Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
Laitteet muutama viikko sitten asennettu, ensituntuma muutoksesta hyvä ja ilma on nyt raikkaampi. Katsellaan rauhassa miten nuo talviaikaan pelittää, kun LTO:kin saadaan koeponnistettua kunnolla.
Ajoitus sattui sopivasti. Taustalla oli ajatus, että jossain vaiheessa tulisi ilmastoinnille tehdä jotain, mutta asia kuului kategoriaan, tärkeä - vaan ei kiireellinen, joten voi olla että olisi mennyt pitkäänkin ennenkuin oma aktiivisuus olisi riittänyt toimeenpanemaan jotain.
Freshin heitti ensimmäisen kiven - prosessi pisti miettimään ja päätettiin sitten tarttua tarjoukseen. Hinta 7 laitteen järjestelmälle oli kotitalousvähennyksineen kohtuullisen tuntuinen ja saatiin neuvoteltua pikkuisen siitä pois, kun joustettiin asennuksen aikataulussa. Se sopi kuulemma paremmin yrityksen työjärjestykseen ja sitä kautta tulivat vastaan hiukan.
Ratkaisu oli meille helppo tällä tavalla toteutettuna ja muuten olisi varmaan jäänyt tekemättä - tai ainakin siirtynyt hamaan tulevaisuuteen. Tässä kohtaa kaikki on sujunut helposti ja sovitun mukaan ja ollaan tyytyväisiä päätökseen, toivotaan että tilanne on keväällä sama.
Freshin markkinointiosasto se vain jatkaa täällä satujen kertomista.
Onnistuivat myymään remontin meille. Ei vais, ihan itse haluttiin ostaa. Oltiin jo muutama vuosi sitten tutkittu sisäilmaa ja oli tiedossa, että tarve on olemassa. Päädyttiin kyseisen firman asiakkaaksi ihan sen takia, että meidän kanssa asioinut henkilö vaikutti tietävän mistä puhuu. Muutama muukin myyntimies tässä on aiemmin käynyt, mutta ei oltu aiemmin päädytty tekemään mitään. Remontti sujui hyvin ja tuli valmiiksi aikataulussa, itse asentaminen otti vaan yhden päivän. En keksi mitä tässä moittisin, ilma vaihtuu ja sähkölaskut hiukan pienentyneet. Meille luvattiin että fiilis uuden ilmanvaihdon kanssa on vähän kun mökiltä heräisi maalaisilmassa, vähän olin skeptinen mutta kieltämättä se on ihan osuva kuvaus.
Hyvä vaihtoehto Freshin LTO jos ei halua investoida suuria summia remonttiin ja painovoimainen ilmanvaihto ei riitä. Meillä on toiminut tosi hyvin ja mitä olen kuullut lähipiiristä niin sama juttu.
Mittaus oli n. 6 päivää ja asiantuntijan kanssa käytiin kotikäynnillä asiaa läpi ja hän teki vielä jotain tarkastuksia ja laski urakalle hinnan ja rahoitusvaihtoehdot. Asennus tästä n. 3 viikkoa ja se kesti 2 päivää kun tehtiin yli 250 m2 talo. Yrityksen toiminnasta jäi hyvä kuva ja kaikki hoidettiin alusta loppuun sen mukaa mitä oli sovittu.
Mahtava systeemi ollut! Olin jo tilaamassa perinteistä urakkaa ja lainakin neuvoteltu noin 20 000 € remontille, onneksi en ehtinyt sopimusta kirjoittaa kun tuli tämä huonekohtainen vaihtoehto vastaan. Hinta oli vain noin 1/3 ja hyvin on toiminut. Eli omalla kohdalla tämä ovelta ovella tarjottu mittaus sattui tulemaan täydelliseen aikaan. Tuli säästettyä pitkä penni ja lopputulokseen erittäin tyytyväinen!
2021 laitettiin nämä. Freshin mittasi ja asensi. Unenlaatu parempi ja sähkölaskut on pienempiä. 6800 € maksoin remontista ja on ollut joka euron arvoinen omasta mielestä.
Voisko Freshin ilmeisen kädetön toimari nyt ihan oikeasti jo painua V I T T U U N täältä floodaamasta kun näistä viesteistä näkee kissakin että ne on yhden ja saman ihmisen kirjoittamia. Olet nolo.
Iäkkäälle isälleni oli käyty esittelemässä mittausta, kuulin siis tämän tarinan hänen naapurilta. Isäni oli ollut pihalla istuskelemassa ja nuori mies oli tullut jutulle. Isällä on siis alkanut muistisairaus mutta pärjää vielä kotona toistaiseksi. Nuori mies oli kuulemma jututtanut hetken ja esitellyt mitä tekevät mutta todennut sitten että jos tämmöinen asia on kiinnostava niin voitte ottaa yhteyttä vaikka jälkikasvun kanssa jos haluatte mittailla jossain vaiheessa.
Ei siis ollut tuputtanut mitään mittausta vaan ilmeisesti haistanut että nyt ei ole oikea kohderyhmä kyseessä. Hienoa toimintaa häneltä tai en tiedä onko firman ohjeistus tällainen vanhempien ihmisten ollessa kyseessä. Saisivat monet muutkin ovella myyvät ottaa tästä nuoresta miehestä mallia.
2022 asennettu ja kotimyynnistä ostettiin. alkuun arvelutti vähän tuo myyntitapa kun aktiivisesti tarjottiin mittaus ja siitä lähti etenemään,on huonoja kokemuksia puhelinmyynnistä jne. mutta tässä tapauksessa oli kyllä poikkeus sääntöön ja minulle jäi yrityksen toiminnasta oikein hyvä kuva. eihän niitä uusia asiakkaita taivaasta tipu vaan pitää itse olla aktiivinen samahan se on työn haussakin.
missään kohtaa ei tuputettu mitään vaan koin että tilannettani kartoitetaan onko tarvetta ja sitten tarpeeseen pyrittiin löytämään sopivin ratkaisu. asiantuntija esitteli vaihtoehtoja ja miten ne eroavat toisistaan, rehellisesti hyviä ja huonoja puolia ja myös muita vaihtoehtoja mitä yritys ei edes tarjoa ja päädyin siihen että tämä freshin meille sopiva. hinta oli kohtuullinen ja ei tarvinnut lähteä isoa urakkaa repimään paikkoja auki jne. lisäksi luvattiin asennus nopeasti päivässä ja näin se myös meni. urakka meni alusta loppuun sovitusti ja olen tyytyväinen palveluun ja että ilmanlaatu on selvästi parempi sen havaitsee heti itse.
alkuun aktiivinen lähestyminen arvelutti mutta jälkeenpäin miettien tuskin olisin itse saanut aikaiseksi muuten tehdä mitään ja olen tyytyväinen nyt että tämä tehtiin. kaikinpuolin ammattimainen toiminta ja lopputulos hyvä,
Meillä mies on LVI-alan ammattilainen ja asenteli vastaavat laitteet itse. Tilasi verkkokaupasta ja urakoi viikonlopun aikana paikoilleen. Sanoi ettei homma ihan yksinkertainen ole eikä hänelläkään ollut aivan helppoa saada asetuksia määriteltyä oikein vaan joutui hiukan hakemaan. Kotinikkarilta tuskin onnistui kokonaisen järjestelmän asennus.
Miten tämä Freshin mittauksiin liittyy? Sen maksuttoman mittauksen vuoksi ryhdyttiin toimiin sisäilman parantamiseksi vaikkei miehen taustan takia oltukaan yrityksen kohderyhmää. Suutarin lapsella ei ole kenkiä vai miten sanotaan, omat asiat ei ole olleet ukolla niin kiinnostavia kuin asiakkaiden projektit.
Isäntä tietysti innostui tuohon mittaukseen ja kierrätti mittaria uteliaana meillä kotona ja kun tuloksia tutkittiin myyjän kanssa niin taisi istua meillä 3-4 tuntia kun tarinaa riitti ilmanvaihtotekniikasta. Toki varmaan jo hyvissä ajoin ymmärsi ettemme ole parhaita asiakkaita mutta hienoa että jaksoi isännän kanssa haastella kiinnostavasta asiasta. Palvelu oli oikein hyvää ja yrityksen toiminta ammattimaista, mies sanoi suoraan että ihan puhtaasti yrityksen aktiivisen toiminnan vuoksi hän innostui asiaan ja lopulta ryhtyi toimiin meillä kotona. Eli Freshin mittaukselle kiitos että nämä asiat meillä nyt kunnossa vaikka eivät meille asennusta tehneetkään vaan tehtiin itse.
Hyvä palvelu ja sovitusta on pidetty ainakin meidän kohdalla kiinni joka vaiheessa. Kohta 3 v tulee remontista ja moitteettomasti toiminut. Toki luvattiinkin että huoletonta on ja lähinnä suotimia pitää muistaa vaihdella, mutta se ei iso homma ole. Tällä kokemuksella voin suositella.
En voisi juuri olla tyytyväisempi Freshinin toteuttamaan ilmanvaihtoremonttiin. Alusta loppuun asti todella ammattimaista toimintaa. Yhteyshenkilö käytti aikaa ymmärtääkseen juuri meidän tarpeet sisäilman laadusta ja suositteli siihen räätälöityä ratkaisua, joka ei lopulta ainoastaan parantanut kodin ilmaa, vaan myös auttoi säästämään energiakustannuksissa.
Nyt kun remontti on valmis, tuon eron ilmanlaadussa todella tuntee. Se on tuoreempaa, puhtaampaa ja miellyttävä läpi vuorokauden. Suosittelen kysymään tarjouksen ilmanvaihdon saneerausprojekteissa, jos semmoisia on ajatuksissa.
Voisko Freshin ilmeisen kädetön toimari nyt ihan oikeasti jo painua V I T T U U N täältä floodaamasta kun näistä viesteistä näkee kissakin että ne on yhden ja saman ihmisen kirjoittamia. Olet nolo.
Tasan 5000 € kotitalousvähennyksen jälkeen jäi hinnaksi, ei mielestäni paha. Selkeesti paras hinta/laatu mitä meille tarjottiin. Ja ainoa firma josta sain luotettavan kuvan, pari muutakin oli käynyt tätä ennen. Tehtiin kaupat asiantuntijan käynnillä ja sovittiin asennukselle aika. 1,5 vuoden jälkeen olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun. Kaikki toimi Freshinin puolelta hienosti ja lopputulos parempi kun osasin odottaa. Raikasta ilmaa riittää ja sähkönkulutus on tippunut - pieni erityismaininta siitä ettei viime talvena villasukkia kaivannut sisällä.
Valitsin Freshinin tähän työhön, ja he ylittivät odotukset kyllä kaikin tavoin.
Ensinnäkin kommunikointi oli moitteetonta joka vaiheessa. Minulle avattiin ymmärrettävästi koko prosessi yksityiskohtaisesti alustavasta kartoituksesta aina lopputarkastukseen saakka etukäteen. Jos minulla oli kysyttävää tai huolenaiheita, vastaus tuli nopeasti.
Remonttiporukka ei ollut vain taitava, vaan poikkeuksellisen ammattitaitoinen. Saapuivat ajoissa, olivat kohteliaita ja varmistivat, että minimoivat häiriöt jokapäiväisessä arjessa. Työalue oli kokoajan puhdas ja siisti.
Ilmanvaihtoratkaisu räätälöitiin suoraan tarpeisiin ja heidän asentamiensa laitteiden laatu on ollut huippuluokkaa. En pelkästään minä, vaan myös moni vierailija on huomannut ilmanlaadun ja viihtyisyyden parantuneen merkittävästi remontin jälkeen.
Projektin päätyttyä tehtiin perusteelliset testit varmistaakseen, että uusi ilmanvaihtojärjestelmä toimii optimaalisesti. He jopa käyttivät aikaa selittääkseen maallikolle, kuinka laitteistoa käytetään ja ylläpidetään applikaatiolla.
Kaiken kaikkiaan kokemus Freshinistä oli poikkeuksellinen, enkä voisi juuri olla tyytyväisempi lopputulokseen.
Freshin toteutti minulle ilmanvaihdon saneerauksen räätälöidyllä huonekohtaisella LTO -järjestelmällä. Koko perheeni on ollut erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Itse työn laatu oli erinomaista.
Uusi ilmanvaihtojärjestelmä on parantanut merkittävästi sisäilman laatua ja asumisen mukavuutta. Ennen remontin alkua sain läpinäkyvän ja eritellyn tarjouksen, eikä loppulaskussa ollut yllätyksiä tai piilokuluja, kuten lupaus olikin. Kaikki on toiminut moitteettomasti ja harkitsen nyt samaa ratkaisua myös vapaa-ajan asunnolleni.
Olin ollut jo pidemmän aikaa huolissani epätasaisista lämpötiloista ja korkeista sähkölaskuista vanhassa rintamamiestalossa. Freshin mittaus paljasti, että syynä tähän oli toimimaton painovoimainen ilmanvaihto. Taloon on tehty ikkunat, ovet ja lisä-eristetty. Luonnollisesti ikkunoita aukoessa ja huippuimurin puhaltaessa koko paletti menee sekaisin ja lopputulos on ollut tämä.
Ongelman ratkaisemiseksi meille suositeltiin ja päätimme asentaa pari vuotta sitten tämän Freshin huonekohtaisen LTO-ilmanvaihtojärjestelmän. Tulokset ovat olleet vaikuttavia tällä kevyellä toimenpiteellä. Merkittävä energiansäästö aiempaan verrattuna, se tuntuu keskituloisen kukkarossa selvästi. Myös vetoisuus on kadonnut ja lämpötila on tasainen läpi vuorokauden. Lisäksi ilma sisällä todella tuntuu raikkaalta.
Ainoastaan suodattimia on tarvinnut silloin tällöin vaihtaa. Tuntuu jopa erikoiselta, kuinka tällaiset huonekohtaiset ilmanvaihtojärjestelmät yhdistettynä älykkääseen tekniikkaan voivat parantaa merkittävästi omakotitalon energiatehokkuutta ja asumismukavuutta.
Reippaita ja työtelijäitä nuoria miehiä tuntuvat olevan - asiallinen kohtaaminen oli miehen kanssa, joka kävi ovella kolkuttamassa. Jonkinlainen kampanja oli menossa. Katsoin että ei ole toimipistettä ainakaan paikkakunnalla. Jakoivat mittareita ja kävivät meilläkin - sanoin että meillä on koneellinen ilmanvaihto ja talo saa jäädä perikunnan murheeksi muutenkin, että kiitosta vaan. Ei ollut päällekäyvä ollenkaan, päinvastoin erottui positiivisesti edukseen monesta remonttifirmasta jotka ovella käyvät. Kohtelias ja asiallinen kaveri.
Tässä on useampaan taloon tehty tämä Freshin ilmanvaihto ja mitä olen jututtanut naapureita niin poikkeuksetta ovat olleet tyytyväisiä tähän.
Älkää ihmeessä ottako miltään firmalta sisäilman mittausta. Siinä on liian suuri riski että "jotain" mukamas löytyy aina.
Itsellä astaatikko tytär, ostin tätä varten hänen huoneeseensa mittarin. Mittari valitti kuivuudesta ja ilmanvaihdosta. Oli helppoa ja nopeaa ratkaista. Tilasin ilmankostuttimen ja väänsin ilmastointia kovemmalle. Nyt tarkistan aina välillä puhelimesta ilmanlaadun.
Noissa mittareissa on softat jotka kertoo tyhmemmällekin mitä eri lukemat tarkoittavat ja miten voi asian korjata. Lisäksi se että kerran korjaa jtn ei tarkoita että tästä lähin maailman tappiin ilma olisi priimaa, vaan sitä pitää tarkkailla. Lisäksi mittari +kuivaimet/kostuttimet yms. Tulevat maksamaan huomattavasti vähemmän kuin minkään firma kertaluonteiset työ
Mitattiin kun mahdollisuus tarjoutui. Ihan mielenkiintoista vaikka ei enempää toimenpiteitä meillä aiheuttanutkaan. Nuorimies kertoi taustaa mittaukselle ja että meidän asuinalueella on saneerauksia menossa ja sitä kautta tarjotaan mahdollisuus ilmaiseksi mitata tässä lähistöllä ja tartuttiin siihen. Hän antoi ohjeistuksen miten mittaus suoritetaan ja mittari itsessään mittaa jatkuvasti ja ideana on, että asukas itse vaihtaa mittarin paikkaa huoneistossa suunnitelman mukaan. Noin viikon kuluttua soitettiin meille asiakaspalvelusta ja sovittiin asiakaspalvelijan kanssa asiantuntijakäynti jossa tuli toinen selvästi kokeneempi henkilö katsomaan tuloksia mittarista. Hienoa käppyrää se piirsi kun hän kytki sen tietokoneeseen ja asiantuntija osasi käyrän perustella sanoa, monenko aikaan oli menty nukkumaan ja herätty jne. Tulokset olivat hyvällä tasolla ja sen perusteella meillä ilmanvaihto oli riittävä, eikä kyllä ole minkäänlaista ongelmaa koettukaan sen kanssa. Tämä asiantuntija ei ollut mitenkään hyökkäävä tai pyrkinyt myymään kun ei selvää tarvetta meillä havainnut, hän kertoi meille mitä nämä tulokset käytönnässä tarkoittavat ihan selkokielellä ja havainnollisti painovoimainen ilmanvaihdon toimintaperiaatetta että mihin se perustuu ja miten se käyttäytyy kesällä ja talvella. Palvelusta ei aiheutunut meille mitään kustannuksia ja siihen nähden ettei ostettu mitään saatiin kyllä paljon ja kuva yrityksen toiminnasta oli erittäin ammattimainen. Asiantuntija oli selvästi oikeassa työssä kun halusi meille perusteellisesti avata mittaustuloksia ja taustaa asioille vaikka mitään tarvetta remontille ei edes ollut.