Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukavat vanhemmat -> Mukavat lapset, vai toisinpäin?

Vierailija
27.01.2014 |

Mitä mieltä olette? Minusta usein menee juuri niin että jos on oikein mukavat vanhemmat, niin lapset on kamalia. Tai jos on ärsyttävät vanhemmat, niin lapset on mukavia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tästä minkäännäköisiä tutkimustuloksia joissa olisi esim. tutkittu miten vanhemmat ja heidän lapset kohtelevat eläimiä, toisia ihmisiä, muitakin kuin omia ystäviään ja samanhenkisiä ihmisiä, jne. mutta minun oletus on että pääsääntöisesti mukavilla ihmisillä on mukavat kaikille ystävälliset ja toisia kunnioittavat lapset ja varmasti poikkeus vahvistaa säännön tässäkin tapauksessa.

Vierailija
2/15 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on aivan ihana ihminen, mutta hänen lapsensa on todella ikävä tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ovat minusta mukavia ja sellaisia, joiden kanssa minä tulen hyvin juttuun, yleensä heidän lasten kohdalla pätee sama asia. Jos vanhemmat tuntuu minusta oudoilta tai en ole lainkaan samalla aaltopituudella, tämä pätee yleensä myös lapsiin.

Vierailija
4/15 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hyvä ystäväni on todella mukava ystävä, mutta täysin ylisuojeleva curling-vanhempi, jolla on kakara, jota aika moni on ihmetellyt. Tyttö on niin ylimielinen ja pilalle hemmoteltu, että aikuisten on todella vaikea sietää. Minulle on nyt parikin ammattikasvattajaa kommentoinut, että herranjumala mikä kakara!

Vierailija
5/15 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavilla ihmisillä on mukavia lapsia. Yleensä kun tutustuu uusiin ihmisiin niin se todellisuus tule esiin vasta kun näkee henkilön lapsineen. Aika monta kertaa joutuu pettymään että mikä helkkarin lässyttäjä siitä ihmisestä kuoriutuukaan tai lastaan täysin vieroksuva. Mua ärsyttää yli kaiken vanhemmat jotka eivät vastaa lasten huomionhakuun millään tavalla kun on muita aikuisia paikalla. Lapsi jää siihen inttämään ja roikkumaan vanhempaansa kiinni ja vanhempi yrittää olla niinkuin koko lasta ei olisikaan. Se nyt vaan on niin että joskus juttelu muiden kanssa onnistuu ja joskus ei. Má en yleensä montaa kertaa jaksa tuollaisia vanhempia tavata.

Vierailija
6/15 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka on tosi mukava, myös mies on. Toinen lapsista on mukava, mutta toinen tosi rasittava. Se tyttö on sellainen kiukkupussi, ettei ole tosikaan. Nyt on 10 v, ja vähän helpompi kuin pienenä, mutta vieläkin suuttuu mitä ihmeellisimmistä asioista, ja on sellainen poliisi, että kaikki muut lapset ärsyyntyvät.

Muutenkaan en allekirjoita väitettä kumpaakaan suuntaan. Elämä on...

Vierailija
7/15 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esitän ihan uuden teorian, jonka mukaan epämukavat lapset tekevät vanhemista epämukavia. Meinaan itselläni on autistinen lapsi, ja kyllä se on vaikuttanut aika perkeleesti mun jaksamiseeni ja kykyyni olla rento, reilu ja sosiaalinen! Alunperin olin, mutta enpä jaksa enää olla.

Vierailija
8/15 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma äitini on kamalan katkera ja juoruileva ihminen, mutta itse taas olen avarakatseisempi, enkä koe tarvetta haukkua muita.

Vierailija
9/15 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:23"]Mitä mieltä olette? Minusta usein menee juuri niin että jos on oikein mukavat vanhemmat, niin lapset on kamalia. Tai jos on ärsyttävät vanhemmat, niin lapset on mukavia.

[/quote] ihmettelen logiikkaasi. kyllä kai fiksut, mukavat vanhemmat saavat kasvatettua kohtuumukavat lapset. ja päinvastoin: ns huono kasvatus vaikuttaa lapsiin tietysti.

Vierailija
10/15 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoinen perhe = mukavat lapset ja mukavat aikuiset. :) 

Vierailija
11/15 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:23"]Mitä mieltä olette? Minusta usein menee juuri niin että jos on oikein mukavat vanhemmat, niin lapset on kamalia. Tai jos on ärsyttävät vanhemmat, niin lapset on mukavia.

[/quote] ihmettelen logiikkaasi. kyllä kai fiksut, mukavat vanhemmat saavat kasvatettua kohtuumukavat lapset. ja päinvastoin: ns huono kasvatus vaikuttaa lapsiin tietysti.

[/quote]

Katin kontit.

Naapurin äiti tosi mukava, mutta lapset ei. Se on niin kiltti niiden lastensa kanssa että voitte vaan arvailla mikä on lopputulos. Muut lapsetkin ovat huomanneet tämän äidin lepsuuden.

Ps. Mun lapsi on mukava :D

Vierailija
12/15 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:23"]Mitä mieltä olette? Minusta usein menee juuri niin että jos on oikein mukavat vanhemmat, niin lapset on kamalia. Tai jos on ärsyttävät vanhemmat, niin lapset on mukavia.

[/quote]

Katin kontit.

Naapurin äiti tosi mukava, mutta lapset ei. Se on niin kiltti niiden lastensa kanssa että voitte vaan arvailla mikä on lopputulos. Muut lapsetkin ovat huomanneet tämän äidin lepsuuden.

[/quote]

Et taida ymrrätää, että mukavat vanhemmat eivät ole sama asia kuin lasten pilalle hemmottelu?

Vierailija
13/15 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mukavat ja fiksut lapset eli tuolla perusteella me vanhemmat olemme sitten ärsyttäviä. Ehkä se pitää paikkansa :D

Vierailija
14/15 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:02"]

[/quote]

Katin kontit.

[/quote]

Et taida ymrrätää, että mukavat vanhemmat eivät ole sama asia kuin lasten pilalle hemmottelu?

[/quote]

Sinä et taida ymmärtää, että äidin lepsuus ja lapset hyppii seinillä, ovat törkeitä muille, kiusaavat kun voivat jne.

Pyhä yksinkertaisuus

Vierailija
15/15 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen teini-ikäinen tyttö. Minä ja sisarukseni ollaan kaikki todella hyväsydämisiä ja ajatellaan myös muiden tunteita ja äiti on tismalleen samanlainen luonteeltaan kuin me lapset! Ala-asteella jouduin joskus muiden pompoteltavaksi liiallisen kiltteyteni takia. Iskä taas on asia erikseen, sillä se sanoo kaiken suoraan eikä sitä vois vähempää kiinnostaa muiden tunteet ja muutenkin hän omaa yllättävän paljon niitä vihattuja luonteenpiirteitä.