Kysely: Millä paikkakunnalla ILKEIMMÄT ihmiset?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen tämä eli millä paikkakunnalla tai mistä kotoisin olevia joita olet tavannut, olet todennut ilkeimmiksi ihmisiksi täällä Suomessa?
Minulla kokemusta asiakkaista ympäri Suomen, ja ilkeimmät ja kettuilevimmat tapaukset ovat olleet Rovaniemeltä, Varkaudesta ja Kouvolasta. Nuoria naisia tai keski-ikäisiä miehiä olleet kaikki.
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:43"]
Turku ja Pori!!!
Varsinais-Suomi, Satakunta ja Etelä-Pohjanmaa. Mainittakoon myös Virrat, josta erittäin huonoja kokemuksia.
Itä-Suomessa ja Lapissa ei pipo kiristä, kerrassaan ihanan lupsakkaa porukkaa. Oulustakaan ei mitään huomautettavaa.
Helsingistä on vaikea sanoa, väki on niin sekoittunutta, mutta siellä ihmisiä yhdistävät ainakin ylimielisyys ja itsekeskeisyys, sekä muun Suomen katsominen "nenän vartta pitkin".
[/quote]
Komppaan, komppaan, komppaan!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 16:02"]
Kainuussa, ilkeitä tolvanoita.
[/quote]
tää on niin totta, kainuulaista kateutta ei voita mikään!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:08"]
Onpa mukavaa, ettei kukaan ole sanonut kotikaupunkiani Jyväskylää! Mutta täällä ihmiset ovat kyllä tosi ystävällisiä ja auttavaisia.
[/quote]
Jyväskyläläiset eivät ole erityisen ilkeitä, mutta eivät kyllä ystävällisiäkään, vaan asiallisia ja tylsiä.
t: 28 vuotta Jyväskylässä asunut, jonka mielestä ilkeimpiä ovat muualta tulleet ensimmäisen ja toisen polven helsinkiläiset
Joka paikasta löytyy ne samat ihmistyypit, mikä tulee esille jo tästä keskustelusta. Nykyään ihmiset myös muuttavat töiden ja opiskelujen perässä paljon enemmän kuin ennen ja paikkakuntien väestö on sekoitus useiden eri alueiden ihmisistä, erityisesti isommissa kaupungeissa. Vuonna 2014 tällainen yleistäminen ja stereotypioiden perään huutelu on lähinnä naurettavaa, kyllä se vaan on niin, että joka paikasta löytyy se Paskanpuhuja-Pate ja Kaikkienkaveri-Kaisu.
Riihimäki ja Hyvinkää ja hyvänä kolmosena Nurmijärvi. Sen ilkeämpiä ihmisiä en ole missään päin Suomea tavannut kuin Riihimäellä. Siellä keskustelu alkaa niin, että haukutaan toinen ensin ja sitten jos toinen ei heti paennut aletaan vasta ehkä keskustella mutta sekin hyvin kankeasti ja hyökkäävästi. Ja mä olen sentään asunut monella paikkakunnalla enkä ole ujo tai arka.
Olen asunut monessa kaupungissa, ja Porissa on ollut eniten läpeensä k*sipäitä. Toki muuallakin, ja toki Porissa oli siis mukaviakin ihmisiä. Mutta jos joku kaupunki pitää valita, niin ilman muuta sen täytyy olla tuo Länsi-Suomen likaviemäri.
Valitettavasti täytyy sanoa että Pori. Sieltä on kyllä ihaniakin ihmisiä kotoisin, mutta yleensä hekin ovat muuttaneet pois sieltä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:03"]
Kun av:sta on kyse, tulee "Hesa" saamaan paljon ääniä.
[/quote]
Hesan ilkeimmät ja katkerimmat ihmiset ovat Itä-Suomesta kotoisin. Ihan selvästi, vaikka kuinka yrittävät matkia ja narista Hgin tyylistä murretta vuosikaudet niin se itäinen alkuperäisyys paistaa läpi kitkerän piikittelevästä puheesta ja siitä että arvostellaan kaikkea ja kaikkia negatiivisesti, vaikka väkisin. Samat piirteet opetetaan jälkikasvulle. Yleensä nämä ovat niitä työpaikkojen väkeä jotka keräävät kuppikuntia joissa ei koskaan esimerkiksi alkup. helsinkiläisiä tai länsisuomalaisia kuten turkulaisia mukana koska itäsuomalaisista on jotenkin mukava inhota etenkin turkulaista parempaa väkeä ja kun se paikka on niin lähellä hienostelevaa Ruotsiakin että sitä on aivan pakko inhota.
Porista tulee jotenkin outoa porukkaa, mutta eivät he mitään ilkeitä ole.
Kouvolassa on ilkeää väkeä. Kaupungin juomavedessä jotain mikä tekee sen?
Minusta Rovaniemellä on yleisesti mukavempia ihmisiä kuin etelämpänä (oon asunut joskus) Tietysti yksittäisiä ilkimyksiä löytyy joka puolelta Suomea.
Minun on pakko sanoa, että Keravalla asuu kummallisen paljon inhottavia ihmisiä. Ja minä itse siis tulen Lahdesta, että luulisi jotain vertailupohjaa minulla olevan. Täällä Lahdessa olen kyllä nähnyt niin ihania ihmisiä, aina bussissa jotkut juttelee ja nauraa, ystävät halaa toisiaan nähdessään ja jutun juurta syntyy tuntemattomien kanssa niin kassajonossa kuin toriparkin rakennustyömaankin luona.
Mutta Kerava.
Mikä teitä keravalaisia oikein vaivaa? Miksi te kävelette ihmisiä (lapsiakin) päin? Miksi kukaan ei koskaan hymyile? Miksi keltään ei saa kysyä mitään? Mikä sitä S-markettiakin vaivaa kun tunnelma siellä on kuin hautajaisissa.
Olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta, mies kotoisin Varsinais-Suomesta, olen asunut Seinäjoella, Oulussa, Turussa, Haminassa, Kirkkonummella ja Helsingissä. Edellinen työni oli sellainen, että jouduin tekemään asiakaskäyntejä aika paljon Etelä- ja Keski-Suomen alueella.
Tässä mun lista. Lähes kaikki Varsinais-Suomen ja Satakunnan pikkupaikkakunnat. Siis Loimaa, Ypäjä, Laitila, Pori... Vttumaista, umpimielistä ja suorastaan töykeää sakkia.
Turussakin on vttumaista jengiä mutta onneksi siellä on paljon opiskelijoita muista paikkakunnista.
Helsingistä mulla on vain positiivista sanottavaa. Kirkkonummella ne "paljasjalkaiset" kikrkkonummelaiset olivat erittäin sisäänpäinlämpiävää ja pikkusieluista porukkaa.
Haminassa osa oli ystävällistä, osa juurikin umpimielistä, sisäänpäinlämpiävää.
Etelä-Pohjanmaalla ollaan kovia juoruamaan ja kadehtimaan mutta siellä yhdistetään voimat, jos joku kokee vastoinkäymisen. Toisia autetaan enemmän kuin Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa, jossa oikein myhäillään tyytyväisenä, kun jotakuta kohtaa epäonni.
Turku ja Pori!!!
Varsinais-Suomi, Satakunta ja Etelä-Pohjanmaa. Mainittakoon myös Virrat, josta erittäin huonoja kokemuksia.
Itä-Suomessa ja Lapissa ei pipo kiristä, kerrassaan ihanan lupsakkaa porukkaa. Oulustakaan ei mitään huomautettavaa.
Helsingistä on vaikea sanoa, väki on niin sekoittunutta, mutta siellä ihmisiä yhdistävät ainakin ylimielisyys ja itsekeskeisyys, sekä muun Suomen katsominen "nenän vartta pitkin".