Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Freshin sisäilmamittaus

Murkku
27.10.2020 |

Onko kokemuksia firmasta?

Kommentit (1265)

Vierailija
181/1265 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freshinin huonekohtainen LTO-ilmanvaihtojärjestelmä alkoi kuulostaa yhä houkuttelevammalta, kun tutustuin siihen paremmin. Perinteinen ilmanvaihtoremontti tuntui pelottavalta ja kalliilta. Kun päätimme tehdä remontin Freshin kanssa, en voinut olla huomaamatta kuinka ammattimaisesti ja ripeästi ihmiset työskentelivät. Asentajat olivat ystävällisiä ja ammattitaitoisia, ja koko prosessi sujui kuin tanssi. Kun remontti oli valmis, olin hämmästynyt. Ilmanvaihto oli parantunut välittömästi, ja se kirjaimellisesti tuntui. Se oli kuin olisin herännyt kesämökiltä. Olen huomannut suuren eron päivittäisessä arjessa. En enää herää tukkoisuuteen tai päänsärkyyn, kuten ennen remonttia ja nyt hiilidioksidiarvot pysyvät terveellisellä tasolla ympäri vuorokauden.

Vierailija
182/1265 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotona meni remontti kyllä putkeen, minkä Freshin teki. Aluksi minulla oli epäilyksiä, mutta Freshin ammattimainen lähestymistapa ja yhtiön hyvä maine saivat minut vakuuttumaan ja uskalsin tehdä päätöksen remontin tilaamisesta. 

Sain etukäteen kiinteän hinnan, joka piti, eikä tullut piilokuluja tai ikäviä yllätyksiä.

Remontin aikana huomasin, kuinka hyvin organisoitu ja tehokas Freshinin tiimi oli. He saapuivat sovittuna aikana ja hoitivat asennuksen nopeasti ja siististi. Kun uusi huonekohtainen LTO-ilmanvaihtojärjestelmä oli asennettu, huomasin välittömästi eron ilmanlaadussa. Nukuin paremmin ja heräsin virkeämpänä.

Tätä voi kyllä suositella oman kokemuksen perusteella sellaisille ihmisille, jotka haluavat parantaa kotinsa ilmanlaatua ja luottaa että hommat saatetaan alusta loppuun sovitun mukaisesti. Mittailu oli mielenkiintoista ja sitä kautta päädyin tilaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1265 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pyydettiin tarjoukset 3 firmalta ja päädyttiin tähän uskottavan myyntiedustajan ja hyvien referenssien vuoksi. Kaveri osasi kuvata yksityiskohtaisesti, kuinka heidän huonekohtainen LTO-ilmanvaihtojärjestelmänsä toimii ja jopa minä sain tästä ymmärryksen ja miten se eroaa perinteisestä ilmanvaihtokoneistuksesta. Remppa oli ohi päivässä ja sujui ammattimiehiltä. Muutos on on ollut valtava, sen tunsi omilla aisteillaan heti ja asentaja jätti mittarin jolla voin tarkkailla arvoja itse. Järjestelmä mitoitettiin meidän kodin tarpeeseen ja kalibroitiin asennuksella peruselämän mukaiselle tasolle. Aplikaatiosta voi itse säätää, jos esimerksi jouluna on paljon sukua kyläilemässä. Maksetaan kk-erää joka on vaan reilu 100 € kuussa, tuon lainan voi hoitaa pois milloin tahansa ja jos veronpalautuksista jää yli niin tehdä kertalyhennyksiä oman pään mukaan. Meille tämä on ollut hyvä, en tiedä olisiko joku muu ratkaisu ollut parempi, mutta ollaan tyytyväisiä itse ja se on pääasia.

Vierailija
184/1265 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valittiin Freshin ilmanvaihtoremontin toteuttajaksi, koska heidän maineensa oli hyvä. Kyse omasta kodista niin haluttiin luotettava urakoitsija. Kuulin ystäviltä, että Freshinillä pidetään kiinni sovituista asioista ja hommat on muutenkin toiminu, lähipiirissä on palveluita käytetty jo ennen meitä. 

Kun otettiin yhteyttä Freshiniin, he suosittelivat että tehdään ihan ensimmäisenä sisäilman mittaus/kartoitus - ja sen pohjalta saatiin selkeä tarjous kiinteällä hinnalla, joka me hyväksyttiin. 

Itse remontti sujui nopeasti ja vaivattomasti. Oli vähän vaikea uskoa, että uusi ilmanvaihtojärjestelmä oli asennettu vain 1 päivässä, mutta näin se meni. Tämä oli hyvä, kun elämäntilanne on yhtä härdelliä niin ei tarvinnut tästä asiasta stressata.

Lopputulokseen ollaan enemmän kun tyytyväisiä. Työnjälki erittäin siisti ja sisäilma oli heti raikkaampi ja puhtaamman tuntuinen. Ilmanvaihdon parantuminen oli ihan selvästi havaittavissa ilman mitään mittareitakin. Hyvin hoitivat tämän meidän tapauksen ja sama kokemus oli tutuillakin.

Vierailija
185/1265 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää Freshillä menevän surkeasti, kun pitää täällä spämmätä! 😄

Vierailija
186/1265 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla oli tää kusetusfirma käynyt, harmi kun eivät ottaneet puheeksi missään vaiheessa. Ihmettelin, kun oli seiniin tötteröt tulleet. Kuulemma hiilidioksidia ollut liikaa.

N. 6000 euroa oli maksanut. Ihme kun kukaan viranomainen ei puutu näiden kusetusfirmojen toimintaan.

Luulisi, että joku rupeaisi miettimään, että miten voi muutaman tunnin työstä laittaa kotitalousvähennyksiä useamman tonnin.

Vierailija
187/1265 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kuultu Freshinistä jo aiemmin ja kun ovella kolkutti niin päätettiin mitata. Tuli alusta lähtien positiivinen kuva yrityksestä, reipasta alotteellista toimintaa ja ihan oikeaan osotteeseen tulivat meidän tapauksessa, koska oltiin tätä asiaa jo muutenkin mietitty.

Pyydettiin tarjous ja saatiin sellainen meille mitoitetusta järjestelmästä. Tarjous oli kiinteä ja sellainen kun oltiin suurinpiirtein odotettu ja suurin syy miksi päädyttiin tähän oli, että osuivat oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan ja saatiin toiminnasta luotettava kuva meidän kanssa asioineiden ihmisten vuoksi + hyvät suositukset mitä heillä oli näyttää. 

Itse remontti sujui vaivattomasti ja oli ohi oikeestaan ennen kun huomasi. Tämä oli iso etu meille, ettei tarvinnut säätää mitään järjestelyjä. Kun uusi ilmanvaihtojärjestelmä oli toiminnassa, sen huomasi lähes heti että ilmanlaatu oli selvästi parempaa kun ennen. Pidemmällä jänteellä semmoinen yleinen arjen energia ja virkeys on myös lisääntynyt meillä. Fiilis on että hyvä että tuli tehtyä tämä, ois voinu jo aiemminkin, mutta hyvä näin.

Vierailija
188/1265 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi tehdä selvityksen näistä huijarifirmoista. Työn osuus vedetty tappiin, että saadaan kotitalousvähennys mahdollisimman suureksi. Lähinnä veronmaksajien rahojen siirto kyseessä.

Miettikäähän oikeasti, ilmalämpöpumpun asennus maksaa muutaman satasen ja siinä joutuu tekemään sähkötöitä ym.

Nämä Freshinin laitteet lätkäistään seinään kiinni ja töpseli vain pistorasiaan. N. 2h työstä tonnin lasku. Lähinnä tulee mieleen aseeton ryöstö.

Vierailija
189/1265 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa, etten ollut ajatellut ollenkaan ilmanvaihtoremonttia. En tiennyt paljonkaan ylipäänsä aiheesta, mutta Freshinin ilmainen mittaus laittoi kiinnostumaan ja siinä kun prosessia käytiin läpi, niin kyllä siinä ymmärsi että tarvetta on ja olihan meillä ollut perheessä oireilua kun tarkemmin mietti. Mittauksissa hiilidioksidi oli korkea, ei mitenkään hälyttävä mutta korkea kumminkin ja kun ei tuo kustannut paha ollut kk-eränä, niin päädyttiin tekemään ilmanvaihdon päivitys, kun se edessä olisi todennäköisesti ollut jokatapauksessa enenmmin tai myöhemmin ja itseä varten tämä tehdään. Ollaan viihdytty ja aiotaan viihtyä kuitenkin vielä pitkään.

Remontti sujui hyvin, vaikka olin alkuun vähän huolissani siitä, että joutuuko tässä kimpsut pakkaamaan alta pois, mutta se oli todella nopea ja siisti, turha pelko oli. Lopputulokseen on oltu tosi tyytyväisiä, sama kokemus mitä monella muullakin tuntuu olevan, eli eron huomaa heti välittömästi raikkaudessa, ei siihen mittareita tarvita. Hyvin meni kaikenkaikkiaan ja hyvä että tuli tehtyä, tuo sisäilma ei ole niin konkreettinen asia joten sitä ei tule samalla tavalla arjessa herkästi miettineeksi, mutta kun järjellä ajattelee niin tämän pitäisi olla prioriteettina ihan kärjessä, eipä esim. noista lämpöikkunoista ole mitään konkreettista hyötyä ollut vanhassa talossa, mutta tämän huomasi heti.

Vierailija
190/1265 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi hälytyskellojen soida jo melko kovaa jos tuhansien eurojen remontti päätös tehdään helposti huijattavissa olevan marketti mittarin tulosten pohjalta. Ihan oikeat sisäilma mittaukset tehdään vähän toisenlaisilla menetelmillä

Vierailija
191/1265 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koneellinen poistoilmanvaihto ja taloa tiivistetty vuosien varrella. Ilmanvaihto oli muodostunut ongelmaksi ja nuukana tietysti laitettiin omatoimisesti tuloilmaventtiilejä. Idea oli hyvä mutta lopputulos ei. Ilmaa kyllä tuli, mutta veto oli kova ja talviaikaan todellinen ongelma kun raakaa ilmaan tulvi sisään ja sähköyhtiö piti huolen että jotain muuta ratkaisua tarvittiin tähän - en halua edes kuvitella mitä laskut olisi olleet viime talvena ilman näitä laitteita.

Freshin mittaus tuli sopivasti ja tartuttiin siihen kun asia oli mielessä muutenkin. Edustaja selitti että ongelmamme oli hyvin tyypillinen ja saataisiin tällä heidän systeemillä korjattua. Firman taustat ja meitä palvellut henkilö vakuuttivat ja päädyttiin tarttumaan tarjoukseen.Järjestelmä on osoittautunut hyväksi ja ilmanvaihto on nyt hyvin balanssissa, lämpötillat tasaisia ja ei vetoa. Sähkölaskut tulleet reippaasti alas (sähkölämmitteinen talo). Raikasta se oli ennenkin noilla tuloilma venttiileillä ja poistopuhaltimella, mutta ei koko talossa, nyt ilma vaihtuu hyvin joka huoneessa.

Meille tämä ollut todella toimiva ja tuo kertynyt säästö on niin iso, että se kattaa melkein maksamaan kk-lyhennys erät kokonaan kun osamaksulla tämä teetettiin aikanaan.

Vierailija
192/1265 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin etsimässä vaihtoehtoja ilmanvaihdon tehostamiseen ja pyysin tarjouksia eri yrityksiltä. Valitettavasti monet tarjoukset, jotka sain, olivat epäselviä ja saivat minut tuntemaan oloni epävarmaksi. 

Olin ottanut myös yhteyttä Freshiniin. Heidän edustajansa ei lähettänyt tarjousta, vaan soitti ja he tulivat kotiini käymään tehden sisäilman mittauksen huoneistossa. Tämän jälkeen he selittivät minulle heidän tarjoamaansa huonekohtaista LTO-ilmanvaihtojärjestelmää. He kuuntelivat tilannettani ja selittivät kuinka heidän ratkaisunsa voisi auttaa. Tämä erottui selvästi muista toimintamalleista, koin että he pyrkivät selvittämään ensin millainen tarpeeni oli ja tarjoamaan siihen soveltuvaa korjaustoimenpidettä.

Päätin sitten antaa Freshinille mahdollisuuden, ja tätä en ole katunut. Remontti oli nopea ja vaivaton. Se ei vaatinut talon rakenteiden purkamista, ja asennus kesti vain päivän. Tämä oli valtava helpotus. Välittömästi remontin jälkeen sisäilma tuntui raikkaammalta ja terveellisemmältä, tuntui uskomattomalta että tämä lupailtu asia oli aivan totta.

Syy, miksi juuri tähän päädyin, oli tuo ammattitaitoinen palvelu ihmiseltä ihmiselle. Koin hyvänä, että tilanne kartoitettiin tarkkaan ja sen pohjalta minulle laskettiin paketti, joka sopii tähän tilanteeseen. Tuntuu erikoiselta, että miten voi antaa tarjouksen tutkimatta ensin kohdetta ja Freshin oli ainoa joka toimi eri tavalla. 

Vierailija
193/1265 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajettelin heittää oman lusikkani soppaan ja kertoa omasta kokemuksesta Freshinin kanssa, koska se on ollut poikkeuksellisen hyvä. Meille tarjottiin meille ilmainen sisäilmatutkimus, ja päätin hyödyntää tilaisuutta. Tulos oli hälyttävä - sisäilman laatu oli heikko, ja hiilidioksidi- ja VOC-arvot olivat ylittäneet terveysasetuksen määrittelemät rajat. Tämä ei tosin ollut yllättävää, sillä tuttu ammattilainen oli vinkannut samaa jo aiemmin ja suositellut perehtymään asiaan tarkemmin. Tämä sai minut huolestumaan perheemme hyvinvoinnista ja päätimme, että jotain oli tehtävä. Freshin ehdotti uutta huonekohtaista LTO-ilmanvaihtojärjestelmää, joka vaikutti paljon järkevämmältä kuin perinteinen remontti. Se tuntui modernilta ja huomattavasti kustannustehokkaammalta vaihtoehdolta. Päätimme tilata Freshilta ilmanvaihdon parannuksen.

Koko prosessi oli sujuva ja vaivaton. Freshin tiimi oli ammattitaitoinen ja huolellinen. Asennus sujui nopeasti, vain 1 päivässä, eikä meidän tarvinnut evakuoida kotiamme tai purkaa rakenteita auki. Tulokset olivat hämmästyttäviä. Sisäilma tuntui aivan erilaiselta kuin aiemmin, raikkaalta. Hiilidioksidi- ja VOC-arvot pysyivät hyvissä arvoissa. Tuntui kuin heräisi kesämökiltä ja hengitys oli helpompaa, sekä nukuimme paremmin. Olen erittäin tyytyväinen Freshin toimintaan. He lupasivat paljon, mutta vastasivat odotuksiin kyllä täysillä. Ainoa miinus on, että ei ole mitään palvelusopimusta, että joku vaihtaisi/edes lähettäisi automaattisesti suodattimet kun aika on. Se vaihto ei ole vaikeaa, mutta ei sitä meinaa muistaa.

Vierailija
194/1265 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päätin tilata Freshinin palvelun, en osannut arvata, kuinka suuri vaikutus sillä olisi kotiimme. Asennus sujui nopeasti ja vaivattomasti, ja jo seuraavana päivänä huomasin eroa. Ilmanvaihto oli parantunut merkittävästi, ja sisäilma tuntui paljon raikkaammalta ja terveellisemmältä. Tämä tunne oli miellyttävä, aamulla oli mukava herätä. Saimme paremmin nukuttua, tunsimme olevamme virkeämpiä ja energisempiä arjessa. Hiilidioksidi- ja VOC-arvot pysyivät raja-arvojen sisällä. Kuitenkin pidän tuntemuksiamme tätä tärkeämpänä. Freshin huonekohtainen LTO-ilmanvaihtojärjestelmä oli huomattavasti edullisempi ja vaivattomampi vaihtoehto verrattuna perinteiseen ilmanvaihtoremonttiin. Olemme erittäin tyytyväisiä tähän.

Vierailija
195/1265 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun viimeiset viestit jo kertoo, ota sisäilmaremontti jostain muualta.

Vierailija
196/1265 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freshin sisäilmatutkimus oli perusteellinen ja paljasti, että ilmanvaihtojärjestelmässä oli selviä ongelmia. Hiilidioksidiarvot olivat liian korkealla, ja en ollut aiemmin edes tajunnut, miten suuri vaikutus ilmanvaihdolla on päivittäiseen arkeen ja jaksamiseen. Pienen taustaselvityksen jälkeen päätin tilata Freshiniltä huonekohtaisen LTO-ilmanvaihdon parannuksen.

Prosessi oli sujuva. Freshin oli ammattitaitoinen, mutta aivan parasta oli että remontti oli nopea ja siisti. Ilmanvaihtojärjestelmä päivitettiin alle 2 päivässä ilman, että talon rakenteita tarvitsi purkaa auki. 

Kun remontti oli valmis, sisäilma tuntui raikkaammalta ja jotenkin puhdasmaisemmalta. Tuntuu että nukun paremmin, olen virkeämpi ja jaksan paremmin arjessa. Lisäksi ilmanvaihtojärjestelmän uudistaminen oli huomattavasti edullisempaa näin tehtynä kuin olin odottanut.

Olen tyytyväinen tähän toimenpiteeseen. Ilmanlaatu on nyt huomattavasti parempi ja koen voivani yleisesti hyvin. Remontti tehtiin 2,5 vuotta sitten.

Vierailija
197/1265 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittailtiin kun oli joku tempaus tässä naapurustossa, mutta ei meillä arvoissa ollut mitään ihmeellistä, toki varmasti 2000 luvun talo koneellinen tulo ja poistoilma tähän vaikuttaa, mutta oli mielenkiintoista mitata. tässä on useampia remontteja kuitenkin tehty lähialueen vanhempiin taloihin Freshinin toimesta tämän tempauksen seurauksena ja mitä tässä on juteltu niin tuntuvat remontin tilanneet olevan tähän tyytyväisiä

Vierailija
198/1265 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin epävarma ilmanvaihtoremontin tarpeesta, mutta päätin ottaa riskin ja tilata ilmaisen sisäilmatutkimuksen Freshiniltä. Täytin netissä lomakkeen ja mittari tuotiin ovelle.  Olin kuullut heidän maineestaan luotettavana ja ammattitaitoisena yrityksenä, siksi päädyin juuri tähän.

Tutkimuksen tulokset olivat avaavia. Sisäilman laatu oli huonontunut ajan myötä, ja minun oli välillä vaikea hengittää kotona. Hiilidioksidi- ja VOC-arvot olivat yli terveysasetusten raja-arvojen, mikä oli huolestuttavaa. Tämä vakuutti minut siitä, että ilmanvaihdon parantaminen oli välttämätöntä.

Päätin tilata Freshiniltä huonekohtaisen LTO-ilmanvaihtojärjestelmän, ja päätös osoittautui oikeaksi. Itse remontti sujui uskomattoman nopeasti ja vaivattomasti. Kun oli valmista, huomasin heti eron vanhaan. Ilmanvaihto oli parantunut merkittävästi, ja sisäilma tuntui paljon raikkaammalta. Nukkuminen oli helpompaa, heräsin virkeämpänä, ja koko perhe tuntui voivan paremmin.

Hiilidioksidit ja VOC-arvot pysyvät nyt jatkuvasti raja-arvojen sisällä. Olen erittäin tyytyväinen Freshinin palveluun. He ylittivät odotukset nopeudella ja laadullaan. Kokoajan oli luottavainen olo, että yrityksessä tiedettiin, mitä tekevät.

Vierailija
199/1265 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hieman huolissa kodin ilmanlaadusta, ja päätin hakea apua selvittääkseni, miten tilannetta voisi parantaa. Olin kuullut tästä Freshinin tarjoamasta ilmaisesta sisäilmatutkimuksesta ja päätin tilata sen. Sisäilmatutkimus oli informatiivinen ja paljasti, että ilmanvaihtojärjestelmässä oli tosiaan parannettavaa. Asiantuntijat avasivat vaihtoehdot ja ehdottivat tätä Freshin LTO-ilmanvaihtojärjestelmää. Katsoin että näitä on tehty paljon ja tyytyväisiä asiakkaita oli myös lähipiirissä, joten päätös oli melko helppo. Kun remontti alkoi, se oli ilo seurata. Freshinin tiimi oli tehokas ja ammattitaitoinen, ja työnsä oli siistiä ja nopeaa. Mikä tekee erityisen tyytyväiseksi, on se, mitä tapahtui remontin jälkeen. Jo ensimmäisinä päivinä huomasi eron. Ilmanvaihto toimi tehokkaammin, ja sisäilma tuntui raikkaammalta ja terveellisemmältä. Tämä oli hyvin konkreettinen muutos. Lisäksi oli mukava tiedostaa, että arvot ovat terveydelle turvallisella tasolla. 4,5/5. En keksi moitittavaa palvelusta.

Vierailija
200/1265 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama henkilö kirjoittelee näemmä viestistä toiseen, liekö sitten kyseisessä firmassa palkoilla. Varmaankin.

Voin sanoa että kovasti yritettiin meitäkin huijata, ja kun sanottiin että huijaustahan tämä teidän touhu on niin sitten eivät enää vastanneet edes puheluihin 'tuloksista'. Kiertäkää ja kaukaa tämmöinen!