Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperoiden äidit - millainen on arki?

Vierailija
09.02.2014 |

Jos olet kotona lapsesi kanssa, mitä teette yhdessä? Onko teillä lapsen kanssa joku harrastus? Vai miten viihdytätte lasta päivät pitkät? Ja entäs se uhma, miten monta kertaa päivässä teillä kokeillaan rajoja ja saadaan raivareita?

Olen kotona taaperon kanssa ja vaikka lapsi on kiltti on hänellä juuri nyt pahin uhma meneillään. Jos ei heti saa tahtoaan läpi alkaa itkeä hysteerisesti, raapii ja lyö/potkii, heittäytyy lattialle ja paukuttaa päätään lattiaan. Ja tuo siis ihan vain kun kuulee sanan ei. Yritän leikkiä ja olla iloinen, mutta itken joka päivä itsekin usean kerran kun on niin paha mieli kaikesta kiukuttelusta. Ahdistaa lähteä lapsen kanssa ulos tai johonkin julkiselle paikalle kun siellä lapsi käyttäytyy samalla tavalla.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ajasta menee sen normaalin päivärytmin ylläpitämiseen: syömiset, potalla käymiset, päiväunet, ulkoilut. Käytiin yhdessä harrastuksessa, mutta se piti lopettaa raskauteni takia. Käydään perhekerhossa kerran viikossa, sen lisäksi kahvilassa (kiva leikkinurkka) ja kylässä. Isovanhempia tavataan aika usein, väh. joka toinen viikko. Leikkipuistoja meillä ei tässä ole, joten kontaktit muihin lapsiin rajoittuvat perhekerhoon ja yhden tutun kanssa kyläilyyn.

Uhmaa on joka päivä ja jatkuvasti. Usein julkisilla paikoilla lapsi toimii vähän smoothimmin. Oon oppinut ennakoimaan ja kiertelemään uhmakohtauksia, esim. tarjoamalla vaihtoehtoja. Lapsi on myös tosi kova auttamaan mua, esim. siirtymätilanteissä (joissa uhmaa helposti tulee) yritän keksiä jonkun jutun, jonka lapsi voisi tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla