"Näin kauneus sabotoi ihmissuhteita" - iltalehden lukijat kertovat
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201804192200888444
Mitä ajatuksia tämä artikkeli teissä herättää?
Itse olen sitä mieltä, että nämä naiset tuovat kauneuttaan vähän liikaa esille. Jos oikeasti miettii jatkuvasti kuinka kaikki kadehtivat "ruskeita suuria silmiänsä ja tummaa kiharapilveänsä", niin kyllä se alkaa näkyä käytöksessä. En siis pysty tuntemaan näitä ihmisiä kohtaan sympatiaa.
Tiedän tosielämästä sellaisia oikeasti miellyttäväkäytöksisiä, maanläheisiä kauniita naisia, joita on kohdeltu ihan yhtä hyvin kuin muitakin. Heistä ei ikinä uskoisi, että he osallistuisivat tällaiseen "kauneus on taakka"-keskusteluun.
Kommentit (145)
Narsistinen hyökkää kauniin kimppuun siis koska sen toisen kauneus ja muu on hyökkäys ja loukkaus hänen olemassaoloaan kohtaan. Niin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen kauneus vaikuttaa siihen, miten muut kohtelevat. Jotkut on avoimesti ilkeitä ja odottavat jokaista virhettä ilkkuakseen. Sellaista vaikeasti havaittavaa ilmeilyä, sävyeroa puheessa ja käytöksessä. Mutta ei tätä kannata ääneen sanoa. Pidän minäkin asiasta puhuvaa ylimielisenä, vaikka tiedän tunteen ja koin nuorempana samaa. Suurin osa kohtelee neutraalisti, keskittyen enemmän asiaan kun kenenkään ulkonäköön.
Ikä korjaa tämänkin probleeman.
Näin on. Ja kauniille se on kamalampaa kuin meille muille, sillä sitten pitää pistää hirveästi rahaa erilaisiin kauneustuotteisiin ja pistoksiin ja leikkauksiin jne, koska ei sitä kauneutta ny herrajjjumala voi päästää menemään niin vähällä! Sitten niistä tulee ihmishirviöitä, koska kauneusleikkaus (voi miten väärä sana) tuottaa niitä. Ilmeettömiä naamoja, irvistykseen vääntyviä suupieliä, luonnottomia muovi-ihmisiä. Ei käy edes sääliksi.
Hyvin myrkyllinen viesti tämäkin. Ei kauniit käyttäydy näin vaan rumemmat alkavat jo tuon 30v.
Tässä joku cee-mies yrittää kupata itselleen kaunista naista. :D
Miten monta kaunista naista on stalkkeroitu juuri kauneutensa takia? Miten moni kaunis nainen on saanut väkivaltaisen lopun, kun joku random "ihailija" tai ex-kumppani on pohtinut, että jos en minä saa, ei saa kukaan muukaan? Rumempana saa ainakin olla aika varma, että pääsee vanhaksi saakka.
Ja miten mies pystyy olemaan varma kauniin naisensa uskollisuudesta? Aina on ottajia, monet komeampia ja rikkaampia kuin itse. Tai miehen kaverit, jospa ne vokottelevat kaverinsa kaunista naista, kun miehen silmä välttää? Muistattehan Dr Hookin biisin When you're in love with a beautiful woman, siinä se asia on sanottu harvinaisen selvästi.
https://www.azlyrics.com/lyrics/drhook/whenyoureinlovewithabeautifulwom…
Food for thought for you guys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniita naisia petetään enemmän, koska äärimmäinen keino kostaa kauneus on viedä naiselta mies. Väitän, että varatun jahtaamisessa on usein kyse tästä, kilpailusta. Ei rakkaudesta, aidoista tunteista. Kauniin naisen mies houkuttelee muita naisia.
Onhan se biologiaakin. Suhtaudun näihin kaksoisliekki ja sielunkumppanihöpinöihin varauksella, koska niillä perustellaan teko, joka on lähtöisin vieteistä ja tarpeesta saada parhaita a-luokan jälkeläisiä. Todellinen sielunkumppani ei ole varattu, vaan vapaa, koska kohtalo ei varmasti halua vaikeuttaa kaksoisliekkien pääsyä toistensa luo. 🤭
Tuo varatun vieminen kertoo vakavasta persoonallisuushäiriöstä vaan. Noita riittää. Psyykkinen häiriintyneisyys tuita teettää.
Haistakaa nyt tuon varatun viemisen kanssa. Ne teidän varattunne ovat ihan itse tuolla baareissa tyrkyllä ja tekevät itseään tykö, en niitä tarvitse viedä ne suorastaan tuppaantuvat iholle. Useimmista kuulee vasta jälkeenpäin , että mies on varattu.
Vierailija kirjoitti:
Armi Kuusela herätti ihan kaikkialla heti huomiota, jopa siellä maailmalla kisoissa oli heti tuomariston mies tms sanonut hän erottui heti. Se on se kokonaisuus. Ei siihen pelkkä ns kauneus riitäkään. Pitää olla sitä jotain päälle. Ja älykkyys ja luovuus ja muu säteilee heti. Sellainen ei teilaa muita.
Juuri se ettei se kaunis nainen ole hyökkäävä vaan häiriintyneet hyökkäämään koska se häiriö on sellainen narsistinen ja loukkaus ja raivo narsistista luonteeltaan. He vaistoavat kenen kimppuun voi mennä.
Miksi luulisitten ettei Armi viihdy/ -nyt Suomessa?
Kirjoitin tämän kaikille niille jotka kertovat ihmettelevänsä että vaikka ovat kainiita niin kukaan ei silti reagoi. Se ero on siinä mitä Armi edusti esim: se kauneus kumpuaa asenteesta tavassa liikkua ja kohdata toisia ja muusta. Eikä mikään niistä ole paha juttu vaan laadukkuutta ja jaloutta.
Yritätte tehdä pahan asian juurikin tuollaisista ominaisuuksista jotka VASTA tekevät naisesta kauniin.
Uskon että monet lehden jutun naisista ovat tuollaisia aidon herttaisia joitten kimpussa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Armi Kuusela herätti ihan kaikkialla heti huomiota, jopa siellä maailmalla kisoissa oli heti tuomariston mies tms sanonut hän erottui heti. Se on se kokonaisuus. Ei siihen pelkkä ns kauneus riitäkään. Pitää olla sitä jotain päälle. Ja älykkyys ja luovuus ja muu säteilee heti. Sellainen ei teilaa muita.
Juuri se ettei se kaunis nainen ole hyökkäävä vaan häiriintyneet hyökkäämään koska se häiriö on sellainen narsistinen ja loukkaus ja raivo narsistista luonteeltaan. He vaistoavat kenen kimppuun voi mennä.
Voi tsiisus miten hölmö kommentti.
Armi oli ihan nätti, mutta sai Miss Universumin kruunun samasta syystä kuin Suomi olympialaiset samana vuonna: maailmanpolitiikkaa. Missikisat pidettiin USA:ssa ja Neuvostoliiton naapurimaasta tullut missi liitti Suomen paremmin länsimaiden joukkoon. Pissing off the Sovjets, se oli tyyli silloin kai.
Armi meni naimisiin filippiiniläisen liikemiehen kanssa, ei ne bisnekset Suomessa olleet. Ja leskeydyttyään meni uudestaan naimisiin amerikkalaisen kanssa. Hyvin yksinkertaista. Ei mitään tekemistä narsismin kanssa. Kauneus sitä vastoin tekee narsistiseksi, siitähän se kyseisen luonnevian nimikin on peräisin.
Narsisti-sana juontuu Narkissoksesta, joka on kreikkalaisessa mytologiassa esiintyvä komea nuorukainen. Ennustuksen mukaan Narkissos ei eläisi vanhaksi, jos näkisi oman kuvansa. Näkymättömäksi kirottu Ekho-nymfi lähenteli Narkissosta, mutta Narkissos torjui lähentelyt. Sattumalta metsästysretkellä Narkissos näki kuvansa lähteestä ja rakastui kuvaansa, mutta kuva ei antanut hänelle vastarakkautta. Lopulta nuorukainen nääntyi lähteelle. Häntä etsimään tulleet löysivät lähteen reunalta kauniin kukan, valkonarsissin.
Olis hyvä testi viedä työpaikan hakuun yksi todella kaunis ja herttainen nainen työryhmään ja katsoa kun narsistit alkaisivat huseerata naista alas :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tämän kaikille niille jotka kertovat ihmettelevänsä että vaikka ovat kainiita niin kukaan ei silti reagoi. Se ero on siinä mitä Armi edusti esim: se kauneus kumpuaa asenteesta tavassa liikkua ja kohdata toisia ja muusta. Eikä mikään niistä ole paha juttu vaan laadukkuutta ja jaloutta.
Yritätte tehdä pahan asian juurikin tuollaisista ominaisuuksista jotka VASTA tekevät naisesta kauniin.
Uskon että monet lehden jutun naisista ovat tuollaisia aidon herttaisia joitten kimpussa ollaan.
Osko mitä uskot, minä uskon aivan toisin. On kokemusta, ei pelkkää uskomusta.
Vierailija kirjoitti:
Olis hyvä testi viedä työpaikan hakuun yksi todella kaunis ja herttainen nainen työryhmään ja katsoa kun narsistit alkaisivat huseerata naista alas :)
No niin, nyt meillä on palstalla sitten narsismihullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisus miten hölmö kommentti.
Armi oli ihan nätti, mutta sai Miss Universumin kruunun samasta syystä kuin Suomi olympialaiset samana vuonna: maailmanpolitiikkaa. Missikisat pidettiin USA:ssa ja Neuvostoliiton naapurimaasta tullut missi liitti Suomen paremmin länsimaiden joukkoon. Pissing off the Sovjets, se oli tyyli silloin kai.
Armi meni naimisiin filippiiniläisen liikemiehen kanssa, ei ne bisnekset Suomessa olleet. Ja leskeydyttyään meni uudestaan naimisiin amerikkalaisen kanssa. Hyvin yksinkertaista. Ei mitään tekemistä narsismin kanssa. Kauneus sitä vastoin tekee narsistiseksi, siitähän se kyseisen luonnevian nimikin on peräisin.
Narsisti-sana juontuu Narkissoksesta, joka on kreikkalaisessa mytologiassa esiintyvä komea nuorukainen. Ennustuksen mukaan Narkissos ei eläisi vanhaksi, jos näkisi oman kuvansa. Näkymättömäksi kirottu Ekho-nymfi lähenteli Narkissosta, mutta Narkissos torjui lähentelyt. Sattumalta metsästysretkellä Narkissos näki kuvansa lähteestä ja rakastui kuvaansa, mutta kuva ei antanut hänelle vastarakkautta. Lopulta nuorukainen nääntyi lähteelle. Häntä etsimään tulleet löysivät lähteen reunalta kauniin kukan, valkonarsissin.
Voi kuule, Armi sai koko maan sekaisin ellei koko maailman! Tiedätkö että Miss Kuusela loi kokonaisen tyylin jota jäljiteltiin?
Hän säteilee edelleen uskomatonta lenpeyttään ja viisauttaan ja tervehenkisyyttään elokuvapätkissäänkin.
Se on sellaista kauneutta joka ei edes kuihdu. Tällaista kadehdittu Armissa ihan hirveästi ja kertoo niistä vaan lähimmilleen ja nyt ne tarinat löytyvät muualtakin.
Eräs emäntä oikein kirjoittanut lehden yleisönosastolle varsinaisen myrkkykirjeen Armille, se oli aika pläjäys kyllä.
Eli oikeasti noin kauniit naiset joille syljetään päälle, älkää antako viedä arvokkuuttanne ja kulkekaa van pystypäin. Se ongelma on narsistinen kolaus niille. kukaan normaali ei reagoi vihalla tuollaiseen olentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osko mitä uskot, minä uskon aivan toisin. On kokemusta, ei pelkkää uskomusta.
Kokemusta on täälläkin, miten loukkaannutaan ihan koska oma ongelma siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle.
Mikähän supermega kaunotar tässä oikein on kyseessä?? Itse en koskaan ole niin kaunista naista tuntenut että sille tuollaista tapahtuisi.
Ja miten vaikeaa olisi elämä niille naisille jotka ovat tolleen käyttäytyvät kun kaunis nainen on lähistöllä.
Kyllä tuota tapahtuu älähän valehtele. Miehetkin huomaavat sen.
Puolustelet miehiä vaikka he saattavat olla kauniita naisia kohtaan vielä myrkyllisempiä. Olin yksissä bileissä joissa miehet porukalla naureskelivat yhdelle todella laitetulle ja kauniille naiselle. Pilkkasivat hänen älyään jne ("she seems very intelligent"
*röhönaurua äijäporukalta*) . Ei tämä nainen sitä itse kyllä huomannut.-sivusta
Miehet voivat kokea kauniin naisen kilpailijakseen mutta aika neuroottista sellainen on. Tosimies kokee kauniin naisen kiinnostavana,
Joo, mutta toivottavasti ymmärrät että se miesten yliystävällinen käytös on vain teeskentelyä. Selän takana ne ovat sitten tuollaisia ivallisia. Itse asiassa siellä juhlissa naiset kohtelivat tätä bileiden kaunotarta parhaiten. Eli turhaan naisia taas dissataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ominaisuudet vasta tekevat naisesta kauniin. Armi oli sellainen.
No miksi nämä kauniit ihmiset eivät voisi olla ystäviä keskenään? Pelkäävätkö että jäisivät itse varjoon ulkonäkökeskeisinä ihmisinä?
Onhan toi jossain määrin totta, mutta asian kanssa pitää tottua elämään, eikä antaa sen hallita. Jos koko elämä pyörii tuon "vitsi mä olen kaunis, ja kaikki muut kateellisia" ajatusmaailman ympärillä, niin kyllä on raskasta touhua. En ole koskaan tavannut niin ylimaallisen kaunista ihmistä, jonka ympärillä kaikki jäävät tuijottamaan ja alkavat supisemaan vihamielisesti (vai miten se nyt tekstissä menikään), kuulostaa siltä että on pahoja itsetunto-ongelmia, tai sitten aivan liian vilkas mielikuvitus. Elämässä on niin paljon muutakin kuin ulkonäkö, eikä sen perusteella kannata itseään lokeroida. Ainoaa pysyvää kauneutta on lopulta sisäinen kauneus, joten siihen kannattaa ennemmin satsata läpi koko elämän.
Tuntuu muutenkin että kaikki esimerkit oli samasta kynästä kirjoitettuja ja ylidramatisointikynä heilunut vähän liikaa.
Kiira Korpi ja kaunis sielunsa ulkonäön lisäksi sai sekaisin ihmisiä myös. Siis tikapuut ikkunan alla kun joku katellinen kurkkinut huoneeseensa ja ihme stalkkereita...
Narsisti joka tajuaa toisessa olevan jotain ehyempää, harmonisempaa ja muuta saa haasteen ja lähtee etsimään ulkonaisesta siksi niitä virheitä toisesta. Aina löytyy muka jotain joka ei olekaan tuossa toisessa kaunista, koska hän kadehtii sitä jotakin mitä toisessa on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi jossain määrin totta, mutta asian kanssa pitää tottua elämään, eikä antaa sen hallita. Jos koko elämä pyörii tuon "vitsi mä olen kaunis, ja kaikki muut kateellisia" ajatusmaailman ympärillä, niin kyllä on raskasta touhua. En ole koskaan tavannut niin ylimaallisen kaunista ihmistä, jonka ympärillä kaikki jäävät tuijottamaan ja alkavat supisemaan vihamielisesti (vai miten se nyt tekstissä menikään), kuulostaa siltä että on pahoja itsetunto-ongelmia, tai sitten aivan liian vilkas mielikuvitus. Elämässä on niin paljon muutakin kuin ulkonäkö, eikä sen perusteella kannata itseään lokeroida. Ainoaa pysyvää kauneutta on lopulta sisäinen kauneus, joten siihen kannattaa ennemmin satsata läpi koko elämän.
Tuntuu muutenkin että kaikki esimerkit oli samasta kynästä kirjoitettuja ja ylidramatisointikynä heilunut vähän liikaa.
Ei yhtään liikaa, kauneilla on myös oikeus kertoa millaista elämä on. Ei sitä myrkkyä tarvitse nielläkään.
Itse en pysty keskustelemaan normaalisti miehille, sillä saan heistä aina maanvaivan. Työni kautta nimeni on näkyvillä ja helposti saatavilla ja fb-viestipyynnöt täyttyvät työpäivien aikana kohtaamieni miesten viestipyynnöistä. En kuitenkaan pidä itseäni erityisen kauniina. Ennemminkin koen, että miehet aistivat hermostuneisuuteni ja tulkitsevat sen kiinnostukseksi vaikka tosiasiassa kyse on itseään ruokkivasta noidankehästä. Luulen, että samantapaisesta ilmiöstä on kyse osassa noissa artikkelin tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nätti ja hoikka ja ystävällinen nainen. Koko elämän olen saanut "nauttia" muiden naisten hyökkäilyistä ja pahan puhumisesta, erityisesti töissä. Voisitte edes myöntää, että toimitte näin.
Kuvaavaa on se, että kun kerroin terapiassa vuosia jatkuneesta koulukiusaamisesta erityisesti erään tytön taholta, kysyi (mies) terapeutti, miltä tämä tyttö näytti. Helpotti kyllä kuulla se kysymys. Vastauksen varmaan arvaatte.
Mitä olisit ajatellut, jos et itse olisi kaunis ja sinua koulussa kiusanneet tytöt olisivat olleet sinua kauniinpia?
Minähän luulin koko kouluajan, että olen kiusaajien alapuolella, epäonnistunut ja omituisen näköinen. Siksi siellä terapiassa olen käynyt, itsetunto on ollut todella huono.
Nyt kun katson vanhoja kuvia, ymmärrän, miten erilaiselta näytin muihin verrattuna: hoikka, siro, paksut pitkä tukka ja nätit kasvot. Sain kotoa vielä kauniit vaatteet.
Pitkään kyselin aikuisenakin, että voinko laittaa vaikka hameen päälle, vai herättääkö liikaa huomiota, onko liikaa meikkiä.
Yksi ystäväni on itse kertonut, kuinka oli todella kateellinen minulle kun tutustuttiin, mutta on päässyt siitä yli.
Vähän outoja ja erittäin ylistäviä noi kertomukset, vaikka ovat tottakin osittain ja olen itsekin samantyylistä kokenut. Ei kaikki ihmiset ole kuitenkaan automaattisesti kateellisia ja ilkeitä, vain koska toinen on kaunis. Vähän nyt avoimuutta siiihen katsantokantaan ihan molempiin suuntiin.