Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1265)
meillä kanssa laitteet ja hyvin on pelittäny. tuo vaikutus on valtava ja sen tosiaan huomaa käytännössä heti kun ne kytketään toimintaan. siisti asennus ja luvat asiat piti kohtuullisella kustannuksella. ollaan tähän tyytyväisiä oltu kyllä
Minulla hävisi kihti ja peräpukamat ja lisäksi naapurin mölöpoika sai matikankokeista seiskan, vaikkei edes laitettu koko Freshiä.
Tämä freshinin itsensä mainostaminen kyllä kertoo omalla hienolla tavallaan miten läpinäkyvästä huijaus firmasta on kyse.
Ihanan raikasta on remontin jälkeen! Tuo ero on aivan huikea. Ja se oli lähes välittömästi itse aistittavissa, kuten myyjä lupasi. Ollaan tyytyväisiä tähän päätökseen. Ei oltu aiemmin kotimyynnistä ostettu mitään, joten alkuun hiukan jännitti tämä palvelutapa, mutta turhaan pelättiin. Meitä palveltiin hyvin ja ihmiset olivat asiantuntevia ja kohteliaita. Hinnat ja aikataulu piti ja tekivät siistiä työtä. Hyvä maku jäi.
varmaan ensimmäinen kerta kun tuntuu että joku yhtiö oikeasti ajattelee myös asiakkaan etua, joka suoraan asiakkaita lähestyy oma-alotteisesti. meillä oikein hyvä kokemus yrityksestä. meitä kuunneltiin joka vaiheessa ja välittyi tunne että tässä haetaan meille kotiin juuri soveltuvaa toimenpidettä, eikä vaan tyrkytetä jotain pakettia. tämä järjestelmä on muuttanut sisäilman luonteen ihan tyystin ja muutos oli havaittavissa käytännössä heti. arkeen on saatu uutta puhtia ja tuntuu että koko perhe nukkuu paremmin ja on mukava aamulla herätä. eli hyvät kokemukset meillä Freshinistä
Niin olihan se tämä koko prosessi aikamoista hommaa, mutta täytyy myöntää, että päätös tilata sisäilmamittaus ja sen seurauksena ilmanvaihtoremontti Freshiniltä oli hyvä ratkaisu. Aluksi olin vähän epäröivällä kannalla, mutta nyt jälkikäteen katsottuna en voisi olla tyytyväisempi lopputulokseen.
Ensimmäisestä käynnistä lähtien vaikutti heti siltä, että heillä oli homma hallussa. Ammattimaisesti varustautuneet ja asiantuntevat kaverit tekivät mittausten tulkinnat perusteellisesti. Kävimme yhdessä läpi tulokset, ja he selittivät, missä kohdin ilmanvaihtojärjestelmässä olisi parannettavaa.
Kun sain tietää, miten paljon paremmin ilmanvaihto voisi toimia ja minkälaisia arkisia hyötyjä parannuksista voisi seurata, päätin lopulta ottaa askeleen eteenpäin ja tilata remontin. Pääsin tutustumaan myös jo asennettuihin kohteisiin joita oli paljon ja tämä vakuutti minut lopullisesti. Asiantuntija selitti selkeästi, mitä remontti tarkoittaisi ja miten se vaikuttaisi koko asumisviihtyvyyteen. Olin vaikuttunut heidän läpinäkyvyydestään ja siitä, että he olivat aidosti kiinnostuneita minun ja meidän perheemme hyvinvoinnista.
Remonttiprosessi sujui yllättävän jouhevasti, ja Freshin hoiti homman aikataulussa. Heti huomasi selvästi eron. Ilmanlaatu kohentui ja koko koti tuntui raikkaammalta. Olen todella tyytyväinen. Tämä on nyt ajatellen investointi asumismukavuuteen ja omaan hyvinvointiin ja sen olisi voinut tehdä jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Toivat mullekkin mittarin eilen. Pidän sitä viikon kellarissa, niin kiva kattoo jätkän ilmettä kun lukee tulokset...
Miksi? Sulla on varmaan hyvä syy toimia näin? Mietin vaan, että mikä saa ihmisen tekemään kiusaa työtään tekevällä tuntemattomalle kaverille? Ei taida paljon olla tärkeydentunnetta tarjolla todellisessa elämässä, jos sitä pitää tällä tavalla hakea. Olet varmasti onnellinen mies.
Katsotaan nyt ensin ne tulokset ja palataan asijaan sen jälkeen....
mää olin pitkään miettiny, et joskushan se ilmanvaihtoremontti tarttis tehrä meiränki kotona. Mut aina jotenki jääny, ku ei oo tiäräny, mistä kääntyy. sit ku mää kuulin Freshist ja niitten uuresta ilmanvaihtoratkasusta, ni mää päätin pistää viestii ja kysellä hintoja. ensimmääseks oikee positiivinen kokemus oli jo alussa - ne vastas nopeesti ja oli iha ammattitaitosii. selittivät mulle ihan selkeesti, mitä ne meinaa tehä ja miten se eroo siihe perinteese remonttiin. tuntu, et ne oikeesti ymmärs sen, mitä mää tartten ja oli valmiina vastaa kaikkiin kysymyksii.
sit ku päätettii alottaa se remontti, ni Freshin tiimi yllätti mut positiivisesti. ne oli just sillon paikan pääl, ku piti, eikä ne vetkutellu. Ne pisti homman käyntiin nopsaa. en mää voinu uskoo, kuinka nopsaa ne sai sen uuren ilmanvaihtojärjestelmän asennettuu. koko homma kesti vaa pari päivää, ja koko ajan ne piti mut kartal siit, mitä tapahtuu. ku remontti oli valmis, mää huamasin heti eron. sisäilma tuntu ihan eriltä ja puhtaammalta. En mää ollu ees tajunnu, kuinka huono ilmanvaihto oli vaikuttanu mun elämänlaatuun.nyt mää nukun paremmin, herään virkee ja koko meirän perheen hyvinvointi on parantunu tosi paljo. mikä teki kokemuksesta viel paremman, oli se, et Fresh piti kiinni siihe hintaan, minkä ne oli sanonu. Ei mitää ylimääräst tai epäselvyyksiä. ollaa oltu tähä tosi tyytyväisiä nyt
v 2021 on asennettu meille tämä. vertailtii useempaa firmaa ja otettiin tää Freshin koska se tuntu järkevimmältä ja hinta oli pienmpi kun perinteinen LTO-remontti. ollaan oltu tosi tyytyväisiä tähän. huomasi kyllä lähestulkoon heti muutoksen kun asennus oli tehty ja ero vanhaan on valtava. ilma on nyt raikas ja sitä nukkuu paremmin, kuten moni muukin on sanonu. 8000 € oli kustannus ja siihen tuli se kotitalous vähennys vielä.
Mittari mittas oikein ilmankosteuden ja lämpötilan. Hiilidioksiidi määrissä oli piikkejä, vaikka kellarissa ei käyty kertaakaan? Pidin siis mittaria piruuttaan viikon kellarissa. Siitä voi jokainen päätellä itse onko luotettava vaiko ei. Entäpä hinta sitten. K-raudassa samallainen venttiili lämmöntalteenotolla maksaa 200e. Reikä seinään 100e teetettynä. Satasella saa ostettua myös reikäsahan, jolla voi porata reijät itse. Sähkötyöt 120e. 420e yhteen venttiiliin ja asennusaika max 2 tuntii. Riippuen onko kivi vai puuseinä. Muutamalla puhelinsoitolla säästää aikamonta tonnia.
Juljus kirjoitti:
Mittari mittas oikein ilmankosteuden ja lämpötilan. Hiilidioksiidi määrissä oli piikkejä, vaikka kellarissa ei käyty kertaakaan? Pidin siis mittaria piruuttaan viikon kellarissa. Siitä voi jokainen päätellä itse onko luotettava vaiko ei. Entäpä hinta sitten. K-raudassa samallainen venttiili lämmöntalteenotolla maksaa 200e. Reikä seinään 100e teetettynä. Satasella saa ostettua myös reikäsahan, jolla voi porata reijät itse. Sähkötyöt 120e. 420e yhteen venttiiliin ja asennusaika max 2 tuntii. Riippuen onko kivi vai puuseinä. Muutamalla puhelinsoitolla säästää aikamonta tonnia. Mitä sanoo freshinmies tähän?
Jatkaa varmaan naurettavaa mainossatujen suoltamista.
Lisäisin vielä edellisen kommentoijan jatkoksi: niitä ilmanlaatumittareita saa ihan ikiomaksi 150-300€ /kpl. Noilla Freshin könttähinnoilla saa semmoisen pysyvästi vaikka torpan joka huoneeseen ja vielä jää monta tonnia ylikin.
Taitaa olla jotain omakotivanhusten ja hömelöiden vedätystä koko homma.
Suosittelen kaikille oman mittarin hankintaa, muutaman kympin mittarikin riittää ei sen tarvitse olla absoluuttisen tarkka, suuruusluokka riittää. Meillekin toivat mittarin ja sitten tuli myyntitykki. Ensin kehui miten hieno talo meillä on ja sitten lähes ihmetteli kuinka vielä ollaan hengissä. Ilmoitin etten ala mihinkään kaupallisiin neuvotteluihin ennenkuin olen saanut suosituksen taholta, jolla ei ole kaupallisia intressejä. Myyntitykki tykkäsi kyttyrää ja poistui ovet paukkuen.Nyt meillä on oma mittari joka näyttää 600-700 ppm luokkaa kahden hengen 360 m3 talossa. Pitäkää hyvät ihmiset pää kylmänä näiden haukkojen tullessa ovellenne!👆👆👆
Juljus kirjoitti:
Mittari mittas oikein ilmankosteuden ja lämpötilan. Hiilidioksiidi määrissä oli piikkejä, vaikka kellarissa ei käyty kertaakaan? Pidin siis mittaria piruuttaan viikon kellarissa. Siitä voi jokainen päätellä itse onko luotettava vaiko ei. Entäpä hinta sitten. K-raudassa samallainen venttiili lämmöntalteenotolla maksaa 200e. Reikä seinään 100e teetettynä. Satasella saa ostettua myös reikäsahan, jolla voi porata reijät itse. Sähkötyöt 120e. 420e yhteen venttiiliin ja asennusaika max 2 tuntii. Riippuen onko kivi vai puuseinä. Muutamalla puhelinsoitolla säästää aikamonta tonnia. Mitä sanoo freshinmies tähän?
Niin? Mikä tässä on pointti? Maailmahan on täynnä täysin saman ongelman ratkaisevia, mutta keskenään erilaisia tuotteita ja palveluita mm. hinta, laatu, palvelu, brändi, saavutettavuus, status - muuttujia on paljoa. Toinen sopii Heikille ja toinen Marjolle.
Dacia Dusterin saa monta kertaa halvemmalla kuin Mersun, tai Audin. Jälkimmäisiä myydään silti paljon enemmän. Ja harva pikkupoika näkee Dusterista märkiä unia - tuskin edes sinä.
Saahan sitä soitella rautakauppaan ja ja tilata pitkää tavaraa tontille. Naputtelee sen OK-talon kasaan omin kätösin, säästää näillä puhelinsoitoilla paljon enemmän vielä. Miksi suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan halua toimia näin?
Toiselle kaverille sopii ottaa pora käteen ja toinen tilaa palvelun -avaimet käteen. Jälkimmäisiä on usein enemmän - eikä kumpikaan ei toimi väärin, vaan itselleen sopivalla tavalla. Jos joku haluaa käyttää vapaa-aikaansa seinän poraamiseen pora pysyy kädessä, mikäpä hänessä. Toinen saattaa käyttää saman ajan tienatakseen rahaa, jolla maksaa palvelun ja vie perheensä reissuun pois remontin jaloista.
Näillä remppafirmoilla kohderyhmä on tämä jälkimmäinen, ei ensimmäinen. Eli kommenttisi on verrattavissa siihen, että sanoisit talvella; "maassa on lunta". Mitä freshinmies sanoo tähän? No asia on näin, maassa on lunta :D kiitos kun kerroit.
Ollaan äärimmäisen tyytyväisiä Freshin remonttiin. He toteuttivat ilmanvaihtoremontin ammattitaidolla ja tehokkaasti. Työnjälki siisti ja yksiköt nättejä. Ennen remonttia oltiin vähä huolissaan, miten talon vanhat rakenteet kestävät, mutta eihän niitä tällä menetelmällä tarvinnut purkaa ollenkaan, vaan asennus oli päivässä ohi. Ilmanvaihdon parantuminen tuntui heti remontin jälkeen. Sisäilma on nyt huomattavasti raikkaampi. Arvostan erityisesti sitä, että Freshin oli läpinäkyvä. Sain selkeän tarjouksen, joka piti paikkansa eikä mitään yllätyksiä tullut - homma oli selvästi hallussa heillä.
No se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa...
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Niin? Mikä tässä on pointti? Maailmahan on täynnä täysin saman ongelman ratkaisevia, mutta keskenään erilaisia tuotteita ja palveluita mm. hinta, laatu, palvelu, brändi, saavutettavuus, status - muuttujia on paljoa. Toinen sopii Heikille ja toinen Marjolle.
Pointti lienee kuitenkin, että 8000€ asennuksessa on 7000€+ hintaa työllä, ei mitenkään parempia osia tai parempaa työtä.
Hinta on pumpattu kuumaa ilmaa täyteen.
8900 € - kotitalousvähennys sen verran tuli hinnaksi. jonkin verran vertailtiin ja tämä oli kokonaisuutena paras, ja vaakakupissa painoi myös että Freshin vaikuttaa olevan suosittu ja asiakkaat keskimäärin varsin tyytyväisiä. meiltäkin löyti lähipiiristä kohteita ja sitä kautta palveluun oli hyvä luottamus jo tilatessa. remontti sujui ripeästi ja lopputulos oli odotettua jopa parempi. remontista on nyt kulunut kohta 2 vuotta ja ongelmia ei tämän kanssa ole tullut. koti on selvästi raikkaampi ja vaikutukset ovat havaittavissa päivittäisessä arjessa konkreettisesti. ero on selvä ja tässä kohtaa olla tähän oltu erittäin tyytyväisiä
Oon sairastellut usein hengitystieoireiden takia. Vasta freshinin asiantuntijan käytyä meillä ymmärsin, kuinka huonoa sisäilmaa olen hengittänyt. Päätös oli helppo tehdä kun nähtiin tulokset. Nyt, reilu puoli vuotta Freshinin kaverin käytyä asentamassa lämpöä talteenottava ilmanvaihtojärjestelmä, olen huomannut, että vastaavia hengitystietoireita ei ole enää ilmaantutnut.
Homma meni meillä aika nappiin, oikeasti. Freshin onnistu toimittamaan hyvän paketin. Ne oli selkeitä ja avoimia koko prosessin ajan. Tarjous tuli nopeasti ja kaikki hintapuoli oli selvillä etukäteen.
Ne tyypit hoiti hommansa ripeästi, ja aikataulut piti sovitunlaisesti. Eipähän tarvinnu jännittää, että remontti venyisi tai jotain menisi pieleen.
Mitä tulee itse ilmanvaihtojärjestelmään, niin se oli ihan kohdillaan. Huonekohtainen LTO-ratkaisu vaikutti fiksulta, etenkin painovoimaisella ilmanvaihdolla varustetuissa taloissa. Ja se, että ei tarvinnu repiä rakenteita auki, oli iso plussa. Kustannukset oli kaks-neljä kertaa pienemmät verrattuna perinteiseen remonttiin, mikä on aina insinöörille mieluista.
Testattiin sitten tuo ilmanlaatu sen jälkeen uudelleen, niin ne tulokset oli odotusten mukaiset. Hiilidioksidi- ja VOC-arvot ovat nyt ihanteellisella tasolla.
Selkeää asiointia sekä asiallinen henkilökunta. meillä toimi ainakin kaikki oikein mallikkaasti tämän Freshinin kanssa