Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sairastelevat perheet

Vierailija
04.02.2014 |

Miksi joissain perheissä tuntuu olevan ainainen flunssakierre? Eikä edes pikkulapsiperheitä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mä saan kaikenlaisia tulehduksia, tai allergiat on pahana, miehellä selkä, ja lapsen sairastelun syyksi varmistui mykoplasma. Jatkuvasti sairaana, mutta lääkäri ei halunnut uskoa mykoplasman mahdollisuuteen, joten tässä tutkittiin jopa trooppiset loistaudit. Tiedän kyllä, että mykoplasmasta on meuhkattu liikaa, mutta kyllä sitä oikeasti on. Varsinkin kun lapseni sairasti jo mykoplasmakeuhkokuumeen 4 v sitten.

Vierailija
22/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on koko ajan sairaana. Eikä todellakaan olla mitään kauppakeskusten hissinnappuloiden nuolijoita ja rasvaruokaa mättäviä sohvaperunoita. Se on niin helppo sanoa, että meillä syödään terveellisesti ja pestään käsiä ja sitä ja tätä, eikä sen takia koskaan sairastella ja ollaan niin hyviä ihmisiä.

No meilläpä:

-syödään terveellisesti, paljon kasviksia, kalaa ja muutenkin monipuolista ruokaa.

-liikutaan vapaa-ajalla tarpeeksi ja ulkoillaan

-ei "luuhata ostoskeskuksissa"

-käytetään 20ug D-vitamiinia/vrk

-vältellään flunssaisten ja mahatautisten ihmisten tapaamista eli ei mennä kylään, jos joku perheestä on sairaana.

-pestään käsiä, aina kotiin tullessa, vessassa käytyä, ennen ruokaa

-asutaan uudessa, homeettomassa talossa (tosin sama sairasteluongelma oli myös edellisessä, 80-luvun talossa)

-ollaan muuten terveitä, ei siis ole mitään altistavia sairauksia tai lääkkeitä käytössä

-niin ja lapset on vieläpä kotihoidettu 3- ja 5-vuotiaiksi.

SILTI sairastellaan aivan koko ajan. Nytkin on 3/4 porukasta flunssassa ja yhdellä lapsella flunssa on edennyt keuhkokuumeeksi asti. Molemmilla lapsilla on ollut korvatulehduskierre, samoin minulla ja miehellä lapsena (vaikka emme kumpikaan olleet päiväkodissa ollenkaan). Mahatautejakin sairastetaan talvessa yleensä useamman kuin yhden kerran.

Mitäköhän voisin vielä tehdä toisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tästähän vois vetästä kruunun päähänsä: Meillä lapset eivät sairasta sen takia, että olen imettänyt heitä pitkään :) :) :)

Vierailija
24/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:52"]

Hei, tästähän vois vetästä kruunun päähänsä: Meillä lapset eivät sairasta sen takia, että olen imettänyt heitä pitkään :) :) :)

[/quote]

Niin juu, tuon unohdin listastani, imetin lapsia yli vuosikkaiksi molempia :)

Varmaan olen sitten se ylisuorittaja ja sen takia sairastellaan urakalla.

23

Vierailija
25/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas syödään monipuolisesti, reilusti deetä, shoppaillaan netissä, lapsi tarhaan 2,5v, asutaan 70-luvulla laajennetussa rintsikassa, harrastetaan vain hyötyliikuntaa, siivous ja käsipesu ei ole prioriteeteissa kovin korkealla, hammaspesuista huolehditaan suositusten mukaan, stressin aiheita ei ole, lemmikkejä ei ole...

Ei olla oltu kipeinä sen jälkeen kun lapsi ekojen tarhakuukausien aikana 5v sitten kantoi sieltä bakteerikannan kotiin.

Ei näistä taida voida vetää kummoisia johtopäätöksiä. Mies on niiskutellut tukkoista nenää aiempina vuosina enemmän...tuplasin hänen d annoksensa, olisko vaikuttanut?

Vierailija
26/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään yksipuolisesti, ei liikuta. Pestään käsiä tosi paljon. Talo voi olla homeinen?? Mutta me ollaan tosi vähän kipeitä. Että tiedä sitten miten nääkin menee.

Vierailija
27/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:23"]

Meillä ei olla just koskaan kipeitä. Kotona ei ole liian steriiliä eikä pestä hysteerisesti käsiä. Päivähoitoon on menty nuorena eikä syöty valmis vauvanruokia. Toiset nyt vaan on alttiimpia sairastumaan kuin toiset, niin lapset kuin aikuiset.

[/quote]

Mitenköhän valmis-vauvanruuat liittyy asiaan?

Vierailija
28/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tekemistä varmasti henkilökohtaisella vastustuskyvyllä. Meillä mies sairastelee ihan hirveästi, sai herkästi kaikki taudit jo ennen lasta. Lapsi sairastaa aika normaalisti ja minä vähän. Samassa talossa asutaan, syödään samaa ruokaa, pestään samalla tavalla käsiä jne.

Vierailija
29/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:45"]Ruokavaliolla usein osansa asiassa. Uutta tutkimustietoahan on myös siitä, että liikunnanpuutekin voi heikentää vastustuskykyä. 

[/quote]tunnen erään perheen jonka äidillä on paha bakteerikammo!! Lapset ovat allergisia ja kipeitä jatkuvasti kun koti on ylidesinfioitu ja pihallakaan ei saa leikkiä kun siinä likaantuu ja ulkona on pöpöjä...

Vierailija
30/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sukulaisperhe jatkuvasti sairaana. Olisikohan sillä ketjuröökaamisella oviaukossa jotain tekemistä asian kanssa? Lapset altistuvat jatkuvasti tupakansavulle:(

Vierailija
31/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä

-syödään perinteistä kotiruokaa. Eli ei mitenkään hirveän terveellistä, mutta ei mitään rasvamättöäkään vaan siltä väliltä.

-liikuntaa harrastaa vanhempi lapsista, mutta muut aivan liian vähän

-ei syödä mitään ravintolisiä (eli ei sitä D-vitamiinia tms)

-lapset on menneet tarhaan vähän alta vuoden ikäisenä, enkä ole pystynyt kumpaakaan imettämään ollenkaan

-hygienia on kohtuullinen, mutta ei todellakaan olla joka välissä käsiä pesemässä eikä vältellä kavereita, joilla on nuhaa tms.

-ei lemmikkejä

Meillä sairastetaan todella vähän. Viimeisen vuoden aikana yksi on ollut mahataudissa (ei tarttunut muille) ja toinen mursi jalkansa. Siinä onkin sitten ollut meidän sairaspäivät. (lapset tarhassa ja vanhempi ekalla) Veikkaan syyksi geenejä kun on meillä tuota stressiäkin jonkin verran.

Vierailija
32/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja lapset ollaan kohtalaisen usein flunssassa. Mies ei. Syödään kohtuullisen terveellisesti, pestään käsiä ja käydään päivittäin suihkussa (viitaten tuohon yhteen toiseen ketjuun), syödään D-vitamiinia ja maitohappobakt.valmisteita, pukeudutaan asianmukaisesti keleihin, ei asuta hometalossa ja harrastetaan reippaanlaisesti liikuntaa. Niin, ja koira ja kissakin löytyvät + en siivoa ja desinfioi kotiamme. Molemmat lapset olleet pienestä pitäen pahoissa korvakierteissä. On juotu vuohenmaitoa ja syöty luomua jne. Lapsilla alkanut flunssat/korvakierteet jo ennen päivähoidon aloittamista. 

Vatsatautien osalta ollaan oltu kohtuullisen immuuneja, mutta flunssia jatkuvasti. Nyt lapset jo isompia ja tilanne helpottanut, mutta pahimpina aikoina, nuorimmaisen ollessa alle vuoden ( ja siis oltiin tuolloin vielä kotona) niin vain kesä ja etelän matkat paransivat jatkuvan flunssaKierteen.

Kaikkeni olen yrittänyt, en tiedä miten tilanne olisi ollut jos en olisi yrittänyt. Sama vai huonompi vai parempi.

Edelleen saan itse lähes aina flunssatartunnan, jos lapset sairastavat. Olen normaalivartaloinen ja kohtuullisen hyvässä kunnossa sykemittarin mukaan, mutta ei paljoa tunnu auttavan. Ehkä nukun liian vähän.... Hyvää yötä siis!

Vierailija
33/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näkyy geeniarvonnantulokset hyvin. Molemmat lapset harrastavat saman verran liikuntaa ja syövät samaa ruokaa. Molemmat on imetetty about sama aika, ei allergioita. Vanhempi sairastaa todella paljon, nuorempi todella vähän.

Vierailija
34/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:41"]

Meidän perhe on koko ajan sairaana. Eikä todellakaan olla mitään kauppakeskusten hissinnappuloiden nuolijoita ja rasvaruokaa mättäviä sohvaperunoita. Se on niin helppo sanoa, että meillä syödään terveellisesti ja pestään käsiä ja sitä ja tätä, eikä sen takia koskaan sairastella ja ollaan niin hyviä ihmisiä.

No meilläpä:

-syödään terveellisesti, paljon kasviksia, kalaa ja muutenkin monipuolista ruokaa.

-liikutaan vapaa-ajalla tarpeeksi ja ulkoillaan

-ei "luuhata ostoskeskuksissa"

-käytetään 20ug D-vitamiinia/vrk

-vältellään flunssaisten ja mahatautisten ihmisten tapaamista eli ei mennä kylään, jos joku perheestä on sairaana.

-pestään käsiä, aina kotiin tullessa, vessassa käytyä, ennen ruokaa

-asutaan uudessa, homeettomassa talossa (tosin sama sairasteluongelma oli myös edellisessä, 80-luvun talossa)

-ollaan muuten terveitä, ei siis ole mitään altistavia sairauksia tai lääkkeitä käytössä

-niin ja lapset on vieläpä kotihoidettu 3- ja 5-vuotiaiksi.

SILTI sairastellaan aivan koko ajan. Nytkin on 3/4 porukasta flunssassa ja yhdellä lapsella flunssa on edennyt keuhkokuumeeksi asti. Molemmilla lapsilla on ollut korvatulehduskierre, samoin minulla ja miehellä lapsena (vaikka emme kumpikaan olleet päiväkodissa ollenkaan). Mahatautejakin sairastetaan talvessa yleensä useamman kuin yhden kerran.

Mitäköhän voisin vielä tehdä toisin?

[/quote]

Meillä syödään pelkästään kasvisruokaa, lähes aina kokonaan tai osittain LUOMUA. On aina syöty, lapseni ovat olleet kasvissyöjiä aina. Imetin kumpaakin kaksi vuotta. 

Olen varma että ruokavalio vaikuttaa enemmän kuin ihmiset uskovatkaan. 

Vierailija
35/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama kuin 34. Esikoinen vaan imee kaikki taudit itseensä ja hänellä on hurja herkkyys esim. märkärupeen. Joka vuosi on useita märkärupia, nytkin juuri yksi meneillään ja toinen jo suun kautta otettava antibiotti menee siihen. Koskaan ei ole tarttunut muihin perheenjäseniin tuo märkärupi.

Vierailija
36/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla ihmisilla on vain hyva vastustuskyky. mun aiti oli superterve, ei ikina saanut vuosittaisia flunssia tms. itse olen samanlainen ja nyt nayttaa etta poika on tullut samaan sakkiin. en ole terveysintoilija, mutta se on ihan geeneissa. 

Vierailija
37/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pese käsiäni, syön dyykattua ruokaa ja muutenkin käyn suihkussa keskimäärin joka toinen päivä. Mulla on myös kaks koiraa. Kipeenä oon viimeks ollut.... no, en ees muista :p

Vierailija
38/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa ei saada tarpeeksi D-vitamiinia. Aurinko ei paista juuri koskaan talvella ja syödään tyyliin vain 20mikrogrammaa Deetä päivässä kun sitä pitäisi syödä moninkertaisesti enemmän. Uskokaa jo!!

Lisäksi talvi. Ihmiset viihtyvät sisätiloissa ja on erittäin helppo saada taudit näin.

Vierailija
39/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat syövänsä terveellisesti vaikka todellisuudessa mättävät lisäaineita ja kaikenmaailman kasviMARGARIINImyrkkyjä.

Syökää LUOMUA, mahdollisimman puhdasta aitoa ruokaa.

Vierailija
40/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen arvellut, että olen lähes aina terveenä (kop kop), koska mulla on ihan aina kaamee stressi ja kiire. Ei ole aikaa sairastaa ja näin ollen elimistö pukkaa kortisonia parhaansa edestä. Olen nyt nelikymppinen ja stressaaminen elämästä alkoi yläasteen alussa. Eläissäni en ole vielä ollut koulusta pois sairauden takia ja töistä vain puoli päivää, koska pakottivat kotiin vaikeiden raskausoireiden vuoksi.

Teoriaani tukee se, että sairastin pahimpaan pikkulapsiaikaan kaksi kertaa kuumeisen angiinan sängynpohjalla juuri, kun anoppi tuli sovitusti kylään viikoksi ja hoiti koko revohkan ruoka- ja vaatehuollon sekä nukuttamiset. Kerran tarttui norovirus, eli sen edessä täytyy nostaa kädet pystyyn ja joka imetyksessä on ollut rintatulehdus. Muuten ei tulekaan mieleen, että olisin ollut vielä koskaan sairaana.

Urheilen, syön tavallista terveellistä kotiruokaa, ja olen normaalipainoinen (BMI21) ynnä rokotettu, mikä auttanee asiaa.

Ja tarkoitus on kyllä parhaan mukaan rauhoittaa elämää, koetan joogata jne, mutta näköjään nytkin roikun taas koneella puolen yön lähestyessä... Moro ja tervettä talvea kaikille :)