Paras paikka/alue asua Tampereella?
Kommentit (76)
Opiskelijana ja tekemistä kaipaavana muuttaisin keskustaan. Perheellisenä ja rauhaa rakastavana Tohloppi, Kaarila ja Hyhky olisivat omia valintojani. Koko lapsuuden ja nuoruuden vietin länsi-tampereella enkä muualle muuttaisi.
Tamperelaisena ikuinen koti-ikävä jos muualla asuu!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:32"]
Onko muuten totta, että tampelaiset viihtyvät niin hyvin kotikaupungissaan, että hyvin harva muuttaa sieltä pois ainakaan lopullisesti? Valittiinko Tampere peräti joskus Suomen parhaaksi asuinpaikkakunnaksi vai muistanko väärin. Itse olen käynyt siellä vain turistina.
[/quote]
Kyllä, muistat oikein. Viime kesänä julkaistussa tutkimuksessa Tampere oli Suomen ykkönen asuinpaikkana. Itse en ole paljasjalkainen tamperelainen, mutta n. 20 v täällä asuneena ja monessa muussakin paikassa Suomessa, en voisi kuvitella enää asuvani muualla Suomen rajojen sisäpuolella kuin täällä. Mukava kaupunki ja mukavia ihmisiä.
[/quote]
Kiitos vastauksesta. Vähän tekisi mieli muuttaa Tampereelle, olen saanut siitä niin hyvän kuvan. No, ehkä joskus riippuen miten elämä vie.
Oma asuinpaikkani eli Pyynikki. Tästä ei asuinpaikka parane: asunto järvinäkymillä, uimaranta ja upea suojeltu harju lenkkipolkuineen vieressä. Silti kivenheiton päässä keskustassa. Ainoa puute on se, ettei palveluja ole, mutta kaikkea ei voi saada samassa paketissa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:35"]
Opiskelijana ja tekemistä kaipaavana muuttaisin keskustaan. Perheellisenä ja rauhaa rakastavana Tohloppi, Kaarila ja Hyhky olisivat omia valintojani. Koko lapsuuden ja nuoruuden vietin länsi-tampereella enkä muualle muuttaisi.
[/quote]
Asumme Hyhkyssä, kaikki palvelut lähellä!
No Hervanta. Ja syy tässä: tosi kiva koti, ulkoilumahdollisuudet ihan parhaat ja busseja menee keskustaan tiuhaan, mutta silti törkeen halpaa asua! Tässä kansantalouden tilanteessa on helpottavaa tietää, että lainan ja vastikkeen pystyy maksamaan, vaikka joutuisi ihan minimituloille. Mahtavaa!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:52"]Oma asuinpaikkani eli Pyynikki. Tästä ei asuinpaikka parane: asunto järvinäkymillä, uimaranta ja upea suojeltu harju lenkkipolkuineen vieressä. Silti kivenheiton päässä keskustassa. Ainoa puute on se, ettei palveluja ole, mutta kaikkea ei voi saada samassa paketissa.
[/quote]
Juu ja maisemat koristeltu hienosti graffiteilla.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:52"]Oma asuinpaikkani eli Pyynikki. Tästä ei asuinpaikka parane: asunto järvinäkymillä, uimaranta ja upea suojeltu harju lenkkipolkuineen vieressä. Silti kivenheiton päässä keskustassa. Ainoa puute on se, ettei palveluja ole, mutta kaikkea ei voi saada samassa paketissa.
[/quote]
[/quote]
En ole tuo Hervannassa asuja, mutta työni puolesta usein siellä käyn. Oletkohan sinä siellä käynyt kovinkaan usein? Hervanta on huomattavasti mainettaan parempi paikka. Tunnen monia hervantalaisia, jotka sieltä ei pois halua vaikka varaa olisi muuttaa vaikka keskustaan.
Mielestäni hyviä paikkoja:
- Linnainmaa
- Kissanmaa
- Kaleva
Paikkoja, joissa en haluaisi asua:
- Tesoma
- Annala (melko rauhatonta aluetta, vaikka muuten luonnon lähellä onkin!)
En milläääääään jaksa perustella, anteeksi! :)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:01"]
[/quote]
[/quote]
Ai? Enpä ole huomannut. Ehkäpä siksi, että huomioni on siinä maisemassa eli kallioissa, männyissä, järvenselässä. Niitä ei onneksi graffiteilla pysty pilaamaan.
Amuri! Niin lähellä keskustaa ja silti niin idylllinen ja Pyynikin/Onkiniemen kupeessa. Itse olen lähtenyt opiskelemaan muualle, kun Tampereen yliopistosta puuttuu luonnontieteet, mutta lasken päiviä siihen, että saan kotikuntaani palata.
Tungen mukaan..Millaista aluetta on Lielahti?
Hervanta on parasta seutua. Upeita rakennuksia täynnä, ja erittäin hyvä kommuunihenki ja iltakulttuuri asukkailla.
Riippuu todellakin elämäntilanteesta.
Jos Tampereelle palaisin niin muuttaisin Tammelaan (kiva torikulttuuri kesäviikonloppuisin, kävelymatka keskustaan ja juna-asemalle, mutta ilman keskustan melua. Myös kaupin ulkoilumaastot ja rannat todella lähellä.)
Toki jos olisi pieniä lapsia niin koivistonkylä, hallila, kissanmaa ym voisi myös olla hyviä vaihtoehtoja. Härmälästä tykkään sijainnin vuoksi, mutta olen ymmärtänyt että on melko rauhatonta seutua. Länsitampereelle en muuttaisi autoruuhkien vuoksi. Aamuisin ja illansuussa sekä rantatie että pispalan valtatie tuppaavat tukkeutumaan, joskus melko pahastikin.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 03:59"]
Hervanta on parasta seutua. Upeita rakennuksia täynnä, ja erittäin hyvä kommuunihenki ja iltakulttuuri asukkailla.
[/quote]
Eikös siellä Hervannassa ole murhaaja vapaalla jalalla?
Vuosi pari sitten Hervannan Nokian toimipisteessä työskentelevä nainen murhattiin keskellä päivää kävelytiellä hänen käydessään kotona lounaalla. Eikä poliisi ole saanut tekijää kiinni.
En minä ainakaan uskaltaisi muuttaa tuollaiseen paikkaan, jossa ihmisiä tapetaan kadulle keskellä kirkasta päivää. Ja tekijä on vapaalla jalalla.
Lapsena asuin sekä Tohlopissa, että Ikurissa ja kummastakin paikasta pidin todella paljon. Rauhallista aluetta.
Virontörmässä en ole asunut, mutta kavereita asui siellä ja siitä voin sanoa, että kamala paikka, ei kannata muuttaa (juu, jos joku nyt onkin asunut siellä ja eri mieltä, selvä, tämä on vain oma kokemukseni). Näytti vaan yhteiskunnan ongelmasakki pesiytyneen sinne.
Nyt asun Tampellassa, eli lähellä keskustaa ja sopii opiskelijalle hyvin. Kuten muutkin ovat sanoneet, haluan myöhemmin muuttaa takaisin pois keskustasta, mutta tähän elämänvaiheeseen sopii hyvin ja tykkään.
Olen todella helpottunut, ettei tarvinnut opintojen perässä muuttaa muualle! :)
Eli ei keskusta-alueelle lasten kanssa?
Me ollaan lapsiperhe ja asutaan Amurissa. Olen asunut Tampereella myös Härmälässä, Kalevassa, Tammelassa ja Tampellassa. Amuri on näistä alueista heittämällä oma suosikkini. Ennen muuttoa pelkäsin että on "liian keskustassa", siis rauhaton pienten kanssa, mutta mitä vielä. Joka paikkaan lyhyt matka, puistoja, kävelyreittejä, leikkipuistoja (varsikin ihana näsipuiston satupuisto!), pääkirjasto ja uimahalli, tuntuu että täällä on kaikkea ja silti rauhallista ja idyllistä. Pidin Tammelasta myös kovin mutta ei ole Amurin voittanutta.
Suosittelen Hervantaa. Täällä asumme neljän koululaisemme kanssa. hervannan laitamilla on erittäin viihtyisiä pientaloalueita ja toisaalta vahva väestöpohja on tuonut palvelut kävelymatkan päähän (monta yksityistä lääkäri ja hammaslääkäriä, iso kirjasto, apteekki, kela, kaksi suurta markettia, kukkakauppoja, neuvolat, terkkarit, posti jne.). Hervannan kouluissa paljon ulkomaalaisia oppilaita, joista osa on teknillisessä yliopistossa työskentelevien lapsia. Kouluissa paljon valinnaisuutta, yläkouluilla mm. musiikki- ja matikka-ATK -painotus, mahdollisuus valita monia kieliä. Myös erityisluokkia paljon tarjolla.
Kiva rauhallinen paikka!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:32"]
Onko muuten totta, että tampelaiset viihtyvät niin hyvin kotikaupungissaan, että hyvin harva muuttaa sieltä pois ainakaan lopullisesti? Valittiinko Tampere peräti joskus Suomen parhaaksi asuinpaikkakunnaksi vai muistanko väärin. Itse olen käynyt siellä vain turistina.
[/quote]
Kyllä, muistat oikein. Viime kesänä julkaistussa tutkimuksessa Tampere oli Suomen ykkönen asuinpaikkana. Itse en ole paljasjalkainen tamperelainen, mutta n. 20 v täällä asuneena ja monessa muussakin paikassa Suomessa, en voisi kuvitella enää asuvani muualla Suomen rajojen sisäpuolella kuin täällä. Mukava kaupunki ja mukavia ihmisiä.