"Näin kauneus sabotoi ihmissuhteita" - iltalehden lukijat kertovat
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201804192200888444
Mitä ajatuksia tämä artikkeli teissä herättää?
Itse olen sitä mieltä, että nämä naiset tuovat kauneuttaan vähän liikaa esille. Jos oikeasti miettii jatkuvasti kuinka kaikki kadehtivat "ruskeita suuria silmiänsä ja tummaa kiharapilveänsä", niin kyllä se alkaa näkyä käytöksessä. En siis pysty tuntemaan näitä ihmisiä kohtaan sympatiaa.
Tiedän tosielämästä sellaisia oikeasti miellyttäväkäytöksisiä, maanläheisiä kauniita naisia, joita on kohdeltu ihan yhtä hyvin kuin muitakin. Heistä ei ikinä uskoisi, että he osallistuisivat tällaiseen "kauneus on taakka"-keskusteluun.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin nää kaikki olisivat täysin vaatimattomia harmaa varpusia jollei heillä olisi kauneus filtterit ja paakkelit vedetty yhteentoista asti. Ja ne kateudet on omaa mielikuvitusta vaan. Jengi vihaa heitä pelkästään koska he vetää jotain supernarttu narsisti mä-oon-niin-paljon-kauniimpi-kuin-sä-ja-kaikki-muut rooleja en-katso-päinkään-jollet-ole-superkomea-185cm-miljonääri.
Tunnen monta tuollaista keissiä.
Tuo koskee kyllä tavisnaisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kateudesta, mutta aika monella naisella heilahtaa kilpailuvietti päälle kauniin naisen seurassa. Kaikki yritetään pistää paremmaksi, vaikka rahkeet eivät riittäisi lähellekään. Onhan sitä hauska seurata.
Oletko itse tällainen, jolla heilahtaa kilpailuvietti päälle kauniiden seurassa?
En. Tämän ilmiön voi todeta helposti yökerhoissa ja baareissa, kauniin naisen seurassa olevaa miestä yritetään iskeä aktiivisesti, vaikka muuten miehellä ei juuri kysyntää olisikaan.
Luultavasti kuvittelet, ja tulkitset normaalin jutustelun iskuyritykseksi.
Itseäni kyllä kovin kauniit ihmiset vtuttaa. Heitä pidetään kaikessa parempana vain siksi, että ovat hyvännäköisiä. Kaikki on helpompaa. Kauniita naisia en periaatteessa jää katselemaan tai anna huomiota, sillä taatusti sitä saavat muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä kohta artikkelissa ja niin totta:
"Tekopyhintä on just se, että ei-niin-kauniit aina toitottavat sitä sisäistä kauneutta, mutta samaan aikaan unohtavat omat toitotuksensa, kun heidän pitäisi nähdä se sisäinen kauneus heitä ulkoisesti kauniimmassa ihmisessä."
Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa nähdä ulkoisesti kauniin ihmisen sisäinen kauneus. Esimerkiksi kaunein tuntemani ihminen on myös todella mukava, hauska ja älykäs. Jotenkin vaan uskon että nämä valittajat eivät ole mitään noista.
Vierailija kirjoitti:
> Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle.
Mikähän supermega kaunotar tässä oikein on kyseessä?? Itse en koskaan ole niin kaunista naista tuntenut että sille tuollaista tapahtuisi.
Ja miten vaikeaa olisi elämä niille naisille jotka ovat tolleen käyttäytyvät kun kaunis nainen on lähistöllä.
Kyllä tuota tapahtuu älähän valehtele. Miehetkin huomaavat sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä kohta artikkelissa ja niin totta:
"Tekopyhintä on just se, että ei-niin-kauniit aina toitottavat sitä sisäistä kauneutta, mutta samaan aikaan unohtavat omat toitotuksensa, kun heidän pitäisi nähdä se sisäinen kauneus heitä ulkoisesti kauniimmassa ihmisessä."
Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa nähdä ulkoisesti kauniin ihmisen sisäinen kauneus. Esimerkiksi kaunein tuntemani ihminen on myös todella mukava, hauska ja älykäs. Jotenkin vaan uskon että nämä valittajat eivät ole mitään noista.
No tottakai se muitten tölviminen saa varautuneeksi. Sara Sieppi on onneksi edelleen herttainen. Vaikka Berlöf ja Sieppi saaneet hirveästi kuraa niskaan täälläkin. Ja Sara Chafak joka todella kaunis lady!
Vierailija kirjoitti:
Uusissa työpaikoissa miehet tulevat ystävällisesti juttelemaan, auttamaan ja jopa tutustumaan. Naiset vetäytyvät takia-alalle, eivät ole ollenkaan kiinnostuneita eivätkä pyydä mukaan esim. lounaalle. Miksi käy aina näin? Ajattelen mielessäni, että eikä, taas tämä menee näin. Selittäkää mitä voisin tehdä toisin.
Ei herraisä, en väitä ettetkö voisi olla tosi kaunis, mutta itserakkaus alkaa mennä aika paljon yli, jos kuvittelet sen johtuvan naisten kateudesta, että eivät tule tekemään tuttavuutta kanssasi kuten miehet.
Olen itse tavallisen näköinen nainen, ja ihan jokaisessa työpaikassa missä olen ollut, miestyöntekijät ovat olleet ainoita, jotka ovat minusta kiinnostuneet. Se on täysin luonnollista, että heteromiestä kiinnostaa naiset. Eikä edes tarvitse olla kaunotar.
Mielestäni kauniit ihmiset ovat tottuneet etuoikeutettuun kohteluun, joten kun heitä kohdellaan kuten muitakin, he pitävät sitä ilkeilynä/kateutena.
Vierailija kirjoitti:
Njaa... Minulla on lähipiirissä eräs tuttava, joka kai kokee itsensä erityisen kauniina ja jaksaa sitä omaa erinomaisuuttaan toitottaa joka käänteessä. Ei hän mikään kaunotar ole ainakaan minun silmääni, ihan nätti nainen, joka tykkää meikata vahvasti ja käydä ottamassa huulitäytettä ja hiuspidennyksiä ym. Kuitenkin sellainen ylimielinen itsensä korostaminen on todella vaivaannuttavaa! Sitten, kun joku kehtaa arvostella, niin vedetään kateuskortti esiin :) vau.
Miten hän toitottaa sitä omaa erinomaisuuttaan? Miten korostaa itseään? Minua kiinnostaisi oikeasti tietää koska omat työkaverini ovat harmaavarpusia ja ovat dissanneet minua alusta alkaen. Miehet ovat minulle yliystävällisiä ja oletan että se heitä ärsyttää. Ja käytän Huulitäytteitä ja Hiustenpidennyksiä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle.
Mikähän supermega kaunotar tässä oikein on kyseessä?? Itse en koskaan ole niin kaunista naista tuntenut että sille tuollaista tapahtuisi.
Ja miten vaikeaa olisi elämä niille naisille jotka ovat tolleen käyttäytyvät kun kaunis nainen on lähistöllä.
Puolustelet miehiä vaikka he saattavat olla kauniita naisia kohtaan vielä myrkyllisempiä. Olin yksissä bileissä joissa miehet porukalla naureskelivat yhdelle todella laitetulle ja kauniille naiselle. Pilkkasivat hänen älyään jne ("she seems very intelligent"
*röhönaurua äijäporukalta*) . Ei tämä nainen sitä itse kyllä huomannut.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo että koko paikka menee hetkessä sekaisin ilmiö tunnetaan pahan silmän heräämisenä kun kaunis nainen astuu ovesta sisään. Se otetaan jossain erittäin vakavasti ja tunnistetaan ja tunnustetaan ilmiönä. Meillä se peitellään mutta se on.
Et voi olla tosissasi. Maanläheistä ihmistä ei kavahdeta, paitsi ehkä joku mieleltään sairas voi kavahtaa, mutta mitä väliä sillä on, kun ei hän edusta keskivertoa ihmistä. Jos jollain on iso ego, niin se voi herättää "pahaa silmää" olipa ulkonäkö mitä tahansa. Jos ihmisen koko ajattelu on keskittynyt omaan oletettuun kadehdittavaan kauneuteensa/komeuteensa, niin se näkyy. Se mitä ajattelet itsestäsi näkyy sinusta ulospäin, oli se sitten epävarmuus tai liiallisen suuri ego. Ihmiset eivät yleisesti ottaen pidä ihmisistä, joilla on iso ego.
Kyllä olen tosissani, paha silmä herää ja tutkimusten mukaan yhdistelmä: Kaunis, älykäs ja luova herättää eniten. Edes rikkaus ei herätä pahaa silmaa niinkuin Kauneus ja luovuus yhdistettynä. Sitten on jo raivo liikkellä.
Sinun pitää ymmärtää että lahjat jaetaan taivaassa eikä riistää sitä lahjakkaampaa ja kauniimpaa. Sinun egosi ei vaan kestä sitä. Myönnä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolustelet miehiä vaikka he saattavat olla kauniita naisia kohtaan vielä myrkyllisempiä. Olin yksissä bileissä joissa miehet porukalla naureskelivat yhdelle todella laitetulle ja kauniille naiselle. Pilkkasivat hänen älyään jne ("she seems very intelligent"
*röhönaurua äijäporukalta*) . Ei tämä nainen sitä itse kyllä huomannut.-sivusta
Miehet voivat kokea kauniin naisen kilpailijakseen mutta aika neuroottista sellainen on. Tosimies kokee kauniin naisen kiinnostavana,
Uskon kyllä että hyvin kauniit ihmiset joutuvat kohtaamaan negatiivisia ennakkoluuloja ja ilkeilyjä muiden taholta. Toisaalta myös me rumemmat naiset joudumme myös kohtaamaan näitä. Meillä ei toki ole lohtuna sitä, että voimme ajatella kaiken johtuvan vain siitä, että muut vaan kadehtivat meitä.
Vähän pisti naurattamaan tuossa artikkelissa, kun joku kaunis nainen kertoi kuinka aina hänen mennessään juttelemaan varatulle miehelle, miehen tyttöystävä ilmaantuu miehensä kylkeen kiinni. Ihan samaa kyllä minusta tapahtuu, vaikkei se varatun miehen juttusille hakeutuva nainen olisi kauniskaan. Luulisin että tuo on lähinnä ihan tavanomaista pientä mustasukkaisuutta puolisostaan kuin varsinaisesti toisen kauneudesta johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njaa... Minulla on lähipiirissä eräs tuttava, joka kai kokee itsensä erityisen kauniina ja jaksaa sitä omaa erinomaisuuttaan toitottaa joka käänteessä. Ei hän mikään kaunotar ole ainakaan minun silmääni, ihan nätti nainen, joka tykkää meikata vahvasti ja käydä ottamassa huulitäytettä ja hiuspidennyksiä ym. Kuitenkin sellainen ylimielinen itsensä korostaminen on todella vaivaannuttavaa! Sitten, kun joku kehtaa arvostella, niin vedetään kateuskortti esiin :) vau.
Miten hän toitottaa sitä omaa erinomaisuuttaan? Miten korostaa itseään? Minua kiinnostaisi oikeasti tietää koska omat työkaverini ovat harmaavarpusia ja ovat dissanneet minua alusta alkaen. Miehet ovat minulle yliystävällisiä ja oletan että se heitä ärsyttää. Ja käytän Huulitäytteitä ja Hiustenpidennyksiä minäkin.
Onko sulle tiktok kanava?
ONNEKSI APUA LUVASSA : LIHOVAT JA RUPSAHTAVAT
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kaunis ja kun olin hoikka niin ihmiset ujosteli ja otti vakavasti kaiken mitä sanoin. Kun lihosin niin ihmiset Alko piikittelemään ulkonäön vuoks esim että joo oot varmaan ollu tosi kaunis yms. Eli jos on ulkonäköä niin on tosi vaikea olla muuta ku se pelkkä ulkonäkö. Naiset myös ei oo koskaan halunnu olla mun kavereita, tää Alko jo lapsena. Miehet ahdistelee tai ihastuu tai sitten osottaa mieltään jollain tavalla.
Olitko missikaunis?
Onkohan tuon artikkelin ”kokemusta on”-nimimerkin kirjoitus provo? Vai onko joku oikeasti noin tyhjäpäinen? ”Kauniit ja sirot piirteeni tulevat esille vaikka yritän olla vain tavallinen”. Nauran ääneen täällä! Välillä hävettää olla nainen, tällaiset ihmisethän vaan korostavat sitä ettei kauneus ja aivot tule yleensä samassa paketissa. En siis itse ole sitä mieltä, mutta näitä tekstejä lukiessa kyllä voisi niin jo kuvitella. Olettaen että nämä ovat tosielämässä niin kauniita kuin kuvitellevat olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle tiktok kanava?
Ei ole. Mutta veikkaan että en käyttäydy ärsyttävästi enkä korosta itseäni, työkavereita vaan ärsyttää se miesten huomio vaikken sitä millään lailla kalastele. Harvoin puhun itsestäni ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
ONNEKSI APUA LUVASSA : LIHOVAT JA RUPSAHTAVAT
Eivät kaikki. Ja luovuus säilyy.
Näyttää olevan syvällä tuollainen ennakkoluulo, että kaunis nainen haluaa uudessa porukassa huomiota ulkonäölleen. Oikeasti ei tulisi mieleenkään yrittää ja pyrkiä tuollaiseen eli tehdä itsestään ihan ylimielisen idioottimaisen pellen. Sitä kaipaa vain ryhmään kuulumista ja hyväksyntää kuten kaikki muutkin ihmiset.