Te joilla ajokortti, mutta ette aja
Miten teidän ukot jaksaa toimia kuskina päivästä toiseen?
Kommentit (91)
Mies vastaa. Meilla on 2 autoa ja vaimo ajaa omat ajonsa, mutta jos liikumme yhdellä autolla minä ajan aina. Se nyt vaan tullut sellainen tapa ja talviliukkailla se turvallisempaa. En nyt arvostele naisten ajotaitoja, mutta meidän perheessä se nyt on aika selvää kumpi sen autoin paremmin hallitsee joten turvallisuuden takia ajan mielummin itse talvella.
Ollaan kyllä käyty ajamassa jäärataa talvella koska olen sitä nuorena itse harrastanut ja vieläkin tykkään sitä ajaa takavetosiella autolla. On se "aika monta" kertaa nähty kuinka helposti se auto lähtee tuolla meidän neidillä lapasesta kun sieltä perästä pito karkaa.
Mulla on tuttavapiirissä muutama sellainen nainen, joilla on kyllä kortti, mutta eivät aja. Perheessä on auto, jota mies ajaa. En ole koskaan ymmärtänyt. Yksi on vielä semmoinen, että mies kuljettaa töihin, suunta 25 kilometriä. Uskomatonta! Tälle nimenomaan haluaisin selityksen, en ole ap, mutta kiinnostaa.
Aika usein mies suorastaan kannustaa siihen, ettei nainen aja. Miehestä on mukava pitää itsellään sekä auto (omana tilanaan) että se pieni valta siihen autoon.
Siis siellä jääradalla lähtee lapasesta. Yhtään kolaria hän ei ole tiellä ajanut, peruutti kyllä kerran betoniporsaaseen.. :)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:06"]
Kannattaako käydä kallis autokoulu,ellei aio edes ajaa.
[/quote]
Kannattaa. 18-vuotiaana ei voi tietää, millaisissa olosuhteissa asuu 35-vuotiaana. Minä esimerkiksi asun suuren eurooppalaisen kaupungin keskustassa, missä oman auton pitäminen olisi sulaa hulluutta. Kuitenkin ajotaito on ihan hyvä olemassa, lomilla voi vuokrata auton esimerkiksi. Tai jossain hätätilanteessa sentään tietää miten autoa ajetaan jos tarvitsee.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:11"]
Mies vastaa. Meilla on 2 autoa ja vaimo ajaa omat ajonsa, mutta jos liikumme yhdellä autolla minä ajan aina. Se nyt vaan tullut sellainen tapa ja talviliukkailla se turvallisempaa. En nyt arvostele naisten ajotaitoja, mutta meidän perheessä se nyt on aika selvää kumpi sen autoin paremmin hallitsee joten turvallisuuden takia ajan mielummin itse talvella.
Ollaan kyllä käyty ajamassa jäärataa talvella koska olen sitä nuorena itse harrastanut ja vieläkin tykkään sitä ajaa takavetosiella autolla. On se "aika monta" kertaa nähty kuinka helposti se auto lähtee tuolla meidän neidillä lapasesta kun sieltä perästä pito karkaa.
[/quote]
Vaihtakaa osia vaikkapa 5:ksi vuodeksi ja katsotaan sitten, kummalla ne taidot on. Ällöttävä mielipide!
Tiedän myös pariskuntia, joissa mies kuskaa naista + lapsia harrastuksiin ja töihin ja kouluun. Ja naisella on ajokortti. En ymmärrä.
Kyllä meilläkin mies aina ajaa, jos kaksin mennään samalla autolla. Mutta mulla on myös oma auto, jolla ajan töihin ja harrastuksiin. En koskaan pyydä miestä kyytimään mua mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:12"]
Mulla on tuttavapiirissä muutama sellainen nainen, joilla on kyllä kortti, mutta eivät aja. Perheessä on auto, jota mies ajaa. En ole koskaan ymmärtänyt. Yksi on vielä semmoinen, että mies kuljettaa töihin, suunta 25 kilometriä. Uskomatonta! Tälle nimenomaan haluaisin selityksen, en ole ap, mutta kiinnostaa.
[/quote]
Yksi selitys on, että ollaan niin arkoja ajamaan. Toinen yleisempi on se, että perheessä ei ole kun yksi auto ja se mies haluaa/tarvitsee sitä päivällä ja niin ollen ennemmin vie/hakee vaimon töistä..
Ps. meillä sen verran ikää, että vaimolla moottoripyöräkortti jonka ennen sai automaattisesti, mutta eihän uskalla moottoripyörällä ajaa metriäkään, enkä kyllä antaisikaan..
Mies vastaa. On se "aika monta" kertaa nähty kuinka helposti se auto lähtee tuolla meidän neidillä lapasesta kun sieltä perästä pito karkaa.
[/quote]
Meidän neidillä - hyi helvetti. Ällöttävä äijä. Tuollaista alentuvaa puhetta jos mun MIEHEN suusta kuuluisi niin machoilemaan ihan keskenään vaan.
Osa naisista ei vain pärjää kuljettajana.Ei,jos ei ole ollut autokoulun jälkeen vuosiin ratissa,niin koko ajotaito menee. Tuttavapiirissäni on naisia,joilla on kortti ja osalla oma auto,mutta ajotaito on mennyt.Siinä seisoo auto tyhjän panttina.Ajotaito ei ole sukupuolesta kiinni. Serkkuni nainen ajaa linja-autoa, toinen sukulainen,nainen on rekkakuski.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:14"]
[/quote]
Vaihtakaa osia vaikkapa 5:ksi vuodeksi ja katsotaan sitten, kummalla ne taidot on. Ällöttävä mielipide!
[/quote]
Jos minä olen ajanut kilpaa jääradalla ja ajan vuodessa 40000km ja vaimoni ajaa vuodessa max. 5000km. Nupiksi hänellä on ollut 10v vähemmän aikaa kortti kun minulla niin ei tarvitse kenenkään naisen ottaa itseensä jos sanon, että olen taitavampi kuljettaja kun vaimoni. Se ei ole mikään mielipide vaan 100% fakta. Mulla ei todellakaan ole mitään enneakko käsityksiä, että miehet on sen parempia kuljettajia, mutta omassa perheessäni tiedän miten asian laita tässä on.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:19"]
Mies vastaa. On se "aika monta" kertaa nähty kuinka helposti se auto lähtee tuolla meidän neidillä lapasesta kun sieltä perästä pito karkaa.
[/quote]
Meidän neidillä - hyi helvetti. Ällöttävä äijä. Tuollaista alentuvaa puhetta jos mun MIEHEN suusta kuuluisi niin machoilemaan ihan keskenään vaan.
[/quote]
Faktoja kun puhuu puhuu niin se on alentaavaa puhetta..no mitä muutakaan sitä akkojen palstalla voi odottaa..ukkosi on varmaan tossun alla oleva lässy, siihen malliin uhoat siinä...
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:14"]
[/quote]
[/quote]
Jos minä olen ajanut kilpaa jääradalla ja ajan vuodessa 40000km ja vaimoni ajaa vuodessa max. 5000km. Nupiksi hänellä on ollut 10v vähemmän aikaa kortti kun minulla niin ei tarvitse kenenkään naisen ottaa itseensä jos sanon, että olen taitavampi kuljettaja kun vaimoni. Se ei ole mikään mielipide vaan 100% fakta. Mulla ei todellakaan ole mitään enneakko käsityksiä, että miehet on sen parempia kuljettajia, mutta omassa perheessäni tiedän miten asian laita tässä on.
[/quote]
Siitä ei ollut kysymys, vaan sun tavasta kertoa asia nostamalla itsesi jalustalle ja puhumalla vaimostasi alentuvaan sävyyn.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:29"]
Siitä ei ollut kysymys, vaan sun tavasta kertoa asia nostamalla itsesi jalustalle ja puhumalla vaimostasi alentuvaan sävyyn.
[/quote]
Kerro nyt ihmeessä miten ilmaisen asian, että se ei av-palstan mielestä alenna naista. ---> Menemme jääradalle, kehotan vaimoni nostamaan ajoneuvon nopeuden 80-100km/h edessä olevaa loivasti oikealle kaartuvaa mutkaa varten. Auton nopeudesta johtuen perä helposti irtoaa jäästä ja edelleen nopeudesta johtuen on korjaus tehtävä suht nopeasti. Usein tälläisessä tilanteessa auto karkaa vaimoni käsistä koska hänen ajokokemus on niin vähäinen liukkaalla, että hänellä ei ole "takaraivossa" miten pitää toimia.... nyt hyvä?
Minä ajan (ja hyvin ajankin, paremmin kuin mieheni) silloin kun on tarvis. Mutta jos mahdollista, annan mieheni ajaa. Syynä on se, että mies selvästi "tarvitsee" sitä, että saa olla mies ja ajaa. Jos hoksaatte mitä tarkoitan. Toinen syy on se, että minusta ajaminen on maailman TYLSINTÄ hommaa, luistan siitä aina jos vain joku muu suostuu ajamaan.
Kyllähän miehellä hermo aina menee, kun joutuu kuskaamaan mua paikasta toiseen. Mutta menee se silloinkin, kun hän yrittää opettaa mua ajamaan. Valitse noista sit se parempi vaihtoehto.
Meillä on samaan suuntaan työmatka, ei ole vaiva eikä mikään kiertää mun työpaikan kautta. Bussilla, fillarilla ja kävellenkin pääsee. Kaupat ovat lähellä myös. Mökkimatkat ovat pidempiä, mutta mies tykkää ajaa ja meillä on hyvät & hauskat autot.
En tykkää ajaa. Mutta silti ajan, kelillä kuin kelillä ja kaikilla mahdollisilla yhdistelmillä, joita ABe-kortilla saa ajaa, paitsi moottoripyörää.
Minusta ajaminen ei ole mukavaa enkä ole erityisen hyvä kuski. Enhän minä edes näe oikein hyvin edes laseilla, ja välillä piti olla sairauden vuoksi ajamatta. Silti pidän varani, että ajotaito säilyy, saatan hyvin ajaa useamman sadan kilometrin reissuja enkä todellakaan ole pelkkä "juoppokuski" niin kuin monet muut naiset, jotka ajavat vain silloin kun mies ei pysty.
Onko tämä yksi syy sille, että naiset eivät aja, kun miehen pitää olla silloin selvin päin?
Kannattaako käydä kallis autokoulu,ellei aio edes ajaa. Kannustan jokaista pitämään ajotaitoa yllä. Mikä ihana vapauden tunne,kun voi mennä milloin haluaa minne haluaa, ilman joukkoliikenteen aikatauluja.
Itse olen ajanut yli kolmekymmentä vuotta. Itsenäinen nainen ei ruinaa toisilta kyytiä, eikä ole miehen varassa.