Onko naisissa vähemmän introverttejä?
Miehissä on paljon porukkaa, jotka tykkäävät pelata videopelejä, tai näpertää tietokoneen kanssa, tai lukea tuntikausia jostain hämäristä mielenkiinnonkohteista, tai rämpytellä kitaraa yksikseen. Maaseudulla moni tämäntyyppinen mies kykkii vajassa autoaan laittamassa tuntikausia päivästä toiseen.
Naisilla sen sijaan tuntuu olevan aina menoa elämässä. Kaupungissa ja maalla. On bileitä ja tapaamisia, on tyttöjen iltoja ja yhteislounaita, on harrastuksia joissa ollaan ryhmässä, ja kaiken kanssa samaan aikaan some paukkuu koko ajan 99+ viestiä täynnä ja lisää olisi tulossa. Miehiäkin riittää ovista ja ikkunoista, jos sinkkunaisista puhutaan. Ei tunnu olevan yksin oloa ja rauhallista elämää viettäviä naisia ollenkaan.
Kommentit (40)
On paljon introverttinaisia. Täällä yksi.
Mistä tämä käsitys on muodostunut? Onko ap itse introvertti mies vai nainen?
On mutta me ei kuuluteta ittestämme
Ethän sinä törmää missään meihin introvertti-naisiin
Ei mitään tommosta ainakaan mun ikäluokan naisissa ja meidän koulun suurimmalla osalla tytöistä. Matikkalinjan tytöt sitten oma lukunsa - ei mitään tommosta koskaan missään.
:DD voi hyvää päivää mitä yleistämistä. Tuon analyysin perusteella olen mies enkä nainen koska teen nimenomaan noita juttuja joita ap kuvailee miesten jutuiksi.
Ei ole. Päinvastoin.
Naisissa on enemmän introvertteja kuin miehissä.
Miehillä on kala- ja metsästyskaverit, kalja- ja baarikaverit jne.
Naisten yleisimmät harrastukset ovat lukeminen ja käsityöt, joita tehdään yksinään kotona. Suurimmalla osalla naisista ei ole perheen ulkopuolisia kavereita ollenkaan.
Miehillä on paljon enemmän menoa ja meininkiä.
Tavissinkkunaisilla ei todellakaan ole tulossa miehiä ovista ja ikkunoista. Ap laskee naisiksi vain ulospäinsuuntautuneet, nuoret ja kauniit naiset.
Teillä on kummallinen käsitys introverteista, kaikki jotka eivät puhu koko ajan eivät ole introvertteja. Kaikki jotka tekevät itsekseenkin asioita eivät ole introvertteja. Jne.
Vierailija kirjoitti:
on
Täällä myös.
Miehet eivät ota vastuuta tietyistä sosiaalisista tilanteista, kuten keskustelun avaamisesta. Eikä heitä ole opetettu siihen. Naiset osaa kysyä "mitä kuuluu" ihan vaan kohteliaisuudesta, vaikka ei juttelu sillä hetkellä kiinnostaisi.
Näin etenkin Tampereen pohjoispuolisessa Suomessa
Itse olen miehenä yrittänyt aina löytää introverttinaisia deittisovelluksista, on hankalaa mutta nyt olen onnistunut siinä.
Nainen tekstaa hämmästyttävän vähän ja lyhyesti :D Edellinen kumppani tekstasi joka päivä monta kertaa ja tämä nykyinen voi aivan hyvin olla vaikka kolme päivää täysin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Päinvastoin.
Naisissa on enemmän introvertteja kuin miehissä.
Miehillä on kala- ja metsästyskaverit, kalja- ja baarikaverit jne.
Naisten yleisimmät harrastukset ovat lukeminen ja käsityöt, joita tehdään yksinään kotona. Suurimmalla osalla naisista ei ole perheen ulkopuolisia kavereita ollenkaan.
Miehillä on paljon enemmän menoa ja meininkiä.
Tavissinkkunaisilla ei todellakaan ole tulossa miehiä ovista ja ikkunoista. Ap laskee naisiksi vain ulospäinsuuntautuneet, nuoret ja kauniit naiset.
Lukeminen ja käsityöt...? Miten söpö mielikuva. Naisethan ei käy salilla, jumpassa, museoissa, ulkourheile tai käy missään tapahtumissa? Itselläni paljon ystäviä eikö kukaan harrasta käsitöitä. Lukea nyt voi ilman että se on harrastus.
Ei videopelien pelaaminen ym "itsekseen tekeminen" tarkoita välittömästi, että on introvertti. Harrastukset ja mielenkiinnonkohteet ovat asia erikseen. Introvertin ominaisuuspiirre on se, että jatkuva sosiaalinen kanssakäynti ennemmin vie energiaa kuin ylläpitää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miehenä yrittänyt aina löytää introverttinaisia deittisovelluksista, on hankalaa mutta nyt olen onnistunut siinä.
Nainen tekstaa hämmästyttävän vähän ja lyhyesti :D Edellinen kumppani tekstasi joka päivä monta kertaa ja tämä nykyinen voi aivan hyvin olla vaikka kolme päivää täysin hiljaa.
Sinä siis passiivisena odottelet että nainen johdattelee keskustelua?
Kuulun tavalliseen naisporukkaan joka tapaa toisiaan mökkeilyn tai pikkureissujen merkeissä muutaman kerran vuodessa. Ihan testasimme kuka mitäkin on ja kuudesta naisesta 4 oli introverttejä. Toki olisimme osanneet arvioida sen ilman testiäkin pitkäaikaisen ystävyytemme perusteella.
Vähemmän naisten keskuudessa, kyllä, sillä naiset ovat sosiaalisia olentoja ihan eri tavalla kuin miehet. Naisten selviytyminen riippuu siitä, miten kiinteästi ja hyväksyttyjä ovat osana yhteisöä. Tämä ei päde samalla tavalla miehiin.
Vierailija kirjoitti:
:DD voi hyvää päivää mitä yleistämistä. Tuon analyysin perusteella olen mies enkä nainen koska teen nimenomaan noita juttuja joita ap kuvailee miesten jutuiksi.
Oletko kuullut käsitteestä keskiarvo? Mitä väliä sillä on, mitä juuri sinä olet? Ei maailma pyöri juuri sinun ympärilläsi etkä sinä määrittele millasia naiset keskimäärin ovat miehiin verrattuna. Solipsismisi ainakin osoittaa, että olet todellakin nainen. ;)
Vierailija kirjoitti:
Onko nainen kiinnostunut? Introverttinainen laittaa viestejä useinkin jos on hyvin kiinnostunut.
on