Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
Nuo fresh vehkeet on olleet toiminnassa jo pidempään. Se on ollut huoleton systeemi. Suodattimien vaihto oli alkuun vähän hankalaa, mutta opin sen sitten ohjeistuksen myötä. Nyt helppo homma kun ne tulee vaihdettua jo neljättä kertaa.
Se LTO oli helppo asentaa ja kytkeä päälle. Pystyy hyvin hoitamaan asennustyöt vaikka vähän vanhempaankin taloon, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Minun talossa Fres-laitteet on asennettuna 4 huoneessa, keittiö, olkkari ja 2 makkaria. Olen pohtinut puolison kanssa, pitäisikö sellainen laite vielä tilata takkahuoneeseen. Kuitenkin siellä ollaan varsinkin talvi-iltoina takkatulen loimutessa. Ehkä se Fres laite vois olla hyvä siinä takkahuoneessa varsinkin kun takkaa käytetään niin se putsaisi sitten myös sitä huonetta sitten.
Kyllä se kannattais sinnekin asentaa. Itse olen käyttänyt sitä takkatilaa niin se helpottaa takkatulen sytyttämistä. Sitten kun tuli on syttynyt, niin palautan sen takaisin talvitilaan.
Ei näihin ovelta ovelle kaupustelijoihin kannata luottaa. Kilpailuttamalla saa samat blaubergin ventot tuhansia euroja halvemmalla, mikäli niille edes todellisuudessa tarvetta on. Oikeat sisäilma mittauksetkin toteutetaan muilla keinoin kuin kuluttaja airthings mittareilla.
niitä freshin putkiloita on tullut ihmeteltyä kolmella eri seinällä jo nelisen vuotta. annan niiden olla päällä vaikka lähden joksikin aikaa matkoillekin, koska olen ajatellut, että on tärkeää kun ilma kiertää talossa vaikkei siellä ketään olisikaan. pysyy ainakin paikat kunnossa.
Itsekin olen tykännyt niitä käytellä. Minulla ne on asennettuna tupakeittiössä ja makuuhuoneessa.
Lähemmäs pari vuotta sitten Freshin kävi tyrkyttämässä laitteitaan. Viikon oli mittari meilläkin lainassa. Mittaustulosten mukaan hiilidioksidia oli pahimmillaan 1600ppm joka tarkoittaa todella huonoa sisäilman laatua. Melkein tehtiin soppari 7000 euron remontista kahdelle laitteelle. Onneksi lueskelin kuitenkin nettiä ja huomasin, että vastaavia laitteita löytyy, tosin ne piti itse asentaa. Pari reikää seinään ja virta johto kiinni. Johan toimi ja hintaa tuli koko hommalle 1040 euroa.
Koska epäilin heti alkuun Freshin-mittaustuloksia, vuokrasin15 eurolla Velco Oy:stä hiilidioksidimittarin, joka mittasi hiilidioksitason 480 - 1150ppm. Suurin mittaustulos oli hetkellinen huippu olohuoneessa. Missään huoneessa ei missään vaiheessa hiilidioksidin määrä ollut lähelläkään Freshinin mittaustuloksia. Mistä lie kyseisen firman myyjä mittaustulokset läppäriinsä liitti kun laitteita yritti meille myydä.
Kusetusfirma. Lupasivat mittaustulkset mutta eivät antaneet. Tietoja vain onkivat. Parii kertaa tosiaan soittelin perään ja kysyin että voisitteko lähettää ne mittaustulokset. Sähköpostiosoitteen kyllä pyysivät mittaustulosten lähettämistä varten mutta eipä niitä koskaan tullu.
Tämä huijarifirma jatkaa yhä edelleen mainostaa täällä?
Miksei tätä viestiketjua ole jo poistettu?
Samoja puhaltimia mitä Fresh myy tuhansien eurojen hintalapulla saa tavallisesta rautakaupasta muutamalla satasella.
TÄMÄ KOKO FIRMA ON YKSI SUURI KUSETUS!
Kävin vertailemassa rautakaupan vastaavien laitteiden hintoja. Halvempiahan ne toki on. Ajattelin että jokos ne nyt sitten minua vedättivät hinnassa, kunnes sain selville suodattimia vaihtaessa, että Freshinin laitteet on erilaiset verrattuna Blaubergin normaaliin hyllytavaraan nähden. Syykin lienee aika lailla selkeä: Blaubergin kotimaassa Saksassahan on leudommat talvet kuin meillä koto-Suomessa, ja siksi nuo Freshinin laitteet on erilaisia, jotta ne kestää Suomen talviolosuhteita rajummallakin pakkasella.
Itselläni on ainakin kohtuullisen hyviä kokemuksia niiden laitteista. Toimii, pelittää. Käytän niitä kännykkä äppin avulla
Vierailija kirjoitti:
Kävin vertailemassa rautakaupan vastaavien laitteiden hintoja. Halvempiahan ne toki on. Ajattelin että jokos ne nyt sitten minua vedättivät hinnassa, kunnes sain selville suodattimia vaihtaessa, että Freshinin laitteet on erilaiset verrattuna Blaubergin normaaliin hyllytavaraan nähden. Syykin lienee aika lailla selkeä: Blaubergin kotimaassa Saksassahan on leudommat talvet kuin meillä koto-Suomessa, ja siksi nuo Freshinin laitteet on erilaisia, jotta ne kestää Suomen talviolosuhteita rajummallakin pakkasella.
Tämä on täyttä valhetta. Laitteissa ei ole yhtään mitään eroa blaubergin koneisiin.
Olen tykännyt käyttää tuota lämmöntalteenottoa jo koko tämä 2020-luvun. Se on ollut toimiva järjestelmä, huoleton sellainen.
Kätevä järjestelmähän se on. Filttereitä vaihdan suositusten mukaisesti, niin on aina uudet sitten tilalla sopivin väliajoin.
se lto juttu on pörissyt mun paritalon puolikkaassa jo reilun vuoden verran. ei kai siitä haittaakaan ole ollut. käytän sitä vain hiljaisimmalla nopeudella, niin se on silloin lähes huomaamaton
Olen kokenut, että siitä on ihan hyötyäkin. Pidän sitä järjestelmää siinä talvitilassa niin kauan kunnes ulkona alkaa T-paitakelit, sitten kytken sen taas normi tilaan.
Kävin puolisoni kanssa naapureilla kylässä. Heillä oli sellaiset laitteet seinillä. Kysyin, onko tuo jotain modernia taidetta tai vastaavaa. Naapuri sanoi että sellainen lämmön talteen otto juttu. Se jäi kaivelemaan mieltä, että kyllähän se juttu on jostain syystä heille asennettu. Heillä oli ainakin yllättävän raika sisäilma.
V:tun kallis reikä seinässä. On kuin öljynporausta, hinta sitä luokkaa. Tyhmä maksaa. Kieltäkää teidän vanhuksia, että ei saa työntää rahoja näille.
Tyytyväinen käyttäjä 5 vuotta!