Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras paikka/alue asua Tampereella?

Vierailija
09.02.2014 |

Perustele miksi?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilä on hyvä asuinpaikka. Rauhallinen, hyvät ulkoilumaastot lähellä, keskustan suuntaan kulkee jatkuvasti busseja.

Vierailija
42/76 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kalevassa 25 vuotta ja siitä Sammonkadulla 5 vuotta. En ymmärrä, miksi Kaleva on niin ihmeellinen, kun autot ajaa tuhatta ja sataa ja keväisin hyvinkin pitkään ilma on niin hiekkapölyn vallassa, että hengittäminen on todella hankalaa, vaikka ei ole astmaa.  Muutimme Tesomajärven rantaan ja järven lisäksi, joka ikkunoittemme edessä ja komea lehtipuusto, jollaista on tuskin Teiskon kesähuvilallammekaan niin totaalisen upeana, niin, jos esim. Ristimäessä on huuhaa-meininkiä, niin miksi arvostella osaketaloja Tesomalla, jotka on kunnostettu niin putki- kuin julkisivusaneerauksin hyvän näköisiksi ja Tesoman keskustaan tulee ns. "koskikeskus" kaikkine palveluineen, joita tosiaan on nytkin todella riittävästi.

Jos vesi on kylmää järvessä, voi kävellä muutaman minuutin ja on jo maan parhaassa uimahallissa. Hyvä kirjasto.

Tulkaa katsomaan Tesomanrannan ympäristöä, tosin luultavasti tästä talosta ette löydä asuntoa, kun kukaan ei halua pois muuttaa. Ei kannata puhua puuta heinää, kun on tutustunut vain kaupungin vuokrakasarmeihin, ei Tesoman parhaaseen paikkaan. Ruotsistakaan en löytänyt vastaavaa paikkaa kerrostaloalueelta mistään ja voin vaikka vannoa, että täällä on todella hiljaista, vain pikkulinnut ja lokit ja joskus jopa joutsenet laulavat ja tuovat ihanan tunnelmansa.

Ei koululaisilla katujen ylityksiä ja mahdollisuus harrastaa raittiissa ilmassa, jota ei siis Kalevassa ole, urheilua ja liikuntaa kaikissa muodoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 19:51"]

Asun Peltolammilla ja aina vain jaksaa ihmetyttää miksi tätä haukutaan. Varaa olisi muuttaa vaikka Pyynikille tai Pispalaan, mutta me ei Peltsulta lähdetä. Aivan paras paikka asua! Kertokaapa mulle miksi Peltsulla on niin huono maine?

[/quote]

Oliskohan vaikka ne kaupungin vuokrakämpät, joissa asuu vähän erikoista porukkaa, jotkut ampumiset lähipubissa, ankeahko arkkitehtuuri ja tommoset?

Asun Peltsulla kyllä itsekin ja viihdyn ihan hyvin, eikä mua täällä ikinä pelota, mutta ymmärtäähän sen miten ihmisten mielikuvat muodostuu. Olen asunut muissakin näissä Tampereen "pahamaineisissa" paikoissa kuten Multisillassa ja Nekalassa, ja ainoa missä oli vähän kuumotti oli tuo Nekala, mutta kyllä sielläkin ihan asui, oikealla asenteella meno oli hauskan boheemia. 

Vierailija
44/76 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee toki elämänvaiheesta, mutta jos itse muuttaisin takaisin, muuttaisin keskustan tuntumaan. Tammela, ratina, hämeenpuisto voisi olla harkittavissa.

Vierailija
45/76 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niinkuin kakkonen asian ilmaisi, elämänvaiheesta riippuu. Nuoruus meni Tammela-keskusta akselilla, jossa viihdyin kovasti. Nyt kun lapset ovat alakoululaisia, viihdymme täällä Koivistonkylässä mainiosti. Rauhallinen "kylämäinen" paikka, silti lähellä keskustaa, mukava koulu ja harrastusmahdollisuuksia ns. kotiovelta. Mutta kun lapset ovat ohittaneet alakoulun, varmaan suuntaamme takaisin Tammelantorin kupeeseen. 

Vierailija
46/76 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten totta, että tampelaiset viihtyvät niin hyvin kotikaupungissaan, että hyvin harva muuttaa sieltä pois ainakaan lopullisesti? Valittiinko Tampere peräti joskus Suomen parhaaksi asuinpaikkakunnaksi vai muistanko väärin. Itse olen käynyt siellä vain turistina.

Vierailija
47/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskusta-asuminen ei ole välttämätöntä, niin suosittelen ehdottomasti Teiskon tai Aitolahden alueita! Ihanaa maaseutua, josta kuitenkin pääsee helposti linja-autolla keskustaan, omalla autolla tietysti vielä helpommin. Kämmenniemessä on päiväkoti, koulu ja erilaisia harrastusmahdollisuuksia lapsille, nuorille valitettavasti vähän vähemmän - mutta äkkiäkös sieltä (n. 40min bussilla) keskustaan pääsee harrastamaan.

Teiskossa ainakin on vielä yhteisöllisyys voimissaan, ja luonto on tietysti uskomattoman kaunis. Erilaisia kylätapahtumia on paljon, esimerkiksi talviriehaa, juhannusjuhlia ja iltamia. Upeaa seutua ja upeita ihmisiä!

Vierailija
48/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suositellaan kovasti Järvensivua, Tahmelaa, Pyynikkiä jne. Todellisuudessa nuo alueet on todella kalliita ja sitten on tavistuloisen valittava, asuuko ahtaasti vai jossain muualla. Amuri ja Tammela on varmaan kivoja, mutta itse arvostan lasten kanssa sitä, että ne voi päästää takaovesta ulos ja liikkumaan ominpäin. Tuntuisi oudolta, jos lasten ulkoilupaikka olisi kerrostalon piha ja lapsi ei saisi esim. pyöräillä. Siksi lasten kanssa mielestäni tavalliset omakotitalo-rivari -lähiöt on oikein hyviä. Lasten kasvettua voisinkin parkkeerata lähemmäksi keskustaa taas.

Itse tykkään Länsi-Tampereesta, jonne ruuhkat on paljon kuviteltua pienemmät. (itseasiassa itään tuntuisi olevan yhtä paljon), reitti kaunis Rantatietä pitkin, Lielahden kauppakeskittymä Tampereen suurin ja Lentävänniemeä kiertää järvi. Paljon uimarantoja ja vettä. Itse valitsisin Pohtolan, Ryydynpohjan ja ehkä sen uuden Niemenrannan tai Niemen. Reuharikin on ihana, mutta hiukan kauempana.

Vierailija
49/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:46"]Täällä suositellaan kovasti Järvensivua, Tahmelaa, Pyynikkiä jne. Todellisuudessa nuo alueet on todella kalliita ja sitten on tavistuloisen valittava, asuuko ahtaasti vai jossain muualla. Amuri ja Tammela on varmaan kivoja, mutta itse arvostan lasten kanssa sitä, että ne voi päästää takaovesta ulos ja liikkumaan ominpäin. Tuntuisi oudolta, jos lasten ulkoilupaikka olisi kerrostalon piha ja lapsi ei saisi esim. pyöräillä. Siksi lasten kanssa mielestäni tavalliset omakotitalo-rivari -lähiöt on oikein hyviä. Lasten kasvettua voisinkin parkkeerata lähemmäksi keskustaa taas.

Itse tykkään Länsi-Tampereesta, jonne ruuhkat on paljon kuviteltua pienemmät. (itseasiassa itään tuntuisi olevan yhtä paljon), reitti kaunis Rantatietä pitkin, Lielahden kauppakeskittymä Tampereen suurin ja Lentävänniemeä kiertää järvi. Paljon uimarantoja ja vettä. Itse valitsisin Pohtolan, Ryydynpohjan ja ehkä sen uuden Niemenrannan tai Niemen. Reuharikin on ihana, mutta hiukan kauempana.

[/quote]minne idässä edes on ruuhkaa? Liikenne ei seiso siellä missään kohtaa. Johtuen myös siitä että lentsu lietsu suunnasta tulee vain kaksi tietä keskustaan, idässä pienempiä teitä lukemattomia

Vierailija
50/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt kuitenkin huomauttaa, että Sampolassa ei ole enää yläkoulua. Vaikkei tämä ap:lle varmaan tee kesää eikä talvea :)

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:16"]

Järvensivussa on KAIKKI:) oma ala-aste, oma kauppa, suureen ruokakauppaan prismaan alle kilometri. Tampereen parhaaseen uimakeskukseen alle kilometri. Yläasteita kilometrin päässä pilvin pimein, mm. Sampo ja Sampola. Lukiot lähellä myös, mm. Sammon ja kavelan lukiot. Ihanat järvimaisemat ja lenkkipolut, vähän metsää löytyy myös - ja maahanmuuttajia joku totesi olevan kaikkialla, en taida kyllä järvensivussa olla nähnyt. Myös oma seurakuntatalo tottakai. Ja vaikka kaikki löytyykin niin Se mitä ei löydy (golfkenttäkin Messukylässä kilometrin päässä) löytyy keskustasta johon noin 2 kilometriä. Tämän kautta kulkevat muuten myös ne Hervannan mainiot bussit, omien bussivuorojen lisäksi;)

[/quote]

Vierailija
51/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amuri on suosikkini. Kävelymatkan päässä keskustasta mutta silti alue on rauhallinen. Aleksanterinkirkon puisto on kaunis ja uimahalli ja kirjasto ovat ihan vieressä. Lyhyt matka myös Pyynikin maisemiin. Harmittaa, että koskaan muutin työn takia pois Tampereelta ja Amurista. Opiskeluaikana asuin eri puolilla Tamperetta, mutta eipä löytynyt Amurin vertaa.

Vierailija
52/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere oli tosi jees asuinpaikka, viihdyin kahdeksan vuotta erittäin hyvin! Ainoana puutteena sanoisin työpaikkojen vähyyden korkeakoulutetuille, töihin jouduin lopulta muuttamaan Helsinkiin.

Jos olisin saanut duunin Tampereelta, olisin empimättä jäänyt sinne.

T. Tampereella opiskellut.

Vierailija
53/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:07"]

Mielestäni hyviä paikkoja:

- Linnainmaa
- Kissanmaa
- Kaleva

Paikkoja, joissa en haluaisi asua:
- Tesoma
- Annala (melko rauhatonta aluetta, vaikka muuten luonnon lähellä onkin!)

En milläääääään jaksa perustella, anteeksi! :)

[/quote]

Mä asun annalassa, eikä ikinä oo ollut mitään ongelmia. Ainoo vaan et kaukana keskustasta.

Ollaan puhuttu asunnon hommaamisesta. Janka, takahuhti, atala...

Vierailija
54/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:43"]

Tampere oli tosi jees asuinpaikka, viihdyin kahdeksan vuotta erittäin hyvin! Ainoana puutteena sanoisin työpaikkojen vähyyden korkeakoulutetuille, töihin jouduin lopulta muuttamaan Helsinkiin.

Jos olisin saanut duunin Tampereelta, olisin empimättä jäänyt sinne.

T. Tampereella opiskellut.

[/quote]

Ai niin jäi mainitsematta, asuin noiden kahdeksan vuoden aikana Hervannassa, keskustassa, Tammelassa ja Amurissa. Kaikkia suosittelisin.

Vierailija
55/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:46"]

Täällä suositellaan kovasti Järvensivua, Tahmelaa, Pyynikkiä jne. Todellisuudessa nuo alueet on todella kalliita ja sitten on tavistuloisen valittava, asuuko ahtaasti vai jossain muualla. Amuri ja Tammela on varmaan kivoja, mutta itse arvostan lasten kanssa sitä, että ne voi päästää takaovesta ulos ja liikkumaan ominpäin. Tuntuisi oudolta, jos lasten ulkoilupaikka olisi kerrostalon piha ja lapsi ei saisi esim. pyöräillä. Siksi lasten kanssa mielestäni tavalliset omakotitalo-rivari -lähiöt on oikein hyviä. Lasten kasvettua voisinkin parkkeerata lähemmäksi keskustaa taas.

[/quote]

Tuo on niin lyhyt aika minkä lapset ovat pieniä ja pyöräilevät lähiön autotiellä (onhan jossain kapeat jalkakäytävätkin toki) tai "päästetään takaovesta pihalle" että sen takia en lähtisi jonnekin nukkumalähiöön homehtumaan. Liputan myös Amuria ja Tammelaa parhaina asuinpaikkoina. 

Vierailija
56/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmeimmat KAUKAJÄRVI JA JANKA.

hrrrr

asun nykyään ylöjärvellä vaikka ei tamperetta olekkaan,mutta lähellä on elo-kauppakeskus josta löytyy aika paljon.

Vierailija
57/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta, kaikki tarvittavat palvelut, parikin uimarantaa, metsää ympärillä, hyvät bussiyhteydet jopa yöaikaan.

Vierailija
58/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liputan Hallilan puolesta. Nopasti keskustaan, riittävät palvelut (neuvola, koulu, 2 päiväkotia, kauppa jne) ja turvallisen oloinen rauhallinen alue. Leikkipuistoja ja talvella luistinratoja eri ikäisille todella tiheässä vaikka verrattuna Atala/Tasanne/Linnainmaa -alueeseen.

Vierailija
59/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama huomio Hervannasta, jossa olen ollut töissä monta vuotta. Hervanta on oma "kaupunki" Tampereen sisällä. En vertaisi lähiöihin lainkaan. Mielestäni Hervanta muistuttaa ehkä vähän Vantaata... Hervannasta löytyy hyviä alueita ja muutamia kamalia vuokraslummisoitteita. Kaikki tarvittavat palvelut löytyvät Hervannasta! Kun osoitteen valkkaa oikein, varmasti ihsn hyvä oaikka asua.

Itse en muuttaisi mistään hinnasta Tesomalle, Multisiltaan, Kaukajärvelle, Jankaan, Nekalaan enkä Peltolammille. Näissä lähiöissä suhteellisesti enemmistönä edulliset vuokra-asunnot ja väestöpohja sen mukaista.

Itse asun nykyään perheen kanssa naapurikunnassa Kangasalla, mutta Tampereella suosikkipaikkoja asumiseen ovat;

Veisu, Korkinmäki, Petsamo, Lapinniemi, Käpylä, Tammela, Amuri, Juhannuskylä, Tampella, Pyynikki, Järvensivu.

Vierailija
60/76 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 05:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 03:59"]

Hervanta on parasta seutua. Upeita rakennuksia täynnä, ja erittäin hyvä kommuunihenki ja iltakulttuuri asukkailla.

[/quote]

Eikös siellä Hervannassa ole murhaaja vapaalla jalalla?

Vuosi pari sitten Hervannan Nokian toimipisteessä työskentelevä nainen murhattiin keskellä päivää kävelytiellä hänen käydessään kotona lounaalla. Eikä poliisi ole saanut tekijää kiinni.

En minä ainakaan uskaltaisi muuttaa tuollaiseen paikkaan, jossa ihmisiä tapetaan kadulle keskellä kirkasta päivää. Ja tekijä on vapaalla jalalla.

[/quote]

Jos ottaa huomioon, kuinka paljon ihmisiä asuu Hervannassa, niin yksi murha kaksi vuotta sitten on aika vähän. (en siis tarkoita, että pitäisi murhata enemmän :D)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi