Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko oikeasti jättänyt tai harkinnut jättää kumppanisi tämän lihomisen takia?

Vierailija
29.10.2020 |

Mitä tapahtui, kerroitko todellisen syyn, ja miten lähipiiri reagoi?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kaksi asiaa mitä en parisuhteessa ymmärrä enkä hyväksy - pihtaaminen ja lihominen ilman hyvää syytä.

Itsellänikin on kaksi asiaa parisuhteessa, joita en hyväksy. Väkivalta ja alistaminen. Olemme me ihmiset niin erilaisia...

Aika hurjaa, että olet valmis jäämään parisuhteeseen, joka ei ollenkaan vastaa tarpeisiisi, kunhan siinä ei ole väkivaltaa tai alistamista.

Aika hurjaa, että olet valmis jäämään parisuhteeseen, joka sisältää väkivaltaa ja alistamista.

Vierailija
22/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kaksi asiaa mitä en parisuhteessa ymmärrä enkä hyväksy - pihtaaminen ja lihominen ilman hyvää syytä.

Miten 60-vuotias ihminen jaksaa selittää tällaista? Luulisi, että alkaisi olla elämä ja arvot jo mallillaan, ettei tarvitsisi tällaista lapsellista ja turhaa asiaa tulla selvittämään. Niin, huomasin asiasta tekemäsi aloituksen.

Se on hyvä, jos teillä toimii näin, toisilla toisin. Voit vapaasti hyväksyä mitä haluat oman parisuhteesi sisällä, niin me kaikki muutkin teemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni väittää, ettei lihominen haittaa vaan epäliikunnalliset elämäntavat. Itseäni ei taas voisi vähempää kiinnostaa, pitääkö nainen enemmän juoksemisesta vai pitsan syömisestä sohvalla lojuen, kunhan hän on laiha. Tunnen useammankin ihmisen, jotka ovat äärimmäisen epäliikunnallisia mutta silti hoikkia. Se vaatii vain, että nälänsäätely toimii eikä sitä ole sekoitettu dieeteillä.

Vierailija
24/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi ylipainoinen mies halusi seurustella kanssani. Pidin heistä ja arvostin heidän mielipiteitään, mutta läski on mielestäni kammottavaa. Pysyimme ystävinä.

Itsekin olen joutunut torjumaan liahavia naisia. En sulje mitään pois, mutta en vain ole koskaan pitänyt ketään ylipainoista naista haluttavana.

Sinänsä en kyllä kammoa tai inhoa ketään lihavaa tai heidän läskejään. Olenhan itsekin ylipainoinen. Tuo läski-inho menee jo vähän oudoksi.

Vierailija
25/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni väittää, ettei lihominen haittaa vaan epäliikunnalliset elämäntavat. Itseäni ei taas voisi vähempää kiinnostaa, pitääkö nainen enemmän juoksemisesta vai pitsan syömisestä sohvalla lojuen, kunhan hän on laiha. Tunnen useammankin ihmisen, jotka ovat äärimmäisen epäliikunnallisia mutta silti hoikkia. Se vaatii vain, että nälänsäätely toimii eikä sitä ole sekoitettu dieeteillä.

Minua ei sytytä kyllä edes laihaläski. Jonkunmoiset liikuntatottumukset ihmisellä pitäisi olla ettei ole vain laiha plösö. 

Vierailija
26/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin on kaksi asiaa parisuhteessa, joita en hyväksy. Väkivalta ja alistaminen. Olemme me ihmiset niin erilaisia...

Aika hurjaa, että olet valmis jäämään parisuhteeseen, joka ei ollenkaan vastaa tarpeisiisi, kunhan siinä ei ole väkivaltaa tai alistamista.

Aika hurjaa, että joku on valmis jäämään parisuhteeseen, joka ei ollenkaan vastaa tarpeisiin, kunhan siinä on laiha osapuoli ja seksiä.

Vierailija
27/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee että ihmiset haluaa suhdetta vaan seksin vuoksi. Jos haluaa jotain sisältöäkin niin kannattaa olla vain kaveri.

Vierailija
28/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni jätti minut ylipainoni takia. Yritti kuitenkin muutamien kuukausien jälkeen tulla takaisin. Sanoin, että olen edelleen saman painoinen, joten ei onnistu.

Vierailija
29/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei sytytä kyllä edes laihaläski. Jonkunmoiset liikuntatottumukset ihmisellä pitäisi olla ettei ole vain laiha plösö. 

Niin, tuo oli juuri se pointtini. Minua eivät kiinnosta liikuntatottumukset ollenkaan, enkä syty atleettisista naisvartaloista. Tuo koko termi "laihaläski" nyt on ihan älytön.

Vierailija
30/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen on tärkeä pitää huolta kehostaan, jotta seksielämä ei tyrehdy. Monella miehellä ei ota eteen, jos vaimo on päästänyt itsensä reilusti ylipainoiseen kuntoon. Seksielämän tyrehtyminen voi johtaa enemmin tai myöhemmin eroon. 

Vierailija
31/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen on tärkeä pitää huolta kehostaan, jotta seksielämä ei tyrehdy. Monella miehellä ei ota eteen, jos vaimo on päästänyt itsensä reilusti ylipainoiseen kuntoon. Seksielämän tyrehtyminen voi johtaa enemmin tai myöhemmin eroon. 

Tuo onkin naiselle näppärä tapa päästä miehestä eroon niin, että eron hakijana on mies eikä nainen.

Vierailija
32/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuo oli juuri se pointtini. Minua eivät kiinnosta liikuntatottumukset ollenkaan, enkä syty atleettisista naisvartaloista. Tuo koko termi "laihaläski" nyt on ihan älytön.

Olen eri, mutta laihaläski ei ole terminä älytön. Ei kyllä mikään kauniskaan termi toisesta ihmisestä eli en käyttäisi. Mutta ihmisen ihosta ja olemuksesta alkaa kyllä näkyä, jos hoikkuus on vain syömättömyyttä vs liikunnallisia ja terveellisiä elintapoja. Minua ei sytytä kalvakka, lihakseton ja voimaton vartalo. Mutta onneksi makuja on monenlaisia ja monet tykkäävät juuri tuollaisesta miehellä tai naisella.

Vierailija
33/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mikä eron lopulta aiheutti. Eksässäni tapahtui samaan aikaan useampi hyvin epäviehättävä muutos. Lihominen oli niistä vain kaikkein näkyvin. Aina, kun lukee julkkisten hurjista ja nopeista lihomisista, käy selväksi, että se liittyy yleensä muuhun kuin ruokaan. Taustalla on aina jotakin psykologista kriiseilyä tai muuta sellaista.

En harrasta seksiä epäviehättävien naisten kanssa, enkä jää seksittömiin suhteisiin, joten ei tuossa muuta vaihtoehtoa ollut kuin erota. Erosta on kohta viisi vuotta, ja ainakin viime näkemän perusteella kiloja on vain tullut lisää. Tein siis oikean valinnan.

Vierailija
34/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta laihaläski ei ole terminä älytön. Ei kyllä mikään kauniskaan termi toisesta ihmisestä eli en käyttäisi. Mutta ihmisen ihosta ja olemuksesta alkaa kyllä näkyä, jos hoikkuus on vain syömättömyyttä vs liikunnallisia ja terveellisiä elintapoja. Minua ei sytytä kalvakka, lihakseton ja voimaton vartalo. Mutta onneksi makuja on monenlaisia ja monet tykkäävät juuri tuollaisesta miehellä tai naisella.

On täysin älytön termi.

Läski tarkoittaa lihavaa. Laiha ihminen ei ole lihava, vaikka hänellä ei olisikaan jäntevyyttä tai lihasta.

Vierailija
35/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Seksuaalisesti en ylipäätään syty habituksesta, vaan aivoituksista.

Vierailija
36/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, mikä eron lopulta aiheutti. Eksässäni tapahtui samaan aikaan useampi hyvin epäviehättävä muutos. Lihominen oli niistä vain kaikkein näkyvin. Aina, kun lukee julkkisten hurjista ja nopeista lihomisista, käy selväksi, että se liittyy yleensä muuhun kuin ruokaan. Taustalla on aina jotakin psykologista kriiseilyä tai muuta sellaista.

En harrasta seksiä epäviehättävien naisten kanssa, enkä jää seksittömiin suhteisiin, joten ei tuossa muuta vaihtoehtoa ollut kuin erota. Erosta on kohta viisi vuotta, ja ainakin viime näkemän perusteella kiloja on vain tullut lisää. Tein siis oikean valinnan.

Tämä on totta. Jos kilppari- ym. vaivat on suljettu pois, alkusyy löytyy usein terapiassa. Ilman sen tiedostamista kilot tulevat aina takaisin.

Vierailija
37/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi mutta toki rajansa kaikella. Olen itsekkin vähän ylipainoinen, 15 vuotta sitten laihdutin aika paljon ja olen pysynyt lievän ylipainon ja normaalipainon rajoilla, helposti lihovana paino elää koko ajan.

Mies ei ole mikään pieni, ruumiinrakenne on ladonovi ilman ylipainoakin. Jokunen vuosi sitten mies alkoi lihomaan ja ylipainoa on nyt melkein 50 kiloa, se on kyllä jo liikaa. Samaan aikaan lihakset on surkastuneet ja paino tuntuu olevan pelkästään vatsassa. Tänä kesänä sanoin ensimmäisen kerran elämässäni että nyt häiritsee jo tuo ylipaino. Ei se esteettisestikään näytä kivalta mutta sen vielä kestän mutta kaikki muu ylipainon tuoma hankaluus on liikaa. Seksi on melkein fyysisesti kohta mahdotonta ja olen alkanut vähän inhoamaan miehen ruokailutottumuksia. Ei syö herkkuja joka on hyvä asia mutta ruoan määrä on käsittämätön. Sinänsä huvittavaa kun mies käy kaupassa, ostaa hirveän vähän ruokaa, kokemuksesta tiedän että muu perhe näkee nälkää jos niistä määristä valmistaa jotain.

Mies ei jaksa oikein mitään, tarvitsee taukoja koko ajan. Ei pääse kyykkyyn eikä maasta ylös.

Pelkään sängyn puolesta milloin pettää alta. Hikoilee koko ajan ja on alkanut haisemaan pahalta.

Sama rakas mies se on kuin ennenkin mutta kyllä nuo asiat alkaa häiritä ja ikävä kyllä inhottamaan ajan myötä. Mies on kuitenkin alkanut ymmärtämämään tilansa ja tehnyt jo positiivisia muutoksia. Eli en ole jättämässä mutta en tiedä jos mitään ei alkaisi tapahtumaan tai lihoisi vielä lisää... jos ongelmia tulisi vielä enemmän, tyyliin kävelykyky alkaisi mennä. Lapset tarvitsee elämäänsä jaksavan ja hyvän roolimallin.

Hyvin ylipainoisen kanssa eläminen on loppujen lopuksi hyvin turhauttavaa. Itse kärsin eniten puolison jaksamattomuudesta ja kaiken suorittamisen hankaluudesta. Sitä ei ole mukava katsoa ja kuunnella.

Vierailija
38/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse urheilullinen ja hyvässä lihaskunnossa, mies, mutta en vaadi enkä edes halua kumppaniltani samoja rasvaprosentteja tai urheilullisuutta. Olin oikeastaan tyytyväinen kun vaimoni pyöristyi iän myötä tietyistä paikoista vaikka liikkuu päivittäin ja syö terveellisesti. Huolissani olisin jos lihominen tulisi nopeasti ja liikkuminen (ulkoilu) loppuisi. Mutta en jättäisi rakastani.

Vierailija
39/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta seksiä epäviehättävien naisten kanssa, enkä jää seksittömiin suhteisiin, joten ei tuossa muuta vaihtoehtoa ollut kuin erota.

Tässähän se ydin onkin. Joku, joka paheksuu lihomisen vuoksi jättämistä, voisi kertoa, miten tämä tilanne pitäisi ratkaista.

Vierailija
40/110 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Seksuaalisesti en ylipäätään syty habituksesta, vaan aivoituksista.

Minä sytyn seksuaalsiesti habituksesta mutta voin sammua aivoituksista. Keho on silti paljon tärkeämpi kiihottumiseni kannalta kuin jutut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme