Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
Tuletko kaapu antamaan vähän mustaa?
Kultu Kimallus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa että joku tykkää lukea Aku Ankkaa, tulihan sitä itsekin luettua kouluikäisenä.
Sen verran haluan omakohtaista kokemusta kertoa, että eipä se hassumpi järjestelmä ole ollut laisinkaan.
Ei meidänkään kotitaloudessa voi sitä Freshinin asentamaa järjestelmää lähteä moittimaan.
Asentaja teki hyvää ja laadukasta työtä, sen huomaa siinä, että asennustyön jälki ei ole mikään hötkyillen suoritettu rimpula vaan juuri niin ammattimaisesti asennettu kuin pitääkin.
Asennustyön jälkeen hän sääti tulo- ja poistoilman huoneiden kesken siten että ilma virtaa ja on raikasta hengittää.
Joo se huoneiden välinen synkronointi on tärkeä juttu, muuten LTO järjestelmän idea jää vähän puolitiehen.
Osoittaa sitä että he osaavat hoitaa hommansa juuri niin kuin sen pitää tapahtuakin.
Tässä kun on noita Ankkalinnan tukijoukkoja paikan päällä niin heille sen verran, että kyllä se Roope-setäkin tykkää rahasäiliössään uida paljon mieluummin kun rahasäiliön ilmanvaihto pelaa.
:)
Vaan mites kun laittaa ovia kiinni. Osaavatko nämä super blaubergit myös kuljettaa ilman seinien läpi
Vierailija kirjoitti:
Firmalla on näköjään joku sopimus Sanoman kanssa kun tätä toimitusjohtajan kuukaudesta toiseen jatkuvaa yksinpuhelua ei saa poistettua millään. Olet nolo.
Joo. Parin minuutin välein tulee firmaa kehuvia juttuja heti aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Olin aluksi hieman epäileväinen tähän hommaan, mutta päätin kokeilla mittaamista, koska olin kuullut Freshinistä ja heidän toiminnasta hyvää aiemmin. Mittausten tulokset olivat luottamusta herättäviä, koska olin kokenut tiettyä painostuneisuuden tunnetta jo pidempään kotona, ja hiilidioksidiarvot olivatkin korkealla tasolla.
Jutut on kuin VitaePron mainostajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon puhutaan että ne LTO järjestelmät hyödyttää vanhoja taloja, esim rintamamiestalot ja sitten ne talot joissa viel on huipparia katolla.
Me rakennettiin tämä talo pari vuotta sitten. Olin kiinnostunut noista lämpöä talteen ottavista ilmanvaihto jutuista ja niiden tarjoamista hyödyistä sisätiloissa.
Päädyin Freshinin tarjoamaan ratkaisuun, eikä se ole mielestäni yhtään hassumpi ollut ollenkaan. Kyllä sellainen kannattaa uudempiinkin taloihin ottaa.
Totta. Niin uusissa kuin vanhoissakin taloissa on yhtä lailla laadukkaalla sisäilmalla merkitystä.
Samoilla linjoilla olen itsekin. Muutettiin tähän uuteen taloomme reilu vuosi takaperin. Huonekohtainen lto se on meilläkin.
Toimii!
Kylläpä ne hyvin wörkkii. Se asennusprosessin vaivattomuus oli iso plussa, ei tullut mitään turhia liirumlaarumeita, selittelyjä, diiba daaba jne. ja hinta mikä oli sovittu, piti paikkansa. Asiantuntevia kavereita ehdottomasti. Arvostan rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä, ja sellainen heidän palvelu oli. Tyytyväisiä ollaan oltu.
Kyllä tässä on kusetuksen makua koko touhussa.
Kulta-Into Pii
Annan pamppua ja laitan huijarikauppiaat putkaan, jos tulevat poliisilaitokselle kauppaamaan laitteita.
Simo Sisu
Taitaa fresinin herrasmiehet pitää ihmisiä aika tyhminä. Firman edustaja kirjoittelee kehuviestejä vauvapalstalle joka päivä ja yleensä heti aamusta, ja rautakaupasta saa saman laitteen parilla satasella. Ei näin.
Ihan humpuukifirma. En ottanut mittaria, jota yritti väkisin jättää. Sain pojan lähtemään, kun kerroin ammattini, joka on sisäilma-asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Joo se huoneiden välinen synkronointi on tärkeä juttu, muuten LTO järjestelmän idea jää vähän puolitiehen.
Mitä se käytännössä tarkoittaa ja miten se tehdään?
Nämä taitaa olla Pohjamaalta helluntalaisia, jotka kusettavat vanhuksia. Jättävät väkisin mittarin, tulevat uudelleen. Eivätkä lähde pois, ennenkuin nimi on remonttisopimuksessa.
Kuluttaja-asiamies pitäisi saada hereille!
Vedin oven kiinni, kun mies tuli tyrkyttämään jotain mittaria eikä uskonut, etten halua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se käytännössä tarkoittaa ja miten se tehdään?
Sisäilman asiantuntija ottaa asiakkaalta vähintään 500 euron setelin ja menee seisomaan kahden huoneen kynnykselle. Paineita säädetään säätimistä sen mukaan minnepäin seteli tuulessa taipuu. Lopuksi seteli laitetaan omaan taskuun, koska sen verran synkronointi maksoi. Hyvää ei saa halvalla, eikä aina kalliillakaan.
Juljus kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Mittari mittas oikein ilmankosteuden ja lämpötilan. Hiilidioksiidi määrissä oli piikkejä, vaikka kellarissa ei käyty kertaakaan? Pidin siis mittaria piruuttaan viikon kellarissa. Siitä voi jokainen päätellä itse onko luotettava vaiko ei. Entäpä hinta sitten. K-raudassa samallainen venttiili lämmöntalteenotolla maksaa 200e. Reikä seinään 100e teetettynä. Satasella saa ostettua myös reikäsahan, jolla voi porata reijät itse. Sähkötyöt 120e. 420e yhteen venttiiliin ja asennusaika max 2 tuntii. Riippuen onko kivi vai puuseinä. Muutamalla puhelinsoitolla säästää aikamonta tonnia.
Vaan sen olen huomannut, että jo -15 oC pakkasella alkaa seinät huurtua putken ulkopuolelta, ja keraaminen kennosto jäätyä. Kunnes -18 pakkasella menee kokonaan tukkoon. Muuten ilma on vaihtunut ja tyytyväinen olen ollut, mutta kyllä tuohon hintaan pitääkin olla....
Nyt kylmillä ilmoilla tietenkin on freesiä muutenkin, mutta lämpimään aikaan ollaan huomattu, että huoneilman tunkkaisuus on enää pelkkää historiaa.
Kovin on hämärää touhua.
Musta-Kaapu