Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ero,yleinen asumistuki ja vuokrasopimus

Vierailija
30.01.2014 |

heippa,kyselen vähäsen miten oikeen toimisin tilanteessani.

elikkä asuttu 2,5v vuokra-asunnossa ex-avopuolison kanssa.

yhteinen vuokrasoppari ja exä päävuokralaisena.

kun teimme sopparin en olisi yksin saanut kämppään pienien tulojen takia kuulemma vaikka tuloni riittävät asua yksin tässä kämpässä.

joten pistivät exän päävuokralaiseksi vaikka joka kuukausi minä olen maksanut vuokran.no nyt ongelma että en saa yleistä asumistukea exän tulojen takia koska kelassa varmaan luulevat että exä asuu tässä vaikka muuttanut vanhemmillensa  eikä hänellä ole todistusta toisesta vuokrakämpästä missä asuisi.

mitä hittoa teen,en ole vielä pistänyt hakemusta kelaan.

vuokranantajille en ole uskaltanut ilmoittaa koska pelkään että heittävät pihalle.nykyään kämpässä edukas vuokra kun asuntojen hinnat nousseet muutenkin ihana kämppä.aina vuokran maksanut ajallani,mitään häiriökäyttätymisiä ole ollut.eikä uutta kämppää löydy täältä helposti.

mutta jos kysyn vuokranantajalta voiko vuokrasopparia muuttaa voiko hän heittää minut pihalle pienien tulojen takia?rahat kyllä riittää vuokranmaksuun.voiko vuokranantajalle vaikka ''valehdella'' että jaan lehtiä että tulot vähän nousisi :D vai näkeekö hän etten käy töissä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no juu mutta vuokranantajat ovat aika nipoja ja 

exän tuttujakin.......kumpaan sitten ilmoitan välitystoimistoon vai suoraan vuokranantajalle? kaikki vuokratakuut minun nimellä ja vuokranmaksut olleet.

vielä silloin kun vuokrasin kämpän,exä asui omassa kämpässä.

sanoin vuokranantajalle että haluan itse vuokrata asunnon.kuulemma ei käynyt koska tulot pienet,sanoivat että laitetaan poikaystäväsi kanssa vuokrasoppariin koska hänellä kunnon tulot ja oli muuttamassa myös kämppään.kun vuokranantajat etsivät vuokralaisia kaikki olivat kuulemma nuoria kuin minä ja pienet tulot.asunto saatiin poikaystävän tuloilla.hirveän tarkkoja ettei mitään valituksia tule.

Vierailija
2/4 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 02:21"]

niin no juu mutta vuokranantajat ovat aika nipoja ja 

exän tuttujakin.......kumpaan sitten ilmoitan välitystoimistoon vai suoraan vuokranantajalle? kaikki vuokratakuut minun nimellä ja vuokranmaksut olleet.

vielä silloin kun vuokrasin kämpän,exä asui omassa kämpässä.

sanoin vuokranantajalle että haluan itse vuokrata asunnon.kuulemma ei käynyt koska tulot pienet,sanoivat että laitetaan poikaystäväsi kanssa vuokrasoppariin koska hänellä kunnon tulot ja oli muuttamassa myös kämppään.kun vuokranantajat etsivät vuokralaisia kaikki olivat kuulemma nuoria kuin minä ja pienet tulot.asunto saatiin poikaystävän tuloilla.hirveän tarkkoja ettei mitään valituksia tule.

[/quote]

Suoraan yhteyttä vuokranantajaan ja kerro tilanne kyllä varmaan pystyy järjestelemään asian tsemppiä vain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan älytön tilanne! Tottakai ilmoitat vuokranantajille että asut siinä yksin ja olet vuokran maksanutkin, sitten pyydät ex-poikaystävääsi tekemään muuttoilmoituksen heti (voi ilmoittaa asuvansa vanhempiensa luona) ja haet asumistukea. Voithan ehdottaa vuokranantajalle että as. tuki ohjataan suoraan heidän tililleen. Miksi exäsi ei maksanut mitään?

Vierailija
4/4 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 01:30"]

heippa,kyselen vähäsen miten oikeen toimisin tilanteessani.

elikkä asuttu 2,5v vuokra-asunnossa ex-avopuolison kanssa.

yhteinen vuokrasoppari ja exä päävuokralaisena.

kun teimme sopparin en olisi yksin saanut kämppään pienien tulojen takia kuulemma vaikka tuloni riittävät asua yksin tässä kämpässä.

joten pistivät exän päävuokralaiseksi vaikka joka kuukausi minä olen maksanut vuokran.no nyt ongelma että en saa yleistä asumistukea exän tulojen takia koska kelassa varmaan luulevat että exä asuu tässä vaikka muuttanut vanhemmillensa  eikä hänellä ole todistusta toisesta vuokrakämpästä missä asuisi.

mitä hittoa teen,en ole vielä pistänyt hakemusta kelaan.

vuokranantajille en ole uskaltanut ilmoittaa koska pelkään että heittävät pihalle.nykyään kämpässä edukas vuokra kun asuntojen hinnat nousseet muutenkin ihana kämppä.aina vuokran maksanut ajallani,mitään häiriökäyttätymisiä ole ollut.eikä uutta kämppää löydy täältä helposti.

mutta jos kysyn vuokranantajalta voiko vuokrasopparia muuttaa voiko hän heittää minut pihalle pienien tulojen takia?rahat kyllä riittää vuokranmaksuun.voiko vuokranantajalle vaikka ''valehdella'' että jaan lehtiä että tulot vähän nousisi :D vai näkeekö hän etten käy töissä?

[/quote]

No tuskin pihalle heittää jos vuokran olet ajallaan aina maksanut.