Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ignooraa viestejäni, pitäisikö tästä suuttua?

Vierailija
26.10.2020 |

Olen tapaillut/seurustellut (ei olla vielä varsinaisesti siis määritelty että nyt seurustellaan, puhuttu vaan että molemmat haluaa vakavaa) puoli vuotta erään miehen kanssa. Ei asuta siis yhdessä vielä. Hän kyllä vastaa viesteihini joka päivä, mutta monesti käy niin kuin eilen: hän on alku illasta vastannut viesteihini, mutta sitten loppuiltana/yöllä ei enää aukaise viestejäni, vaikka huomaan hänen olleen yöllä paikalla muualla somessa. Hän siis aukaisee ja vastaa viestini sitten vasta seuraavana päivänä, vaikka tiedän hänen valvoneen myöhään eli on kyllä ollut hereillä vielä kun laitoin viestiä.

Olen tästä asiasta nalkuttanut monesti, että miksi hän ignooraa niin usein. Mies ei tätä ymmärrä, väittää vaan että ei kyllä ignooraa vaan ei ole esim. Ehtinyt vastata tai kuullut että viesti tullut. Kuitenkin ollut somessa paikalla niin epäilen tätä.. Ja esim eilenkin nähtiin kyllä pari tuntia alku illasta, ja yleensäkkin nähdään n. Joka toinen päivä. Eikä tätä ignooraamista tapahdu päivittäin, mutta aika usein kuitenkin.

Pitäisikö minun vielä raivota tuosta ignooraus asiasta ja laittaa perään joku vihainen viesti että taasko teet noin, vai mitä teen? Minusta tuo on ahdistavaa ja välinpitämätöntä käytöstä.

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko viestejä koko ajan pitkin päivää? En minäkään sellaista jaksaisi, jos muutenkin näette usein. Voithan vaikka soittaa sellaisena päivänä kun ette näe. Vähennä nyt itse huomattavasti sitä viestittelyä ja katso mitä tapahtuu. Kyllä sinä sen huomaat, jos mies on edelleen kiinnostunut seurustelusta.

En laita, juuri sen takia kun stressaa jos mies ei taas vastaakkaan. Laitan viestiä oikeastaan vain silloin kun kysyn nähdäänkö monelta tms. En ole laittanut enää muutamaan viikkoon edes hyvän yön viestiä.

- Ap

Miten se mies edelleen sitten viestisi ignooraa, jollet kerran edes viestittele enää? Aloituksesta sai tuosta sinun viestittelyaktiivisuudestasi ihan toisenlaisen kuvan.

Noin yleisesti ottaen minusta myöhään illalla ja yöllä on epäkohteliasta alkaa viesteilemään muille. Ainakaan sellaiseen ajankohtaan ei pidä odottaa saavansa vastauksia. Jokaisella ihmisellä on oikeus yörauhaan riippumatta siitä haluaako silloin valvoa vai nukkua. Minä en kestäisi kuukauttakaan sellaista miestä, joka lähettelisi mulle viestejä öisin ja myöhään illalla ja sitten kitisisi, kun vastaan vasta seuraavana päivänä.

Eikös tuossa aloitusviestissä mainittu, että hän lähettää viestin alkuillasta. Ei myöhään illalla tai yöllä, vaan normaalien ihmisten valveillaoloaikaan.

Kyllä toi mies alkaa kuulostaa vähän epäilyttävältä. Ja se, että ei vastaa viestiin vuorokauteen, on jo epäkohteliasta, vaikka toki unohduksia saattuu joskus kaikille. Mutta muuten kuulostaa siltä, että ukkelia kiinnostaa kevyt tapailu, jossa ei oikeasti sitouduta mihinkään.

Itsellänikin on valitettavasti kokemusta miehestä, joka käyttäytyi hieman samantyylisesti. 

Vierailija
82/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nyt miehelle vielä, että nähdäänkö ja puhutaanko. Vastaus tähän kertoo paljon.

Mutta taidatte olla oikeassa, parempi "jättää" hänet. En olisi voinut tehä mitään toisin, ja yritin saada jutun toimimaan jo pitkään. Turha murehtia asiaa, mille en voi yhtään mitään. Sitten ainakin voin löytää miehen, jonka kanssa pystyy kunnolliseen parisuhteeseen.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaikka siitä liikenteeseen, että puhu sille miehelle ensi alkuun suomea. Minä tässä vaan vähä ignooraan.

Vierailija
84/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva ensin aikuiseksi.

Vierailija
85/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasva ensin aikuiseksi.

Voit varmaan kertoa mitä tällä meinaat? En kyllä nää käytöksessäni mitään lapsellista.

- Ap

Vierailija
86/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vastaa viesteihisi päivittäin, mutta silti valitat? Mikä hemmetin prinsessa luulet olevasi, että viesteihin pitäisi vastata samalla sekunnilla. Oletko joku hemmetin narsisti?

Vierailija
87/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasva ensin aikuiseksi.

Voit varmaan kertoa mitä tällä meinaat? En kyllä nää käytöksessäni mitään lapsellista.

- Ap

Olen eri, mutta onhan tuo lapsellista, että viesteihin pitäisi vastata heti. Hänellä voi olla muutakin tekemistä välillä kuin sinun kanssa viestitellä yhtä soittoa. Hän kuitenkin vastaa viesteihin päivittäin, joten mikä ihme tässä on oikein ongelma?

Vierailija
88/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut, että häntä ärsyttää kun syytän häntä kaikesta. Esim. Tuosta ignooraamisesta ja siitä, miksi emme vielä vakavasti seurustele ja tee asioita yhdessä enemmän, koska voisin itsekin olla aktiivisempi. Minä taas en viitsi olla aktiivisempi ehdottamaan asioita (avaimen saaminen miehen kotiin, yhdessä tekeminen jne), koska pelkään että mies ei ole oikeasti vakavissaan eikä hänkään tuollaisia ehdota. Tuosta avaimen saamisestakin olen maininnut, että outoa kun minulla ei sitä vielä ole, ja mies on sanonut että voi antaa. Mutta en minä viitsi kysellä ja ruinata milloin sen saan, eikö miehen pitäisi antaa se oma-alotteisesti?

- Ap

No toisen avainta ei oikein voi pyytää. Mites toisinpäin? Onko miehellä sinun avaimesi?

Vierailija
89/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tekisi mieli antaa vielä yksi mahdollisuus kunnon keskusteluun, yrittäisin esittää asiani niin että en liikaa syytä miestä ja hermostu (niinkuin ollut tapana..) ja koittaa keskustella hyvässä hengessä mitä kumpikin todella haluaa. Mutta sitten taas, olisiko järkevämpää vaan nyt kerralla lopettaa yhteydenpito ja aloittaa heti yli pääsemisen prosessi..

- Ap

Millainen teidän suhteenne siis nyt ylipäänsä on? Onko teillä yhteisiä suunnitelmia tulevaisuudelle? En tarkoita nyt loppuelämää vaan sillä tasolla, että mitä seuraavana viikonloppuna tai lähiaikojen viikonloppuina tehdään ja tapahtuu? Joko olette puhuneet joulun vietosta? Uuden vuoden?

Vierailija
90/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää ketju ollu jo pari viikkoa sitten? Ihan samanlaista pelaamista ja puljaamista.

Mies meni aina kavereitten kanssa kaljalle, nukkui päivät, ei vastaillut viesteihin, sovittiin epämääräisesti jotain tapaamista vkl, sitten ei koskaan varmistettu.

Teot puhuvat, ei sanat eikä lirkuttelut.

Vierailija
91/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat avaimen asuntoon, jos et siellä asu? Miksi sinun pitäisi päästä asuntoon, jos se mies ei ole siellä?

Vierailija
92/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen stalkkailee koska toinen on ollut somessa paikalla on se syy jo vakavaan keskusteluun. Tuota en ymmärrä sitten yhtään. Et sinä kenenkään koti ikkunasta mene katselemaan onko valot vielä päällä ja näkyykö liikettä?

Minä luen itse mielummin viestit, etenkin tärkeät tai tärkeältä ihmiseltä tulleet viestit virkeänä ja vastaan sitten kun aivot taas toimivat.

Mielestäni myös, jos on tärkeää asiaa, joka vaatii huomiota heti, soitetaan. Jos asia voi odottaa, laitetaan viestiä. Ihmisillä on eri käsityksiä tästä asiasta ja siitä kannattaa keskustella jos sinua harmittaa. Mutta älä nyt kallista aikaasi kuluta siihen että käyt stalkkailemassa viimeisiä paikallaolo tietoja. Se on jo vähän säälittävää.

Vierailija
93/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen stalkkailee koska toinen on ollut somessa paikalla on se syy jo vakavaan keskusteluun. Tuota en ymmärrä sitten yhtään. Et sinä kenenkään koti ikkunasta mene katselemaan onko valot vielä päällä ja näkyykö liikettä?

Minä luen itse mielummin viestit, etenkin tärkeät tai tärkeältä ihmiseltä tulleet viestit virkeänä ja vastaan sitten kun aivot taas toimivat.

Mielestäni myös, jos on tärkeää asiaa, joka vaatii huomiota heti, soitetaan. Jos asia voi odottaa, laitetaan viestiä. Ihmisillä on eri käsityksiä tästä asiasta ja siitä kannattaa keskustella jos sinua harmittaa. Mutta älä nyt kallista aikaasi kuluta siihen että käyt stalkkailemassa viimeisiä paikallaolo tietoja. Se on jo vähän säälittävää.

Eiköhän tuossa ongelma ole suhteen epämääräisyydessä, joka ahdistaa ap:ta. Kannattaa lukea koko ketju läpi. Epävarmuus alkaa vaikuttaa käytökseen, kun sitä jatkuu pidempään. Vaikuttaisi siltä, että mies "roikottaa" ap:ta.

Ei joku hyvänyönviesti vaadi kovin virkeitä aivoja vastaamiseen. Enkä nyt tarkoita, että aina pitäisi olla heti vastaamassa.

Vierailija
94/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
95/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summataas vähän. Eli näette 2-4 kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan? Ette vietä viikonloppuja yhdessä? Eihän tuo ole mitään seurustelua! Ihan kamalaa. Ongelma on nyt siinä, että näette ihan liian vähän. Jos miestä ei kiinnosta tavata tuon useammin, anna olla. Sinä haluat parisuhteen, mies ehkä jonkun fwb-kuvion eli kaverin, jonka kanssa pannaan silloin tällöin.

Asutteko samalla paikkakunnalla, voisitteko nähdä useammin? Jos asutte, miksi ette näe? Olet normaali ihastunut nainen, joka haluaisi viettää aikaa miehensä kanssa. Tuossa vaiheessa suhteen kuuluisikin tiivistyä: teidän kuuluisi viettää viikonloppuja, arkea ja lomia yhdessä. Ja molempien pitäisi haluta sitä. Tuntuu siltä, että mies ei halua.

Yritä vielä puhua miehen kanssa. Sano suoraan, miltä sinusta tuntuu. Jos mies ei ymmärrä tarvettasi tiiviimpään yhdessäoloon eikä itse koe samoin, lopeta suhde. Jos toinen ei ole kiinnostunut, niin sitten ei ole. Sitä asiaa ei voi muuttaa mikään viestittely, nalkutus tai muukaan toimintasi, joten sinun on parempi lopettaa aikasi haaskaaminen siihen.

Vierailija
96/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, että oletko minkä ikäinen?

Vierailija
97/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen joku anxious-avoidant suhde.

Vierailija
98/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen joku anxious-avoidant suhde.

Niin tulee.

Tosin voi tuo mies olla myös päihdeongelmainen, huomioiden päivärytmin erikoisuudet.

Vierailija
99/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla komeita miehiä tällaset joiden sikailua vaan nainen jaksaa katsella hämmästyttävän pitkään. Jopa palstalla ihmettelee kun viestejä ignooraa, joku rumempi ukko olisi varmaan lentänyt jo.

Vierailija
100/164 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla komeita miehiä tällaset joiden sikailua vaan nainen jaksaa katsella hämmästyttävän pitkään. Jopa palstalla ihmettelee kun viestejä ignooraa, joku rumempi ukko olisi varmaan lentänyt jo.

Eipä välttämättä. Omassa tapauksessa vain pidin hänestä niin paljon, ja jotenkin luulin, että meidät on tarkoitettu toisillemme.

No, ei tietenkään ollut, eihän hän olisi silloin kohdellut minua niin välinpitämättömästi.