Miksi naiset leikkaavat sellaisen poikatukan heti kun on
saanut lapsen tai täyttänyt 30v??
Se vanhentaa monia ihan hirveesti ja näyttää useimmilla kauheelta!
Kommentit (90)
Vierailija:
sattuu kulkemaan pitkässä kauniissa tukassa julkisilla paikoilla on takuuvarmasti tällä palstalla kova kuhina. Miten sellainen vanha ihminen kehtaa pitää pitkää tukkaa. Eikö vaan olekkin näin?
Ja mitä kunnianarvoisuuteen tulee... my ass!
Muualla maailmassa feminiinisyys on vielä arvossaan. Suomalainen nainen haluaa kai nykyään olla niiin unisex, että hiusmallinkin pitää olla miesmäinen. Milloin te kynityt naiset menette hommaamaan pallit haaruväliinne?
By the way, kaikkihan sen tietää, että enemmistön mielestä pitkät ja hyvinhoidetut hiukset ovat kauniimmat kuin kynitty kananperse.
päässä. Toisen lapsen imetysaikana hiukseni ohenivat todella rajusti. Samalla juuresta tuli paljon uutta hiusta. Minun oli kerta kaikkiaan pakko leikata lyhyeksi, sillä ohut ja huonokuntoinen pitkä hius ei näyttänyt hyvältä. Nyttemmin hiukset ovat jo kasvaneet puolipitkiksi. Samoin kävi parille kaverillekin.
mielestä sellainen tyypillinen suomalainen ohut hiuslaatu olisi pitkänä kauniimpi kuin lyhyenä. kovin usein näkee niitä hiirenhäntä-lirmulettejä joita yritetään väkisin pitää pitkänä vaikka lyhyenä olisi kauniimpi.
itse leikkautan itselleni sellaisen tukan kuin haluan. en sen mukaan mitä joku muu (mies, kampaaja...) haluaa.
ja tukka on tosi paksu... paitsi nyt sitä on imetysaikana alkanut lähteä. Jos tämä kaljuuntuminen ei kohta lopu niin ihan varmasti leikkaan lyhyen tukan, sillä semmoista ohutta lipsulettiä en todella halua. Koko asuntokin on karvojen vallassa nykyään. Lyhyt tukka tulee vaan ihan vaihtelunhalusta ja siitä että vtuttaa niin paljon leikata tukka pois - menköön sitten kokonaan ;)
lyhyitä tukanmalleja on tosi paljon. Teibeille ja parikymppisille on niin tärkeää olla samanlainen kuin muut ja miellyttää miehiä ja sen takia pitävät niitä hiirenhäntätukkiaan hinnalla millä hyvänsä. Aikuinen nainen uskaltaa kokeilla erilaisia malleja, joista sitten ehkä löytää omansa.
tai sit ne pitäis olla AINA kiinni enkä jaksanut enää sitä nutturoiden väsäilyä. mulla on ainakin nuorekas hiustyyli eikä tosiaan mikään pottalook. eika kyllä vanhenna, pikemminkin nuorentaa.
Onko kaikilla pitkähiuksisilla hiirenhäntä???
Minulla ainakin on kauniit pitkät hiukset ja enkö jo laittanutkin jo jonnekkin että tarkoitan hyvin hoidettuja hiuksia enkä mitään pyllyyn ulottuvaa hiirenhäntää....
Lue viestit niin tiedät mistä kirjoitellaan!!!
ap
se että sulla on paksu pitkä tukka, ei tarkoita sitä, että kaikilla muillakin sellainen olisi. monilla hiukset ovat karsean ohuet eivätkä tosiaan sovi pitkinä liehumaan!silloin on parempi leikata ne lyhyeksi. pöljä.
Itselläni tämä ihana harveneminen (perinnöllinen) alkoi jo 23 -vuotiaana... tosin olen kyllä vieläkin pitkätukkainen...
Enkä leikkaa koskaan. Eilen tuli juuri se Benner ja Benner ja mietin miten kaunis se Eeva Eloranta ? onkaan pitkässä tukassaan, vaikka naama onkin jo aika kurttunen.
Ja omaan vielä isot rinnat, ilmankos noi kakslahkeiset juoksee perässä =)
Ps. mun työkaveri taas on sitä mieltä että Anna Eriksonilla on kauniit hiukset, joten makuja on monia.
Olen koko ajan sanonut ettei se hiirenhäntäkään ole kaunis...
Ihan niinkuin jokainen lyhyt tukka ei ole poikatukka.'
Jollet tiedä mikä on poikatukka ole kirjoittelematta!
Eli sinulle rautalangasta
poikatukka ja pitkä hiirenhäntä ei ole kauniinta mielestäni. Niissä on kuitenkin välimuotoja eikö????
pitkät hiukset on minullakin, vaikka ikää on jo 32 v. Pitkät hiukset sopii minulle paljon paremmin. Kaksi kertaa minulla on ollut ihan lyhyetkin, ja pettymys on ollut suuri, onneksi hiukseni kasvavat nopeasti! Hiukseni ovat paksut, joten ei ole tarvinnut olla huolissaan hiirenhännästä. Kerrostettu leikkaus antaa paljon vaihtelumahdollisuuksia, ja olen hiuksistani riippumatta tai ehkä juuri niiden vuoksi ihan sopivan ikäinen ja -näköinen ; )
Mulla ei ole ollut pitkiä hiuksia ikinä. Kerran kasvatin (hääkampausta varten) lapaluiden paikkeille hiukset ja KAIKKI sanoivat ikää tulleen 10 vuotta lisää. Saati, että olisin tuntenut itseni kotoisaksi niissä kutreissa.
Käyn viiden viikon välein leikkauttamassa hiukset, aamulla lätkäisen niihin vahaa ja ei kun baanalle! Vaki parturi tietää hyvin hiukseni ja pääni, eikä mulla todellakaan ole punaisia tätimäisiä kananpyrstöä tai yletöntä piikkiä pää täynnä.
hankalat (paksut ja pitkät) kun hikeä pukkas.
Kysymyshän oli et miksi hiukset laikataan kun lapsi on tullut,eikä kummat on kauniimmat.
Minulla on ollut pitkät hiukset jo pitkään ja on ollut joskus vuosia sitten lyhkäsetkin.
Pitkät kasvatin taas kun lapsia alkoi tulemaan. Oli huomattavasti helpompaa saada pitkät ponnarille kun joka aamu käydä suihkussa jotta päässä olis muutakun harakanpesä.
Nyt ehkä vedän taas lyhyet syytä en osaa sanoa en vaan enään jaksa kulkea aina saman näköisenä ponnaripäänä vaihtelua tarttee. Johtuuko se jo ylitetystä kolmestakympistä vai jo vähän isommista lapsista.
Kolmisen vuotta sitten aloin kasvattamaan hiuksiani ja nyt taas muistan miksi olen pitänyt ne lyhyenä. Tätä vaikeampaa tukkaa ei voi olla kenelläkään. Mulla on tässä luonnonkiharaa ja ovat kyllä niiiiiin itsepäiset hiukset kun voi olla. Toinen puoli latvoista kääntyy sisäänpäin ja toinen ulospäin. Toinen puoli on laineilla, toinen piikkisuora. Hiukset ovat tällä hetkellä olkapäille saakka.
Jos tästä haluaa hyvännäköisen, pitää ensin suoristusraudalla suoristaa tukka..Ja koska tukkaa on melkoisesti, menee siinä aina aikaa toooodella paljon. Ainoastaan ponnarilla tätä voi pitää ja on aika tylsää olla joka päivä ponnari päässä..Ja tilanteessa kun tilanteessa.
Vuoden verran olen tällä pituudella nyt sinnitellyt..tuntuu ettei edes pidemmäksi kasva. Tänään sitten meni lopullisesti hermot ja tilasin parturin. Tukka lähtee lyhyeksi huomenna! Ja olen kyllä onnellinen siitä.
kun ovat saaneet lapsen tai ovat 30 täyttäneet.
Minulla on harvinaisen laaja ystävä/kaveripiiri ja olemme huomanneet myös tässä piirissä joillekin käyvän näin...
Pari on leikannut tukkansa juuri poikamalliin koska on niin helppo hoitaa..???
(höpö höpö!)
Ja koko aloituksella olen tarkoittanut nyt sellaisia tätimäisiä POIKATUKKA leikkauksia jotka näyttävät KYNITYILTÄ.
Kyllä te tiedätte mitä tarkoitan!
Tällaisia kynittyjä päitä näkee sellaisilla tiukkapipoisilla naisilla jotka yleensa ovat anorektikon laihoja ja kuivuneen näköisiä,naisia jotka mäkättävät kaikesta!
Tämä oli nyt stereotypia, mutta väitättekö etette tunnista jotakuta tästä?
Ja miksi jokaisessa kirjoituksessa poikatukan puolesta oletetaan että pitkät hiukset olisi jotenkin hiirenhäntämäiset?
ap