Sanojen väännöksiä joita inhoat
Minulla ovat ; koiruus, koiruuden... Minkä? Miksi ihmeessä pitää vääntää noin?!
Kummitus-täti. Ah, niin omaperäistä ja hauskaa, not.
Inska eli insuliini. Oletko pistänyt inskaa? En pysty tuon inska sanan takia lukemaan diabetespalstaa. Niin järkyttävä sana.
Oon kyllä muutenkin varmaan estynyt kun en tykkää käyttää lempinimiä; Ake, Kake, Rape, Stuba... Kuulostavat niin vajailta.
Kommentit (306)
Ei ole väännös, mutta inhoan sanaa "makustella". HYYYYYYYYIIIIIIIII
Ilon kautta sorvin ääreen.
Voi morjens!
Omnom.
Voi v-ttu, mitä jargonia...
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:07"]
Ei ole väännös, mutta inhoan sanaa "makustella". HYYYYYYYYIIIIIIIII
[/quote]
Onhan makustella väännös, sanoista maku ja maistua johdettu tms. Ei ainakaan mikään suomen kielen normaalisana.
Heh, tää on helppo: itepäisyyspäivä, kun tarkoitetaan tietenkin Itsenäisyyspäivää :D ' hyvvee itepäisyyspäevee' argh!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 14:44"]No se ärsyttää kun joku kutsuu penistä Mr Niinistöksi. Ja pallejaan kahdeksi Jenniksi.
[/quote]
Yäk!
Mäkkäri, Maikkari, Akkari jne. jne. jne.
Ihan järkkyä, kun nämä käyttävät omissa mainoksissaankin näitä väännöksiä!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 07:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 14:44"]No se ärsyttää kun joku kutsuu penistä Mr Niinistöksi. Ja pallejaan kahdeksi Jenniksi.
[/quote]
Yäk!
[/quote]
Tuplaoksennus. Toivottavasti jäi yhden illan hoidoksi?
Paljon jo sanottu mutta nakero merkityksessä lapsi saa aikaan kauhun.
Pupuilla on kyllä kamala sana!! :/
Metukka eli meetvursti
Noppaan eli nopeasti
Broisku (broiler)
Masu on ihan kauhea sana, jos puhutaan aikusen ihmisen mahasta ylipäätään! Pikkuvauvojen kohdalla sana ihan sopiva :)
Mansku = Mannerheimintie. Myös monet muut paikannimien väännökset: Lepuski, Kökkeli. Joo, olen muualta muuttanut, en vain tajua.
Kaikki inhokit todennäköisesti jo mainittu, mutta sanottakoon pahimmat:
Raskaussanasto: täti tuli kylään, tikuttaa ovista, pupuilla, heiluttaa peittoa, simpat, rakkauspakkaus, masuasukki, masukki
Koirasanasto: koiruli, koiruus, penneli
Vauvasanasto: vauveli, vauski, kakkeli, pisu, äippäloma, mammailu, vaunuilu
Typerimmät sanonnat: lomalle lompsis, se ois lomat lusittu, asiasta kukkaruukkuun
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 11:54"]
Mansku = Mannerheimintie. Myös monet muut paikannimien väännökset: Lepuski, Kökkeli. Joo, olen muualta muuttanut, en vain tajua.
[/quote]
Lepuski ja Kökkeli on Espoossa, mutta Helsingissä noita on niin kamalasti, että vain paljasjalkainen stadilainen osaa kaikki. Helsingissä ei taida olla isoa katua, merkittävää paikkaa tai kaupunginosaa, jolla ei olisi lempinimeä: Stadika, Tölika, Krunika, Kaivari, Lintsi, Hietsu ym. ym.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 00:52"]
"It's unfair"
"Se on epistä"
Siis EPISTÄ?
[/quote]
Vielä pahempi on EPISTII. Nykyään tosin vääntyy pelkästään muotoon EPÄÄ.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 16:32"]
Esikko (esikoisesta) ja olenpa nähnyt pari kertaa kirjoitetun "tosikko" toisesta lapsesta... unbelievable.
[/quote]
Tässä, ja monessa muussa, on minun inhokkini, sekä kirjoitetussa, että puhutussa kielessä. Englanti (ja muutama muu kieli) "tehosteena" puheessa/tekstissä.
Todella typerän näköistä ja kuuloista.