Mies ignooraa viestejäni, pitäisikö tästä suuttua?
Olen tapaillut/seurustellut (ei olla vielä varsinaisesti siis määritelty että nyt seurustellaan, puhuttu vaan että molemmat haluaa vakavaa) puoli vuotta erään miehen kanssa. Ei asuta siis yhdessä vielä. Hän kyllä vastaa viesteihini joka päivä, mutta monesti käy niin kuin eilen: hän on alku illasta vastannut viesteihini, mutta sitten loppuiltana/yöllä ei enää aukaise viestejäni, vaikka huomaan hänen olleen yöllä paikalla muualla somessa. Hän siis aukaisee ja vastaa viestini sitten vasta seuraavana päivänä, vaikka tiedän hänen valvoneen myöhään eli on kyllä ollut hereillä vielä kun laitoin viestiä.
Olen tästä asiasta nalkuttanut monesti, että miksi hän ignooraa niin usein. Mies ei tätä ymmärrä, väittää vaan että ei kyllä ignooraa vaan ei ole esim. Ehtinyt vastata tai kuullut että viesti tullut. Kuitenkin ollut somessa paikalla niin epäilen tätä.. Ja esim eilenkin nähtiin kyllä pari tuntia alku illasta, ja yleensäkkin nähdään n. Joka toinen päivä. Eikä tätä ignooraamista tapahdu päivittäin, mutta aika usein kuitenkin.
Pitäisikö minun vielä raivota tuosta ignooraus asiasta ja laittaa perään joku vihainen viesti että taasko teet noin, vai mitä teen? Minusta tuo on ahdistavaa ja välinpitämätöntä käytöstä.
Kommentit (164)
Minä olen 23v, mies 31.
Mies on ollut työtön oikeastaan koko ikänsä. Ei päihdeongelmaa, ehkä kerran pari kuussa käy juomassa.
- Ap
----------
älä Ap hyvä katsele noin vanhoja ukkoja, työtönkin vielä, eikä taida kovin helposti töihin päästä, nukkuu varmaan ohi mahdolliset työhaastattelunsakin.
Tämä on toisen viestiketjun alku, tuskin on "miehesi" Ap, mutta tämmöisiä ihmisiä on, mikä on sinänsä kovin ikävä juttu. Vain ammattiauttaja voi tehdä jotain.
Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta!
Vierailija
klo 10:48 | 29.10.2020
Olen 31v ja minua ei elämä ole koskaan kiinnostanut. Nyt tässä iässä kun pitää aikuisten oikeasti miettiä tulevaisuus, työ ja muut asiat niin se tuo ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella ahdistavaa, jos pitää aina samantien vastata viesteihin. Hän kuitenkin viesittelee päivittäin, niin mikä tässä on oikein ongelma?
Mikä on niin hengenhätä? Mulla ei tule edes mitään ilmoituksia viesteistä vaan tsekkaan viestit sitten rauhassa sopivana ajakohtana.
Noh, itse olen mm loukkaantunut ja joutunut ambulanssilla hätäleikkaukseen. Saanut kerran huomiselle peruutusajan lapsettomuustutkimuksia vasten (juuri oltiin siitä miehen kanssa puhuttu). Saanut uuden työpaikan josta olisin halunnut kertoa. Perheessäni oli sairastapaus. Kuten myös menettänyt isäni ja ystäväni oman käden kautta.
Ihan olisin arvostanut kovasti jos mies olisi vastannut edes saman vuorokauden aikana eikä vasta huomenna!!! Joskus se saattaa olla tärkeää!!!
Ei, aina ei tarvitse olla tavoitettavissa mutta tuo ignorointi on vaan törkeää ja moukkamaista ja joskus saattaa tehdä peruuttamatonta vahinkoa.
Miksi nykyään käytetään kaikkia mahdollisia viestimiä ja ollaan koko ajan online, jos nimenomaan viestit on niin yhdentekeviä ettei huvita viestiä?
Minua huolestuttaa jo että käytät omasta keskustelutavastasi sanaa "nalkutan". Eikö tuo jo sanana kerro että mennään metsään? Jos viesteihin vastaamattomuus on ainoa ongelma, niin ei paha. Mutta jos lisäksi muutakin ignooraamista, niin sitten antaisin parisuhteen kuolla omaan mahdottomuuteensa (toisin sanoen en laittaisi viestiä ja olisin välinpitämätön. Mies tuskin kannattelisi suhdetta kauaa).
Kerroit ettet ole laittanut hyvän yön viestiä kahteen viikkoon, mutta myöhemmin laitoit että eilen kuitenkin toivotit hyvät yöt. Sinulla siis käytännössä pettää pokka. Toisaalta onko parisuhde terve jos täytyy edes miettiä että kuka laittaa viestiä, milloin ja kuinka usein.
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa jo että käytät omasta keskustelutavastasi sanaa "nalkutan". Eikö tuo jo sanana kerro että mennään metsään? Jos viesteihin vastaamattomuus on ainoa ongelma, niin ei paha. Mutta jos lisäksi muutakin ignooraamista, niin sitten antaisin parisuhteen kuolla omaan mahdottomuuteensa (toisin sanoen en laittaisi viestiä ja olisin välinpitämätön. Mies tuskin kannattelisi suhdetta kauaa).
Kerroit ettet ole laittanut hyvän yön viestiä kahteen viikkoon, mutta myöhemmin laitoit että eilen kuitenkin toivotit hyvät yöt. Sinulla siis käytännössä pettää pokka. Toisaalta onko parisuhde terve jos täytyy edes miettiä että kuka laittaa viestiä, milloin ja kuinka usein.
Kuten ketjussa olen sanonut, ei ole ainoa ongelma että viesteihin vastaamisessa kestää. Mies ei myöskään vastaa soittoihin, vaikka ollaan sovittu näkeminen sille päivälle. Rikkoo lupauksia, nukkuu koko päivän (ainakin omien sanojensa mukaa), ei koskaan nähdä yli 2 tuntia vaan mies aina "heittää" minut sen jälkeen ulos sanomalla, että lähtee itsekin jonnekin (usein tapaamaan kavereitaan, vanhempiaan tms).
Ja joo en ole laittanut viikkoihin hyvän yön viestiä, paitsi nyt yksi poikkeus oli tuo mistä mainitsin.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten ketjussa olen sanonut, ei ole ainoa ongelma että viesteihin vastaamisessa kestää. Mies ei myöskään vastaa soittoihin, vaikka ollaan sovittu näkeminen sille päivälle. Rikkoo lupauksia, nukkuu koko päivän (ainakin omien sanojensa mukaa), ei koskaan nähdä yli 2 tuntia vaan mies aina "heittää" minut sen jälkeen ulos sanomalla, että lähtee itsekin jonnekin (usein tapaamaan kavereitaan, vanhempiaan tms).
Ja joo en ole laittanut viikkoihin hyvän yön viestiä, paitsi nyt yksi poikkeus oli tuo mistä mainitsin.
- Ap
Olet siis tiivistettynä kynnysmatto. Luultavasti et silti eroa tuosta sankaristasi, vaikka tänne mitä kirjotettaan. En siis itsekään tuhlaa tähän keskusteluun enää aikaani.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella ahdistavaa, jos pitää aina samantien vastata viesteihin. Hän kuitenkin viesittelee päivittäin, niin mikä tässä on oikein ongelma?
Mikä on niin hengenhätä? Mulla ei tule edes mitään ilmoituksia viesteistä vaan tsekkaan viestit sitten rauhassa sopivana ajakohtana.
Luepa ketju ensin. Eihän tuossa ollut kyse siitä, että pitäisi vastata samantien.
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti nainen ja inhoan kaikkea muuta yhteydenpitoa paitsi kasvotusten näkemistä. Puhelut haluan lopettaa mahdollisimman pian kun asiat on sanottu ja viestejä en jaksa naputella kuin pari päivässä. Siis vaikka henkilö olisi kuinka mielenkiintoinen ja olisin tolkuttoman ihastunut. Saatan jättää lukematta illalla/yöllä viestin ja vastaan heti kun herään tai olen suorittanut aamutoimet.
No, minäkin olen introvertti nainen ja tykkään viestittelystä. En tosin pommita ketään, en parisuhteessakaan lähettele suurta määrää viestejä päivässä, ellei ole jokin erityistilanne. Ei me introvertit olla samanlaisia.
(Pointtina siis se, että ei introverttiys ole mikään syy tietynlaiseen käytökseen kommunikointiin liittyen, enemmän kyse on yksilön luonteesta ja tavoista. Ja joskus myös välinpitämättömyydestä tai kiinnostuksen puutteesta. Tämä ketjun mies vaikuttaa jälkimmäiseltä tapaukselta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Tuo ei tule tuosta muuttumaan. Jos et ole tyytyväinen, lopeta suhde. Muunkinlaisia miehiä on olemassa. Ehkä joku työelämässä oleva, jolla on kiinnostusta muuhunkin kuin kotona "nukkumiseen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, itse olen mm loukkaantunut ja joutunut ambulanssilla hätäleikkaukseen. Saanut kerran huomiselle peruutusajan lapsettomuustutkimuksia vasten (juuri oltiin siitä miehen kanssa puhuttu). Saanut uuden työpaikan josta olisin halunnut kertoa. Perheessäni oli sairastapaus. Kuten myös menettänyt isäni ja ystäväni oman käden kautta.
Ihan olisin arvostanut kovasti jos mies olisi vastannut edes saman vuorokauden aikana eikä vasta huomenna!!! Joskus se saattaa olla tärkeää!!!
Ei, aina ei tarvitse olla tavoitettavissa mutta tuo ignorointi on vaan törkeää ja moukkamaista ja joskus saattaa tehdä peruuttamatonta vahinkoa.
Miksi nykyään käytetään kaikkia mahdollisia viestimiä ja ollaan koko ajan online, jos nimenomaan viestit on niin yhdentekeviä ettei huvita viestiä?
Eikö tuollaiset asiat soiteta eikä lähetetä mitään tekstaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 23v, mies 31. Ja hänellä on ollut minuakin nuorempi tyttöystävä ennen minua, tosin he ihan asuivatkin yhdessä (suhde kesti puoli vuotta).
- Ap
Sä olet avannut tänne monta keskustelua teidän parisuhdetta koskien, ja suoraan sanottuna tuli yllätyksenä, että mies on noin "vanha", koska toi teidän (tai varsinkin miehen) meininki vaikuttaa hädin tuskin parikymppisten touhulta. Mies tuntuu jotenkin jälkeenjääneeltä, kun elää kolmekymppisenä niin kuin teini. Ei ihme, ettei hänellä ole parisuhteita ikäistensä naisten kanssa. Mies vaikuttaa epäkypsältä "vakavaan" suhteeseen.
Olet myös itse todella epävarma. Sulle on ehdotettu joka keskustelussa, että mieti nyt, mitä sinä itse haluat parisuhteelta, ja jätä mies jos tuntuu siltä, jos et saa häneltä sitä mitä haluat. Kuitenkin arvuuttelet jatkuvasti palstalaisilta, mitä mies mahtaa haluta tai ajatella, kyselet että mitä sinun pitäisi tehdä, mitä voisit tehdä toisin tai millaisen viestin miehelle laittaisit jne. niin kuin et osaisi itse päättää mitään. Kumppaniehdokkaiden tai kumppaneiden on helppo pyöritellä sinua miten haluavat, jos et itsekään tiedä, mitä haluat tai osaa vetää rajoja sille, millaista käytöstä viitsit katsella. Suurin osa esimerkiksi jättäisi aika nopeasti ihmisen, joka toistuvasti jättää sovitut tapaamiset toteuttamatta tai ei pidä yhteyttä vaikka on luvannut.
Aamen. Tässä oli tosi hyvä kirjoitus. Onko sulla mitään muuta elämää kuin se mies? Onko sulla kavereita, harrastuksia? Opiskeletko, oletko töissä? Mitä jos yrittäisit löytää elämääsi muuta sisältöä kuin vastahakoisen elämäntapatyöttömän? Yksinkertaisesti yrität nyt vain suunnata mielenkiintosi johonkin muuhun. Aluksi voi tuntua vaikealta, mutta kun saat otettua etäisyyttä, huomaat roikkuneesi ihmisessä, jolta et oikeasti saa yhtään mitään. Miksi haaskata elämäänsä tollaseen?
Joo, mies rikkoi lupauksen taas. Vaikka eilen kysyi, katsotaanko tänään leffoja, niin ei ole vastannut taas koko päivänä. Nyt oli minun osalta tässä. Tuntuu tosi pahalta, mutta ei minulla ole enää vaihtoehtoja. Mies ei ole tosissaan.
- Ap
Onko miehellä mitään koulutusta tai keikkatöitä?
Ootko ollut ikinä yötä hänen luonaan? Tai oletteko sinun luona ikinä?
Vierailija kirjoitti:
Ootko ollut ikinä yötä hänen luonaan? Tai oletteko sinun luona ikinä?
Ei ole koulutusta eikä keikkatöitäkään. Mutta kyllä hänellä jotenkin tuntuu silti varaa olevan asumiseen ja autoon.
Ja en ole ollut yötä, mutta mies taisi parina päivänä aiemmin ehdottaa, tulisinko esim huomenna yöksi, mutta en silloin jäänyt yöksi kun minulla oli sen verran opiskelu kiirettä viikolla että piti herätä tosi aikaisin. Viikonloppuna onnistuisi itselle paremmin jäädä yöksi, voisin tätä kyllä miehelle ehdottaa, mutta en ole ehdottanut kun hänelle tuntuu olevan hankalaa viettää viikonloppuja kanssani edes päivällä.
Tosin, eilen mies itse otti yhteyttä ja vietti illan kanssani. Lupasi että näkisimme myös tänään, saa nähdä rikkooko taas lupauksen..
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ollut ikinä yötä hänen luonaan? Tai oletteko sinun luona ikinä?Ei ole koulutusta eikä keikkatöitäkään. Mutta kyllä hänellä jotenkin tuntuu silti varaa olevan asumiseen ja autoon.
Ja en ole ollut yötä, mutta mies taisi parina päivänä aiemmin ehdottaa, tulisinko esim huomenna yöksi, mutta en silloin jäänyt yöksi kun minulla oli sen verran opiskelu kiirettä viikolla että piti herätä tosi aikaisin. Viikonloppuna onnistuisi itselle paremmin jäädä yöksi, voisin tätä kyllä miehelle ehdottaa, mutta en ole ehdottanut kun hänelle tuntuu olevan hankalaa viettää viikonloppuja kanssani edes päivällä.
Tosin, eilen mies itse otti yhteyttä ja vietti illan kanssani. Lupasi että näkisimme myös tänään, saa nähdä rikkooko taas lupauksen..
- Ap
Teit sitten kuitenkin päätöksen jatkaa suhdetta? Eihän tilanne tule tuosta mihinkään muuttumaan. Suhteenne toimii miehen ehdoilla, kuten tähänkin saakka. Jos uhkaat lopettaa, mies tsemppaa ehkä hetken, mutta olet tämän saman ongelman edessä taas ensi viikolla tai ensi kuussa. Mutta olet toki vielä nuori. Onhan sinulla odotella. Kovin monta vuotta ei kuitenkaan kannata haaskata.
Vieläköhän ap on linjoilla,millä kirjaimella miehen nimi alkaa?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tekisi mieli antaa vielä yksi mahdollisuus kunnon keskusteluun, yrittäisin esittää asiani niin että en liikaa syytä miestä ja hermostu (niinkuin ollut tapana..) ja koittaa keskustella hyvässä hengessä mitä kumpikin todella haluaa. Mutta sitten taas, olisiko järkevämpää vaan nyt kerralla lopettaa yhteydenpito ja aloittaa heti yli pääsemisen prosessi..
- Ap
Jos välillä nukkuu päivisin, välillä vastaa alkuillasta, voi olla ajoittain juopottelemassa. Kotona tai baareissa tai jonkun luona. Mieti siis, haluatko ajoittaista ilta- ja yöelämää elävän miehen, jos noin on.
Ignooraa takas. Ignooraaminen on henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Ignooraa takas. Ignooraaminen on henkistä väkivaltaa.
Ei ketään voi pakottaa mihinkään, nalkuttaminen vaan pahentaa tilannetta eli on punainen lippu.
Mä en sano kuin kerran ja jos ei mene perille, niin se menee jollain muulla tavalla :D
Oikeassa olet. Ja jos kävisikin ilmi, että mies säätää samalla toisenkin (todennäköisesti taas 10 vuotta itseään nuoremman) kanssa, niin en menetä mitään. Tuskin tämä mies kohtelee sen paremmin näitä muitakaan säätöjä. Tuo edellinenkin, minua nuoremman tytön kanssa kestänyt suhde, oli vain puolisen vuotta vaikka yhdessä asuivatkin. Ei tuon miehen kanssa todennäköisesti oikeasti vaan pysty vakituiseen kunnon parisuhteeseen ja perheen perustamiseen. Tarkemmin ajateltuna en itsekään haluaisi hänestä isää tulevaisuudessa lapselleni.
Iso kiitos kaikille jotka kommentoitte ja kerroitte omia kokemuksianne saman kaltaisista miehistä. Sai kyllä silmät auki. Miten olenkaan tuollaisen reppanan perään itkenyt, kun maailmassa on paljon parempiakin miehiä.
- Ap