Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
Vierailija kirjoitti:
Laiteissa ei ole ehkä mitään vikaa, mutta asennushinta vähän suolainen. Työn hinta lähes 4000€ alle päivän kestävästä työstä. Tuntiveloitus kohdallaan.
Laskutus on moninkertaista vaikkapa asianajajiin verrattuna.
Meil on toiminut se fres ilmanvaihto hyvin, ollaan tyytyväisiä. Ruvettiin kiinnostumaan asiasta mittauksen jälkeen. Kun kerran aikaa vietetään kotosalla huomattavan paljon vuorokaudesta, niin meille on tärkeä toi raitis ilma.
Mulla on ollut asennutettuna tuo laittteisto vuodesta 2020 pitäen. Se mistä olen eritoten pitänyt, on se, että se laitteisto on erittäin energiapihi! Se ei paljon sähköä kuluta. Se on varsin mukava asia muuten niin kalliin sähkön Suomen maassa.
Vierailija kirjoitti:
Meil on toiminut se fres ilmanvaihto hyvin, ollaan tyytyväisiä. Ruvettiin kiinnostumaan asiasta mittauksen jälkeen. Kun kerran aikaa vietetään kotosalla huomattavan paljon vuorokaudesta, niin meille on tärkeä toi raitis ilma.
jahas.
fressukkakauppias on taas ryöminyt kolostaan kehumaan ylihintaisia muovitorviaan, joita asentamalla laskuttaa tunnilta paljon enemmän mitä kalleimmatkaan asianajajat.
Mulle oli helppo valinta sen jälkeen kun kävin tutkailemassa firman historiaa. Se että firma toiminut monen vuoden ajan ja sillä on läpinäkyvä toiminta, merkitsee mulle paljon.
Lähdin mittailemaan niitä ilma-arvoja siitä syystä, koska meillä on sodan jälkeen rakennettu talo, ja tähän on tehty kunnon ikkunaremontti muutama vuosi sitten. Hetken aikaahan se sisäilma tuntui olevan ihan ok, mutta ajan myötä se alkoi käydä yhä painostavammaksi, ja alkoi käydä mielessä, että se ilma pitäisi saada jotenkin taas kiertämään. Olisko niin että liian tiiviit ikkunat eivät enää päästä ilmaa riittävästi sisään, niin täällä vallitsee jonkinnäköinen epätasapaino ilmanlaadussa...
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli helppo valinta sen jälkeen kun kävin tutkailemassa firman historiaa. Se että firma toiminut monen vuoden ajan ja sillä on läpinäkyvä toiminta, merkitsee mulle paljon.
No, mitäs valitsit? Pitsan vai kebapin? Vai mainostatko taas ylihintaisia muovitorvia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lämpimänä ilma tulee sisälle fressukan muovitorvesta 15 asteen pakkasella?
Vierailija kirjoitti:
Lähdin mittailemaan niitä ilma-arvoja siitä syystä, koska meillä on sodan jälkeen rakennettu talo, ja tähän on tehty kunnon ikkunaremontti muutama vuosi sitten. Hetken aikaahan se sisäilma tuntui olevan ihan ok, mutta ajan myötä se alkoi käydä yhä painostavammaksi, ja alkoi käydä mielessä, että se ilma pitäisi saada jotenkin taas kiertämään. Olisko niin että liian tiiviit ikkunat eivät enää päästä ilmaa riittävästi sisään, niin täällä vallitsee jonkinnäköinen epätasapaino ilmanlaadussa...
Tuo lienee aika tavallista taloissa, jotka on rakennettu vähän liiankin ilmatiiviiksi. Jos vaikkapa huippuimuri poistaa ilmaa, mutta korvaavaa ilmaa ei tule sisään riittävästi, niin epätasapainohan siinä vallitsee.
Mulla nuo fresh laitteet on olleet helppokäyttöisiä myös talven kylmillä. Olen kytkenyt ne laitteet talvitilaan, jolloin ne on toimineet lämpöä talteenottavina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nuo fresh laitteet on olleet helppokäyttöisiä myös talven kylmillä. Olen kytkenyt ne laitteet talvitilaan, jolloin ne on toimineet lämpöä talteenottavina.Kuinka lämpimänä ilma tulee sisälle fressukan muovitorvesta 15 asteen pakkasella?
Entä kuinka lämpimänä ilma tulee sisälle fressukan muovitorvesta 15 asteen pakkasella?
Tuossa kun korona rupes jylläämään Suomessa jokunen aika sitten, niin siirryttiin emännän kanssa molemmat kotiin etätyöntekijöiksi. Oikeastaan oli ihan mukavaa tehdä hommia kotoa käsin.
Ainoa negatiivinen sivuvaikutus oli se, että nyt kun olimme molemmat arkipäivinäkin kotona, niin päivä päivältä sisäilma alkoi käydä raskaammaks hengittää tuuletuksesta huolimatta.
Lueskelin netistä, mitä vaihtoehtoja sen parantamiseen vois olla. Törmäsin lämmöntalteenoton järjestelmään ja rupesin penkomaan, minkälaisia yrityksiä Suomessa on sen asentamiseen.
Kilpailutuksen myötä valittiin Freshinin laitteisto.
Se on ollut varmatoiminen laitteisto minulla jo pidemmän aikaa. Huollan sitä säännöllisesti vaan, niin kestää sen iän, mitä itselläni on jäljellä elettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kun korona rupes jylläämään Suomessa jokunen aika sitten, niin siirryttiin emännän kanssa molemmat kotiin etätyöntekijöiksi. Oikeastaan oli ihan mukavaa tehdä hommia kotoa käsin.
Ainoa negatiivinen sivuvaikutus oli se, että nyt kun olimme molemmat arkipäivinäkin kotona, niin päivä päivältä sisäilma alkoi käydä raskaammaks hengittää tuuletuksesta huolimatta.
Lueskelin netistä, mitä vaihtoehtoja sen parantamiseen vois olla. Törmäsin lämmöntalteenoton järjestelmään ja rupesin penkomaan, minkälaisia yrityksiä Suomessa on sen asentamiseen.
Että sellainen fressukkasatu ylihintaisista muovitorvista syntyi tänään.
Vierailija kirjoitti:
Etänä itsekin tehnyt töitä jo vuoden ajan. Kyllähän sen oon ainakin huomannut, että kun joudun sulkeutumaan työhuoneeseen, jotta lasten ilakointi ei kantautuisi korviini kun yritän keskittyä työntekoon, niin eipä se ilma tässä työhuoneessa oikein kierrä. Sellainen fresh järjestelmä varmaan voisi olla hyvä ratkaisu itsellenikin varmaan?
mä tykkään siitä ilmanvaihtomenetelmästä. ilma kiertää, niin on tasapainossa. päätettiin tilata tähän paritaloon molempiin asuntoihin yhtaikaa, niin tuli kerralla hoidettua kätevästi sitten.
Uskooko näihin fressukkahuijareiden satuihin kukaan, lähinnä säälittävää mainostusta päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsitte kaikkein kalleimman ilmatorvijärjestelmän, vaikka rautakaupasta ihan vastaavat putket olisi saanut paljon halvemmalla asennuksineen.
Ovat Freshin pojat taas aktivoituneet. Sanoin ei kiinnosta ja vedin oven nenän edestä kiinni.