Oletko oikeasti jättänyt tai harkinnut jättää kumppanisi tämän lihomisen takia?
Mitä tapahtui, kerroitko todellisen syyn, ja miten lähipiiri reagoi?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni väittää, ettei lihominen haittaa vaan epäliikunnalliset elämäntavat. Itseäni ei taas voisi vähempää kiinnostaa, pitääkö nainen enemmän juoksemisesta vai pitsan syömisestä sohvalla lojuen, kunhan hän on laiha. Tunnen useammankin ihmisen, jotka ovat äärimmäisen epäliikunnallisia mutta silti hoikkia. Se vaatii vain, että nälänsäätely toimii eikä sitä ole sekoitettu dieeteillä.
Minua ei sytytä kyllä edes laihaläski. Jonkunmoiset liikuntatottumukset ihmisellä pitäisi olla ettei ole vain laiha plösö.
Niin, tuo oli juuri se pointtini. Minua eivät kiinnosta liikuntatottumukset ollenkaan, enkä syty atleettisista naisvartaloista. Tuo koko termi "laihaläski" nyt on ihan älytön.
Olen eri, mutta laihaläski ei ole terminä älytön. Ei kyllä mikään kauniskaan termi toisesta ihmisestä eli en käyttäisi. Mutta ihmisen ihosta ja olemuksesta alkaa kyllä näkyä, jos hoikkuus on vain syömättömyyttä vs liikunnallisia ja terveellisiä elintapoja. Minua ei sytytä kalvakka, lihakseton ja voimaton vartalo. Mutta onneksi makuja on monenlaisia ja monet tykkäävät juuri tuollaisesta miehellä tai naisella.
Kohta 40 vuotta täynnä ja tässä iässä se on oikeastaan se ja sama onko laihaläski vai lihaksikas. Molemmissa tapauksissa näytät melkein samalta. Ihan samalla tavalla iho ja allit roikkuu, on selluliittiä, raskausarpia eikä rinnatkaan ole enää entiset.
Nelikymppisissä on todella suuria eroja habituksessa. Osa geeneistä johtuvia mutta hyvin paljon on vaikuttanut elämäntavat. Laihaläskin ja lihaksikkaan ero on huima, ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
En ole jättänyt.
En kuitenkaan tiedä mitä tekisin jos mun mies lihoisi tyyliin 88-kg>150kg.
Luultavasti hänen elintavoissaan olisi silloin tapahtunut jotain, miksi kokisin, että ei voida olla enää yhdessä.
Tietty jos joku sairaus tai sen hoito turvottaisi, niin sitten en jättäisi.
(en laske henkisen puolen häiriöitä tähän. itsekin olen masentunut, mutta en lapa paskaa suuhuni)
Et ole varmaan syönyt ikinä tiettyjä masennuslääkkeitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni väittää, ettei lihominen haittaa vaan epäliikunnalliset elämäntavat. Itseäni ei taas voisi vähempää kiinnostaa, pitääkö nainen enemmän juoksemisesta vai pitsan syömisestä sohvalla lojuen, kunhan hän on laiha. Tunnen useammankin ihmisen, jotka ovat äärimmäisen epäliikunnallisia mutta silti hoikkia. Se vaatii vain, että nälänsäätely toimii eikä sitä ole sekoitettu dieeteillä.
Minua ei sytytä kyllä edes laihaläski. Jonkunmoiset liikuntatottumukset ihmisellä pitäisi olla ettei ole vain laiha plösö.
Liikuntatottumukset ne on lihavillakin monesti, itse kuntoilen ja lenkkeilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihominen voi tulla vain ihan sitä kautta, ettei itse pidä painoa olennaisena piirteenä. Itse ajattelen, että ulkomuoto ihmisella on vain "kuori" ja sisin on se mikä merkitsee. Tiedän paljon laihoja ihmisiä jotka ovat täysin sekopäitä ja monia ylipainoisia normaaleja ihmisiä. Ei todellakaan voida laittaa yhdysmerkkejä ylipainon ja mt-ongelmien kanssa.
Jos suhde ei kestä ylipainoa niin se ei kestä mitään rankempaa. Elämä opettaa.
Tässä on sellainen ongelma - kuten ketjusta voimme lukea - että nykyaikana jopa ”36-vuotiaat” pitävät toisen ihmisen ulkonäköä ja haluttavuutta suhteen prioriteetteina. Edes ikääntyminen ei näytä enää tuovan viisautta. Kumppanuus ja rakkaus eivät suhteeseen kuulu. (Henkilökohtaisesti epäilen myös, että ihmisyys on kadonnut jonnekin.)
Samaa mieltä, hyvin surullinen kehityssuunta. Varmaan ihmisiä jotka eivät ole olleet ikinä aidosti rakastuneita. Kylmää ja narsistista.
Miksi se on kylmää ja narsistista jos ihminen ei ole koskaan rakastunut? Jos elämään ei ole kertaakaan sattunut sellaista hyvää tyyppiä matkaan johon rakastuisi niin päätä pahkaa ettei mikään ulkoinen muutos vaikuta. Ole onnellinen jos olet kohdannut niin ihanaa ihmistä ja olet saanut rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole jättänyt.
En kuitenkaan tiedä mitä tekisin jos mun mies lihoisi tyyliin 88-kg>150kg.
Luultavasti hänen elintavoissaan olisi silloin tapahtunut jotain, miksi kokisin, että ei voida olla enää yhdessä.
Tietty jos joku sairaus tai sen hoito turvottaisi, niin sitten en jättäisi.
(en laske henkisen puolen häiriöitä tähän. itsekin olen masentunut, mutta en lapa paskaa suuhuni)
Et ole varmaan syönyt ikinä tiettyjä masennuslääkkeitä...
No ei se kovin yleistä kuuluisi ollakaan että niitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuo oli juuri se pointtini. Minua eivät kiinnosta liikuntatottumukset ollenkaan, enkä syty atleettisista naisvartaloista. Tuo koko termi "laihaläski" nyt on ihan älytön.
Olen eri, mutta laihaläski ei ole terminä älytön. Ei kyllä mikään kauniskaan termi toisesta ihmisestä eli en käyttäisi. Mutta ihmisen ihosta ja olemuksesta alkaa kyllä näkyä, jos hoikkuus on vain syömättömyyttä vs liikunnallisia ja terveellisiä elintapoja. Minua ei sytytä kalvakka, lihakseton ja voimaton vartalo. Mutta onneksi makuja on monenlaisia ja monet tykkäävät juuri tuollaisesta miehellä tai naisella.
On täysin älytön termi.
Läski tarkoittaa lihavaa. Laiha ihminen ei ole lihava, vaikka hänellä ei olisikaan jäntevyyttä tai lihasta.
Läski tarkoittaa rasvaa. Laihalla voi olla paljon rasvaa kehossaan, eli läskiä. Siispä ihan hyvä termi. T. Laihaläski itsekin, 3kk nyt treenannut painoilla jotta tilanne muuttuisi.
Suomen kielen yhdyssanoissa se ensimmäinen osa on määriteosa, joka määrittää sitä jälkimmäistä eli perusosaa. Laihaläski olisi siis 'lihava, joka on laiha', ja siinä ei ole mitään järkeä. Termi on siis huono ja kielenvastainen.
Mutta määrittelet läskin vain lihavaksi, vaikka läski voi tarkoittaa myös rasvaa. Laihalla ihmisellä voi olla kropassaan paljon rasvaa, läskiä. Siispä laihaläski on "korkean rasvaprosentin vartalo, joka on laiha". Edelleen ihan hyvä sana.
Läski ihmistarkoitteisena sanana merkitsee lihavaa. Jos ihminen on läski, hän on lihava. Määriteosa laiha tekisi läskistä merkitykseltään ilmauksen 'lihava, joka on laiha', mikä on järjetön.
Jos haluat muodostaa yhdyssanan, joka tarkoittaa 'laihaa ihmistä, jolla on korkea rasvaprosentti', sinun täytyy tehdä siitä laihuudesta perusosa ja korkeasta rasvaprosentista määriteosa. Voisit kokeilla vaikka "ihralaiheliinia". Itse en tällaisilla haukkumasanoilla näe kyllä kovin suurta arvoa.
Sananmuodostus yhdistämällä ei ole kauhean monimutkaista suomen kielessä. Kyllä jokaisen on mahdollista nämä säännöt osata käytti niitä sitten hyvään taikka pahaan.
Taidat olla todella hauskaa seuraa juhlissa :D.
Läski on haukkumasana ylipainoiselle ihmiselle, sekä myös tarkoittaa rasvaa. "Minulla on tässä vyötäröllä kauheasti läskiä" ei tarkoita, että vyötärölläni on lihava ihminen. Edelleenkin siis laihaläski tarkoittaa rasvaista ihmistä, joka on laiha. Ei se inttämiselläsi mihinkään muutu :D.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sille mitään voi, jos toinen ei enää kiihota. Kukaan ei voi vain päättää alkaa pitää läskistä.
Kuinka moni lihava haluaa kumppanin, joka ei hänestä syty? Oletteko miettineet sitä?
Herranen aika. Ei kukaan syty muodottomasta läskikasasta. Silti sitä ollaan muiden syiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin älytön termi.
Läski tarkoittaa lihavaa. Laiha ihminen ei ole lihava, vaikka hänellä ei olisikaan jäntevyyttä tai lihasta.
Läski tarkoittaa rasvaa. Laihalla voi koostua se vähä paino siitä läskistä, kun lihasta ei ole nimeksikään, keho ei ole silloin kimmoisa vaan lötkö. Tästä termi laihaläski.
Hyytelökeho. Heikko.
[/quote]
Kohta 40 vuotta täynnä ja tässä iässä se on oikeastaan se ja sama onko laihaläski vai lihaksikas. Molemmissa tapauksissa näytät melkein samalta. Ihan samalla tavalla iho ja allit roikkuu, on selluliittiä, raskausarpia eikä rinnatkaan ole enää entiset.[/quote]
No ei oo sama & kohta 40 vee ei oo ikä mikä mikään: salille ja lenkkipoluille hus hus!😎
En todellakaan tekisi niin. Mieheni on edelleenkin rakas ja haluttava <3