Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ignooraa viestejäni, pitäisikö tästä suuttua?

Vierailija
26.10.2020 |

Olen tapaillut/seurustellut (ei olla vielä varsinaisesti siis määritelty että nyt seurustellaan, puhuttu vaan että molemmat haluaa vakavaa) puoli vuotta erään miehen kanssa. Ei asuta siis yhdessä vielä. Hän kyllä vastaa viesteihini joka päivä, mutta monesti käy niin kuin eilen: hän on alku illasta vastannut viesteihini, mutta sitten loppuiltana/yöllä ei enää aukaise viestejäni, vaikka huomaan hänen olleen yöllä paikalla muualla somessa. Hän siis aukaisee ja vastaa viestini sitten vasta seuraavana päivänä, vaikka tiedän hänen valvoneen myöhään eli on kyllä ollut hereillä vielä kun laitoin viestiä.

Olen tästä asiasta nalkuttanut monesti, että miksi hän ignooraa niin usein. Mies ei tätä ymmärrä, väittää vaan että ei kyllä ignooraa vaan ei ole esim. Ehtinyt vastata tai kuullut että viesti tullut. Kuitenkin ollut somessa paikalla niin epäilen tätä.. Ja esim eilenkin nähtiin kyllä pari tuntia alku illasta, ja yleensäkkin nähdään n. Joka toinen päivä. Eikä tätä ignooraamista tapahdu päivittäin, mutta aika usein kuitenkin.

Pitäisikö minun vielä raivota tuosta ignooraus asiasta ja laittaa perään joku vihainen viesti että taasko teet noin, vai mitä teen? Minusta tuo on ahdistavaa ja välinpitämätöntä käytöstä.

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain outoahan tossa miehessä on.

Kannattaa aina jutella toisen kanssa minkälaisen suhteen haluaa, tosi läheisen vai etäisemmän/etäisen. Oikeasti kannattaa puhua auki haluaako esim.sellaisen tiiviin, jossa ollaan päivittäin yhteyksissä ja toivotellaan hyvät yöt vai sellaisen, missä ei ole edes yhteydenpitoa päivittäin. Ja sitten jutella millaista yhteydenpitoa ylipäänsä toivoo.

Mun exä oli ihan outo puhelimensa kanssa, epälooginenkin. Olin tosi usein hämmentynyt, vihainen, välillä loukkaantunutkin. Nykyisen miehen kanssa menee täysin yksiin: joka aamu huomenet ja iltaisin hyvät yöt. Päivän mittaan kuulumisia, työasioiden jakoa, neuvon kysymistä mitä nyt milloinkin kerkiää tms. Ollaan toistemme parhaita ystäviäkin ja tosi läheisiä. Jos tällaista toivoo, ei se tuollaisen miehen kanssa kyllä onnistu. Uskon, että saat paremman. Tuolla vaikuttaa olevan muutakin ongelmaa kuin välinpitämättömyys vai mitä ihmettä tuo onkaan. Niin oli munkin exällä. En kaipaa sitä yhtään, yllätys.

Vierailija
122/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kyllä puhuttu aiemmin miehen kanssa, olen kertonut mitä haluan (kunnon suhde jossa vietetään enemmän aikaa yhdessä ja vastataan puhelimeen muutenkin kuin kerran vuorokaudessa, varsinkin jos jotain sovittu). Ja mies on aina sanonut että haluaa kyllä samaa, ja muutos käytökseen tulee. Olen myös monesti kysynyt suoraan, johtuuko käytös muista naisista ja mies vannoo että ei ole muiden kanssa säätänyt.. Sitten kun kysyn, miksi hän sitten ei ole viettänyt kanssani enemmän aikaa, on vastaus "en tiedä"..

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa enää sille, tai vastaat samaan tyyliin lyhyesti ja vrk päästä. Pikkuhiljaa teet eroa siitä. Älä nyt vaan vastaa nopeasti, pallo on nyt miehelle, tietää että haluat nähdä ja jutella. Kysykööt se nyt koska ja sä vastaat kun jaksat, voit lukea viestin mutta älä vastaa. Sitte vrk päästä vastaat vain ”olin töissä/kaupas/nukkumaa” etkä muuta.

Vierailija
124/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta miehessä on jotain vikaa kun ei kelpaa kuin nuorille jotka hyväksyy vielä kaiken käytöksen. Ei vaikuta lupaavalta suhde ja onko innokas etsimään töitä/opiskelemaan. Ei ehkä perhettä kannata elämäntapatyöttömän kanssa perustaa tai yhteenmuuttaa. Jos sä haluat elämältä uraa, taloa, lapsia, matkoja jne. Tuolla miehellä olis aikaa kun ei töitä mut silti ei kiinnostusta. Toki jos on joku superrikas niin sit käy kiinni vaan!

Vierailija
125/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko S***?

Vierailija
126/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa enää sille, tai vastaat samaan tyyliin lyhyesti ja vrk päästä. Pikkuhiljaa teet eroa siitä. Älä nyt vaan vastaa nopeasti, pallo on nyt miehelle, tietää että haluat nähdä ja jutella. Kysykööt se nyt koska ja sä vastaat kun jaksat, voit lukea viestin mutta älä vastaa. Sitte vrk päästä vastaat vain ”olin töissä/kaupas/nukkumaa” etkä muuta.

Nyt mies vastasi jotain, en nää että mitä koska puhutaan snapchatin chatissa. Eli aukaisenko viestin vasta huomenna? Kuulostaa hyvältä idealta muuten, mutta minua jännittää liikaa mitä mies on laittanut, ja siksi asia pyörii mielessäni koko ajan niin pitkään että avaan viestin. Mutta voisihan hänkin tietysti yrittää soittaa, jos oikeasti on asiaa.

- Ap

Vierailija
127/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies itä-suomesta?

Menee ainakin iän ja käytöksen myötä yks yhteen..

Jos on niin mulla voi olla selitys.

Vierailija
128/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos sekin lukenut muttei vastannu heti ? Tuo on aika paha kun tekee mieli lukea mutta tavallaan ei saisi lukea jos tahtoo vähän kostaa..

Vierailija
129/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan enää myöhään illalla jaksa vastailla viesteihin tai puhelimeemän. Somessa pööpöily aivottomana on eri asia, mutta mä virkistyn aina, jos alan viestitellä jonkun kanssa ja joudun miettimään, mitä kirjoitan, ja sitten taas uni viivästyy. Mutta en tiedä, ehkä kumppanille olisi hyvä vastata, ellei hän sitten joudu koko ajan sitä tekemään.

Vierailija
130/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

J?

Vierailija
131/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies itä-suomesta?

Menee ainakin iän ja käytöksen myötä yks yhteen..

Jos on niin mulla voi olla selitys.

Ei, Tampereen lähellä. Mutta mikä tämän miehen selitys? Jos käytös kuulostaa tutulta, niin olisi kiva kuulla.

- Ap

Vierailija
132/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J?

Sukunimi alkaa tällä kirjaimella.

- Ap

Vierailija
133/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alan kyllä itsekin ymmärtämään, että en miehessä menetä mitään. Enemmän taidan jäädä ikävöimään hänen koiraansa, kuin häntä itseään.

- Ap

Vierailija
134/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti nainen ja inhoan kaikkea muuta yhteydenpitoa paitsi kasvotusten näkemistä. Puhelut haluan lopettaa mahdollisimman pian kun asiat on sanottu ja viestejä en jaksa naputella kuin pari päivässä. Siis vaikka henkilö olisi kuinka mielenkiintoinen ja olisin tolkuttoman ihastunut. Saatan jättää lukematta illalla/yöllä viestin ja vastaan heti kun herään tai olen suorittanut aamutoimet.

Vierailija
135/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tapauksessa miehellä oli avokki samalla kun halusi musta vaimon ja suunniteltiin lapsia. Eihän se tietenkään sen viereltä voinut vastata, viestit kuitattiin luetuksi tai roikuttiin linjalla mutta ei edes avattu. Soittoihin ei ikinä vastattu. Mut pistettiin pihalle ennenkuin avokki tuli kotiin. Jos kysyin toisista niin ylikorostetusti suututtiin ja kiellettiin. Olihan sillä myös päihdeongelma jota taitavasti piilotteli.

Ainiin ja lapsi (ei tosin avokin kanssa) ja vielä joku muu kierroksessa.

Jne jne.

Toivon toki että sun tapauksessa oikeasti ei vaan huomaa viestejäs mutta..

Vierailija
136/164 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikos sekin lukenut muttei vastannu heti ? Tuo on aika paha kun tekee mieli lukea mutta tavallaan ei saisi lukea jos tahtoo vähän kostaa..

Ei lukenut.

- Ap

Vierailija
137/164 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap nyt miksi haluat olla tuon miehen kanssa yhdessä? En ymmärrä? Miestä ei ilmeisesti kiinnosta mutta saat kulkea perässä kuin koiranpentu. Mutta riittääkö tuo?

Jos nyt rehellisesti vastaan, niin en tiedä oikein enää itsekään.. on hänen kanssaan joitakin hyviäkin hetkiä ollut, mutta ehkä olen vaan tähän mieheen jotenkin "koukussa" ja on vaikea jättää ns. Tuttu ja turvallinen, vaikka ei ehkä kovin turvallisesta voida puhua kun jokapäivä pelkään ja stressaan, onko mies tosissaan.

En toki voi sanoa olevani täydellinen itsekään, olen kyllä ollut epäileväinen ja kilahtanut turhankin helposti. Mutta siihen on myös syynsä: lupauksien rikkomista joka viikko, ei koskaan nähdä paria tuntia pitempään vaikka olen ehdottanut, että vietettäisiin esim viikonloppu yhdessä. Ja sitten tämä, että usein menee vuorokausi viestiin vastaamiseen. Se on todella kuluttavaa. Sitten kun koitan puhua, että en pysty tällaiseen "säätöön", ja kerron mikä minua vaivaa miehen käytöksessä, tulee aina riitaa ja mies suuttuu, että miksi syytän häntä aina kaikesta.

Toivoin kai liikaa, että asiat olisi voitu selvittää rauhallisesti puhumalla ja mies olisi näyttänyt teoillaan olevansa tosissaan.

- Ap

No niin. Unohda mies. Ei tuo tuosta kummemmaksi muutu.

T. Täti 44 vuotta, joka tietää mistä puhuu.

Vierailija
138/164 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 23v, mies 31. Ja hänellä on ollut minuakin nuorempi tyttöystävä ennen minua, tosin he ihan asuivatkin yhdessä (suhde kesti puoli vuotta).

- Ap

Sä olet avannut tänne monta keskustelua teidän parisuhdetta koskien, ja suoraan sanottuna tuli yllätyksenä, että mies on noin "vanha", koska toi teidän (tai varsinkin miehen) meininki vaikuttaa hädin tuskin parikymppisten touhulta. Mies tuntuu jotenkin jälkeenjääneeltä, kun elää kolmekymppisenä niin kuin teini. Ei ihme, ettei hänellä ole parisuhteita ikäistensä naisten kanssa. Mies vaikuttaa epäkypsältä "vakavaan" suhteeseen.

Olet myös itse todella epävarma. Sulle on ehdotettu joka keskustelussa, että mieti nyt, mitä sinä itse haluat parisuhteelta, ja jätä mies jos tuntuu siltä, jos et saa häneltä sitä mitä haluat. Kuitenkin arvuuttelet jatkuvasti palstalaisilta, mitä mies mahtaa haluta tai ajatella, kyselet että mitä sinun pitäisi tehdä, mitä voisit tehdä toisin tai millaisen viestin miehelle laittaisit jne. niin kuin et osaisi itse päättää mitään. Kumppaniehdokkaiden tai kumppaneiden on helppo pyöritellä sinua miten haluavat, jos et itsekään tiedä, mitä haluat tai osaa vetää rajoja sille, millaista käytöstä viitsit katsella. Suurin osa esimerkiksi jättäisi aika nopeasti ihmisen, joka toistuvasti jättää sovitut tapaamiset toteuttamatta tai ei pidä yhteyttä vaikka on luvannut.

Vierailija
139/164 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin miehen viestin nyt, en jaksanut sitä vuorokautta odottaa mutta 12 h kuitenkin. Ja mies oli viestissään sanonut, että nukahti uudestaan (siksi ei vastannut pariin tuntiin kun ensin kysyi missä olen) ja kysyi katsotaanko leffaa.

- Ap

Vierailija
140/164 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella ahdistavaa, jos pitää aina samantien vastata viesteihin. Hän kuitenkin viesittelee päivittäin, niin mikä tässä on oikein ongelma? 

Mikä on niin hengenhätä? Mulla ei tule edes mitään ilmoituksia viesteistä vaan tsekkaan viestit sitten rauhassa sopivana ajakohtana.