Kysely: Millä paikkakunnalla ILKEIMMÄT ihmiset?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen tämä eli millä paikkakunnalla tai mistä kotoisin olevia joita olet tavannut, olet todennut ilkeimmiksi ihmisiksi täällä Suomessa?
Minulla kokemusta asiakkaista ympäri Suomen, ja ilkeimmät ja kettuilevimmat tapaukset ovat olleet Rovaniemeltä, Varkaudesta ja Kouvolasta. Nuoria naisia tai keski-ikäisiä miehiä olleet kaikki.
Kommentit (151)
Leppävirralla ja sen lähiympäristössä. Sielläpäin ei ihmisillä ole häikäilemättömyydellä rajaa.
Savo-karjalassa. Ei, en tarkoita savoa ja karjalaa, vaan niiden rajamaastoa, savo-karjalaa. Noissa kun yhdistyy savolaisten kieroilu ja karjalaisten juoruilu niin ai että...
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:40"]
Tulkitsette huumorimme ilkeydeksi. Emme me oikeasti niin pahoja ole ;)
t. porilainen
[/quote]
Mä en kauheasti viettänyt aikaa Porissa, enkä ihan hirveästi tunne porilaisia, mutta niiden ihmisten osalta, jotka tunnen, tuo pitää kyllä paikkansa: on pitänyt vähän opetella siihen satakuntalaiseen tapaan kommunikoida. Sama juttu varsinaissuomalaisen small talkin kanssa, sehän on usein silkkaa vittuilua.
[/quote]
Eihän vittuilu ole kommunikointia.
Ei varsinaisesti ilkeitä, mutta riidanhaluisia meluisia amis-apinoita Lahti tuntuu olevan täynnä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:39"]Helsinki! Töissä siellä hoitoalalla 8 vuotta ja sitten katkesi kamelin selkä. Asiakkaistakin osa oli sellaisia, että ei missään muualla. Odotetaan erityiskohtelua, haukutaan päin naamaa ja esitetään hienoa ihmistä, vaikka salassa juodaan pullo viiniä joka ilta ja maataan kuset housussa. "Ettekö te osaa edes minun nimeäni lausua? Eikö sinne kouluihin ole nykyisin pääsykokeita lainkaan? Vähälahjaiset ja rumat valitaan hoitoalalle, minua oksettaa katsella teitä turpeita punanaamoja...."
Tällaista kun kuuntelet krapulaisen henkilön suusta, joka sylkee kohti, kun yrität pestä paskat pois, niin tulee mieleen, että mikä tahansa kunta on miellyttävämpi tehdä työtä.
[/quote]
Tunnistan ilmiön. Helsingissä on paljon yksinäisyyttä. Tilastojen mukaan enemmän yksinäisyyttä kokevia kuin muualla. Yksin asuvien määrä prosentuaalisesti maan korkein. Kenellepä sitä yksinäisyyttään purkaisi kuin niille hoitajille ja auttajille? Autoin joskus opiskeluaikaan muutaman kerran leipäjonossa Myllypurossa, kun satuin asumaan lähellä. Tuli sellainen tunne, että monella ei ole ketään, eikä luotakaan kehenkään. Tarinoita siitä, miten on huijattu vuokrarahat tai asutettu vanhan kaatopaikan päälle ja sitten meni ihmisiltä terveys, niitä siellä sai kuulla. Helsingissä on niitä pärjääjiä, joilla pyyhkii hyvin ja kaikki on olevinaan hienoa ja sitten on katkeroituneita, jotka kertovat surkutarinoita ja vellovat katkeruudessa. Ikävä kyllä se tarina kertautuu jälkipolvillekin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:03"]
Kun av:sta on kyse, tulee "Hesa" saamaan paljon ääniä.
[/quote]
Helsingin ilkeät ja diivat ovat junantuomia.
Munkin on pakko antaa ääneni Porille, ihan kauheita ihmisiä tais itten olen sattunut vain huonoihin porukoihin. Ihmeellistä tulotason ja ulkonäön palvontaa. Vähän kuin Turku, joka on hyvä kakkonen, mutta Turussa sentään on oikeasti vähän perinteitä, niitä "hienoja" sukuja ja missejä ja jääkiekkoilijoita kadut tynnä :)
T: Helsingistä ulkomaille muuttanut, joka ei koskaan ole tavannut "heeeszzzaaaalaisempaa" kuin työharjoittelun kautta helsinkiläistynyt lahtelainen :)
No jaa, mun mielestä joka paikassa Suomessa on ihan ihania ihmisiä :)
Paitsi kaikki pohjanmaalaiset, se porukka on ihan perseestä
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:54"]
Savo-karjalassa. Ei, en tarkoita savoa ja karjalaa, vaan niiden rajamaastoa, savo-karjalaa. Noissa kun yhdistyy savolaisten kieroilu ja karjalaisten juoruilu niin ai että...
[/quote]Auts :/
Tän kisan voittaa mennen tullen Varsinais-Suomi. Annan esimerkin. Muuttoapuni varsinaissuomalainen hämmentyy kun tulevat naapurit tervehti, tunsitko? En tietty. Perusturkulainen olisi kyylännyt kamojen arvon ja sitten moikannut. Tai jos parempi alue, tietty tervehtinyt etäisen ylväästi. Hankalaa jengiä:)! Pikkusieluista ja muka kaupunkilaista. Ja ahdistavaa. Mutta kai se paikka kuoleekin kohta, kun yritys toimintansakin tuotto on syntiä liki. Pori on tosi jees siihen verraten. Hankalia. Mutta viihtykööt keskenään.
Kuulemma Länsi-Suomessa ollaan niin sisäänpäinlämpiäviä, ettei oo tosikaan. Turku ja sen ympäristö on pahimmat. Hassua, koska murteen perusteella ovat niin rempseää väkeä. Pohjalaisia en oikein ymmärrä, ovat niin omanarvontuntoisia. Pohjoisessa asiat päräytetään suoraan ja ovat myös kovia kiroilemaan yhteiskuntaluokasta riippumatta.
Torniolaiset v*ttuilee koko ajan, mutta sitä ei kuulemma saa ottaa sellaisena, kun ovat vaan niin suoria. Pääkaupunkiseudulla ollaan niin itsenäisiä ja kuljetaan omassa kuplassa, että vaikka vieressä räjähtelisi ja tulisi tulva ja maanjäristys, ei helsinkiläinen lotkauta korvaansakaan. Naapureita ei tunneta eikä halutakaan tunneta.
Ketäs jäi jäljelle? Itse asun Savossa ja savolainen kieroushan on maankuulua.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:08"]
Itse olen Etelä-Pohjanmaalta kotoisin ja asunut myös Pohjois-Savossa, missä olen kohdannut kaikkein kieroimmat ihmiset. Päin naamaa ollaan niin lupsakkaa savolaista että, mutta selän takana ollaan ihan helvetin ilkeitä ja omahyväisiä. Pohjanmaalla ollaan suorempia ja rehellisempiä, siksi muutinkin tänne takaisin. Turha savolaisten vedota aina joka asiassa siihen kieroon savolaiseen huumoriinsa, mikä muuten sekin on ihan perseestä.
[/quote]
Mitä huumoria on siinä että miehet juoruaa? Tai siinä että katselevat vierestä kun toiset tekee työtä ja eivät vahingossakaan neuvo, jos jotain kysyy? Selän takana sitten naureskelevat.
Tosikkoja ne kaiken lisäksi ovat pohjimmiltaan. Opetelleet vaan ulkoa puujalkavitsejä.