Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Freshin sisäilmamittaus

Murkku
27.10.2020 |

Onko kokemuksia firmasta?

Kommentit (1265)

Vierailija
801/1265 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut paljon näitä keskustelupalstoja. Noh, kiinnostus heräsi oikeastaan sen takia että jos kerran jostain ollaan montaa mieltä ja kohistaan netissä paljon, niin onhan siinä kenties jotain perääkin.

Siinä on ainakin perää, että fressukoiden muovitorvet maksaa tuhansia ja samanlaiset saa rautakaupasta muutamalla satasella.

Vierailija
802/1265 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten tuollainen homma toimii, jos seiniin tehdään reikiä ja laitetaan  putkia, eikö sieltä kuulu kaikki liikenteen meteli sisälle? Meillä on sisällä ihanan hiljaista enkä varmasti saa nukuttua jos kuuluu yöllä mopojen äänet ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1265 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten tuollainen homma toimii, jos seiniin tehdään reikiä ja laitetaan  putkia, eikö sieltä kuulu kaikki liikenteen meteli sisälle? Meillä on sisällä ihanan hiljaista enkä varmasti saa nukuttua jos kuuluu yöllä mopojen äänet ym.

Mun talossa tuo lto toimii myös makuuhuoneissa.  Se on ollut hiljainen, pikku humina vaan käy yöaikaan, ja se tulee itse siitä laitteesta. Liikenteen melua en kuule sen enempää kuin mitä kuulin ennen niiden laitteiden asennusta. Ja se syykin on siinä, että siinä putkessahan on se kokonainen laite. Aina kun vaihdan suodattimet, niin kyllähän sen huomaa, ettei se mikään ontto putki pelkästään ole, ja sisäpuolella seinässä on vielä sen yksikön semmonen siisti boksi.

Vierailija
804/1265 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aiemmin pidin tuuletusikkunaa auki yöaikaan, niin kyllä silloin paljon paremmin kuului kaikki ulkopuolinen melu. Nykyään en pidä tuuletusikkunaa enää auki ollenkaan niin on jopa hiljaisempaa. Mutta tietty jos joku tulis huutaan ihan sen yksikön viereen, niin varmaan kuuluis helpommin kuin jos siinä olis pelkkä umpinainen seinä vaan. Mutta koska se laite pitää myöskin omaa ääntä, sellaista rauhoittavaa tasaista hurinaa tai huminaa niinkuin aiempi kirjoittaja kommentoi, niin ei ole ainakaan mun yöunia häirinnyt.

Vierailija
805/1265 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun talossa tuo lto toimii myös makuuhuoneissa.  Se on ollut hiljainen, pikku humina vaan käy yöaikaan, ja se tulee itse siitä laitteesta. Liikenteen melua en kuule sen enempää kuin mitä kuulin ennen niiden laitteiden asennusta. Ja se syykin on siinä, että siinä putkessahan on se kokonainen laite. Aina kun vaihdan suodattimet, niin kyllähän sen huomaa, ettei se mikään ontto putki pelkästään ole, ja sisäpuolella seinässä on vielä sen yksikön semmonen siisti boksi.

Moi fressukka. Miten voit olla noin saatanan typerä tapaus? Vastailet itsellesi, keksit erilaisia satuja torvistasi joka päivä ja kehut ylihintaisia paskaputkiasi.

Vierailija
806/1265 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yksinpuhelu kuvastaa hyvin tämän firman asennetta asiakkaitaan kohtaan. Tyhmiltä rahat pois ja petoksilla voitot maksimiin

Vierailija
807/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut se fresh järjestelmä asennettuna viime vuoden syksystä lähtien.

Olin jo vähän päässyt unohtamaan perustavanlaatuisia asioita, miten sitä järjestelmää ylläpidetään, huolletaan, miten käytän sitä talvella vs. kesällä ja muita vastaavia käytännön asioita, kuten vaikkapa että miten käytän sitä järjestelmää talon muun ilmanvaihdon kanssa keskenään.

Freshin edustaja yllätäen soitteli minulle huoltopuolelta vähän aikaa sitten, ja kyseli kuulumisia, mitkä on fiilikset, lisäksi hän halusi kuulla mahdolliset ruusut ja risut, mitä minulla oli mielessä ja halusi myös vastata ksyymyksiin, joita oli juolahtanut mieleeni vajaan vuoden käytön jälkeen.

Noh, kieltämättä kyllä, tunnustin, että oli vähän jo unohtunut nämä käytännön asiat. Siitä annan tunnustusta huoltomiehen toiminnalle, että hän neuvoi minua perin pohjin puhelimessa yhtään hoputtelematta, että miten huollan niitä laitteita, tarkistan niiden kunnon, säädän niitä vuodenajan mukaan ja miten ylläpidän sitä talossa olevan muun ilmanvaihdon kanssa samanaikaisesti siten että toimivat mahdollisimman optimaalisesti, vähän niinkuin puhaltaisivat yhteen hiileen molemmat.

Puhelu taisi kestää yli puoli tuntia. Arvostan sitä erittäin paljon. Asiakaspalvelu kun on tätä tasoa, niin se on enemmän kuin hyvä merkki siitä, että he ihan oikeasti myöskin välittävät asiakkaistaan.

Vierailija
808/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusfirman huijaustötteröt. Hölmöille vanhuksille myydään ylihintaisia kiinassa tehtyjä muovitötteröitä. Pitäisi olla rikollista toimintaa tuollainen pakkomyynti.

Vierailija
809/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo vähän päässyt unohtamaan perustavanlaatuisia asioita, miten sitä järjestelmää ylläpidetään, huolletaan, miten käytän sitä talvella vs. kesällä ja muita vastaavia käytännön asioita, kuten vaikkapa että miten käytän sitä järjestelmää talon muun ilmanvaihdon kanssa keskenään.

Freshin edustaja yllätäen soitteli minulle huoltopuolelta vähän aikaa sitten, ja kyseli kuulumisia, mitkä on fiilikset, lisäksi hän halusi kuulla mahdolliset ruusut ja risut, mitä minulla oli mielessä ja halusi myös vastata ksyymyksiin, joita oli juolahtanut mieleeni vajaan vuoden käytön jälkeen.

Noh, kieltämättä kyllä, tunnustin, että oli vähän jo unohtunut nämä käytännön asiat. Siitä annan tunnustusta huoltomiehen toiminnalle, että hän neuvoi minua perin pohjin puhelimessa yhtään hoputtelematta, että miten huollan niitä

Samaa mieltä!  Asiakaspalvelun hyvä ja palveleva laadukas toiminta minkä tahansa alan yrityksessä on aina hyvä merkki. Nostan hattua itsekin.

Vierailija
810/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvän tähden ostako tältä firmalta mitään! Tämä on huijaus!

Vierailija
811/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat sinäkin olla vähän tyhmä. Ihan vastaavat muovitorvet olisit saanut rautakaupasta muutamalla satasella tuhansien eurojen sijaan jonka fressukkaputket maksoivat.

Vierailija
812/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Samaa mieltä!  Asiakaspalvelun hyvä ja palveleva laadukas toiminta minkä tahansa alan yrityksessä on aina hyvä merkki. Nostan hattua itsekin.

Huomasitko fressukka, että vastasit taas kerran itsellesi?

Vierailija
813/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarit liikkeellä varokaa  674

814/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://ilmanvaihtosaneeraus.fi/

Muistakaa kilpailuttaa...

Vierailija
815/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä kävi toukokuun alussa oven takana näiden edustaja ja tunki käteen ilmanlaatua mittaavan laitteen sanoen, että sitoutumatta mihinkään voimme mitata asunnon ilmanlaatua ja he tulevat viikon kulutta laitteen hakemaan analysoitavaksi. Kuitenkaan mitään eikä ketään kuulunut.

Eilen, 15.8 sama ovella käynyt kaveri soitti ja kysyi missä laite on. Siis yli kolme kuukautta siitä, kun oli sovittu että laite noudetaan. Luonnollisesti minulla ei enää tässä vaiheessa ole mitään aavitusta missä tuo palohälyttimen näköinen kapistus mahtaa sijaita, veikkaisin että roskiksessa, johon kaveri (Viljami nimeltään) kysyi, että olenko siis sitä mieltä että jos lainaan häneltä porakonetta ja hävitän sen lainaamisen yhteydessä, että en olisi lainkaan korvausvelvollinen ja että laite oli hyvin kallis.

Kerroin, että en ole lainannut heiltä mitään enkä myöskään solminut minkäänlaista sopimusta heidän kanssaan, eikä tehtäväni ole myöskään säilyttää eikä huolehtia heidän laitteistaan kuukausia ilman, että vastaavasti veloitan heiltä säilytyksestä maksua. Viljami kysyi, pitääkö heidän lähettää "pojat" penkomaan meille jotta laite löytyisi, johon ehdotin että siinä tapauksessa kutsun poliisit paikalle. Ei ole asiakkaan tehtävä huolehtia heidän sotkuistaan saatikka soitella perään, mikäli he eivät itse hoida asioitaan ja asiakaslupauksiaan. Hän kuittasi soittavansa minulle viikon kuluttua uudelleen.

Sen lisäksi että minua selkeästi uhkailtiin, on myös täysin ala-arvoista asiakaspalvelua olla noudattamatta sovittuja aikatauluja sekä sysätä tästä vastuu asiakkaan niskaan.

Vältelkää yritystä älkääkä missään nimessä ottako heidän "ilmaisia" laitteitaan kokeiluun!

Olen ollut asiasta yhteydessä poliisiin."

Vierailija
816/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Asiakaspalvelu kun on tätä tasoa, niin se on enemmän kuin hyvä merkki siitä, että he ihan oikeasti myöskin välittävät asiakkaistaan.

Eli haukkuvat asiakkaita homoiksi ja lyövät lapiolla päähän? Keksivät Vauva-palstalla erilaisia satuja vuodesta toiseen asiakkaina esiintyvinä?

Vierailija
817/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu kun on tätä tasoa, niin se on enemmän kuin hyvä merkki siitä, että he ihan oikeasti myöskin välittävät asiakkaistaan.

Jos asiakaspalvelu olisi hyvää myyjä toteaisi, että osta vastaavat muovitorvet rautakaupasta. Sieltä ne saa  paljon halvemmalla.

818/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, K-raudassa samat laitteet 199e kpl. En nyt saa linkkiä jostain syystä laitettua, mutta edellisiltä sivuilta löytyy kyllä.

Vierailija
819/1265 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyörähti Freshinin myyjät ja otettiin tuo sisäilmakartoitus (mittaus Airthings Wave -laitteella) ja hiilidioksidipitoisuudet todellakin hiukan korkealla. Myyjät asiallisia ja itse myyntitilanteesta ei sinänsä pahaa sanottavaa, mitä nyt kaikki myyntikliseet oli opeteltu ulkoa. Tilanne hiukan muuttui, kun tuli hetki puhua hinnasta: tarjous kuudelle laitteelle asennettuna 11000€. Paperiin kirjoitettiin hinta ilman mitään erittelyä ja suorananinen pakko tehdä rahoituskytkykauppa, mikä jo itsessään sulki kaupantekomahdollisuuden pois. Emmehän halua maksaa rahoitusyhtiölle mitään provisiota tällaisista remonteista. Kauppoja ei siis syntynyt, mutta ilmanvaihtolaite itsessään jäi kiinnostamaan.

Tunnin asiaa tutkittua löytyi täysin identtinen laite, joka vaikuttaa olevan saksalaisen Blaubrgin tuote, jonka Freshin on vain uudelleen brändännyt. En väitä, että tuote on sama, mutta jokainen voi tehdä tuotevertailun itse: https://blaubergventilatoren.de/en/product/vento-expert-a50-1-pro ja samaa laitetta voi myös käydä vertailemassa sivustolla https://www.blaubergsuomi.fi/ Myös Freshinin sovelluspuolella Blaubergin ja Freshinin sovellukset vaikuttavat identtisiltä ohjelmistoversiota myöten. Jokaisella on vapaus päätellä, minkä yhtiön tuote on kyseessä, en ota siihen sen enempää kantaa.

Hintaa Blaubergin ilmanvaihtoventtiilille tulee ostopaikasta riippuen 600-800€ kpl. Jokainen paikallinen ilmanvaihtoon erikoistunut liike voi nuo Blaubergin puhaltimet asentaa ja hinnan saa sovittua paikallisen liikkeen kanssa. Blaubergin sivuilta löytyy ohjeet laitteen säätämiseen. Meidän tapauksessa olisimme maksaneet asennuksesta n. 7000€ (joka vaikuttaa tässä tapauksessa olevan ainut Freshinin oma tuote, eli asennuspalvelu). Kartoitus kuitenkin kannatti siinä mielessä, että päädymme todennäköisesti asentamaan Blaubergin tuotteet Freshinin sijaan. Kävimme myös ostamasssa Airthingsin ilmanlaatumittarin, jotta voimme seurata itse huoneilman laatua.

Vierailija
820/1265 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävin freshin myyjä. 

Asiakaspalvelu oli aluksi huippuluokkaa. Sain ilmaisen mittarin lisäksi suuhoidon kaupan päälle, mutta nyt myyjä kiristää minua vaatimalla minua tilaamaan ko. systeemin tai hän kertoo homoseksuaalisista taipumuksista vaimolleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi