäähän sen saman miehen myös kyetä huolehtimaan siitä lapsesta seuraavat 18v. jos se hänen lapsekseen osoittautuu. Jos ei pysty edes omista asioistaan huolehtimaan niin miten sen lapsen käy? Yhteiskunta myös katsoo, ettei sen tarvitse ihan kaikkeen ihmisten elämässä sekaantua, jotain vastuuta voi jättää myös ihmisille itselleen. Riittää, että yhteiskunta mahdollistaa testeihin pääsemiseen jos epäilee isyyttään. Aikuisen ihmisen tulee kyetä itsekin ajamaan omaa asiaan eikä vaan vaatia muita tekemään kaiken. Tutkimusten mukaan n. 4% lapsilla on väärä isä paperilla. Siis 96% on ihan oikea isä eikä testejä tarvita. 4% takia siis tuhlattaisiin rahaa testaamalla kaikki, nekin jotka eivät testejä edes haluaisi. Mihin muuhun veronmaksajien rahoja tuhlattaisiin seuraavaksi? Mua ainakin miehenä hävettäis jos olisin noin holhottava tyyppi.

Miksi ihmeessä muut maksavat naisen synnytyksen ja sen kaikki sivukulut?

Se miehen isyystutkimus on mitätön lisäkulu joten siihen vetoaminen ei kestä päivänvaloa.

Koska turvallinen synnytys sairaalassa tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. Siksi. Isyystestin tekeminen ei säästä verovaroja.

Ei säästä sp-tautitestitkään. Silti ne teetetään

Tottakai säästää. Juuri siksi ne tutkitaan ja hoidetaan.

Se mitään säästä, lisää vaan kuluja.

Suurin syy miksi vastustatte: ette halua lapsen tietävän oikeaa isää.

Rikotte lapsen oikeuksia systemaattisesti.

Mitä luulet että seuraa hoitamattomasta sp-taudista? Aika monet taudit aiheuttaa hoitamattomina esim. lapsettomuutta ja kaikkea muuta mukavaa. Lisäks tautia sairastava levittää sitä eteenpäin.

Ja mitä se lapsettomuus maksaa yhteiskunnalle?

Vierailija
1273/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nainen voisi tuollaisessa tapauksessa todistaa sen, että on kertonut miehelle lopettaneensa hormoniehkäisyn käytön? Pitääkö asia julkistaa sukujuhlissa, jotta paikalla on varmasti riittävästi todistajia vahvistamassa asia, jos myöhemmin mennään oikeuteen selvittämään asiaa?

Vierailija
1274/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasektomia on hyvä toimenpide estämään sellaiset tapaukset.

Ei ole. Se vaikeuttaa huomattavasti lasten hankintaa myöhemmin elämässä. Vähän sama kuin ainoa ehkäisy naisille olisi sterilisaatio.

No eihän se ole miehelle ainoa ehkäisy? Naisille näitä ehkäisyjä on kyllä moniakin, mutta mikään niistä ei ole sellainen, että se ei saisi naisen luonnollista hormonitasapainoa järkkymään. Miehet eivät viitsi edes sitä vaaratonta kortsua käyttää.  Pankaa toki. Mutta kestäkää seuraukset.

Miten pessaari tai naisten kondomi vaikuttaa hormonitasapainoon?

Pessaarilla ja naisten kondomilla ehkäisyteho näyttää googlaamalla olevan vain 94-95%. Naisen anatomiasta johtuen niiden paikalleen laittaminen on hankalampaa kuin miesten kondomin. En itse suostuisi käyttämään noita ainoana ehkäisyvalmisteena.

Ei niitä ainoana tarvitse käyttää vaan sinun ehkäisynäsi, jos ei kerran hormoniehkäisy onnistu.

Vierailija
1275/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoletta se että toistuvasti hoetaan ”nainen raskautui ilman miehen suostumusta”. Ensinnäkin, naisen keho ja sen funktio ei ole teidän päätäntävallan alla, vaikka selvästi näin halutaan. Toiseksi, nainen ei voi itse tietoisesti hallita miten sperma tai oma munasolu liikkuu kropassa ja tarvittaessa ohjata spermat muualle, ettei hän tulisi raskaaksi. Toki jos hän käyttää e-pillereitä, niin se on toinen juttu, mutta ei sekään ole 100% suoja.

Yhtä lailla voidaan huutaa; mies laukesi ilman naisen suostumusta, nainen raskautui.

tiesitkö muuten että nainen voi tulla raskaaksi ilman miehen laukeamista? Ehkä se tulee koulussa vielä eteen.

Voi kuinka söpöä, joku yrittää päteä.

Pysy vain por no videoiden parissa, ei sinua kukaan kuitenkaan halua.

Voi kuinka herttaista, joku luulee tietävänsä minusta yhtään mitään.

Hyvää koulupäivää tytölle!

Kuulut varmaan siihen ihmisryhmään joka syö hiekkaakin ellei ulkona vieressäsi ole kylttiä jossa sanotaan ”Älä syö hiekkaa!” No, tämä on viimeinen kommenttini sinulle. Tuollaisten kanssa ei jaksa eikä kannata keskustella.

Vierailija
1276/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nainen voisi tuollaisessa tapauksessa todistaa sen, että on kertonut miehelle lopettaneensa hormoniehkäisyn käytön? Pitääkö asia julkistaa sukujuhlissa, jotta paikalla on varmasti riittävästi todistajia vahvistamassa asia, jos myöhemmin mennään oikeuteen selvittämään asiaa?

Ihan samalla tavalla kuin mies todistaa sen suostumuksen seksiin. Kertoo asian oikeudessa niin uskottavasti, ettei tuomareille jää epäilyksen häivää. Helppoa eikö totta?

Vierailija
1277/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää, tällöin nainen on yksin vastuussa lapsen elatuksesta. Lisäksi naiselle sata raipaniskua jotka annetaan 20 kerrallaan vuoden aikana. Miehellä on myös oikeus avioeroon ilman että naisella on oikeutta miehen omaisuuteen mutta miehellä tasinkoon naisen omaisuudesta.

Vierailija
1278/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin mies todistaa sen suostumuksen seksiin. Kertoo asian oikeudessa niin uskottavasti, ettei tuomareille jää epäilyksen häivää. Helppoa eikö totta?

Miksi oikeudessa oletettaisiin että ehkäisyn hoitamisesta on jokin sopimus olemassa, jos kumpikaan suhteen osapuolista ei tuo sitä kirjallisena nähtäville? En millään jaksa uskoa siihen, että tuomarit mieltäisivät automaattisesti naisen olevan vastuussa miehen puolesta ehkäisystä.

Vierailija
1279/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tekisimieleni kirota vaikka en sitä juuri koskaan tee. Miksi miehet ja ilmeisesti jotkut naisetkin jankuttavat ja jankuttavat että valehtelu on siis oikein!

Minusta tässä keskustelussa kukaan (jossei jossain ironialla) ole väittänyt että valehtelu tai petos olisi oikein tai hyväksyttävää. Melkein kaikissa viesteissä joissa asiaan otetaan kantaa tyrmätään toiselle ehkäisystä valehtelu todella moraalittomana ja vääränä asiana, siitä porukka lienee yhtämieltä lukuunottamatta muutamaa ”valehtelu on siis ok ” jankuttajaa.

Mutta ketjussa on esitetty selkeät perustelut miksi naisen valehtelua ehkäisyn käytöstä ei voi kriminalisoidaan kuten aloituksessa on esitetty. Ja moneen kertaan. Ja näihin viesteihin ei ole tullut vastineita joten en jaksa niitä asioita kopioida taas tähän uudelleen.

Lisäksi on kerrottu miten jokainen meistä voi estää ettei joudu tällaisen petoksen uhriksi. Ihan kuten ihmisiä neuvotaan etteivät jaa henkilötunnustaan tai verkkopankkitunnuksia muille. Samalla tavalla ok kerrottu kondomin käytöstä.

Ketjussa on myös tunnustettu että varmasti jotkut naiset valehtelee ja pettää kuten jotkut miehetkin. Mutta sitä valehtelua/pettämistä ei saada pois edes kriminalisoimalla se (edelleen ihmiset ajaa kännissä, varastaa ym vaikka ne rikoksia). On kerrottu miten voi välttyä joutumasta petoksen uhriksi.

Ja vaikka naisen valehtelu ehkäisystä kriminalisoitaisiin niin edelleen miehellä säilyisi lapsen elatusvelvollisuus ihan kuten naisellakin säilyy lapsen elatusvelvollisuus vaikka lapsi syntyisi yhdynnästä jossa mies ottaa kortsun luvatta kesken kaiken pois.

Vierailija
1280/2580 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseen ei kannata eikä voi luottaa missään tilanteessa.

15% lapsista on käenpoikasia

Siksi DNA-isyystestaus pitäisi olla pakollista niin jää se iänikuinen narina luottamuksesta ja pettämisestä pois. Johan se kuuluu sivistysvaltion perusasioihin että jokainen saa tietää omat vanhempansa. Ja että käenpoikasista maksaa oikeasti alkuunpanija eikä naisen osoittama lypsylehmä.

Jokaisella miehellä on oikeus tehdä isyystesti jo nyt. Miksi ihmeessä muiden pitää tämä testi miehille maksaa ja hoitaa sen ottamiset ym? Ei siinä nytkään tarvi kuin ottaa yhteys lastenvalvojaan. Yhteiskunta lähtee siitä, että jos aikuinen ihminen päättää hankkia parisuhteessaan lapsen niin hän myös osaa hoitaa testit jos niitä tuntee tarvitsevansa. Herranjestas sentään, pitäähän sen saman miehen myös kyetä huolehtimaan siitä lapsesta seuraavat 18v. jos se hänen lapsekseen osoittautuu. Jos ei pysty edes omista asioistaan huolehtimaan niin miten sen lapsen käy? Yhteiskunta myös katsoo, ettei sen tarvitse ihan kaikkeen ihmisten elämässä sekaantua, jotain vastuuta voi jättää myös ihmisille itselleen. Riittää, että yhteiskunta mahdollistaa testeihin pääsemiseen jos epäilee isyyttään. Aikuisen ihmisen tulee kyetä itsekin ajamaan omaa asiaan eikä vaan vaatia muita tekemään kaiken. Tutkimusten mukaan n. 4% lapsilla on väärä isä paperilla. Siis 96% on ihan oikea isä eikä testejä tarvita. 4% takia siis tuhlattaisiin rahaa testaamalla kaikki, nekin jotka eivät testejä edes haluaisi. Mihin muuhun veronmaksajien rahoja tuhlattaisiin seuraavaksi? Mua ainakin miehenä hävettäis jos olisin noin holhottava tyyppi.

Miksi ihmeessä muut maksavat naisen synnytyksen ja sen kaikki sivukulut?

Se miehen isyystutkimus on mitätön lisäkulu joten siihen vetoaminen ei kestä päivänvaloa.

Koska turvallinen synnytys sairaalassa tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. Siksi. Isyystestin tekeminen ei säästä verovaroja.

Ei säästä sp-tautitestitkään. Silti ne teetetään

Tottakai säästää. Juuri siksi ne tutkitaan ja hoidetaan.

Se mitään säästä, lisää vaan kuluja.

Suurin syy miksi vastustatte: ette halua lapsen tietävän oikeaa isää.

Rikotte lapsen oikeuksia systemaattisesti.

Mitä luulet että seuraa hoitamattomasta sp-taudista? Aika monet taudit aiheuttaa hoitamattomina esim. lapsettomuutta ja kaikkea muuta mukavaa. Lisäks tautia sairastava levittää sitä eteenpäin.

Ja mitä se lapsettomuus maksaa yhteiskunnalle?

Säästyy aika helvetin paljon rahaa kun ei tarvitse kouluttaa ihmistä 20 vuotta työkkäriin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan