"Näin kauneus sabotoi ihmissuhteita" - iltalehden lukijat kertovat
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201804192200888444
Mitä ajatuksia tämä artikkeli teissä herättää?
Itse olen sitä mieltä, että nämä naiset tuovat kauneuttaan vähän liikaa esille. Jos oikeasti miettii jatkuvasti kuinka kaikki kadehtivat "ruskeita suuria silmiänsä ja tummaa kiharapilveänsä", niin kyllä se alkaa näkyä käytöksessä. En siis pysty tuntemaan näitä ihmisiä kohtaan sympatiaa.
Tiedän tosielämästä sellaisia oikeasti miellyttäväkäytöksisiä, maanläheisiä kauniita naisia, joita on kohdeltu ihan yhtä hyvin kuin muitakin. Heistä ei ikinä uskoisi, että he osallistuisivat tällaiseen "kauneus on taakka"-keskusteluun.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä ketju on täynnä niiden kauniiden naisten haukkumista. Aikamoisia vihantunteita herättää joissain, kun joku mainitsee olevansa kaunis.
Aijaa, ehkä näet mitä haluat nähdä? Minä kerroin olevani kaunis, ja sain paljonkin tykkäyksiä kommenttiini. Luultavasti tykkäykset johtuivat siitä, että vaikutin kauneudesta huolimatta maanläheiseltä, en ylimieliseltä.
Juurikin tuollaiset ihmiset, jotka väittävät, etteivät ole ylimielisiä, ovat itse niitä kaikkein ylimielisimpiä. "Siis oon niin maanläheinen ja ainakin tuhat kertaa vähemmän ylimielinen" :D Jotain rajaa nyt itsekehuskelulle.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kauniit ihmiset ovat tottuneet etuoikeutettuun kohteluun, joten kun heitä kohdellaan kuten muitakin, he pitävät sitä ilkeilynä/kateutena.
Ja pidät kauniita niin tyhminä etteivät he huomaa että rekisteröit ensin ihmisen ulkonäöllä ja sitten menet taputtelemaan sitä rumempaa :D?
Tuokin olisi ollut parempi juttu, jos siellä olisi ollut edes jonkun naamakuva.
Joskus kymmenisen vuotta sitten Daily Mailissa oli juttu naisesta nimeltä Samantha Brick, joka kertoi miten kauneus vaikuttaa hänen elämäänsä. Lentokapteenit tarjosivat hänelle shampanjaa ja randomit ihmiset ostelivat junalippuja tai antoivat kukkia. Naiset olivat tietysti tosi kateellisia ja ikäviä.
Artikkelissa oli tietysti monia kuvia ja niistä kävi ilmi, että ei kyseinen nainen nyt mikään maailmanluokan kaunotar ollut. Ei pahan näköinen, mutta oli vaikea uskoa, että niin monet ihmiset näkivät hänet kauniina ja olivat valmiita maksamaan asioita tuntemattomalle naiselle. Hänhän sai artikkelistaan ihan uskomattoman paljon kuraa niskaan.
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2124246/Samantha-Brick-downs…
Siis kovapintaisia ja röyhkeitä kauniita anaisia ei nokitella mutta juuri niitä aitoja ja herttaisimpia koska naiset kokevat pystyvänsä alistaaa häntä ja kostaa ulkonäön. Terapeutit tietävät kyllä että edullinen ulkonäkö kostetaan kyllä.
Kyllä naisen kauneus vaikuttaa siihen, miten muut kohtelevat. Jotkut on avoimesti ilkeitä ja odottavat jokaista virhettä ilkkuakseen. Sellaista vaikeasti havaittavaa ilmeilyä, sävyeroa puheessa ja käytöksessä. Mutta ei tätä kannata ääneen sanoa. Pidän minäkin asiasta puhuvaa ylimielisenä, vaikka tiedän tunteen ja koin nuorempana samaa. Suurin osa kohtelee neutraalisti, keskittyen enemmän asiaan kun kenenkään ulkonäköön.
Ikä korjaa tämänkin probleeman.
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin asia tapahtuu kerran, on vika toisessa. Jos tapahtuu kahdesti, niin se on sattumaa. Jos kolmesti tai enemmän on se peiliin katsomisen paikka. Eli veikkaan, että artikkelin naiset ovat omahyväisiä kusipäitä, mutta koska sattuvat olemaan kauniita pistävät muiden käytöksen sen piikkiin. Vähän kuin monet ratsastavat alkuperällään, heti heitetään korttia pöytään jos joku sanoo pahasti takaisin.
Jep. Viimeisin tapaus Meghan Markle ja sen "fanikunta" (sycophants).
Vierailija kirjoitti:
Joskus kymmenisen vuotta sitten Daily Mailissa oli juttu naisesta nimeltä Samantha Brick, joka kertoi miten kauneus vaikuttaa hänen elämäänsä. Lentokapteenit tarjosivat hänelle shampanjaa ja randomit ihmiset ostelivat junalippuja tai antoivat kukkia. Naiset olivat tietysti tosi kateellisia ja ikäviä.
Artikkelissa oli tietysti monia kuvia ja niistä kävi ilmi, että ei kyseinen nainen nyt mikään maailmanluokan kaunotar ollut. Ei pahan näköinen, mutta oli vaikea uskoa, että niin monet ihmiset näkivät hänet kauniina ja olivat valmiita maksamaan asioita tuntemattomalle naiselle. Hänhän sai artikkelistaan ihan uskomattoman paljon kuraa niskaan.
Ihmisen prettiys tulee vasta liikkuessa esille ei pelkistä kuvistä, Sievä on minustakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikean tieteellisen tiedon mukaan kauniita ihmisiä kohdellaan paremmin kuin vähemmän kauniita, he saavat keskimäärin parempaa palkkaa ja elävät pidempään.
Humble bragaajia kohdellaan kuten he ansaitsevat.
Samoin tyylikkäästi ja trendikkäästi pukeutuneita kohdellaan paremmin kuin tavista.
Jos on huoliteltu eli meikattu ja tulla hyvin sekä vaatetus ilmentää jonkinlaista varallisuutta (vaikka olisivat velaksi, kuka tietää) saat yleensä parempaa palvelua asioidessasi liikkeissä.
Minulla on nukkavieru olemus ja vaatetus sellainen, että se toimii pyöräillessä.
Vaikka rahaa on niin ettei p*skalle taivu, saan ylenkatsetta asioidessani.
Vierailija kirjoitti:
Olen nätti ja hoikka ja ystävällinen nainen. Koko elämän olen saanut "nauttia" muiden naisten hyökkäilyistä ja pahan puhumisesta, erityisesti töissä. Voisitte edes myöntää, että toimitte näin.
Kuvaavaa on se, että kun kerroin terapiassa vuosia jatkuneesta koulukiusaamisesta erityisesti erään tytön taholta, kysyi (mies) terapeutti, miltä tämä tyttö näytti. Helpotti kyllä kuulla se kysymys. Vastauksen varmaan arvaatte.
Mitä olisit ajatellut, jos et itse olisi kaunis ja sinua koulussa kiusanneet tytöt olisivat olleet sinua kauniinpia?
Hohhoijaa mikä epävarmojen ja huonoitsetuntoisten narsistien ketju (ja artikkeli). Narsistithan aina kuvittelevat olevansa jossain asiassa ylivertaisia, vaikka eivät sitä olisikaan. Tässä se on kauneus.
Nolointa on kun joku oikeasti tavallisen näköinen (tai jopa ruma) henkilö kuvittelee olevansa ylimaallinen kaunotar, ja muiden huonon kohtelun johtuvan kateudesta. Se on kai jonkinlaista itsesuojeluvaistoa, ettei tarvitse katsoa peiliin ja nähdä niitä omia heikkouksiaan.
Usein ihmiset jotka luulevat olevansa tosi kauniita ovat vain ihan ok. Tosi kauniita on vain promille ihmisistä. Ja typerä luonne pilaa heti kaiken kauneuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen prettiys tulee vasta liikkuessa esille ei pelkistä kuvistä, Sievä on minustakin.
Muistan tämän! Ei ole edes sievä vaan tavispulloblondi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä ketju on täynnä niiden kauniiden naisten haukkumista. Aikamoisia vihantunteita herättää joissain, kun joku mainitsee olevansa kaunis.
Aijaa, ehkä näet mitä haluat nähdä? Minä kerroin olevani kaunis, ja sain paljonkin tykkäyksiä kommenttiini. Luultavasti tykkäykset johtuivat siitä, että vaikutin kauneudesta huolimatta maanläheiseltä, en ylimieliseltä.
Juurikin tuollaiset ihmiset, jotka väittävät, etteivät ole ylimielisiä, ovat itse niitä kaikkein ylimielisimpiä. "Siis oon niin maanläheinen ja ainakin tuhat kertaa vähemmän ylimielinen" :D Jotain rajaa nyt itsekehuskelulle.
Jokainen voi pyrkiä maanläheisyyteen, se ei liity mitenkään ulkonäköön. Myös "rumempi" ihminen voi olla ylimielinen, eikä hänestä taatusti tykätä yhtään sen enempää kuin ylimielisestä, joka on kaunis. Ihmiset vain usein oikeuttavat käytöksensä kuittaamalla kritiikin kateudeksi vai vihaksi, joka johtuu jostain mille he itse eivät voi mitään. Se on helpompaa, koska näin ei tarvitse kehittyä ihmisenä yhtään eikä joutua tarkastelemaan omaa käyttäytymisrään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen kauneus vaikuttaa siihen, miten muut kohtelevat. Jotkut on avoimesti ilkeitä ja odottavat jokaista virhettä ilkkuakseen. Sellaista vaikeasti havaittavaa ilmeilyä, sävyeroa puheessa ja käytöksessä. Mutta ei tätä kannata ääneen sanoa. Pidän minäkin asiasta puhuvaa ylimielisenä, vaikka tiedän tunteen ja koin nuorempana samaa. Suurin osa kohtelee neutraalisti, keskittyen enemmän asiaan kun kenenkään ulkonäköön.
Ei se ikä korjaa jos on hyvännäköinen on sitä suhteessa ikätovereihinsa aina.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Ja kauniille se on kamalampaa kuin meille muille, sillä sitten pitää pistää hirveästi rahaa erilaisiin kauneustuotteisiin ja pistoksiin ja leikkauksiin jne, koska ei sitä kauneutta ny herrajjjumala voi päästää menemään niin vähällä! Sitten niistä tulee ihmishirviöitä, koska kauneusleikkaus (voi miten väärä sana) tuottaa niitä. Ilmeettömiä naamoja, irvistykseen vääntyviä suupieliä, luonnottomia muovi-ihmisiä. Ei käy edes sääliksi.
Sellaiseenkin olen törmännyt, että kauneuttaan tai älyään yritetään down shiftata, että muilla olisi parempi mieli. Se vasta loukkaavaa onkin ja tekee kohtaamisesta vähintäänkin erikoisen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, tuohan on tavallistakin tavallisemman näköinen nainen. Jopa minä olen kauniimpi, ja pidän itseäni ihan taviksena! Miksi hän satuili tuollaista omalla kuvallaan, kun kaikki nyt kuitenkin näkee totuuden?
Harvemmin taas oikeasti kauniit ihmiset (esim kuuluisat näyttelijät) valittavat omasta kauneudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa katkeria ja ilkeitä kommentteja tässä ketjussa.
Artikkelin ilmiö on hyvin selvä ja tässäkin se konkretisoituu, miten kauniille ollaan kateellisia ja epäystävällisiä.
Tuossa artikkelissa ko naisilta oli kysytth, miten he kokevat ilmiön. Varmaan ymmärrätte sen, jos vähän ajattelette. Silti artikkelin haastattelut on täällä väkisin väännetty sellaiseen muotoon, että ko. naiset olisivat itse alkaneet tyrkyttää muille kokemuksiaan kauneudesta ja eivät koskaan muuta ajattelisikaan.
Paljon voimia kauniille naisille! Sitä näköjään tarvitaan.Noh, mielestäni en itse ainakaan ollut, kunhan pitkähkösti totesin, että samat ongelmat on kaikilla, mutta ilman niitä kauneuden etuja.
Vai etkö samaistu mihinkää artikkelissa esitettyihin väitteisiin?
*vaikea saada kavereita
*vähättely
*kohdellaan kuin ilmaa
*"mulkoillaan"
*vaikea löytää parisuhdetta
*häirintä
Jne.Lukemattomat ihmiset kokevat näitä olivat minkä näköisiä tahansa. Mikä näiden ei-kauniiden kohdalla selittää ilmiön? Kateus?
Mä pidän itseäni ihan kauniina naisena. En ole mikään instababy, mutta pukeudun naisellisesti, olen hoikahko, mulla on pitkät hiukset ja kevyellä meikillä näytän hyvältä.
En ole koskaan ymmärtänyt, miten joidenkin ulkonäkö voi aiheuttaa noita listattuja juttuja jatkuvasti. Ihan sama kuin joskus väitetään, ettei Suomessa voi pukeutua naisellisesti, koska toiset naiset katsoo pahasti ja kohtelee ikävästi. Joku random ihminen metrossa on joskus voinut katsoa, mutta aika minimaalista sellainen käytös on ollut.
Jos kaikki ovat aina ikäviä sinua kohtaan, niin siinä vaiheessa syyllistä kannattaa yleensä etsiä peilistä. Eikä niistä yliluonnollisen kauniista kasvoista, vaan siitä persoonasta.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa mikä epävarmojen ja huonoitsetuntoisten narsistien ketju (ja artikkeli). Narsistithan aina kuvittelevat olevansa jossain asiassa ylivertaisia, vaikka eivät sitä olisikaan. Tässä se on kauneus.
Nolointa on kun joku oikeasti tavallisen näköinen (tai jopa ruma) henkilö kuvittelee olevansa ylimaallinen kaunotar, ja muiden huonon kohtelun johtuvan kateudesta. Se on kai jonkinlaista itsesuojeluvaistoa, ettei tarvitse katsoa peiliin ja nähdä niitä omia heikkouksiaan.
Hyvin neuroottisen ilkeä ja asenteellinen on viestisi. Ohitat täysin noitten naisten sanoman mikä on että hei naiset tuntuu meistä pahalta kun olette mollaavia ja ilkeitä. Se on ihan hyvä ja oikeus jokaisen sanoa jos kokee sellaista missä vaan.
Oletpa myrkyllinen. Minä taas osaan asettua tuon kertojan kokemaan ja koen hänen sanomansa aidoksi. Uskon ja tuen häntä.