Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: Millä paikkakunnalla ILKEIMMÄT ihmiset?

Vierailija
05.02.2014 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen tämä eli millä paikkakunnalla tai mistä kotoisin olevia joita olet tavannut, olet todennut ilkeimmiksi ihmisiksi täällä Suomessa?

Minulla kokemusta asiakkaista ympäri Suomen, ja ilkeimmät ja kettuilevimmat tapaukset ovat olleet Rovaniemeltä, Varkaudesta ja Kouvolasta. Nuoria naisia tai keski-ikäisiä miehiä olleet kaikki.

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola/kuusankoski- akseli. Jotenkin todella kateellista porukkaa ja yrittävät ajaa muita sitten alas. Ja miten ne onkaan niin tyylitajuttomia?? Edelleen niitä leveälahkeisia hiekkapestyjä farkkuja ja punaisia hiuksia, hyh

Itsehän en sortunut haukkumaan äsken ketään...

Vierailija
2/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka on muualta muuttaneet tänne etelä-pohjanmaalle ovat olleet todella outoa ja kieroa sakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna on ykkönen. Todella kaunis kaupunki, mutta nämä hitaasti lämpiävät hämäläiset ovat pahansuopeita :(.

Olen asunut Lahessa (näin se lausutaan ;)) ja Helsingissä. Helsingissä ihmiset ovat välinpitämättömiä, ei kukaan juoruile, koska ne eivät ole oikeasti kiinnostuneita sinusta. Tykkäsin ihan hirveästi asua Helsingissä, mutta onneton palasin takaisin Hämeenlinnaan miehen perässä.

Oli siinä taas oppimista, kun ruokakaupassa ihmiset mollottaa suu auki sekä sua, että sun ostoskärryä :). Hankkikaa elämä, please :D!! Toisaalta, Helsingin vuodet opettivat sen, että en oikeasti välitä. Riittää, että itse TIEDÄN mitä olen tehnyt, sanonut, syönyt, pannut ja juonut.

Vierailija
4/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu mutta jostainn Etelä-Pohjanmaalta..kuuluuko Seinäjoki siihen. Todella ilkeää itseriittoista porukkaa. Kokemusta useista kymmenistä työpaikan kautta, suurin osa naisia.

Tulevat Helsinkiin työhön ja alkavat aika nopeaan käyttäytyä kuin euroopan omistajat ja ollaan niin stadilaisia että.

Itse olen Helsingistä kotoisin ja olen sitä mieltä että alkuperäiset oikeat stadilaiset ovat aivan mahtavia, mukavia avuliaita ja rehtejä ihmisiä.

Ne ilkeät ovat useimmiten muualta tulleita, siinä onkin se hankaluus kun helsinkiläisiä arvostellaan, muualta tunkee sakeanaan sakkia ja ne on heti niin stadilaisia mutta eivät tajua että oikea perusstadilainen ei ole ilkeä, ylpeä eikä koppava, nämä maalta tulevat vain luulevat että niin täytyy käyttäytyä, väärä luulo.

Kun mennään hieman pinnan alle niin ilkeästä ihmisestä paljastuukin se että muualta on tultu, ne valittaakin ihan joka asiasta.

Vierailija
5/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikkakunnalla löytyy ilkeää ja ärsyttävää ja outoa porukkaa joka lähtöön. Typerimpiä ovat ne ihmiset jotka yleistävät jonkun paikkakunnan asukkaat kaikki samaan kastiin ;)

Vierailija
6/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku. Asuin siellä 12 vuotta ja en tunne muualta niin vaikeita ja kaksinaamaisia ihmisiä. On aivan eri rentoa pohjoisemmassa (kaikkialla omat poikkeuksensa) kun ei puhuta niin paljon pahaa selän takana vaan sanotaan suoraan! Turkulainen otti kaiken itseensä, et vain voinut sanoa mitään suoraan.

Muuallla voi sentään puhua eikä tarvitse pelätä että toinen suuttuu tai sitten puhuu selän takana pahaa että 'se sano niin ja näin mieti nyt!' Ei oikeasti kaikkialla ihmiset saa jotain sairasta mielihyvää juoruilusta.

Nyt asun pohjoisemmassa ja olen oikein tyytyväinen. Ei tarvitse nuolla enää kenenkään persettä. Enkä tarkoita, että olisin luonteeltani ilkeä, vaan kun MITÄÄN ei voinut sanoa mistään. Ihmeellistä mielistelyä, voisin kuvitella jossain Helsingin hienoissa piireissä olevan samanlaista.

PS. Jos asioista voisi puhua suoraan, ei olisi sellaista asiaa olemassa kuin 'juoruilu'

Vierailija
7/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä huumoria on siinä että miehet juoruaa? Tai siinä että katselevat vierestä kun toiset tekee työtä ja eivät vahingossakaan neuvo, jos jotain kysyy? Selän takana sitten naureskelevat.

Tosikkoja ne kaiken lisäksi ovat pohjimmiltaan. Opetelleet vaan ulkoa puujalkavitsejä.

[/quote]

Juuri näin. Itseäni otti päähän myös työn tekoon tottuneena ihmisenä se ainainen savolaisten vatvominen ja jaarittelu. Töissä huomasin, että yksinkertaisten asioiden kertomiseen piti aina käyttää koko sanavarasto kun kahdellakin sanalla olisi selvitty ja tämän jälkeen töitä olisi voitu jatkaa. Sitten maristiin kun mitään ei oikein saada aikaiseksi ja kun aika ei riitä. Ärsytti myös kun sai aina uudessa paikassa kuulla saman virren: "Mites sinä nyt pärjäät täällä meidän lupsakkaiden savolaisten keskuudessa tuollaisena puhumattomana ja vakavana pohjalaisena?" Ja mahdollisimman savon murteella väännettynä tuokin, kuinkas muutenkaan. No enhän minä sitten loppujen lopuksi pärjännytkään, vaikka ihan puhelias ja avoin pohjalainen olenkin. Rajansa kaikella.

Kyllä kotona on vaan hyvä olla.

T: 27

Vierailija
8/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaus ja kaikki muut pienet tehdaskaupungit.

Vierailija
9/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:08"]

Itse olen Etelä-Pohjanmaalta kotoisin ja asunut myös Pohjois-Savossa, missä olen kohdannut kaikkein kieroimmat ihmiset. Päin naamaa ollaan niin lupsakkaa savolaista että, mutta selän takana ollaan ihan helvetin ilkeitä ja omahyväisiä....

[/quote]

Just samanlainen kokemus savolaisista!

[/quote]

Juvalaiset ovat ihmisperkeleitä!

Vierailija
10/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AV:sta saataisiin oma kaupunkinsa, niin ympärille rakennettaisiin aidat, koska täällä kirjoittelevat varmasti Suomen ilkeimmät ihmiset. Jos kaiken sen ilkeyden, alhaisuuden ja negatiivisuuden, mihin tällä palstalla törmää saisi muutettua positiiviseksi energiaksi, maailma olisi paljon parempi paikka elää.

Reaalimaailmassa eräässä pohjalaisessa pikkukaupungissa en ole tavannut yhtäkään mukavaa ihmistä, vaikka vietin siellä muutaman kesän ja monia, monia viikonloppuja.

Vierailija
11/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AV:sta saataisiin oma kaupunkinsa, niin ympärille rakennettaisiin aidat, koska täällä kirjoittelevat varmasti Suomen ilkeimmät ihmiset. Jos kaiken sen ilkeyden, alhaisuuden ja negatiivisuuden, mihin tällä palstalla törmää saisi muutettua positiiviseksi energiaksi, maailma olisi paljon parempi paikka elää.

Reaalimaailmassa eräässä pohjalaisessa pikkukaupungissa en ole tavannut yhtäkään mukavaa ihmistä, vaikka vietin siellä muutaman kesän ja monia, monia viikonloppuja.

Vierailija
12/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utajärvi. Ihan järkyttävän ilkeitä ihmisiä.

Vierailija
13/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaani ja Turku.

Vierailija
14/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 16:02"]

Eihän vittuilu ole kommunikointia. 

[/quote]

Se on länsisuomalaista leikittelyä. Haastetaan toinen heittämällä herjaa. Siihen kuuluu vastata yhtä piikikkäästi, mutta siitä ei saa loukkaantua, koska ne heitot on tarkoitettu huumoriksi ja ne pitää osata ottaa huumorilla. Osoittaa huonoja käytöstapoja, jos ei lähde leikkiin mukaan ja heitä vähintään yhtä kovaa herjaa takaisin. Paikalliset ymmärtävät, mutta ulkopuolisille tämä huumori ei ehkä aukene... mutta ei tarvitsekaan. Ehkä tuo tyly huumori on yksi selviytymiskeinoista täälläpäin.

Vierailija
15/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa, ettei kukaan ole sanonut kotikaupunkiani Jyväskylää! Mutta täällä ihmiset ovat kyllä tosi ystävällisiä ja auttavaisia.

Vierailija
16/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:33"]

Kauniaisissa. Hirveetä naapurien kyttäämistä ja kilpavarustelua. Syntyperäiset kauniaislaiset on tosi koppavaa sakkia, kutsuvat itseään "granilaisiksi". 

[/quote]

Kirkkonummi 100 kertaa pahempi ja ikävämpi paikka ihmisten takia.

Vierailija
17/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 16:24"]

Jos AV:sta saataisiin oma kaupunkinsa, niin ympärille rakennettaisiin aidat, koska täällä kirjoittelevat varmasti Suomen ilkeimmät ihmiset.

[/quote]

Eli se aita voitais vaikka heti laittaa jonkun Itä-Suomen paikkakunnan ympärille.

Vierailija
18/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:08"]

Onpa mukavaa, ettei kukaan ole sanonut kotikaupunkiani Jyväskylää! Mutta täällä ihmiset ovat kyllä tosi ystävällisiä ja auttavaisia.

[/quote]

Asuin pupuhuhdassa vuoden ja ei siellä nyt niin aurinkoista porukaa ollut sielläkään..

Vierailija
19/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla (täällä Helsingissä josta itsekin olen) kaikki Pohjoisesta, Keski-Suomesta ja Lännestä tulleet ihmiset ovat sellaisia suurpiirteisiä eikä heitä kiinnosta mitkään pikkuasiat, juttelevat kaikelle samanarvoisesti, eivät ole ennakkoluuloisia, ovat joustavia ja rentoja, mutta valitettavasti kaikki Itä-Suomesta tulleet ovat kaikkitietäväisiä, keräävät vain sitä omaa porukkaa ympärilleen, nuolevat pomojen persauksia, tonkivat ja spekuloivat kaikkien ihmissuhdeasiat ja raha-asiat kahvitunnilla ja auta armias jos joku ostanut jotain uutta kuten auton niin siitähän saa keskustelua aikaiseksi koko viikon ajaksi, ja mietitään saako henkilö enemmän palkkaa kuin he tai että millä rahoittanut ostoksensa.

Jos kuulevat että joku länsisuomalainen, keskisuomalainen tms jäämässä eläkkeelle niin alkavat joukolla savustamaan ulos loppumetreillä, puhumaan paskaa vielä perässä ja yrittävät saada henkilön paikalle niitä omiaan! Ovat kuin pahimmat av-mammat konsanaan, ja tämä koskee naisten lisäksi miehiä yhtälailla! En ole koskaan tavannut yhtä katalia ja ilkeitä kuin nämä. Välillä oikein pahaa tekee.

Vierailija
20/151 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on avautunut silmät oman asuinalueen ihmisten ilkeydelle. Tekee mieli kieltää semmoiset väitteet, mutta kokemus on valitettavasti osoittanut, että Etelä-Pohjanmaalta löytyy paljon kateellista ja selän takana p*skaa puhuvaa sakkia.

Sitä arvostelua ja ylimielistä asennetta ei edes tajua, kun on sen ympäröimänä kasvanut (on tainnut tarttua itseenkin..) Pikkuhiljaa on silmät avautuneet pahansuopaisuudelle ja katkeruudelle. Paljon hyvääkin on, eikä nyt koko seudun ihmisiä voi niputtaa tietynlaisiksi. "Pohjalainen kökkähenki" on harhaanjohtava käsite; ulkokultainen puuhastelu kätkee sisälleen hirveän määrän kateutta ja ilkeyttä.