Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
noi vekottimet on ollu mielestäni tosi kätevä käyttää. normaali valveillaoloaikaan pidän niitä kakkosnopeudella, sitten nukkumaan mennessä vaihdan ykkösnopeudelle. huomasin, että se nopeampi asetus häiritsi vähän unen päästä kiinni saamista, mutta toi hiljaisimmalla teholla yön ajan on sopiva. taas tulee nukuttua kuin tukki :D
Itsekin olen tykännyt käytellä. Tuossahan tuo boxi humisee hissukseen taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ne laitteet on olleet mukava käyttää. Ainoa haaste oli saada ne suodattimet vaihdettua niihin laitteisiin, mutta sain vaihtamista varten helpot ja selkeät ohjeet kunnollisten kuvien kera. Toki eka kerta oli vähän hankala, mutta toisella kerralla vaihtaminen sujui jo ulkomuistista. Onnistuu jopa minulta, vaikken mikään penaalin terävin kynä olekaan.
Juu, et ole näköjään penaalin terävin kynä kun olet ylihintaiset torvet ostanut. Vai satuileekohan taas joku Freshinin mainosmies. Monta torvea ostit ja paljon maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Minulle ne laitteet on olleet mukava käyttää. Ainoa haaste oli saada ne suodattimet vaihdettua niihin laitteisiin, mutta sain vaihtamista varten helpot ja selkeät ohjeet kunnollisten kuvien kera. Toki eka kerta oli vähän hankala, mutta toisella kerralla vaihtaminen sujui jo ulkomuistista. Onnistuu jopa minulta, vaikken mikään penaalin terävin kynä olekaan.
Meillä kävi huoltomies opettamassa miten se vaihto sujuu. Hän suoritti ensimmäisen laitteen suodattimien vaihdon itse ja samalla katsoin vierestä miten se tapahtuu. Sitten mentiin seuraavan laitteen luo, johon vuorostani itse vaihdoin hänen opastuksella, sillä tavalla sitten opin sen vaihtamisen.
Hieno systeemi se Freshin. Sukulaisilla on tullut käytyä silloin tällöin, niin viimeisimmällä kerralla havaitsin sellaiset pömpelit heillä seinillä. Kysyin, mitä ne meinaa, niin sanoivat että ne huolehtii ilman raikkaudesta ihan eri malliin kuin aiemmin ennen niiden asennusta oli ollut.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, ei noi pölyjutut kivoja ole, olkoon ne sitten katupölyn, siitepölyn, tai minkä tahansa muun vastaavan pienpartikkelin muodossa.
Parempi ettei niitä turhaan hengittele.
Siis että teillä on katupölyä ja siitepölyä kotona sisätiloissa? Eikö se näy pinnoilla muka? Ei meillä ainakaan mitään sen kummempää pölyä ole missään, kuin sitä normaalia, mikä tulee vaatteista ja kotona elämisestä yleensäkin. Kun kerran viikossa vähintään imuroi pyyhkii pintoja, niin mitään erityistä pölyä ei ole. En huomaa mitään eroa siinä, hengitänkö sisällä vai ulkona.
Kohta teille tulee freshin-kauppias myymään sulle torvea, minkä laitat naamallesi kun menet ulos. Se on kuules sitten niiiiiin tarpeellinen!
On nää freshinin itsensä keksimät asiakas kokemukset kyllä surkuhupaisaa luettavaa. Kohderyhmähän näillä on muistisairaat vanhukset sekä purkukuntoiset talot
Mulle on ollut helppoa käyttää tuota lämmöntalteenotinlaitteistoa... huh mikä yhdyssanasekamelska!
Mutta joo, se on ollut toimiva laitteisto niin kesällä kuin talvellakin.
Hyvin se on näyttänyt toimivan itsellänikin. Ainoastaan sen käyttö-applikaation käyttöönotto oli hieman hankalaa, mutta parin yrittämisen jälkeen sentään jo onnistui. Alun harjoittelun jälkeen se on ihan helppo käyttää.
Freshinin asentama laitteisto on ollut käytössä jo neljättä vuotta. Se tuli asennettua olkkariin, keittiöön ja kahteen makkariin. Ilma on pysynyt huoneissa raikkaampana, niin kaipa se ilma kiertää sitten paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Freshinin asentama laitteisto on ollut käytössä jo neljättä vuotta. Se tuli asennettua olkkariin, keittiöön ja kahteen makkariin. Ilma on pysynyt huoneissa raikkaampana, niin kaipa se ilma kiertää sitten paremmin.
Mukava lukea, että se järjestelmä on toiminut pidemmän aikaa. Meillä se on ollut käytössä vasta elokuusta alkaen, joten ei niin kovin pitkää käyttökokemusta vielä ole.
Varokaa FRESHIN OY:tä
Asumme siis vanhemmassa OK-talossa, jossa painovoimainen ilmanvaihto. Meillä kävi kyseisen firman tyyppi aiemmin syksyllä ovella ja tyrkkäsi käteen Airthings ilmanlaatumittarin ja jonkun läpyskän, joka olisi pitänyt täyttää ja selitti vain, jotta tulevat hakemaan mittarin viikon kuluttua ja että ei maksa mitään, eivätkä myy mitään.
No sitten tuli toinen tyyppi sovitusti hakemaan mittaria ja purkamaan mittaus tulokset. Ilmeni että meillä on huono ilmanvaihto, korkea CO2 pitoisuus ja muutenkin hiukan huono ilmanlaatu, josta olimme itsekin aistineet viitteitä ja tuulettaneet tarpeen mukaan. No sitten alkoi myyntipuhe, joka kesti miltei pari tuntia. Kaveri oli kyllä kunnon myyntimiehen tapaan mukava ja ystävällinen sekä tarjosi ihan järkeväntuntuista ratkaisua huonekohtaista ilmnvaihtikoneista.
Lopulta laiton nimeni sopimukseen jonka hinta oli kyllä aika suolainen, jotta pääsisin typpistä eroon, näissä kotimyynneissähän on 2-viikon peruutusaika.
No sitten pyysin tietysti tarjouksen paikalliselta 6-vuotta toimineelta yritykseltä, joka myy ja asentaa Blaubergin laitteita, siis saman valmistajan kuin Freshin:in laitteet, ovat vain vaihtaneet niihin oman logonsa. Tarjous oli miltei 40 pinnaa edullisempi Freshinin, jonka peruin saantien sähköpostilla.
No tästä ei kulunut kuin pari tuntia, kun sama Freshinin tyyppi ilmestyi kutsumatta ovelle ja alkoi painostamaan jotta "peruisin perumiseni" ja selittämään kuinka heidän laitteensa ovat parannettuja versioita Blaubergin nimellä myydyt, jotka hajoavat alvariinsa. Lisäksi se alkoi haukkua paikallisia "pikku" firmoja, jotka menevät jatkuvasti konkurssiin ja ovat muutenkin epäluotettavia. Jotta pääsin tyypistä eroon, lupasin ilmoittaa päätökseni viimeistään seuraavaan päivän, ja ilmoitinkin s-postilla pysyväni päätöksessäni. Mutta ei tässä vielä kaikki, sama tyyppi oli seuraavan päivän iltana kutsumatta ovella ja halusi vielä keskustella asiasta, mutta minä en ja ilmoitin, että en halua enää olla missään tekemissä kyseisen firman tai sen edustajien kanssa ja lähetin tyypin matkoihinsa.
Tuosta Blauberg laitteesta sen verran, että asensin joskus vuosikymmenen vaihteessa itse nimenomaan juuri Blaubergin omalla brändillä varustetun laitteen talooni. Se oli toki halvempi, kieltämättä kyllä, mutta hajosi seuraavan talven kovien pakkaspäivien aikana.
Tilasin sitten hieman hikikarpaloita otsalta pyyhkien Freshin laitteet, ja ajattelin, että taasko minua viedään, ja isommalla hintalapulla. Noh, nyt on 2 talvea menty freshinin laitteilla ja kolmas on nurkan takana. Toimivat edelleen. Ei sanomista. Kysyinkin heidän huoltomieheltä, miksi Blaubergin oma laite hajosi heti kovilla pakkasilla, mutta freshin laitteet ei, niin hän vastasi että alkuperäinen Blauberg on rakennettu Saksan lämpötiloihin. Se ei siedä kovia pakkasia. Jos Freshin laitteen avaa ja katsoo, minkälainen se on sisältä, niin se ei ole sama kuin Blaubergin alkuperäinen laite. Eli se Freshin laite on muutettu sietämään suomen rajuja pakkasia.
Tämä oli minulle riittävä vastaus, ja nyt kun olen itse todennut, että kestävät ihan eri tavalla, niin ymmärrän hintaeron myös.
oon itsekin tykännyt siitä lto laitteistosta. se on toimiva.
Jos Freshin laitteen avaa ja katsoo, minkälainen se on sisältä, niin se ei ole sama kuin Blaubergin alkuperäinen laite. Eli se Freshin laite on muutettu sietämään suomen rajuja pakkasia.
Pelkkien mainoskuvien mukaan on kyllä täysin samat laitteet kyseessä. Olisiko sinulla esittää jotain faktaa väittämäsi tueksi herra freshin?
Vierailija kirjoitti:
Jos Freshin laitteen avaa ja katsoo, minkälainen se on sisältä, niin se ei ole sama kuin Blaubergin alkuperäinen laite. Eli se Freshin laite on muutettu sietämään suomen rajuja pakkasia.
Pelkkien mainoskuvien mukaan on kyllä täysin samat laitteet kyseessä. Olisiko sinulla esittää jotain faktaa väittämäsi tueksi herra freshin?
Jos Blaubergin laite hajosi vajaan vuoden jälkeen, niin miksi et pyytänyt takuuseen uutta laitetta? Vai eikö kauppa oikein käy ja pitää keksiä kaikenlaisia uusia höpöjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Blauberg laitteesta sen verran, että asensin joskus vuosikymmenen vaihteessa itse nimenomaan juuri Blaubergin omalla brändillä varustetun laitteen talooni. Se oli toki halvempi, kieltämättä kyllä, mutta hajosi seuraavan talven kovien pakkaspäivien aikana.
Tilasin sitten hieman hikikarpaloita otsalta pyyhkien Freshin laitteet, ja ajattelin, että taasko minua viedään, ja isommalla hintalapulla. Noh, nyt on 2 talvea menty freshinin laitteilla ja kolmas on nurkan takana. Toimivat edelleen. Ei sanomista. Kysyinkin heidän huoltomieheltä, miksi Blaubergin oma laite hajosi heti kovilla pakkasilla, mutta freshin laitteet ei, niin hän vastasi että alkuperäinen Blauberg on rakennettu Saksan lämpötiloihin. Se ei siedä kovia pakkasia. Jos Freshin laitteen avaa ja katsoo, minkälainen se on sisältä, niin se ei ole sama kuin Blaubergin alkuperäinen laite. Eli se Freshin laite on muutettu sietämään suomen rajuja pakkasia.
Tuo voi varmaan muuten pitää hyvinkin paikkansa.
Olen itsekin tykännyt käytellä sitä järjestelmää. Jätän sen järjestelmän käymään vaikka lähdenkin välillä pidemmäksi aikaa kotoa lomille. Sen virrankulutus kun on pieni, jotain 5 watin luokkaa suurimmalla teholla, niin se on edullista jättää pitämään huolta talon ilmanvaihdosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin tykännyt käytellä sitä järjestelmää. Jätän sen järjestelmän käymään vaikka lähdenkin välillä pidemmäksi aikaa kotoa lomille. Sen virrankulutus kun on pieni, jotain 5 watin luokkaa suurimmalla teholla, niin se on edullista jättää pitämään huolta talon ilmanvaihdosta.
noilla kulutuslukemilla ei kovin kummosempaa sähkölaskua niistä laitteista synny..
Siinä rajoilla kyllä kieltämättä, että saako näin vajaasta markkinoinnista lukija jo aivoverenvuodon.