"Näin kauneus sabotoi ihmissuhteita" - iltalehden lukijat kertovat
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201804192200888444
Mitä ajatuksia tämä artikkeli teissä herättää?
Itse olen sitä mieltä, että nämä naiset tuovat kauneuttaan vähän liikaa esille. Jos oikeasti miettii jatkuvasti kuinka kaikki kadehtivat "ruskeita suuria silmiänsä ja tummaa kiharapilveänsä", niin kyllä se alkaa näkyä käytöksessä. En siis pysty tuntemaan näitä ihmisiä kohtaan sympatiaa.
Tiedän tosielämästä sellaisia oikeasti miellyttäväkäytöksisiä, maanläheisiä kauniita naisia, joita on kohdeltu ihan yhtä hyvin kuin muitakin. Heistä ei ikinä uskoisi, että he osallistuisivat tällaiseen "kauneus on taakka"-keskusteluun.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuon artikkelin ”kokemusta on”-nimimerkin kirjoitus provo? Vai onko joku oikeasti noin tyhjäpäinen? ”Kauniit ja sirot piirteeni tulevat esille vaikka yritän olla vain tavallinen”. Nauran ääneen täällä! Välillä hävettää olla nainen, tällaiset ihmisethän vaan korostavat sitä ettei kauneus ja aivot tule yleensä samassa paketissa. En siis itse ole sitä mieltä, mutta näitä tekstejä lukiessa kyllä voisi niin jo kuvitella. Olettaen että nämä ovat tosielämässä niin kauniita kuin kuvitellevat olevansa.
Oletpa myrkyllinen. Minä taas osaan asettua tuon kertojan kokemaan ja koen hänen sanomansa aidoksi. Uskon ja tuen häntä.
Ööö, miten tuet? Rupeatko kainalokepiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa katkeria ja ilkeitä kommentteja tässä ketjussa.
Artikkelin ilmiö on hyvin selvä ja tässäkin se konkretisoituu, miten kauniille ollaan kateellisia ja epäystävällisiä.
Tuossa artikkelissa ko naisilta oli kysytth, miten he kokevat ilmiön. Varmaan ymmärrätte sen, jos vähän ajattelette. Silti artikkelin haastattelut on täällä väkisin väännetty sellaiseen muotoon, että ko. naiset olisivat itse alkaneet tyrkyttää muille kokemuksiaan kauneudesta ja eivät koskaan muuta ajattelisikaan.
Paljon voimia kauniille naisille! Sitä näköjään tarvitaan.Noh, mielestäni en itse ainakaan ollut, kunhan pitkähkösti totesin, että samat ongelmat on kaikilla, mutta ilman niitä kauneuden etuja.
Vai etkö samaistu mihinkää artikkelissa esitettyihin väitteisiin?
*vaikea saada kavereita
*vähättely
*kohdellaan kuin ilmaa
*"mulkoillaan"
*vaikea löytää parisuhdetta
*häirintä
Jne.Lukemattomat ihmiset kokevat näitä olivat minkä näköisiä tahansa. Mikä näiden ei-kauniiden kohdalla selittää ilmiön? Kateus?
Mä pidän itseäni ihan kauniina naisena. En ole mikään instababy, mutta pukeudun naisellisesti, olen hoikahko, mulla on pitkät hiukset ja kevyellä meikillä näytän hyvältä.
En ole koskaan ymmärtänyt, miten joidenkin ulkonäkö voi aiheuttaa noita listattuja juttuja jatkuvasti. Ihan sama kuin joskus väitetään, ettei Suomessa voi pukeutua naisellisesti, koska toiset naiset katsoo pahasti ja kohtelee ikävästi. Joku random ihminen metrossa on joskus voinut katsoa, mutta aika minimaalista sellainen käytös on ollut.
Jos kaikki ovat aina ikäviä sinua kohtaan, niin siinä vaiheessa syyllistä kannattaa yleensä etsiä peilistä. Eikä niistä yliluonnollisen kauniista kasvoista, vaan siitä persoonasta.
Juuri sitähän kiusaajat haluavatkin että etsin vikaa itsestäsi, siksi en usko sinua. Oletko itse kaunis?
%C3%89-IRELAND%E2%80%99SNATIONALPUBLICSERVICEMEDIAVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin olisi ollut parempi juttu, jos siellä olisi ollut edes jonkun naamakuva.
Joskus kymmenisen vuotta sitten Daily Mailissa oli juttu naisesta nimeltä Samantha Brick, joka kertoi miten kauneus vaikuttaa hänen elämäänsä. Lentokapteenit tarjosivat hänelle shampanjaa ja randomit ihmiset ostelivat junalippuja tai antoivat kukkia. Naiset olivat tietysti tosi kateellisia ja ikäviä.
Artikkelissa oli tietysti monia kuvia ja niistä kävi ilmi, että ei kyseinen nainen nyt mikään maailmanluokan kaunotar ollut. Ei pahan näköinen, mutta oli vaikea uskoa, että niin monet ihmiset näkivät hänet kauniina ja olivat valmiita maksamaan asioita tuntemattomalle naiselle. Hänhän sai artikkelistaan ihan uskomattoman paljon kuraa niskaan.
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2124246/Samantha-Brick-downs…
Ihmisen prettiys tulee vasta liikkuessa esille ei pelkistä kuvistä, Sievä on minustakin.
Ihan nätti, mutta ei mikään kaunotar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuon artikkelin ”kokemusta on”-nimimerkin kirjoitus provo? Vai onko joku oikeasti noin tyhjäpäinen? ”Kauniit ja sirot piirteeni tulevat esille vaikka yritän olla vain tavallinen”. Nauran ääneen täällä! Välillä hävettää olla nainen, tällaiset ihmisethän vaan korostavat sitä ettei kauneus ja aivot tule yleensä samassa paketissa. En siis itse ole sitä mieltä, mutta näitä tekstejä lukiessa kyllä voisi niin jo kuvitella. Olettaen että nämä ovat tosielämässä niin kauniita kuin kuvitellevat olevansa.
Oletpa myrkyllinen. Minä taas osaan asettua tuon kertojan kokemaan ja koen hänen sanomansa aidoksi. Uskon ja tuen häntä.
Kuuntelen tuollaista sanomaa, se on kiinnostavaa ja kertoo naispopulamme keinoista. Ja ajastamme. On kiinnostavaa kun naiset sylkevät myrkkyä johonkuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa mikä epävarmojen ja huonoitsetuntoisten narsistien ketju (ja artikkeli). Narsistithan aina kuvittelevat olevansa jossain asiassa ylivertaisia, vaikka eivät sitä olisikaan. Tässä se on kauneus.
Nolointa on kun joku oikeasti tavallisen näköinen (tai jopa ruma) henkilö kuvittelee olevansa ylimaallinen kaunotar, ja muiden huonon kohtelun johtuvan kateudesta. Se on kai jonkinlaista itsesuojeluvaistoa, ettei tarvitse katsoa peiliin ja nähdä niitä omia heikkouksiaan.
Hyvin neuroottisen ilkeä ja asenteellinen on viestisi. Ohitat täysin noitten naisten sanoman mikä on että hei naiset tuntuu meistä pahalta kun olette mollaavia ja ilkeitä. Se on ihan hyvä ja oikeus jokaisen sanoa jos kokee sellaista missä vaan.
Mollaus on joko pääsi sisällä, tai sitten käyttäydyt ylimielisesti ja olet huonon kohtelusti ansainnut.
Tiedän olevani kaunis, mutta minun on ihan älyttömän vaikea samaistua tuohon iltalehden juttuun.
Olen tehnyt koko työurani (jota ei nyt vielä vuosikymmeniä ole kertynyt) naisvaltaisella alalla. En ole kokenut mitään kateutta, mikä voisi johtua ulkonäöstäni. Toki olen törmännyt kateellisiin ihmisiin, mutta he ovat kaikista asioista kateellisia. Tiedätte ihmistyypin joka on jopa syöpäsairaalle kateellinen sairas"lomasta". Mikäli olen saanut asiatonta kohtelua osakseni, ei se ole johtunut todellakaan ulkonäöstäni vaan toisen huonoista käytöstavoista tai pahimmillaan se on ollut reaktio omasta huonosta käytöksestä.
Minulla on ollut aina ystäviä, etenkin naisia. Koen, että olen aidosti pidetty ihminen omassa lähipiirissäni. Miehenikin tapasin niin, että tutuistuimme pitkään tietämättä yhtään miltä toinen näytti. Toisaalta tiedän, että ulkonäköni tekee minusta helpostilähestyttävän näköisen. Minua luullaan aina automaattisesti mukavaksi ihmiseksi. No en ole, olen ihan tavallinen omine särmineni.
Ehkä minä olen sitten onnistunut elämään tämän koko elämäni hyvällä itsetunnolla varustettujen, maanläheisten ihmisten seurassa. En ole tämän takia tajunnut nostaa itseäni jalustalle ja sitten uhriutua siitä. Ai niin, maailma on täynnä minua kauniimpia ihmisiä ja ikä syö ulkonnäköä. Sen varaan ei kannata rakentaa identiteettiä.
Meikit pois ja kireät vaatteet vaihtoon niin useimpien hyvä ulkokuori haihtuu. Sillä konstilla saa myös arvostusta työyhteisössä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa mikä epävarmojen ja huonoitsetuntoisten narsistien ketju (ja artikkeli). Narsistithan aina kuvittelevat olevansa jossain asiassa ylivertaisia, vaikka eivät sitä olisikaan. Tässä se on kauneus.
Nolointa on kun joku oikeasti tavallisen näköinen (tai jopa ruma) henkilö kuvittelee olevansa ylimaallinen kaunotar, ja muiden huonon kohtelun johtuvan kateudesta. Se on kai jonkinlaista itsesuojeluvaistoa, ettei tarvitse katsoa peiliin ja nähdä niitä omia heikkouksiaan.
Hyvin neuroottisen ilkeä ja asenteellinen on viestisi. Ohitat täysin noitten naisten sanoman mikä on että hei naiset tuntuu meistä pahalta kun olette mollaavia ja ilkeitä. Se on ihan hyvä ja oikeus jokaisen sanoa jos kokee sellaista missä vaan.
Mollaus on joko pääsi sisällä, tai sitten käyttäydyt ylimielisesti ja olet huonon kohtelusti ansainnut.
Väittäisin kyllä sinun käyttäytyvän juuri hyvinkin ilkeästi. Realisoin sulle minkä jokainen voi nähdä. Miksi et kuuntelisi toisten kokemia tunteita? Myös kauniitten kertomia. Älä katso ihmiseen, kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minua koulukiusanneet tytöt olivat niitä luokan kaunottaria. Mutta sain kostoni kun olimme parikymppisiä. Se "kaikkein kaunein" meni aikaisin naimisiin ja sitten parin vuoden päästä mies otti eron. Silloin tuntui hyvältä! Syytä eroon en tiedä, mutta olen mielessäni päätellyt, että mieskin sai huomata, miten äklö luonne "kauniilla" oli. Ei turhaan ole sanonta "moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä". 1. ei pidä painottaa liiaksi ulkonäköä – ulkonäkö voi pettää
2. näyttää hyvältä, mutta on käytännössä tai sisällöltään huono
https://fi.wiktionary.org/wiki/moni_kakku_p%C3%A4%C3%A4lt%C3%A4_kaunis&…; Ja on juurikin totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen tuollaista sanomaa, se on kiinnostavaa ja kertoo naispopulamme keinoista. Ja ajastamme. On kiinnostavaa kun naiset sylkevät myrkkyä johonkuhun.
Niin, niin kuin ne kauniit naiset, joile "kaikki muut naiset ovat vain kateellisia, eikä johdu yhtään ylimielisestä luonteestani"?
Rigghhtt.
Kauniita naisia petetään enemmän, koska äärimmäinen keino kostaa kauneus on viedä naiselta mies. Väitän, että varatun jahtaamisessa on usein kyse tästä, kilpailusta. Ei rakkaudesta, aidoista tunteista. Kauniin naisen mies houkuttelee muita naisia.
Onhan se biologiaakin. Suhtaudun näihin kaksoisliekki ja sielunkumppanihöpinöihin varauksella, koska niillä perustellaan teko, joka on lähtöisin vieteistä ja tarpeesta saada parhaita a-luokan jälkeläisiä. Todellinen sielunkumppani ei ole varattu, vaan vapaa, koska kohtalo ei varmasti halua vaikeuttaa kaksoisliekkien pääsyä toistensa luo. 🤭
Samat ongelmat ne on kaikilla, joilla on elämä, työ ja lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen kauneus vaikuttaa siihen, miten muut kohtelevat. Jotkut on avoimesti ilkeitä ja odottavat jokaista virhettä ilkkuakseen. Sellaista vaikeasti havaittavaa ilmeilyä, sävyeroa puheessa ja käytöksessä. Mutta ei tätä kannata ääneen sanoa. Pidän minäkin asiasta puhuvaa ylimielisenä, vaikka tiedän tunteen ja koin nuorempana samaa. Suurin osa kohtelee neutraalisti, keskittyen enemmän asiaan kun kenenkään ulkonäköön.
Ikä korjaa tämänkin probleeman.
Näin on. Ja kauniille se on kamalampaa kuin meille muille, sillä sitten pitää pistää hirveästi rahaa erilaisiin kauneustuotteisiin ja pistoksiin ja leikkauksiin jne, koska ei sitä kauneutta ny herrajjjumala voi päästää menemään niin vähällä! Sitten niistä tulee ihmishirviöitä, koska kauneusleikkaus (voi miten väärä sana) tuottaa niitä. Ilmeettömiä naamoja, irvistykseen vääntyviä suupieliä, luonnottomia muovi-ihmisiä. Ei käy edes sääliksi.
Hyvin myrkyllinen viesti tämäkin. Ei kauniit käyttäydy näin vaan rumemmat alkavat jo tuon 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, niin kuin ne kauniit naiset, joile "kaikki muut naiset ovat vain kateellisia, eikä johdu yhtään ylimielisestä luonteestani"?
Rigghhtt.
Mitä sinä olet kathera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kymmenisen vuotta sitten Daily Mailissa oli juttu naisesta nimeltä Samantha Brick, joka kertoi miten kauneus vaikuttaa hänen elämäänsä. Lentokapteenit tarjosivat hänelle shampanjaa ja randomit ihmiset ostelivat junalippuja tai antoivat kukkia. Naiset olivat tietysti tosi kateellisia ja ikäviä.
Artikkelissa oli tietysti monia kuvia ja niistä kävi ilmi, että ei kyseinen nainen nyt mikään maailmanluokan kaunotar ollut. Ei pahan näköinen, mutta oli vaikea uskoa, että niin monet ihmiset näkivät hänet kauniina ja olivat valmiita maksamaan asioita tuntemattomalle naiselle. Hänhän sai artikkelistaan ihan uskomattoman paljon kuraa niskaan.
Ihmisen prettiys tulee vasta liikkuessa esille ei pelkistä kuvistä, Sievä on minustakin.
Mun mielestä ei edes nätti. Ehkä briteissä erottuu edukseen, mutta siellä on sitten oikeasti huonosti asiat. :D
Vierailija kirjoitti:
Kauniita naisia petetään enemmän, koska äärimmäinen keino kostaa kauneus on viedä naiselta mies. Väitän, että varatun jahtaamisessa on usein kyse tästä, kilpailusta. Ei rakkaudesta, aidoista tunteista. Kauniin naisen mies houkuttelee muita naisia.
Onhan se biologiaakin. Suhtaudun näihin kaksoisliekki ja sielunkumppanihöpinöihin varauksella, koska niillä perustellaan teko, joka on lähtöisin vieteistä ja tarpeesta saada parhaita a-luokan jälkeläisiä. Todellinen sielunkumppani ei ole varattu, vaan vapaa, koska kohtalo ei varmasti halua vaikeuttaa kaksoisliekkien pääsyä toistensa luo. 🤭
Tuo varatun vieminen kertoo vakavasta persoonallisuushäiriöstä vaan. Noita riittää. Psyykkinen häiriintyneisyys tuita teettää.
Yritän tässä miettiä, olisinko ikinä nähnyt elävässä elämässä niin kaunista naista että olisin jotenkin oikein erityisesti pannut sen merkille.
Ei nyt ihan äkkiä tule mieleen. Tai no, yksi kouluttaja yhdessä tilaisuudessa oli mielestäni todella ihastuttava ja herttainen ja kivenkova ammattilainen kaiken lisäksi. Myönnän että kadehdin, mutta lähinnä ammattitaitoa ja ilmeisen hyvää luonnetta. Itselläni on paha luonne. Siitä on varmasti enemmän haittaa kuin kauneudesta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei edes nätti. Ehkä briteissä erottuu edukseen, mutta siellä on sitten oikeasti huonosti asiat. :D
Se nättiys tulee miten puhuu asennoituu ja elehtii enemmänkin kuin pelkästä kuvasta. On minusta nätti nainen, suorastaan upea.
Kauniit naiset saattavat saada kirkumisia julkisissa kulkuvälineissä, heiltä tullaan kyselemään tarjotaan puhelinnumeroa jne.
Kun Armi Kuusela oli matkustanut vain junassa Helsinkiin niin hänen jälkeensä etis jo lehden kautta mies tyttöä jolla oli punaraidalliset housut. Ja se oli Armi. Eikä ollut mikään nokannostaja nainen. Niin siinä vaan käy kaikkialla. Se on taikaa.
Ei pidä paikkaansa. Kaunis yrittää pitää epätoivoissaan kiinni kauneudestaan ikääntyessään, ja sitten kirurgit ja täyteainetehtailijat saavat hommia ja ison kasan käteistä - tai luottokortin tuotetta. Eli ei ihme, että kauniiden naisten täytyykin yrittää NHL-jääkiekkoilijoita tai muita rikkaita miehiä, sillä niillä on lompsat täynnä vaimon leikkauksia varten jo odottamassa. Vai vaihtanevatko sittenkin tuoreempaan malliin ennen kuin ensimmäiset rypyt vaimon silmäkulmiin ilmestyvät?