Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sairastelevat perheet

Vierailija
04.02.2014 |

Miksi joissain perheissä tuntuu olevan ainainen flunssakierre? Eikä edes pikkulapsiperheitä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla usein osansa asiassa. Uutta tutkimustietoahan on myös siitä, että liikunnanpuutekin voi heikentää vastustuskykyä. 

Vierailija
2/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla usein osansa asiassa. Uutta tutkimustietoahan on myös siitä, että liikunnanpuutekin voi heikentää vastustuskykyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä sellaiset lapset on laitettu tosi nuorena päiväkotiin. Luulis, että siellä sais sen vastustuskyvyn, mutta tuntuu mun kokemusten perusteella, että on parempi viettää kotona ekat vuodet kuin mennä suoraan 9 kk iässä kokemaan kaikki taudit korvetulehduksista vatsatautiin.

Vierailija
4/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home.

Vierailija
5/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan tosi harvoin sairaana. Viime syksynä ei meidän 5 henkisessä perheessä olla oltu kertaakaan edes nuhakuumeessa, eikä vatsatauteja. Kaksi koululaistakin on perheessä.. Sitten on tuttavaperheitä joissa joka viikko jollain paha flunssa. Kuumeilua kuumeilun perään.. Ja vaikka käyn heillä kylässäkin, niin koskaan ei meidän peheelle tartu mitään. Olen miettiny, et voiko maaperästä tulla jotain? Vai onko taloissa jotain joka heikentää vastustuskykyä? Kaikki kyllä asuvat suht uusissa oktaloissa. -90 luvun lopun jälkeen rakennettuja.

Vierailija
6/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kantaa päiväkodista kaikki taudit kotiin ja vanhemmat sairastuvat myös. Päiväkoti on melkoinen bakteeripesäke.

Vierailija
7/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi- ja muu hygienia tuntuu olevan näissä perheissä aliarvostettua. Lisäksi luuhataan ostoskeskuksissa tms. väkijoukoissa pitkään ja ahkerasti, joten ei ihme jos pöpöt oikein imetään itseen. Tähän yhdistettynä vähäinen liikunnan määrä ja huonolaatuinen ruoka, niin jatkuvasti on joku sairaana.

Vierailija
8/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsettoman näkökulmasta kaikki lapsiperheet tuntuvat olevan ainaisia tuperkkeliparantoloita.

Vierailija
9/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:47"]

Näin lapsettoman näkökulmasta kaikki lapsiperheet tuntuvat olevan ainaisia tuperkkeliparantoloita.

[/quote]

Joo kun katselee FB päivitysksiä niin jatkuvasti kipeitä. Itse ollut flussassa 6v sitten ja mahataudissa 15v sitten. Tuntuu, että näillä on nuokin molemmat joka vuosi pari kertaa..

Vierailija
10/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihmeemmin sairastettu, poika tuli kipeäksi tutustumiskäynnillä tarhaan joulukuun alussa, mutta sen jälkeen ei mitään, ikää 1v 9kk ei ole ollut kuin räkätautia, ei korvatulehduksia eikä vatsatautia, kaikki rokotukset saanut.

Itse en ole ollut kipeänä vuosiin, vatsatautiakaan ei ole ollut kuin itse aiheutettua, mutta viime talvena olin 2kertaa tosi kipeä, eikä räkätaudeista päässyt eroon kuin lääkäri käynnillä ja kunnon lääkkeillä, mutta olin todella väsynyt nukkumattoman lapsen ja työkiireiden takia.

Tv lapsen isä.

Vierailija
11/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairastaa mies, sen kun ei tarvitse pestä käsiä niin usein kuin meidän muiden.

Itse olen bakteerifriikki ja en ole koskaan sairas, paitsi päänsärkyä.

Lapset on oppineet saman bakteerikammon ja ne on aina terveitä. Kop, Kop...

Vierailija
12/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa se. Tätä olen miettinyt.

Toisaalta olen huomannut, että ylisuorittajilla näyttää olevan lapset koko ajan kipeinä, olisko ylihygieenisyydestä kyse? Ja toisaalta taas vähällä hygienialla olevissakin on näitä sairastajia paljon. Tai sitten syynä on toi päiväkoti, se ainakin on yksi yhdistävä tekijä näissä perheissä, mut sit taas toisaalta... käyhän siellä päiväkodissa moni muukin.

Eli toisin sanoen - ei aavistustakaan. :)

Ai niin... mä olin lapsena aina kipeänä ja edelleenkin. Kuitenkaan muut perheessä eivät olleet, eli ehkä siinä onkin kyse yksilöllisistä eroista?

Vierailija
13/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi on työkseen junissa päivittäin, toinen keikkailee eri kouluissa, lapset on päiväkodissa ja koulussa joten aika hyvin kerää liikkeellä olevia pöpöjä.

Vierailija
14/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olla just koskaan kipeitä. Kotona ei ole liian steriiliä eikä pestä hysteerisesti käsiä. Päivähoitoon on menty nuorena eikä syöty valmis vauvanruokia. Toiset nyt vaan on alttiimpia sairastumaan kuin toiset, niin lapset kuin aikuiset.

Vierailija
15/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä mä olen se joka on jatkuvasti - ihan jatkuvasti - sairaana. Syön terveellisesti, liikun, hometta ei pitäisi olla, huolehdin käsihygieniastani... silti aina joku räkätauti. Muut eivät niitä saa. En ole keksinyt muuta kuin stressin syyksi.

Vierailija
16/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka, vitamiint, sopivasti liikuntaa, riittävästi lepoa ja vähäisesti stressiä, riittävä hygienia (ei liikaa, mutta esim. kädet pestään aina kotiintullessa ja wc-käynnin jälkeen), ei ehdointahdoin mennä kylään flunssaisten yms. luokse.

Näillä pääsee jo pitkälle. Toisaalta kun tulee kipeksi ja vastustuskyky laskee, tulee siitä helposti sairauskierre. Itse olen ollut oikeasti kipeä viimeksi 5 vuotta sitten. Pyrin noudattamaan noita alussa mainitsemiani asioita.

Vierailija
17/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräästä toisesta ketjusta löytyy syy, sairastelevat peseytyvät liian usein :)

Vierailija
18/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kukaan ei uskaltaudu näiden harvoin peseytyvien lähelle eivät siten saa useimpia tartuntoja.

Vierailija
19/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumaa, geenejä, hometta - samalle ilmiölle on monenlaisia syitä. Mahdollista on myös havaintovirhe, huono muisti koskien oman perheen tauteja jne. Ja tavallista on myös paremmuuden tunteen tavoittelu: sairaudet johtuvat jostakin, mitä ihmiset ovat tehneet väärin tai siitä, että ihmiset ovat vääränlaisia - ja minullehan ei tule syöpää, koska...

Vierailija
20/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:25"]Meidän perheessä mä olen se joka on jatkuvasti - ihan jatkuvasti - sairaana. Syön terveellisesti, liikun, hometta ei pitäisi olla, huolehdin käsihygieniastani... silti aina joku räkätauti. Muut eivät niitä saa. En ole keksinyt muuta kuin stressin syyksi.

[/quote]

Sama tilanne.