mitä itse kokemiasi asioita et toivoisi kenellekään?
En toivoisi kenellekään kokemaani masennusta ja lapsettomuuden kanssa elämistä. kerran masennuksen kokenut muistaa sen olotilan koko lopun elämäänsä. mitä asioita olette itse kokeneet ettekä toivoisi kenellekään muulle kokevan samaa?
Kommentit (88)
Kun lopun aika lähenee, huolehdi siitä että läheisesi saa riittävästi morfiinia. Valitettavasti säästölinja ajaa siihen että omaisten on tätä vaadittava, kun potilas itse on siinä tilassa ettei enää lääkitystä kykene pyytämään. Voimia sinulle <3
10
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:43"]
10, olen samalla linjoilla kanssasi <3
Minun suuri suruni nyt: läheiseni vakava sairaus, johon tulee kärsien menehtymään. Mitään apua tähän sairauteen ei ole.
Hartain toiveeni nyt olisi rakkaan ihmisen kivuton loppu <3
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:48"]
Koita saada sen verran voimia että voit tuon pienen vapaan teille hoitaa. Tuntuu varmasti kurjalta ajatus siitä että tarvitset vapaata lapsesta, mutta kun itse jaksat paremmin, koko perheenne ja etenkin lapsenne hyötyy siitä. Kannattaa hyödyntää etuudet, jotka teille kuuluvat.
Kiitos kovasti, tämä jo auttoi paljon, kun joku ymmärtää!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:40"]
Muistathan että olette oikeutettuja myös lapsivapaisiin viikonloppuihin silloin tällöin. Kannattaa hyödyntää ne, niiden avulla jaksaa paremmin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:36"]
Tämä on pieni murhe sairauksien rinnalla, mutta en toivoisi muille erityislasta. Tiedän että se vielä tästä iloksi muuttuu, mutta nyt fiilis on tämä.
[/quote]
[/quote]
Tiedän, mutta nyt on takki niin tyhjä ettei jaksa edes ajatella. Täytyy yrittää saada vähän omaa aikaa tulevaisuudessa. :)
[/quote]
[/quote]
Lainaukset ei nyt toimi, mutta oli tarkoitus kiittää sinua, joka kannustit oman ajan viettämiseen! Minulle merkitsee paljon, kun joku ymmärtää.
Se erityislapsen äiti
Lainaukset ei nyt toimi, mutta oli tarkoitus kiittää sinua, joka kannustit oman ajan viettämiseen! Minulle merkitsee paljon, kun joku ymmärtää.
Se erityislapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:32"]
Lapsen kuolema. Isovanhempien tapaturmainen kuolema. Mies, joka petti vähän ennen häitä, vauvan kanssa vaan odoteltiin ja ihmeteltiin kun ei tule kotia..
[/quote]
kyllä olet vahva ihminen, kun olet kokenut kaikki nuo asiat ja olet kuitenkin selvinnyt.. nostan hattua. T; ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:41"]
Pahoittelen, jos nyt loukkaan jotakin teistä, joilla on ollut kovia kohtaloita, mutta peräpukamia en kyllä toivo kenellekään.
[/quote]
ihan kaikki on sallittuja! :) tiedän, mulla on ollut yksi ja verta tulee ja itku kivusta!
Synnytyksen jälkeinen masennus. Kamalaa kun tajuaa, että ensimmäiset puoli vuotta lapsen elämästä on hämärän peitossa eikä kunnollisia muistikuvia tuolta ajalta. :(
Kyllä minä toivon minua vahingoittaneille pahiksille ihan niitä samoja asioita. Eli toisten mulkkuviranomaisten käsiin joutumista ynnä muuta sellaista.
-Mies 28v-
Sekundäärinen miehestä johtuva lapsettomuus, epäonnistuneet lapsettomuushoidot, puolison vakavat sairaudet ja niihin liittyvä omatunnontuska siitä, että en voi jättää häntä, vaikka suhde muuten on kammottavan huono. Siis kattavasti sanottuna: en toivo kellekään muulle sitä, ettei ole voinut eikä voi olla onnellinen ja tyytyväinen tässä ainokaisessa elämässään.
Masennus, unettomuus, se kun luulee kuolevansa syöpään, maksan osapoisto.
Syömishäiriöitä ja sen seurauksia
Masennusta, ahdistusta, itsensä vahingoittamista
Koulukiusaamista
Syrjäytymistä
Vaikeaa ihosairautta
Tuhoisia ihmissuhteita, joissa olin ystävieni paskalaitos jota sai kohdella mitä vain (mm.haukkua, lähetellä keskellä yötä viestejä joissa kertoo yrittävänsä parhaillaan itsemurhaa)
Yllättäen jätetyksi tulemista. Exä jätti avoliitosta viikonloppulomani aikana, ilmoitti olevansa pois kun tulen takaisin.
Aiemman vastaajan eutanasiajutusta tulikin mieleeni, että minunkin tuttuni kuoli erittäin kärsivällä tavalla, eutanasia olisi ollut inhimillisempi. Kirjaimellisesti kuihtui pois, mitään ei ollut tehtävissä. Kauheaa seurata tuollaista vierestä, toinen luurankona ja nälissään nukkui pois.
Onneksi asiani ovat nyt paremmin. Tsemppiä jokaiselle vaikeuksien kanssa painivalle <3
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:29"]
En toivoisi kenellekään kokemaani masennusta ja lapsettomuuden kanssa elämistä. kerran masennuksen kokenut muistaa sen olotilan koko lopun elämäänsä. mitä asioita olette itse kokeneet ettekä toivoisi kenellekään muulle kokevan samaa?
[/quote]
Suhde huumeiden käyttäjän/sekakäyttäjän kanssa,en toivoisi tällaista edes pahimmalle vihamiehelleni.
koulukiusaamista ala- ja yläkouluikäisenä
itsemurha-ajatuksia ja masennusta yläkoulussa
jatkuvaa elämistä stressissä ja peloissa
synnytyksen jälkeistä masennusta niin että siihen ei uskalla hakea apua
sitä tunnetta miten väsynyt on hoitamaan omia lapsia ja sitä tunnetta että toivoisi vaan saavansa olla yksin
kokemusta millaista elämä on kun opiskelee ja molemmat vanhemmat tekee vuorotyötä eli yh:na elämistä parisuhteessa
hirveitä rahahuolia
koulukiusaamista ala- ja yläkouluikäisenä
itsemurha-ajatuksia ja masennusta yläkoulussa
jatkuvaa elämistä stressissä ja peloissa
synnytyksen jälkeistä masennusta niin että siihen ei uskalla hakea apua
sitä tunnetta miten väsynyt on hoitamaan omia lapsia ja sitä tunnetta että toivoisi vaan saavansa olla yksin
kokemusta millaista elämä on kun opiskelee ja molemmat vanhemmat tekee vuorotyötä eli yh:na elämistä parisuhteessa
hirveitä rahahuolia
Läheinen on mieleltään sairas ja tekee itsemurhayrityksiä noin kerran viikossa. Kuukausia jatkuva pelko ja puhelin kädessä nukkuminen ja odottaminen, koska soitetaan, että hän on kuollut. Oma elimistö stressistä sekaisin ja alkaa pelkäämään, että itse on sairas. Tästä olen aloittanut ketjunkin täällä nimellä: masennus.
No, näin 6-vuotiaana isoisäni kuoleman, kun se sai sydänkohtauksen. Kaatui lattialle ja muuttui punaiseksi, sitten siniseksi, ähki korahteli ja kuoli. Sitä en toivoisi yhdellekään lapselle.