Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pitkä mietintämyssy päällä siitä, minkälaista ilmanvaihtojärjestelmää haluttais.
Annettiin tilaa sen verran Freshinin miehelle, että otettiin mittaus vastaan ja katsottiin ne mittausarvot läpi. Sen jälkeen käytiin läpi, mitä se niiden LTO tarkalleen on.
Eipä se hinta päätä huimannut kun ajattelee, että se LTO tötterö asennettiin kaikkiin makuuhuoneisiin, keittiöön, olohuoneeseen, takkahuoneeseen, työhuoneeseen ja tais vaatehuonekin tulla mukaan. Mulla on etätyökonttori yhdessä meidän talon huoneessa, joten kun kerran olen talossa työpäivinä kaiken aikaa, mulle on erittäin tärkeää jo pelkästään viihtyvyydenkin kannalta että tuo ilmanvaihtopuoli on täysin kunnossa.
Hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Muuten ne jotka on sitä mieltä, että on viritetyt mittarit niillä Freshinin miehillä, niin kannattaa ostaa vastaava mittari ja tehdä mittaukset itse samoihin aikoihin.
Sitten vaan vertailemaan niitä tuloksia! Eipä niissä eroja ole. Jos kaiken lisäksi käyttää ne mittarit samoihin aikoihin samoissa huoneissa, niin sitten puhutaan täysin samoista huoneilmoistakin. Kuka sitä kieltää tekemästä ns. tuplamittauksen.
Sitten vaan vertailemaan niitä tuloksia!
Niin me tehtiin ja sen jälkeen oli tod helppo tehdä ostopäätös siitä remontista.
Vielä parempi on kun ostat mittarin lisäksi myös ne pari korvausilmaventtiiliä ja asennat ne itse!
Sitten vaan unohtamaan koko koijausfirma ja voit käyttää säästyneet 7000€ vaikka koko perheen viiden tähden rantalomaan.
Näin me tehtiin ja ollaan tosi tyytyväisiä päätökseemme. Suosittelen kaikille samaa. Ilma on ihanan raikasta ja rusketus kohdallaan.
Terv. Mirkku ja Markku Vantaalta.
Sisäilma kannattaa tarkistaa.
Niistä mittauksistahan voi muutenkin päätellä jo jotain talon kuntoon liittyen. Voi ihan oikeesti säästää isommilta remonteilta, jos vaan toimii ajoissa.
nimim. kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pitkä mietintämyssy päällä siitä, minkälaista ilmanvaihtojärjestelmää haluttais.
Annettiin tilaa sen verran Freshinin miehelle, että otettiin mittaus vastaan ja katsottiin ne mittausarvot läpi. Sen jälkeen käytiin läpi, mitä se niiden LTO tarkalleen on.
Eipä se hinta päätä huimannut kun ajattelee, että se LTO tötterö asennettiin kaikkiin makuuhuoneisiin, keittiöön, olohuoneeseen, takkahuoneeseen, työhuoneeseen ja tais vaatehuonekin tulla mukaan. Mulla on etätyökonttori yhdessä meidän talon huoneessa, joten kun kerran olen talossa työpäivinä kaiken aikaa, mulle on erittäin tärkeää jo pelkästään viihtyvyydenkin kannalta että tuo ilmanvaihtopuoli on täysin kunnossa.Eli vähintään 7 laitetta. Ja minkähän takia tuollainen määrä? Jos jo kahdesta laitteesta joutuu pulittamaan 5500 €, niin siitä voi jokainen päätellä loppusumman suuruutta. Ei voi huimata, kun ei ole älliäkään. Kerro nyt vielä mikä se niiden "LTO" on
Kalle.p kirjoitti:
Meille asennettiin kolmeen makkariin ilmanvaihdon parannukset tältä firmalta. 50- luvun tönö kyseessä, harmittaa etten tehnyt tätä aiemmin, ajattelin olevan helvetin kallista puuhaa ja pihistellyt tästä vaikka ero on huomattava. Meillä käytiin ovella tarjoamassa mittaria ja sain ite rouvan kanssa olla tutkimassa tuloksia, ajattelin että lähettävät vaan raportin jossa sanotaan että polttoon koko talo :D
Meillä ihan yhtä lailla samankaltainen kokemus. Se että nähtiin ja todettiin itse että ne tulokset tosiaan oli mitä vähän epäiltiinkin, niin oli helppo laskea 1 ynnä 1 että eiköhän ole aika tehdä viimeinkin se päätös pienestä sisäilman parannus rempasta. Meidän talo edustaa kultaista 60-lukua, mutta yhtä lailla senkin vuosikymmenen talot on ilmanvaihdon osalta jo auttamattomasti nykyaikaa jäljessä.
Meidän "tönö" on paistatellut päivää jo vajaat 40 vuotta. Olihan siihen aikakin jo jotakin tehdä.
Ilmalämpäpumppu tuli asennettua toissa kesänä, joo, ja kyllä se viilentää, kyllä.
Mutteihän se mitään ilmanlaatuongelmia sen enempää ratkaise.
Nyt kun toi ilmalämpöpumppu toimii ja myös se freshinin asentama lämpöä talteen ottama juttu, niin huoneilma on jo ihan erilaista hengitellä vs. kun vertaillaan ja muistellaan aiempia aikoja.
Meillä kävi Freshinin nuori myyjä ja kun vaimolla oli kylmä niin kävi makuuhuoneen puolella vähän lämmittelemässä peiton alla sitä. VoC vai mitkä pitoisuudet vähän nousi, ja sitten tilattiin ne tötteröt seinään ja ei maksanut kuin ihan helvetisti. Nyt on tili ja myyjän pussit tyhjät. Vaimon posket kyllä hehkuu kun sai kerrankin kunnolla.
Juljus kirjoitti:
Mittari mittas oikein ilmankosteuden ja lämpötilan. Hiilidioksiidi määrissä oli piikkejä, vaikka kellarissa ei käyty kertaakaan? Pidin siis mittaria piruuttaan viikon kellarissa. Siitä voi jokainen päätellä itse onko luotettava vaiko ei. Entäpä hinta sitten. K-raudassa samallainen venttiili lämmöntalteenotolla maksaa 200e. Reikä seinään 100e teetettynä. Satasella saa ostettua myös reikäsahan, jolla voi porata reijät itse. Sähkötyöt 120e. 420e yhteen venttiiliin ja asennusaika max 2 tuntii. Riippuen onko kivi vai puuseinä. Muutamalla puhelinsoitolla säästää aikamonta tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän "tönö" on paistatellut päivää jo vajaat 40 vuotta. Olihan siihen aikakin jo jotakin tehdä.
Ilmalämpäpumppu tuli asennettua toissa kesänä, joo, ja kyllä se viilentää, kyllä.
Nyt kun toi ilmalämpöpumppu toimii ja myös se freshinin asentama lämpöä talteen ottama juttu, niin huoneilma on jo ihan erilaista hengitellä vs. kun vertaillaan ja muistellaan aiempia aikoja.
Joo se on totta. Ihan sama montako ilmalämpöpumppua on asennettu, vaikka kaikissa huoneissa niin ei ne kaikkia sisäilmaongelmia ratkaise. Huonekohtainen LTO siihen kylkeen vaan ja freshinin pojat kalibroi sen systeemin toimimaan.
Helpottaa kummasti elämänlaatua sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo se on totta. Ihan sama montako ilmalämpöpumppua on asennettu, vaikka kaikissa huoneissa niin ei ne kaikkia sisäilmaongelmia ratkaise. Huonekohtainen LTO siihen kylkeen vaan ja freshinin pojat kalibroi sen systeemin toimimaan.
Eiköhän tuo naulankantaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo naulankantaan mene.
Eikö kauppa käy kun mainostat täällä?
Tässä samassa koijari lafkassa itsekkin työskennelleenä on myös hyvä huomioida että suurin osa googlen 5tähden arvioinnin jättäneistä ovat kyseisen yrityksen työntekijöitä. Ei ole ihan puhtaat jauhot näillä hermanneilla pusseissaan kun tuolla tavalla tarvitsee myös kusettaa.
Tuollaisen kommentin oli entinen työntekijä jättänyt toiselle keskustelufoorumille.
Mitähän kusettamista siinä on, kun meillä oltiin jo jonkin aikaa mietitty ilmanvaihdon parannusta taloon ja kun kaverit sitten tuli meille käymään ja keskusteltiin siitä, miten voidaan ilmanlaatua huoneissa parantaa ja loppujen lopuksi päädyttiin heiltä tilaamaan se lämpöä talteenottava järjestelmä.
Asennus hoidettiin asiallisesti ja siististi. Ei meillä ole valittamista.
Siinä Freshinin asentamassa LTO ilmanvaihdossa on eroa verrattuna perinteiseen ilmanvaihtoon. Vaikutuksia on ollut mm. mun unen laatuun. Tolla on iso merkitys varsinkin mun elämässä koska olen muutenkin huonouninen, niin on tärkeää että saan nykyään nukuttua paremmin, kaikki ei vaan ole hyvillä unenlahjoilla siunattuja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kusettamista siinä on, kun meillä oltiin jo jonkin aikaa mietitty ilmanvaihdon parannusta taloon ja kun kaverit sitten tuli meille käymään ja keskusteltiin siitä, miten voidaan ilmanlaatua huoneissa parantaa ja loppujen lopuksi päädyttiin heiltä tilaamaan se lämpöä talteenottava järjestelmä.
Asennus hoidettiin asiallisesti ja siististi. Ei meillä ole valittamista.
Hinta. Ja se, että onko oikeasti edes tarvetta asentaa kyseisiä laitteita.
Se että onko oikeasti edes tarvetta. Meillä kävi Freshinin asiantuntija paikalla. Hän purki ne mittaustulokset koneelleen niinkuin oli luvattu. Katsottiin ne sitten yhdessä läpi.
Hän totesi, että meidän talossa kaikki on hyvin.
Se oli täysin veloitukseton käynti, toivoteltiin mukavaa illan jatkoa.
Huomattiin, että silloin kun hengitysilma on kohdillaan niin eivät suorita minkään näköistä myyntiä ollenkaan.
Se on hyvä asia, koska silloinhan se menee juuri oikein.
Jos kotitaloudessa taas sitten ilmanlaatu on heikko niin silloinhan sitä heidän ilmanvaihtojärjestelmää kannattaa harkita vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Se että onko oikeasti edes tarvetta. Meillä kävi Freshinin asiantuntija paikalla. Hän purki ne mittaustulokset koneelleen niinkuin oli luvattu. Katsottiin ne sitten yhdessä läpi.
Huomattiin, että silloin kun hengitysilma on kohdillaan niin eivät suorita minkään näköistä myyntiä ollenkaan.
Jos kotitaloudessa taas sitten ilmanlaatu on heikko niin silloinhan sitä heidän ilmanvaihtojärjestelmää kannattaa harkita vakavasti.
Naulan kantaan. Ja jos on epäuskoisia ihmisiä sen suhteen, että onko ylipäänsä tarvista, niin kannattaa mitata itse se ilmanlaatu myös. Siinähän sen sitten huomaa. Ja jos taas laiskottaa sen verran, ettei jaksa/viitsi itse mittailla, niin antaa heidän näyttää ne mittaustulokset, siitähän sen sitten huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naulan kantaan. Ja jos on epäuskoisia ihmisiä sen suhteen, että onko ylipäänsä tarvista, niin kannattaa mitata itse se ilmanlaatu myös. Siinähän sen sitten huomaa. Ja jos taas laiskottaa sen verran, ettei jaksa/viitsi itse mittail
Varsin hyvin sanottu.
Eipä se hinta päätä huimannut kun ajattelee, että se LTO tötterö asennettiin kaikkiin makuuhuoneisiin, keittiöön, olohuoneeseen, takkahuoneeseen, työhuoneeseen ja tais vaatehuonekin tulla mukaan. Mulla on etätyökonttori yhdessä meidän talon huoneessa, joten kun kerran olen talossa työpäivinä kaiken aikaa, mulle on erittäin tärkeää jo pelkästään viihtyvyydenkin kannalta että tuo ilmanvaihtopuoli on täysin kunnossa.