Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkopoliaika ensi viikolla

Vierailija
06.02.2014 |

En osaa uskoa, että asiat siitä selviäisivät.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:59"]

Jos lääkäri olisi oikeasti todella huono, niin hän ei olisi enää lääkärinä. Synnytit kuitenkin alateitse ja selvisitte joten näköjään hyvin meni. Eikä se ole mikään harvinaisuus, että synnytys kestää ja sattuu ja tapahtuu. Luota edes itseesi. Luultavasti kaikki menee hyvin.

[/quote]

Multa loppui supistukset ja vauva oli väärässä tarjonnassa, eipä siinä itseluottamus auta. Mitään en voinut tehdä asiaa auttamaan. Mun vauvalta repesi päänahka synnytyksessä, mikä on todella harvinaista. Esim. neuvolassa (toinen th ollut työssään 20 vuotta, toinenkin 15) he eivät olleet koskaan nähneet vastaavaa.

Ap

[/quote]

Hyi kauheeta! En ole ikinä kuullut että päänahka voi revetä. Voi vauva parkaa ja sitä kivun määrää :'(

Vierailija
22/27 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:59"]

Jos lääkäri olisi oikeasti todella huono, niin hän ei olisi enää lääkärinä. Synnytit kuitenkin alateitse ja selvisitte joten näköjään hyvin meni. Eikä se ole mikään harvinaisuus, että synnytys kestää ja sattuu ja tapahtuu. Luota edes itseesi. Luultavasti kaikki menee hyvin.

[/quote]

Multa loppui supistukset ja vauva oli väärässä tarjonnassa, eipä siinä itseluottamus auta. Mitään en voinut tehdä asiaa auttamaan. Mun vauvalta repesi päänahka synnytyksessä, mikä on todella harvinaista. Esim. neuvolassa (toinen th ollut työssään 20 vuotta, toinenkin 15) he eivät olleet koskaan nähneet vastaavaa.

Ap

[/quote]

Hyi kauheeta! En ole ikinä kuullut että päänahka voi revetä. Voi vauva parkaa ja sitä kivun määrää :'(

[/quote]

Ei se onneksi tuntunut olevan kauhean kipeä, ilmeisesti se on ihan totta, että vastasyntyneen hermosto ei toimi samalla tavalla. Vauva oli kohtalaisen tyytyväinen, ei itkeskellyt tmv. Sai kyllä kipulääkettä ensimmäisen vuorokauden aikana.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:00"]

Mitä sitten oikein toivot pelkopolilta? Jos et kerran mihinkään luota? Sektionko haluat? Luotatko henkilökuntaan silloin leikkauksen aikana? Samat lääkärit (gynekologit/synnytyslääkärit) ovat sinua sielläkin vastassa. Mistä moinen epäluottamus on syntynyt, jos kuitenkin kaikki on mennyt periaatteessa hyvin ja vauva on terve? Silloinhan lopputulos on kuitenkin haluttu.

[/quote]

Ei mulla ole mitään halua sektioonkaan. Minusta kaikki ei mennyt hyvin.

Ap

[/quote]

Oletkin jo pohdinnoissasi aika pitkällä. Mennyt on varmasti hyvä käydä läpi ja sitten miettiä, että miten haluat edetä tässä tulevassa synnytyksessäsi. Ihan varmasti toiveitasi kuunnellaan ja kunnioitetaan. Ei kai kenelläkään ole tarkoituksena aiheuttaa sinulle huonoa kokemusta ja vauvalle vaaraa. Hyvä ja turvallinen synnytys on uskoakseni kaikkien lähtökohta. Tsemppiä asioiden käsittelyyn ja tulevaan synnytykseen!

Vierailija
24/27 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:03"]

Tulethan ap sitten kertomaan miten meni pelkopolilla. Itsellä sama käynti edessä muutaman viikon päästä ja jännittää miten suhtautuvat. Eka synnytys meni kiireelliseksi sektioksi ja nyt aion vaatia suunnitellun sektion. Ei enää epäonnistuneita alatiesynnytysyrityksiä...

[/quote]

Tulen, jos on sellainen olo. 

Ap

Vierailija
25/27 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän täysin pelkosi ap. Itse pelkään myös synnytystä, mutta alateitse haluaisin kuitenkin synnyttää jos se vaan on mahdollista ilman mitään shokkitiloja (kyllä, sekin on joskus mahdollista pelon ja todella kovien kipujen takia). Mielestäni se, että pelkää synnytystä, ei tee naisesta yhtään huonompaa tai jotain luuseria! On ihan ymmärrettävää olla peloissaan, jos aikaisemmin synnytys on ollut vaikea ja jotain on mennyt vikaan. Sitäpaitsi fakta on se, että kaikilla synnytys ei mene niin kuin elokuvissa ja siihen voivat vaikuttaa todella monet tekijät sekä olosuhteet noin yleensäkin.

En tiedä pystynkö sinulle ap sanomaan mitään rohkaisevaa tai lievittämään pelkoasi. Sen kyllä tekisin, jos vaan pystyisin! Toivottavasti saat apua ja helpotusta pelkopolilta ja tuleva synnytyksesi menee hyvin. Voimia - ja muista kertoa peloistasi myös sairaalassa sitten kun synnytyksen aika tulee.

Vierailija
26/27 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt myös jonkinasteinen kauhu synnyttämistä kohtaan. Kivun kestin hyvin, mutta kukaan ei kertaakaan ikinä maininnut ennen synnytyämistä siitä henkisestä puolesta! Ponnistusvaihe oli synnytyksessäni PITKÄ, (1h 56min) imukuppia alettiin juuri valmistella kun vauva sitten syntyi. Siis kuinka paha epätoivo siinä ponnistellessa voi syntyä kun mitään ei tapahdu? Kivut lisääntyivät ja aloin pelätä jokaista supistusta.. Aloin pelätä myös sitä, että vauva kuolee, että sekoan yms :D

pitää ottaa seuraavaan synnytykseen joku shamaani tsemppaamaan :D

Vierailija
27/27 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin 16 v sitten, ekan lapsen kanssa, koska pelkäsin synnyttstä. Sain apua, mutta vauva oli perätilassa ja päädyttiin sektioon pääosin omasta toiveestani.

Seuraavan raskauden aikana hakeuduin sinne myös ja taas sain apua. Sillä kerralla synnytin pelko-merkinnällä perinteisesti.

Eli auttoi minua ainakin..