Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vähentänyt leikkeleiden ja muiden prosessoitujen lihojen käyttöä suolistosairauksuen pelossa?

Vierailija
28.10.2020 |

Suolistosyöpään sairastuu jo niin moni suomalainen, että tautia voisi kutsua uudeksi kansantaudiksi.

Suomessa todetaan vuosittain yli 3000 uutta suolistosyöpää ja ilmaantuvuus on nousussa.

– Se on toiseksi yleisin syöpä sekä naisilla että miehillä tänä päivänä ja yleistyy. (IL)

Omassa suvussani tästä on hätkähdyttävä esimerkki. Isäni sisaruksista 4 on asunut nuoresta asti kaupungissa, 4 jäi maalle rannikon tuntumaan asumaan. Maalla asuneilla on ollut kala- ja vihannespainotteinen (itse kalastavat ja viljelevät) ruokavalio, kaupunkilaisilla paljon punaista lihaa. Kaupunkilaisista jo kolmella on suolistosairaus (joista 2 syöpää), maalaisista ei kellään.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja reippaasti. Ystäväni kuoli suolistosyöpään äskettäin nuorena.

Vierailija
2/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita muutenkaan syö? Eivät ole ollenkaan terveellisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tilalla syön usein pinaattia.

Vierailija
4/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen lisännyt niiden käyttöä koska tykkään niiden mausta.

Vierailija
5/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, koska olen aina syönyt niitä aika vähän.

Vierailija
6/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt muista syistä ja terveysvaikutukset tulee iloisena bonuksena

Vierailija
7/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syön meetvurstia ja kinkkua lihan ja kalan lisäksi, koska olen fyysisessä työssä ja tarvitsen energiaa. Suolaa on pakko syödä alhaisen verenpaineen vuoksi, koska muuten vintti pimenee ajoittain ihan konkreettisesti eli alkaa helposti pyörryttämään.

Olen 0-veriryhmää eli syöpä ei ole todennäköistä, poislukien ihosyöpä.

OLEMME ERILAISIA.

Vierailija
8/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hyvin vähän punaista lihaa. Osin terveyssyistä ja osin kun kroppa ei tykkää. Tulee huono ja täysi olo. Elimistö kertoo, ettei ole sopivaa minulle.

Vierailija
9/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm tuosta syystä. muutenkin tulee syötyä lihaa paljon vähemmän kuin ennen

Vierailija
11/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt, käytännössä lopettanut, sen jälkeen kun läheiseni sairastui suolistosyöpään.

Vierailija
12/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä totuus asiasta https://onco.com/blog/sugar-cancer-project-259/

Öh, tuossa linkissä puhutaan sokerista ja rasvasta?! Leikkeleethän ovat käytännössä rasvattomia ja aiheuttavat syöpää aivan muilla mekanismeilla.

Ei kukaan varmaan luulekaan sokeria terveelliseksi.

Vierailija
13/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen radikaalisti vähentänyt etenkin makkaroiden ym. syöntiä, mutta myös prosessoimattoman punaisen lihan syöntiä. Kuituja taas olen lisännyt ja syömme paljon papuja ja linssejä.

Vierailija
14/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en edes muista koska olisin syönyt makkaraa ja leikkeleitä en koskaan osta omaan jääkaappiin.

Vierailija
15/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta muuten vähennetty minimiin kyllä. Meillä syödään makkaraa kesäisin mökillä, paistetaan nuotiolla.

Vierailija
16/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosyöpään on viimeksi sairastunut enemmistönä nuoret naiset. Siinä ikäluokassa kasvissyönti on yleisintä.

Vierailija
17/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, tuossa linkissä puhutaan sokerista ja rasvasta?! Leikkeleethän ovat käytännössä rasvattomia ja aiheuttavat syöpää aivan muilla mekanismeilla.

Lihansyönnin ja syövän kausaalisuutta on yritetty todistaa vuosikymmeniä siinä onnistumatta. Ehkä sinulla on asiaan uutta tietoa?

Vierailija
18/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyönnin ja syövän kausaalisuutta on yritetty todistaa vuosikymmeniä siinä onnistumatta. Ehkä sinulla on asiaan uutta tietoa?

No, WHO nyt esimerkiksi tiedotti asiasta muutama vuosi sitten...

https://www.bbc.com/news/health-34615621

Vierailija
19/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri erityisesti sen fruktoosiosa,kasvisöljyt ,vihannesten, hedelmien ja muidenkin ruoka-aineiden sisältämät mm. glufosaatti,torjunta-ainejäämät ympäristömyrkyt ja antibiootit vaikuttavat mm. syövän syntyyn suoliston mikrobiomin häiriöiden kautta.

Vierailija
20/76 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, WHO nyt esimerkiksi tiedotti asiasta muutama vuosi sitten...

https://www.bbc.com/news/health-34615621

(WHOn sanoma pähkinänkuoressa: On todistettu fakta, että nimenomaan nämä leikkeleet ja makkarat, siis prosessoitu liha, aiheuttavat syöpää. Muun lihan osalta tilanne on tosiaan epäselvä, kuten sanot. Mutta oletan, että juuri siksi tässäkin avauksessa kysytään leikkeleistä, koska leikkeleiden syöpää aiheuttavuus on jo vuosia ollut tunnustettu fakta.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan