Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
Vierailija kirjoitti:
Noita fresun laitteita on tullut käyteltyä jo reilun vuoden verran. Sen minkä olen huomannut, niin meidän mukulat nukkuu vähän sikeämmin yöt. Aiemmin he reuhoivat yötä myöten niin että välillä paloi hermot kokonaan, ja sitten piti jaksaa väsyneenä töissä seuraavana päivänä. Nyt kun rasavillit nukahtavat nopeammin ja nukkuvat yön kokonaan, niin itsellänikin on paremmat yöunet, ja tunnen itseni paremmin latautuneeksi seuraavaan päivään kun istun aamukaffeella.
Jaa, sellainen satuilu tälle päivälle. Monta torvea laitettiin ja paljon maksoi? Kai otitte kotitalousvähennykset pois pyörimästä.
Vierailija kirjoitti:
Noita fresun laitteita on tullut käyteltyä jo reilun vuoden verran. Sen minkä olen huomannut, niin meidän mukulat nukkuu vähän sikeämmin yöt. Aiemmin he reuhoivat yötä myöten niin että välillä paloi hermot kokonaan, ja sitten piti jaksaa väsyneenä töissä seuraavana päivänä. Nyt kun rasavillit nukahtavat nopeammin ja nukkuvat yön kokonaan, niin itsellänikin on paremmat yöunet, ja tunnen itseni paremmin latautuneeksi seuraavaan päivään kun istun aamukaffeella.
Siinä on varmaankin sellainen rauhoittava pieni taustahumina, niin se sekottaa muut yön aikana tapahtuvat epämääräiset äänet paremmin, niin niihin ei herää enää yhtä lailla kuin ennen.
Ja totta kai, onhan se yöilmakin puhtaampaa ja raikkaampaa, niin senkin puolesta uni on laadukkaampaa ja sikeämpää.
Kun muutettiin nykyiseen taloon, niin huomattiin tuollaiset lämmöntalteenoton boxit seinillä. Edellinen asukas oli asennuttanut ne ja hän neuvoi niiden ylläpidosta ja käytöstä. Ruvettiin sitten ohjeiden mukaan käyttämään sitä järjestelmää. Ja täytyy toki myöntää, että onhan siinä jonkun verran eroa sisäilman laadussa kun vertaa vanhaan taloon.
Olen ollut sen lämmöntalteenotin ilmanvaihdon käyttäjänä jo kolmatta talvea. Hinta toki oli hieman korkeahko, mutta ymmärrän toki, että hyvä laatu maksaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sen lämmöntalteenotin ilmanvaihdon käyttäjänä jo kolmatta talvea. Hinta toki oli hieman korkeahko, mutta ymmärrän toki, että hyvä laatu maksaa aina.
Paljon maksoi, monta torvea laitettiin? Oikeasta ilmanvaihtoon perehtyneestä liikkestä olisit samat torvet saanut yli puolet halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
samaa mieltä. hyvät järjestelmät maksaa enemmän, mutta ne onkin sitten puoli ikuisia ja varmoja käyttää, eivät pahemmin hajoile.
Vierailija kirjoitti:
Kun muutettiin nykyiseen taloon, niin huomattiin tuollaiset lämmöntalteenoton boxit seinillä. Edellinen asukas oli asennuttanut ne ja hän neuvoi niiden ylläpidosta ja käytöstä. Ruvettiin sitten ohjeiden mukaan käyttämään sitä järjestelmää. Ja täytyy toki myöntää, että onhan siinä jonkun verran eroa sisäilman laadussa kun vertaa vanhaan taloon.
Höpöti löpöti. Jos talossa on sisäilmaongelmia, ei niitä mikään seinään tehty reikä poista. On tutkittava talon rakenteet. Terve talo ei tarvitse reikiä seiniin. Ja Suomessa on aina asuttu ja nukuttu sisätiloissa, on tämä sen verran pohjoinen maa. Ei ihmiset ole siitä sairastuneet.
Kyllä meillä on aina nukuttu hyvin, niin lapset kuin aikuisetkin ja lemmikkieläimetkin, ihan ilman mitään freshineitä. On taas vaan keksitty yksi "ehdottoman tärkeä ja tarpeellinen" tuote, joka pitäisi joka kodissa olla! Ja ihmiset menee halpaan, kun myyjä jaksaa tarpeeksi syöttää uhkatekijöitä esiin. Voi voi.
Jo 70-luvulla kierteli maaseudulla joku äijäkaksikko uhkailemalla omakotiasujia vaikka millä kauheuksilla, jos ei ihmiset kaikki nyt osta taloihinsa heidän esittelemäänsä vaahtoa, mitä pitää ruiskuttaa seinien sisään ja talosta tulee niin lämmin ettei ikinä missään ja lämmityskustannukset tippuu alle puoleen jne. Ja kun oli vielä tarkasti laskettu, kuinka kauheasti kaikki lämmityskustannukset tulee nousemaan tässä muutaman vuoden sisällä, niin nyt kannattaa olla viisas ja hommata tämä lämpöä taltioiva vaahto!
Joku onneton meni lankaan ja muutaman vuoden päästä huomasi, että se vaahto oli jauhona ja murusina siellä lattianrajassa, vaikka oli niin myyjän toimesta oikeaoppisesti laitettu. Eikä ne lämmityskustannuksetkaan siinä mihinkään erityisesti nousseet vielä pitkiin pitkiin aikoihin.
https://www.k-rauta.fi/tuote/seinaventtiili-lto-awenta-hrv100/590503331…
Ja freshillä maksaa 4000e
Jos oikeesti haluaa ilmanvaihtoa parantaa niin täältä kannattaa kysellä.
toimiva systeemi on ollut täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut itsekin, että sisäilma on kohentunut jonkun verran verrattuna entiseen aikaan, ennen niiden laitteiden asennuksia.
Ilmanlaatu on asuintiloissa mielestäni ihan ykkösasia. Se vaan vaikuttaa perus elämän asioihin, esim paremmin nukutut yöt, niin on virkeämpi päivällä, ja onhan se asumisen mukavuus, viihtyvyyskin ihan eri tasolla kun ilma on raikasta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmanlaatu on asuintiloissa mielestäni ihan ykkösasia. Se vaan vaikuttaa perus elämän asioihin, esim paremmin nukutut yöt, niin on virkeämpi päivällä, ja onhan se asumisen mukavuus, viihtyvyyskin ihan eri tasolla kun ilma on raikasta.
Mulle toi asumisen viihtyvyys tai mukavuus on tullut erityisen tärkeään rooliin koska olen alkanut koronaepidemian ajoista lähtien tehdä töitä kotona.
Tuli hommattua se Freshin-laitteisto viime vuoden syksynä. Nyt olis jo reilu vuosi asennustöistä. Mielestäni ne laitteet pörrää aika huomaamattomasti tuossa taustalla. Yöllä laitan makkarissa sen pienimmälle nopeudelle, niin se humina on just sen verran rauhallista, että sen nippa nappa kuulee, muttei kumminkaan häiritse unia. Muuten ihan ok juttu.
Kohta melkein tuhat viestiä tässä ketjussa ja suurin osa fressukkamainostajan yksinpuhelua näistä ylihintaisista muovitorvista. Huh huh...
siitä lämmöntalteenotin järjestelmästä olen huomannut, että ilma on ollut jotenkin puhtaampaa. astmaatikkona on helpompi hengittää.
Minulle laitettiin ne laitteet. En ole varma minkä firman. Elämäni parani huomattavasti, lapset nukkuvat hyvin ja päätä ei enää särje.
Suosittelen.
----ÄLÄ KOPIOI TÄTÄ - KOODI AKV6790----
Perheellemme asennettiin raitisilmalaitteet. Vauva nukkuu paremmin sisällä nykyään. Kotona olo on pelastettu! En muista kuka ne asensi ja mitkä laitteet. Ovat helppotoimiset. Asennuksessa ongelmana oli että meille sopivia vapaita aikoja ei ollut hetkeen, kuitenkin saimme ne lopulta. Ilmeisesti kysyntä on niin kovaa että asentajat ovat kokoajan varattuja.
----ÄLÄ KOPIOI TÄTÄ - KOODI LKGL9660----
Perehdyin internetissä siihen miten parantaa asuntoni ilmanvaihtoa. Tutkin monia vaihtoehtoja ja paras vaikuttaisi jos ottaisin seitsemän laitetta fresiltä.
Mitä mieltä olette mikä fresin laite olisi paras isoon egnahem taloon etelä-Suomessa?
----ÄLÄ KOPIOI TÄTÄ - KOODI AAA6555----
Mun talossa on perinteinen öljylämmitys. Otin siihen sitten sen fresh jutun aisapariksi. Pyörittelin vähän aikaa mielessä, että onko siitä nyt sitten liiemmin hyötyä. Nyt jo kolmatta talvea mennään tolla Fresh jutulla. Koska oon käyttänyt sitä talvitilaa n. puolet vuodesta, niin se toimii lämpöä talteen ottavasti, ihan niinkuin toi lto antaa ymmärtääkin. Siinä on vähän tullut säästettyä noista öljylämmitykseen liittyvistä kuluista.