Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekäisykapseli ja r.testi positiivinen! Mitä helv.....?!

Vierailija
08.02.2014 |

Elikkäs kapseli ollut kädessä nyt kohta neljä vuotta (viiden vuoden kapselit) ja nyt aloin ihmetellä omaa oloani. Elämhallinnasta johtuva stressi on suuri, ja syytin oireita siitä, mutta kun nyt sain päähäni ajatuksen, että entä jos olisinkin raskanaa, niin siltä istumalta ostin testin. Ja nyt se näyttää kahta viivaa!! Kuinka tämä on mahdollista? Ei, ei, ei, ei voi olla todellista....

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tk-lääkäri, ja juuri tein aborttipapereita naiselle, joka oli tullut raskaaksi ehkäisykapselin käytön aikana. Tuotteen lääke-edustajakin ihmetteli, oli kuulemma aivan ennen kuulumatonta. 

Vierailija
2/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 20:05"]

Olen tk-lääkäri, ja juuri tein aborttipapereita naiselle, joka oli tullut raskaaksi ehkäisykapselin käytön aikana. Tuotteen lääke-edustajakin ihmetteli, oli kuulemma aivan ennen kuulumatonta. 

[/quote]

Eikö se lääke-edustaja mitään tiedä...ei se nyt mitenkään ennen kuulumatonta ole että tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi, se kapselikaan kun ei ole 100% varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mikään ehkäisy ole satavarma, tyksistä sai synnytyksen jälkeen lapun jossa esiteltiin eri ehkäisyvaihtoehtoja ja sanottiin että kortsukin pettää jossain vaiheessa kuitenkin :D

Vierailija
4/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut, että ehkäisykapseli on kaikkein luotettavin ehkäisyväline, hakkaa hormonikierukankin. Ainoastaan, jos on asennettu väärin, eli ei ole poistettu suojapakkauksesta, tulos voi olla raskaus. Tai jos on ollut liian pitkään vaihtamatta. Mutta tuotteen testeissä yksikään nainen ei tullut raskaaksi.

Vierailija
5/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kierukka oli 5 v ja en tullut raskaaksi. Olen popsinut myös åillereitä, en tullut raskaaksi.

Vierailija
6/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetti. Oletkohan ap minä? Samana päivänä menkat ja ihme uusi vuoto alkoi 14.1. Ehkäisykapseli käytössä.. Outoja oireita ollut pari päivää ja epäilen raskautta. Mulla 1v kotona ja ehkäisykapseli nyt vuoden käytössä..

Vierailija
7/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseleissahan oli silloin alussa paljon ongelmia. Olen vähän skeptinen sen suhteen, että se olisi täydellisen varma ehkäisymuoto. Onhan hormonikierukkakin paperilla äärimmäisen varma, ja silti tiedän ihmsisiä, joilla se on pettänyt (raskaus siis mennyt heti kesken, mutta alkanut kuitenkin).

Vierailija
8/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luottais kapseliin sen elämän loppusuoralla.

Vierailija
9/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole sataprosenttisen varmaa... 

Vierailija
10/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painatko yli 60kg?

Vierailija
11/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän nyt luulin olevan, kuitenkin neljä vuotta "palvellut" uskollisesti. Huoh! Nyt ihan tyhmä kysymys (johtuu siis siitä, että on lauantai enkä voi soittaa lääkärille tai hoitajalle), että onko muita kohtalotovereita, ja olisiko mitenkään mahdollista, että testi olisi väärässä?

-ap

Vierailija
12/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä loppupäässä se pettää jos on pettääkseen.

Vierailija
13/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi testi olla väärässä mutta ne on sitten huonompia vaihtoehtoja kuin raskaana olo. Syöpää ja muita vakavia häiriöitä.

Vierailija
14/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vielä se kapseli paikallaan? Se voi tietääkseni huomaamatta poistua kehosta, harvinaista se kyllä on. Ja loppua kohti ehkäisykapselin teho voi heikentyä :/ Millainen elämäntilanne sinulla sitten on, onko lapsen pitäminen vaihtoehto?

Vierailija
15/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa painan, varmaan jonkun 64kg. Mutta hassua on, että kun otin kaselit aikoinaan painoin yli 70kg, ja nyt vasta viime vuonna tiputin painon tähän pisteeseen! Sekö siis syynä? Voi räkä.. Ja mä nyt kuvittelin, että ehkäisyteho oikeasti kestää sen viisi vuotta, jos kerta on merkattu viiden vuoden kapseleiksi.

-ap

Vierailija
16/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustesti voi näyttää myös väärää positiivista, vaikka se harvinaista toki on. Eikä se välttämättä tarkoita mitään syöpää tai muuta vakavaa. 6 puhuu höpöjä.

Vierailija
17/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 17:30"]

Itseasiassa painan, varmaan jonkun 64kg. Mutta hassua on, että kun otin kaselit aikoinaan painoin yli 70kg, ja nyt vasta viime vuonna tiputin painon tähän pisteeseen! Sekö siis syynä? Voi räkä.. Ja mä nyt kuvittelin, että ehkäisyteho oikeasti kestää sen viisi vuotta, jos kerta on merkattu viiden vuoden kapseleiksi.

-ap

[/quote]

Yli 60kg painavavilla suositellaan vaihtamaan kapseli 3 vuoden jälkeen... Että juu, taitaapi tuo olla syynä. :(

Vierailija
18/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osaan suodattaa syöpä ja muut pelottelu jutut :) Siis tiedän, että "raskaus"oireet voi johtua stressistä, ja vaikka kystista yms, joidenka piikkiin ensi oireet pistinkin. Mutta ei kai nyt stressi, tai edes se syöpä, tuota positiivista tulosta :D Tosin haalea plussa oli, mutta niin että sen näki kuitenkin. Huoh, siis kyllähän lapsen voisin pitää, tietenkin, aikuinen ihminen kun olen :D Mutta juuri siksi ne kapselit kädessä oli, ettei lapsia tule lisää ennen kuin varmasti niitä lisää haluaa!

Piti oikein testata, niin kyllä ne kapselit, molemmat, tuolla kädessä on, tosin paljon enemmän "pinnassa" kuin aiemmin ja liikkui enemmän kuin ennne... Toistan itseäni, ja voihan räkä!

Mutta nyt tuli mieleen, että mulla oli tammikuun alussa yhdet menkat ja siitä parin viikon päästä taas ihmevuoto menkat, eli eihän tämä siis ehkä mahdollinen raskaus pitkällä siis voi olla. Eihän itseasiassa testin menkkojen mukaan vielä pitäisi mitään näyttää? Tosin menkat on mitä on ollut koko tämän neljä vuotta, kiitos juuri kaseleiden...

-ap

Vierailija
19/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 17:30"]

-ap

[/quote]

Yli 60kg painavavilla suositellaan vaihtamaan kapseli 3 vuoden jälkeen... Että juu, taitaapi tuo olla syynä. :(

[/quote]

EIKÄ!! Miksei koskaan tuosta ole mulle mitään mainittu missään?! Edes silloin 10kiloa suurempana kun ne otatin? Aaaargh...

-ap

Vierailija
20/30 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedetty asiaa vielä silloin.