Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanojen väännöksiä joita inhoat

Vierailija
10.02.2014 |

Minulla ovat ; koiruus, koiruuden... Minkä? Miksi ihmeessä pitää vääntää noin?!

Kummitus-täti. Ah, niin omaperäistä ja hauskaa, not.

Inska eli insuliini. Oletko pistänyt inskaa? En pysty tuon inska sanan takia lukemaan diabetespalstaa. Niin järkyttävä sana.

Oon kyllä muutenkin varmaan estynyt kun en tykkää käyttää lempinimiä; Ake, Kake, Rape, Stuba... Kuulostavat niin vajailta.

Kommentit (306)

Vierailija
41/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurppa kuulostaa joltain kesäpuumalta...

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 20:44"]

Hyvä itsepäisyyspäivää!, palsu (palaveri), tulla jonkun luokke (luokse), tulla viekkuun (vireen), trinsessa (prinsessa), hali (halaus), voikkari/voikkuleipä (voileipä), metukka (meetvursti), kesäkurppa (kesäkurpitsa), Luiska (Louis Vuitton), häppäri (happy hour), änäri (NHL), märkää (alkoholia), legut (leggings), konssit/conssit (Converset), solkku (solarium) ja ehkä pahin kaikista: TYYTSKÄRI (tyytyväinen).

[/quote]

Vierailija
42/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:28"]

TERDE, voi hyvä luoja sentään, että tuo "sana" ärsyttää. 

Masu.

Pimpuli. (itseasiassa kaikki väännökset aikuisten sukupuolielimistä ärsyttävät. Lasten pimpin ja pippelin ymmärrän, mutta sitten aikuisten pimpulit, pimperot,

giguliinit ja vehkeet ovat ärsyttäviä, ja antavat käyttäjistään vajaan kuvan)

Teeppari. (Olen pari huuto.net ilmoitusta sulkenut samantien, kun joku on kirjoittanut teeppari)

Orkkis, tällä tarkoitetaan organisaatiota. (Työkaveri käyttää. Lounaalla saamme mielenkiintoisia katseita kun tämä ihminen kailottaa orkkiksista)

Orkkuli. Tällä taas tarkoitetaan orgasmia. 

TUNTEROINEN. ARGH!

Raksu.

Jaksuja toivotus saa myös ärsytyksen pintaan.

[/quote]

Kuulepa, ORKKULi on tytön nimi. Ärsyttävä kylläkin. Mun mielestäni pahin väännös on "palataan astialle". Mie oikeesti romahan jos joku sanoo noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiti ja titti. Näin meidän äiti lässytti.

Vierailija
44/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan myös maikkaria! Mönkkäri=mönkijä yms. samantyylisistä väännöksistä hyväksyn vaan talkkarin. Teepparia en onneksi ollut aikaisemmin kuullutkaan. Inhoan myös kun asioita olevinaan tehdään.

Vierailija
45/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 01:56"]

148 jatkaa..

entä jos mua raivostuttaa pelkkä rakastuneen miehen kainuulaismurteinen lässytys niiden sanojen lisäksi joita se käyttää? Sain joskus soiton kotiin mennessä ja valitin ohimennen nälkää, niin tää ällöttävä mies jaaritteli ylihunajaisesti puhelimessa: "Käy vaikka nakkikioskilla hakemassa jotain pientä haukattavaa, vaikka hamppari!" Olin vähällä lyödä luurin korvaan koska toi lässytilässyti kuullosti tosi nololta ja reippaan vanhanaikaiselta turkulaisen korviin sen kaiken miehen päästämän kihinän lisäksi. Mikä vittu siinä on ettei ihminen voi  puhua normaalisti vaan pitää teeskennellä ihan tajuttomasti jotain mitä ei ole ja vielä niin mauttomalla tavalla, varsinkin jos aistii ettei ihminen toisessa päässä ole ihan mukana koko jutussa. Ja joo, emme olleet yhdessä kovin kaua koska tää laatu-uros kaatus toisen naisen päälle...kotona...sängyllä.. siitä rakastuneisuudestaan huolimatta. 

[/quote]

"Kuullosti!"AAAAAAAAAAA!!!!!!!!

Vierailija
46/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitte kuulkaa jalat suustani!

Vierailija
47/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 17:01"]

(Kirjoitan myös lyhenteitä vp, mp, shjsto, vhjsto, vjsto, muusisf, muu-uf, röhsisf ja röhuf.)

[/quote]

Nyt alkoi kiinnostaa, mitä noi sun lyhenteet tarkoittaa :D Muu on kaiketi nautaa ja röh possua ja sisf sisäfile ja uf ulkofile? Mutta mitä ovat vp, mp, shjsto, vhjsto ja vjsto?

[/quote]

Kyllä. Muu, röh, sisf, ja uf meni oikein. =D
Vp on valkopippuri, mp on mustapippuri, shjsto on sinihomejuusto, vhjsto on valkohomejuusto ja vjsto on vuohenjuusto. Noita lyhenteitä tosin käytän vain itselleni. =)

Vierailija
48/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:28"]

TERDE, voi hyvä luoja sentään, että tuo "sana" ärsyttää. 

Masu.

Pimpuli. (itseasiassa kaikki väännökset aikuisten sukupuolielimistä ärsyttävät. Lasten pimpin ja pippelin ymmärrän, mutta sitten aikuisten pimpulit, pimperot,

giguliinit ja vehkeet ovat ärsyttäviä, ja antavat käyttäjistään vajaan kuvan)

Teeppari. (Olen pari huuto.net ilmoitusta sulkenut samantien, kun joku on kirjoittanut teeppari)

Orkkis, tällä tarkoitetaan organisaatiota. (Työkaveri käyttää. Lounaalla saamme mielenkiintoisia katseita kun tämä ihminen kailottaa orkkiksista)

Orkkuli. Tällä taas tarkoitetaan orgasmia. 

TUNTEROINEN. ARGH!

Raksu.

Jaksuja toivotus saa myös ärsytyksen pintaan.

[/quote]

Kuulepa, ORKKULi on tytön nimi. Ärsyttävä kylläkin. Mun mielestäni pahin väännös on "palataan astialle". Mie oikeesti romahan jos joku sanoo noin.

[/quote]

Ohis

Olkoon vaikka presidentin tyttären nimi, moni käyttää tuota orkkulia orgasmista. 

Vierailija
49/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää laulujen väännökset esim. Varpunen jouluaamuna -laulun Jope-versio tai Isoisän olkihalusta se Sleepy Sleepersin (!??) Aasinhattu-juttu. Mies on kovasti koittanu siedättää, mutta aina vaan rassaa. 

Terse kuuluu niihin sanoihin, joita en vaan kestä. Samoin kyrsiä/kyrpiä/vituttaa/viduttaa. Suomen kieli on sen verran rikasta, että noille kyllä löytyy tehokkaita vastineita ihan asiallisesta kielestä. 

Vierailija
50/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin - aaaargh!

Vierailija
51/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin - aaaargh!

Vierailija
52/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 07:13"]

Rakkaat kanssasisaret, kiitos!

Nauroin niin etta lopulta melkein itketti, tahanko on suomen kieli tullut? Ihan kuin vajakkien (!) puhetta. Jos av:ta ei olisi en ymmartaisi puheestanne mitaan.

Enta jos kaikki puhuisivat englantia tuolla tavalla, everything bassackwards ja teille opetetaan vain kirjakielta?

Ei ole helppoa olla ulkosuomalainen.

[/quote]

Mitä on bassackwards? 

Vierailija
53/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 12:48"]

ote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 17:48"]

"Eka- ja tokaluokan kutsuminen eppuluokaksi ja toppuluokaksi. Kuulostaa ihan vammaiselta, mikä vika lyhyemmissä normaali-ilmauksissa on? Mistä tää ällötyskieliväännös on lähtenyt?"

Ilmeisesti täältä "opettajakoulutuksen mekasta" eli Jyväskylästä, missä eppu-, toppu-, kolkki-, nelkki-, viikki-, kuukki-, seiska-, kasi- ja ysiluokkalaisia riittää. Kymppiluokkakin taitaa vielä olla. Nuo ilmaisut kannattaa opetella, jos joutuu tänne. Tervetuloa!

Itse inhoan murrekieltä olevaa AIKAS-sanaa sekä KETÄ-kieltä.

[/quote]

Täytyykin keskustella miehen kanssa tuosta Jyväskylään muuttamisesta...

Vierailija
54/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin hirveästi Madventures- sarjasta, mutta joka ikinen kerta, kun Riku sanoi "Mystillinen", aloin näkemään punaista.

Vierailija
55/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanan on tilalla pelkkä o. Kertoo käyttäjän älykkyydestä, tai paremminkin sen puutteesta.

Vierailija
56/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammakieli, esimerkiksi äityli, masukki, masuasukki (oksentamaan... -->), yökky, päikky, päikyt, äippä...

Myös broisku, broikku, broitsu, sidukka, limukka, teeppari, yökkäri, kummista kummitustäti/setä, pummitäti, kumppa, oksennus=oksu, jaksu tai vielä pahempaa: jaxu. Jaxuja hei sulle! Jaxuhali! Voimahali on myös liian lässytystä.

Tervehdittäessä terven ja moron sijaan terse ja molo. Huh.

Myös "cosmokieli" (Cosmopolitan-lehden aikuislässytys) "tee murusi kanssa sitä ja tätä", "yllätä murusi..." Toi muru nostaa joka kerta niskakarvat pystyyn. Kuka aikuinen nainen muruttelee miestään? Cosmo-nainen, Cosmo-tyttö ja Cosmo-mies? Kas kun ei Osmo's Cosmo's myös. :D

Vierailija
57/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

'minun pikku prinsessa tai minun pikku prinssi' VOI YÄK!

Vierailija
58/306 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 01:54"]Inhoan ilmaisua suusanallisesti. Miksi se suu pitää lisätä alkuun?

[/quote]

Eikö ennemminkin niin, että miksi se sana pitää lisätä? "Sanallisesti" ei tarkoittaisi samaa, mutta "suullisesti" kävisi.

Vierailija
59/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsista käytetään sanaa muksu.

Vierailija
60/306 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:44"]

Minulla ovat ; koiruus, koiruuden... Minkä? Miksi ihmeessä pitää vääntää noin?!

Kummitus-täti. Ah, niin omaperäistä ja hauskaa, not.

Inska eli insuliini. Oletko pistänyt inskaa? En pysty tuon inska sanan takia lukemaan diabetespalstaa. Niin järkyttävä sana.

Oon kyllä muutenkin varmaan estynyt kun en tykkää käyttää lempinimiä; Ake, Kake, Rape, Stuba... Kuulostavat niin vajailta.

[/quote]

Mä inhoan yli kaiken tota, kun lauseen perään laitetaan NOT. AAARGHH!!! Ihan sairaan ärsyttävää. Sano joko sitä, mitä oikeasti meinaat, tai sitten jätä ironian ymmärtäminen lukijalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän