Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
Ketju on täynnä firman edustajien yltiöpositiivista spämmiä - fiksu kuluttaja toivottavasti erottaa ne kommentit aidoista. Täällä yksi aito kommentti - minusta ei tosin tullut heidän asiakastaan.
Freshin on taas yksi uusi kusetusfirma ja liikevaihdosta näkee, että tämä vedätys valitettavasti myös suomalaisiin uppoaa. ”Tutkimukset” tehdään markettilaitteella höpöhöpö-tutkimusmenetelmällä.
Kun edustajilta kyselee tarkempia speksejä esim. teknologiasta, vastaukset onkin hyvin epämääräisiä, kierrellään ja kaarrellaan. Kaikenlaista jargonia suusta kyllä tulee, mutta oikeaa tietoa ei heillä ole. Liiketoimintamalli perustuu täysin ihmisten pelotteluun uhkaavan näköisellä höpöhöpö-datalla.
Homman kyseenalaistaminen sai myyjän aukomaan minulle päätään, kun taisi harmittaa, ettei saanutkaan helppoja kusetuskauppoja tehtyä. Asiakaspalvelussa olisi paljon petrattavaa.
Verokikkailua on vaikea ymmärtää. Sitä jopa mainostetaan, miten upeasti saavat verottajaakin kusetettua kotitalousvähennyksessä (työn osuus keinotekoisen suuri, eikä vastaa todellisia asennuskustannuksia).
Myyjillä ei ole (tietenkään) alan koulutusta, vaan kuka vain hyvä tyyppi voi päästä heille hommiin myymään hyväuskoisille tuhansien eurojen (tarpeettomia) remontteja. Melko pelottavaa.
Kierrä kaukaa, jos vielä voit. Jos sisäilma-asiat huolestuttaa, käänny mielummin jonkin paikallisen yrityksen puoleen, jossa oikeasti koulutetut ja asiansa osaavat ihmiset tekevät rehellistä työtä asiakasta kunnioittaen.
Vaikuttaa siltä, että remontin tilanneilla ihmisillä on järjestään hyvää sanottavaa tästä laitteistosta ja yrityksen toiminnasta. Useampi tuttava on teettänyt remontin Freshinillä ja tyytyväisiä he tuntuvat olevan. Itselläni ei ole kokemusta, joten mielipidettä ei ole - kunhan lintuperspektiivistä ihmettelen ilmiötä.
Meillä ilmaistarjooja kävi tänään ja jätti mittarin, kun vaimo halusi huoneitten ilmoja mitattavan...itse rupesin googlaamaan mistä tässä freshin laitteistossa oikein on kysymys? Näyttäisi olevan samankaltaisia joita silloin tällöin tuli asennettaviksi itsekin, rakennushommia tehdessä. Eläkeläisille tosiaan tarjoillaan monenlaisia mahdollisuuksia siirtää mahdollisia rahavaroja taskuistaan, jonkun toisen taskuihin.
Onko se mittauslaitteisto edelleen perusgigantin Airthings ja remontti on muutamien parin euron tuloilmaventtiilien poraaminen seinään?
Ja tuhansia euroja katetta päälle?
Me otettiin tarjouksia useammasta paikasta ja päätettiin tilata Freshiniltä remontti sen takia että tämä heidän järjestelmänsä oli selvästi perinteistä remonttia edullisempi ja meillä kartoittamassa käynyt edustaja antoi ammattimaisen kuvan itsestään. Jututin myös muutamaa remontin heillä aiemmin teettänyttä ja sen perusteella homma vaikutti uskottavalta, palaute oli hyvää ja mitään syytä heillä tuskin olisi minulle kertoa jotain muuta. Kyllä mekin ollaan oltu tähän tyytyväisiä, muutos remontin jälkeen on ollut huomattava ja kaikki on toiminut kuten pitää. Asennus hoitua sovitusti ilman ongelmia ja laskut oli tarjousta vastaavat. Ei tässä mitään ylisanoja ole tarvetta käyttää, mutta perus hyvää palvelua ja lopputulos odotettua parempi. Ei suuria tunteita suuntaan ja toiseen, ongelma saatiin korjattua mielenrauha saavuttaen ja voidaan keskittyä jatkossa elämään perhearkea kodissa joka on raikkaampi kuin ennen.
7700 € maksoi meillä kun laitettiin Freshin. Tutkittiin ensin vaihtoehtona perinteistä remonttia, mutta se olisi ollut 20000 € ja auttamatta liian kallis budjettiin. Mutta hyvin tämä on toiminut ja ajaa asiansa. Muutos on ollut suuri verrattuna 100 % painovoimaiseen ilmanvaihtoon ja vaikutuksen huomasi lähes heti. Kyllä tämä on ollut hintansa väärti ehdottomasti.
Vierailija wrote:
7700 € maksoi meillä kun laitettiin Freshin. Tutkittiin ensin vaihtoehtona perinteistä remonttia, mutta se olisi ollut 20000 € ja auttamatta liian kallis budjettiin. Mutta hyvin tämä on toiminut ja ajaa asiansa. Muutos on ollut suuri verrattuna 100 % painovoimaiseen ilmanvaihtoon ja vaikutuksen huomasi lähes heti. Kyllä tämä on ollut hintansa väärti ehdottomasti.
Miksi freshiläinen jaksat satuilla näitä ketjun täyteen, kun tiedät ettei kukaan sinua uskoa ja pidämme sinua vaan naurettavana. Teet firmallesi hallaa tuolla valehtelulla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi freshiläinen jaksat satuilla näitä ketjun täyteen, kun tiedät ettei kukaan sinua uskoa ja pidämme sinua vaan naurettavana. Teet firmallesi hallaa tuolla valehtelulla.
Hän haluaa tehdä tästä ketjusta hyödyttömän aitoa näkemysten vaihtoa ajatellen. Hukuttaa aidot viestit roskaan, koska firmansa ei kestä, jos sen todellinen maine tulee laajaan tietoon.
Oli reippaita miehiä jotka meillä kävi mittaamassa ja myöhemmin tekemässä tarjouksen. Innokkaita olivat, mutta mielestäni samalla asiallisia. Ammattitaitoinen tekemisen meininki. Periaatteesta halusin tutkia vähän vaihtoehtoja, mutta kyllä taidan tämän Freshinin tarjouksen hyväksyä, on kilpailukykyinen ja tykkäsin palvelusta.
Minä tilasin ilmanvaihtoremontin Freshiltä, ja olen iloinen päätöksestäni. Homma alkoi sillä, kun he tarjosivat mulle tällaisen ilmaisen sisäilmatutkimuksen. Olin ensin vähän skeptinen, mutta mikäpä siinä, kun ei tarvinnut pulittaa mitään.
Kun Freshin porukka sitten tuli tekemään sen tutkimuksen, niin täytyy sanoa, että olin aika vaikuttunut. Ne tyypit oli ammattilaisia, ja ne selvitti, mitä meidän ilmanvaihtojärjestelmässä oli vikana. Mä olin huomannut, että kotona ei ollu ihan niin freesiä kuin halusin, ja ne tutkimustulokset selitti sen.
Päätin sitten tilata ilmanvaihdon parannuksen Freshiniltä, ja se meni ihan sutjakasti. Ne hoiti homman nopeasti ja siististi, eikä meidän tarvinnut muuttaa mihinkään evakkoon. Ihan eri juttu kuin se perinteinen remontti, joka kestää viikkoja ja aiheuttaa vaan harmia.
Ja nyt kun homma on valmis, niin huomaa kyllä eron. Sisäilma on paljon raikkaampi, ja mä nukun paremmin. En oo enää koko ajan nuhassa tai yskinyt, ja yleisesti ottaen olo on paljon parempi.
Yllättävintä oli se, että se oli niin halpa homma verrattuna siihen perinteiseen remonttiin. Kolme kertaa edullisempi, niinku ne sanoi. Se oli ihan loistava juttu.
Nyt voin olla tyytyväinen siihen, että mulla on raikas koti. Freshin hoiti homman hyvin. Ei tarvii murehtia enää sisäilman laadusta, ja se on hintansa arvoinen juttu.
Selvitettiin näitä vaihtoehtoja enemmänkin ja päätettiin tilata Freshin sen perusteella. Syitä oli mm. nopea asennus, kohtuullinen hinta (meidän tapauksessa 8200 €) ja tyytyväisten asiakkaiden kokemukset.
Kartoituksen ja tarjouksen tehnyt ihminen oli asiantunteva ja uskallettiin tehdä päätös. Kun nimet oli paperissa, urakka meni sujuvasti maaliin aikataulussa, siistiä jälkeä tekivät. Lasku tuli vasta kun oltiin hyväksytty urakka. Nyt muutaman vuoden kokemuksen perusteella uskaltaisi palvelua suositella, lopputulos ja muutos mitä saatiin aikaan on ollut oikein hyvä.
Siskon perheelle on asennettu tämä Freshin järjestelmä pari vuotta sitten ja ovat kehuneet palvelua ja järjestelmä on toiminut hyvin siskon mukaan. Tästä innostuneena otettiin mekin yhteyttä yritykseen ja tilattiin kartoitus jonka perusteella asennettiin laitteet. Meille tuli enemmän yksiköitä kun isompi talo joka tietty luontevaa. Tämä on nyt ollut noin 6 kk käytössä ja muutos vanhaan on ollut hämmentävä. Raikas ilma tuo välillisiä hyötyjä parantuneen unen ja energisyyden kautta niin paljon, ettei sitä ennalta ymmärräkään. Katsotaan miten toimii jatkossa mutta fiilis tässä kohtaa on hommasta erittäin hyvä. Asennus oli siisti ja saatiin aika parin viikon päähän, itse työ tehtiin päivässä loppuun.
Hauska ketju, Fresh käy kehumassa ja mainostamassa itseään :D
Minäkin otin mittauksen, kun kerran ilmaiseksi sai. Jotkut arvot olivat punaisella, jotka myyntitykkivalehteli olevan kriittisiä, niin kuin olisivat olleetkin, jos kyseessä olisi ollut uudiskohde.
Lisäksi myyntitykki valehteli toistuvasti minulla olevan painovoimainen ilmanvaihto, vaikka minulla on huippuimuri, eli koneellinen ilmanpoisto.
Ilmeisesti arveli, etten tule heidän vehkeitään ostamaan, kun ei jättänyt edes tarjousta.
Vaarallisia huijareita, samaa porukkaa kuin nämä lessujen putkifirmat. Vaanivat varsinkin eläkeläisiä. Firmalla näkyy olevan jotain yhteyksiä palstan moderoinnin suuntaan kun tämä mainostusketju on suunnilleen ainoa ketju, jota ei saa pois täältä millään ilveellä.
Meillä kävi kys. yhtiön edustajat kartoittamassa. Energinen nuorimies tarjosi veloituksettoman mittauksen kolkuttamalla oveen. Hiukan toppuuttelin, että onkohan näillä kilometreilla enää tarvetta remontteja tehdä, mutta kun tuo mitään ei maksanut, niin mikäs siinä tutkiessa sisäilmaa. Kokeneempi edustaja tuli noin viikon kuluttua selvittämään mittausten tuloksia ja suhtauduin mielenkiinnolla, että onko hommassa kova myyntiote päällä. Yllätyin positivisesti tämän edustajan tavasta toimia. Hän selvitti mittauksen tulokset perusteellisesti ja kertoi painovoimaisen ilmanvaihdon taustoja, sekä toimintaperiaatteista. Hän esitteli tätä nykyaikaista remonttimenetelmää, jota tarjoavat ratkaisuna mahdollisiin ongelmiin. Mitään painostavaa ei tilanteessa ollut ja kohtaaminen oli asiallinen ja sain toiminnasta positiivisen vaikutelman. Meillä oli hiukan arvot koholla, mutta tämä edustaja totesi, että hänen näkemyksensä mukaan meidän tilanteessa ei ole tarvetta lähteä enää mitään tekemään. Annoin poikamme yhteystiedot, ja kehotin että käykää siellä mittailemassa. Eli siinä mielessä voinen sanoa olevani palveluun tyytyväinen, vaikka kokemusta itse remontista ei tässä tapauksessa olekaan.
Voi hyvä luoja miten falskia ja läpinäkyvää sissimarkkinointia.
Ja tuloilmaventtiilien asennus 7000-8000€!? Huhuu, valot päälle ja järki käteen nyt.
Ai hitto sai taas päivän naurut, kun huomasin tän ketjun nousseen etusivulle :D noi positiiviset kokemukset on kaikki saman tyypin kirjottamia, ei voi niin moni eri ihminen kirjoittaa täysin samoilla ylistyssanoilla ja sanamuodoilla. Välillä huomaa, että on yritetty edes hieman uskottavammaksi tehdä noita, eli ainakin jätetty nimimerkki pois (joku oli tästä aiemmin huomauttanut) ja joitain pieniä kirjotusvirheitä sinne tänne. Muuten kyllä aika nappisuoritus näin huumorimielessä. Taitaa firmalla mennä ihan hyvin, kun on ollut varaa palkata joku päivystämään vauvalle tätä ketjua ja kirjottelemaan tarinoita :D
Tilasin Freshiniltä ilmanvaihtoremontin, ja kokemus heidän palvelustaan oli positiivinen ja hyvin ammattimainen. Kaikki alkoi siitä, kun tarjosivat minulle ilmaisen sisäilmatutkimuksen ja tutkimuksen aikana heidän asiantuntijansa tarkastelivat ilmanvaihtojärjestelmääni perusteellisesti ja antoivat minulle selkeän kuvan sen tilasta. Koko prosessi sujui erinomaisesti. Freshin piti kiinni sovituista aikatauluista ja ihmiset olivat erittäin ammattitaitoisia. Remontti sujui nopeasti ja ilman suuria häiriöitä. Tärkeä huomio oli myös hinta. Freshin tarjoama remontti oli kolme kertaa edullisempi kuin perinteinen vaihtoehto, jossa olisi tarvinnut avata rakenteita. Kun remontti oli valmis, sisäilma oli heti huomattavasti raikkaampi, ja ilmanvaihto toimi tehokkaasti. Unen laatu parani, ja mikä oli minulle erittäin tervetullutta. Laitteet ovat olleet toiminnassa nyt yli vuoden ja olen tyytyväinen tähän tehtyyn ratkaisuun.
Nuori herrasmies tarjosi tämän mittauksen ja selitti ystävällisesti, miten mittaaminen suoritettaisiin ja mitä minulta odotetaan prosessin aikana. Hän varmisti, että ei jäänyt mitään epäselvää ennen kuin aloitimme. Mittauksessa käytetyt laitteet olivat selvitykseni mukaan toimivaa tekniikkaa, ja osasin tehdä itse huoneiden mittailut annetun ohjeistuksen perusteella. Käytännössä riitti kun siirsin mittarin huoneesta toiseen päivittäin. Tulokset analysoitiin toisen edustajan toimesta huolellisesti, ja kys. asiantuntija selitti minulle, mitä mittauksissa havaittiin ja mitä johtopäätöksiä havainnosta oli tehtävissä. Hän osoitti mittauksella sen, mikä jo tiesinkin, eli miten nykyinen ilmanvaihtojärjestelmäni ei toiminut tehokkaasti ja miten se vaikutti sisäilman laatuun. Kaikkiaan olin vaikuttunut Freshin ammattitaidosta ja lähestymistavasta, asiat esitettiin kuten ne ovat. Pyysin tarjousta ilmanvaihdon päivityksestä ja sen lopulta sellaisenaan hyväksyin, mielestäni asiallinen ja tämä huonekohtainen järjestelmä oli perusteltu ja järkevä vaihtoehto meidän tilanteeseen.
Asennus on tulossa 2 viikon kuluttua, kävi ilmi että työkaverilla on teetetty Freshiniltä myös ilmanvaihdon päivitys jo vuosia sitten ja ovat olleet tyytyväisiä. Odotukset on korkealla itselläkin kun palvelu ollut hyvää tähän saakka. Katsotaan saadaanko meillä päivässä urakka maaliin, isohko talo kyseessä. Pitää raportoida myöhemmin kun laitteiden toiminnasta omaa kokemusta
Meillä kokemusta myös kys. yhtiöstä ja oli erinomainen alusta loppuun. He olivat luotettavia ja läpinäkyviä +tarjottu kiinteä hinta oli kilpailukykyinen. Sopimukset ja aikataulut pitivät. Tämä Ilmanvaihdon parannus oli kyllä todellinen järki-investointi näin jälkeenpäin mietittynä. Perinteinen remontti olisi kestänyt viikkoja ja olisi tullut monta kertaa kalliimmaksi. Ilmanvaihto Freshin järjestelmällä parani huomattavasti, ja sisäilma tuntui raikkaammalta kuin koskaan välittömästi remontin päätyttyä. Voi suositella palvelua.