Te joilla ajokortti, mutta ette aja
Miten teidän ukot jaksaa toimia kuskina päivästä toiseen?
Kommentit (91)
Minun on pakko ajaa töiden takia, mutta jos vain mahdollisuus niin aina istun mielummin kyydissä. Vaikka ajokortti on ollut jo 5v en tunne kyllä itseäni mitenkään varmaksi kuljettajaksi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:29"]
Siitä ei ollut kysymys, vaan sun tavasta kertoa asia nostamalla itsesi jalustalle ja puhumalla vaimostasi alentuvaan sävyyn.
[/quote]
Kerro nyt ihmeessä miten ilmaisen asian, että se ei av-palstan mielestä alenna naista. ---> Menemme jääradalle, kehotan vaimoni nostamaan ajoneuvon nopeuden 80-100km/h edessä olevaa loivasti oikealle kaartuvaa mutkaa varten. Auton nopeudesta johtuen perä helposti irtoaa jäästä ja edelleen nopeudesta johtuen on korjaus tehtävä suht nopeasti. Usein tälläisessä tilanteessa auto karkaa vaimoni käsistä koska hänen ajokokemus on niin vähäinen liukkaalla, että hänellä ei ole "takaraivossa" miten pitää toimia.... nyt hyvä?
[/quote]
No onko se vaimosi oma auto takavetoinen vai etuvetoinen? Kyllä minäkin saan etuvetoisen pysymään ruodussa, mutta takavetoinen karkaa kun en ole tottunut sillä ajamaan. Minustakin sinä olet vastenmieleinen. Sen sijaan että arvostelisit vaimoasi voisit opettaa häntä paremmaksi kuskiksi etkä vain kierisi omassa paremmuudessasi. Eli vaimo ajaa tästälähtien.
Sinä et arvostele hänen ajoaan vaan voit sanoa et nyt on tällainen kohta, tee näin. Ja sitten kritiikki+kehut.
Mieti jos sinä kuolet ja teidän neiti joutuukin yksin kuskaamaan teidän lapsia! Ja kun on noin surkea kuski niin ei varmaan mene kauaa ennen kuin koko perhe seuraa perästä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:22"]
Onko sulle vaimo tosiaan "meidän neiti"?
[/quote]
Itseasissa on, koska hän on vain avovaimoni ei olla edes kihloissa. Periaatteessa pitäsikö minun virallisesti käyttää nimeä tyttöystävä eikä vaimo kun kirjoitan tänne?
[/quote]
Puhut hänestä kuin lapsesta sanomalla "meidän neiti". Se on alentavaa. Ihan kuin hän olisi joku söpö lemmikkieläin, joka vähän hassusti päästää auton ajelehtimaan, voi että. Meidän pikku hauva niin söötisti antaa tassua.
Puhuttele aikuista ihmistä ja elämänkumppaniasi oikealla nimellä, sano vaimoni tai tyttöystäväni tai avovaimoni, mutta älä lässytä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:28"]
Puhuttele aikuista ihmistä ja elämänkumppaniasi oikealla nimellä, sano vaimoni tai tyttöystäväni tai avovaimoni, mutta älä lässytä.
[/quote]
No tänne voi kirjoittaa vaikka meidän prostituoitu eikä sen pitäisi sinun persettä hetkauttaa pätkän vertaa joten voit lopettaa itse lässytyksen anonyymeista mitä et todellakaan tunne/tiedä.
No onko se vaimosi oma auto takavetoinen vai etuvetoinen? Kyllä minäkin saan etuvetoisen pysymään ruodussa, mutta takavetoinen karkaa kun en ole tottunut sillä ajamaan. Minustakin sinä olet vastenmieleinen. Sen sijaan että arvostelisit vaimoasi voisit opettaa häntä paremmaksi kuskiksi etkä vain kierisi omassa paremmuudessasi. Eli vaimo ajaa tästälähtien.
Sinä et arvostele hänen ajoaan vaan voit sanoa et nyt on tällainen kohta, tee näin. Ja sitten kritiikki+kehut.
Mieti jos sinä kuolet ja teidän neiti joutuukin yksin kuskaamaan teidän lapsia! Ja kun on noin surkea kuski niin ei varmaan mene kauaa ennen kuin koko perhe seuraa perästä.
[/quote]
1. Vaimoni auto on takavetoinen BMW 320 vuosimalli 2013.
2. Olen opettanut vaimoani paremmaksi kuskiksi jääradalla, eikö se ole tullut selväksi?
3. Vaimo ajaakin 90% omalla autollaan, mutta sen minkä ajamme yhteisesti minä ajan, omasta, mutta myös hänen tahdostaan. Koskaan en ole vaatinut saada ajaa.
4. meillä ei ole lapsia.
Kysymys teille ajokortillisille, jotka ette aja siitä syystä, että "minun kuskaamisestani ei ole miehelle vaivaa" tai "pääsen hyvin joukkoliikennettä käyttäen töihin" tms. Luuletteko, että pystyisitte kuitenkin ajamaan autoa, jos tulisi tilanne, jossa ei olisikaan joukkoliikennettä ja mies ei voi ajaa? Meillä on tällä hetkellä tällainen tilanne kun mies loukkasi jalkansa. Jos minulla ei olisi ajokorttia eikä ajotottumusta, meillä käytäisiin tasan tarkaan vain töissä, ei muuta (joukkoliikenne toimii tasan sen verran, että töihin ja sieltä kotiin pääsee). Eipä liikuttaisi sitten missään muualla.
[/quote]
5. Ja mietin tätäkin (ilman niitä lapsia) koska meinasin kuolla moottoripyörä kolarissa 2008.
Vastaus 64:lle.
Minulla on ajokortti ja pääsen töihin joukkoliikennettä käyttäen. Ensinnäkään en suostu muuttamaan alueelle, jossa ei ole tiheää joukkoliikennettä. Toiseksi aivan hyvin voimme käyttää taksia, jos tilanne sitä vaatii. Olen käytänytkin. Kolmanneksi, jos sattuisi onnettomuus ja olisimme keskellä korpea, niin kyllä minä pystyisin ajamaan auton ihmisten ilmoille. Sen verran olen harjoitellut. Kaupunkiliikenteessä en kyllä aja varsinkaan jos on ruuhka-aika! Suurin syy sille, että kortilleni ei ole käyttöä on, että kävin autokoulun vanhempieni painostuksen vuoksi, enkä omasta halustani tai tarpeestani. En vain pidä autoilusta. En ole myöskään kehittynyt taitavaksi auton kanssa, mutta tämä ei ole syy vaan seuraus. Autottomuus rajoittaa liikkumistani jonkun verran, mutta toisaalta taa antaa enemmän. Niille, jotka liikkuvat autolla on varmasti vaikeaa ymmärtää tätä valintaani. Onhan minulta kysytty ja ihmeteltykin syitä. Uskokaa jo, että minulla on jalat, polkupyörä, uimataito, osaan soutaa, hätätilassa ajaa autoakin tai ratsastaa hevosella ja julkinen liikenne. Mies ajaa vain silloin kun koko perhe menee jonnekin ja jos noin kaksi kertaa vuodessa häntä pyydän kuskiksen niin se sopii. Miehenikään ei tee kaikkia "kotitöitä".
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:17"]
Tiedän myös pariskuntia, joissa mies kuskaa naista + lapsia harrastuksiin ja töihin ja kouluun. Ja naisella on ajokortti. En ymmärrä.
Kyllä meilläkin mies aina ajaa, jos kaksin mennään samalla autolla. Mutta mulla on myös oma auto, jolla ajan töihin ja harrastuksiin. En koskaan pyydä miestä kyytimään mua mihinkään.
[/quote]
Oletko varma, että se nainen ei haluaisi ajaa?
Meillä ei ole autoa, ei tarvi kummankaan kuskailla toista.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:44"]
Kysymys teille ajokortillisille, jotka ette aja siitä syystä, että "minun kuskaamisestani ei ole miehelle vaivaa" tai "pääsen hyvin joukkoliikennettä käyttäen töihin" tms. Luuletteko, että pystyisitte kuitenkin ajamaan autoa, jos tulisi tilanne, jossa ei olisikaan joukkoliikennettä ja mies ei voi ajaa? Meillä on tällä hetkellä tällainen tilanne kun mies loukkasi jalkansa. Jos minulla ei olisi ajokorttia eikä ajotottumusta, meillä käytäisiin tasan tarkaan vain töissä, ei muuta (joukkoliikenne toimii tasan sen verran, että töihin ja sieltä kotiin pääsee). Eipä liikuttaisi sitten missään muualla.
[/quote]
Miehellä on ollut kerran käsi paketissa enkä suostunut silloinkaan ajamaan autoa. Meillä ei ole lapsia ja omat menot voidaan hoitaa näppärästi julkisillakin. Toki jos jalka on romuna niin eipä julkiset tuolloin auta...
Lasken itseni jo nykyään ajokortittomaksi koska ajotaidot on ruostunut niin paljon että tuskin edes osaisin enää ajaa, kunnolla ainakaan.
Mutta jos eteen tulisi ihan oikeasti sellainen tilanne että mun olisi PAKKO ajaa autoa, esim. mies pitäisi viedä sairaalaan pikaisesti, niin tällöin olisi vaan pakko löytää uskallusta ajamiseen.
Ihan tyhmää tällainen pelko, mutta jokaisella meistä on omat vikansa ja heikot kohtansa.
Hassu olettamus, että jos ei itse aja, niin tarvitsisi jonkun kuskikseen. On minullakin ajokortti, mutten ole ajanut 20 vuoteen siitä yksinkertaisesta syystä, että sille ei ole ollut pienintäkään tarvetta. Pääsen kaikkialle mihin haluan julkisilla. En elä aikataulujen mukaan, koska kodin edestä kulkee bussi maksimissaan 10 minuutin välein, joten kävelen pysäkille silloin kun huvittaa. Ei siellä koskaan joudu kauan odottamaan.
En tarvitse autoa mihinkään. Enkä henkilökohtaista autonkuljettajaa sen enempää. Ekologinen jalanjälkeni on huomattavasti pienempi kuin autoilijoiden, ja olen ylpeä siitä.
Moni nainen ottaa autokoulussa muutaman ajoharjoituskerran, jos ajamisesta on jo aikaa. Osa autokouluista on erikoistunut opettamaan naisia. Miksei oma mieskin voi antaa ajotunteja. Vaikea tilanne,joka ei helpota, sillä että hylkää ajamisen.
Mulla on korkean paikan kammo, ahtaan paikan kammo,mutta ei ajopelkoa.
Minä olen ylpeä siitä,että voin valita asuinpaikkani, vaikkei siellä olisi minkäänlaista joukkoliikennettä. Meillä on kauppaan 10 kilometriä. Eihän kukaan tiedä,minkälainen elämäntilanne on tulevaisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:27"]
Osa autokouluista on erikoistunut opettamaan naisia.
[/quote]
Ei helvetti. Ja mitenköhän se tapahtuu? Miten opetetaan eri tavalla naisia kuin miehiä? Kerro mulle missä autokoulussa tällaista mainontaa harrastetaan, niin mä haastan ne oikeuteen sukupuolisyrjinnästä.
Kuule,ihan pääkaupunkiseudulla. Naisopettajat opettaa...
Siitä vaan haastamaan oikeuteen. Autokoulu on suosittu nimenomaan naisten keskuudessa. Ei machomiehiä opettamassa.
OT, mutta kertoo jonkin verran ihmisen kehittymättömyydestä, jos aloittaa lauseen sanalla "kuule" tai "kato". Suoraan verrannollinen persujen äänestämiseen.
Sinulle palstan machomies. Täällä ei ole lupa mainostaa, mutta löydät mainitsemani autokoulun googlen avulla.
Minulta ajaminen jäi, kun meidän autotalli oli niin ahdas ja kimurantti, etten osannut sompailla biiliä sieltä ulos. Lisäksi minun on hankala hallita auton ulottuvuuksia ja katsoa peileistä, missä auton kulmat menevät. Moottoripyörällä olen ajanut enemmän.